The Kitten Skrevet 12. januar 2021 #161 Del Skrevet 12. januar 2021 (endret) MissLucy skrev (1 minutt siden): Men du godtar jo bare et svært lavt antall covid-dødsfall blant yngre iflg ditt eget utsagn lenger oppe. Hvordan skal vi klare å holde oss under din lave toleransegrense uten tiltak? Jeg har aldri argumentert for ingen tiltak. Kanskje du blander ordene "andre" og "ingen." Endret 12. januar 2021 av The Kitten 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 12. januar 2021 #162 Del Skrevet 12. januar 2021 The Kitten skrev (1 minutt siden): Det er et veldig godt spørsmål. Det myndighetene sier passer ikke med deres handlinger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 12. januar 2021 #163 Del Skrevet 12. januar 2021 Tutte skrev (Akkurat nå): Det myndighetene sier passer ikke med deres handlinger. Likevel godtas det. Vi som er kritisk er jo de som blir fremstilt som dumme. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 12. januar 2021 #164 Del Skrevet 12. januar 2021 Jeg har full tilltro til regjeringen i forhold til smitteverntiltak. Men synes de kunne gjort mere for bedrifter som rammes av nedstengningen. Det trengs mer støtte for å redde arbeidsplasser. Bare utelivsbransjen i Oslo syselsetter ganske mange tusen mennesker. Og så resten av landet og hoteller, flybransjen med mere. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 12. januar 2021 #165 Del Skrevet 12. januar 2021 Alle som synser og mener noe uten å ha førstehåndsinformasjon hadde helt sikkert tatt mye de samme beslutningene som regjeringen tar nå om man plutselig skulle stå der med ansvaret selv for å bestemme noe. Er lett for alle å være etterpåkloke. Så jeg stiler på at regjeringen gjør de beslutningene som er best for de fleste i landet ut fra den situasjonen og den informasjonen de har der og da.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 12. januar 2021 #166 Del Skrevet 12. januar 2021 GulleGull skrev (Akkurat nå): Alle som synser og mener noe uten å ha førstehåndsinformasjon hadde helt sikkert tatt mye de samme beslutningene som regjeringen tar nå om man plutselig skulle stå der med ansvaret selv for å bestemme noe. Er lett for alle å være etterpåkloke. Så jeg stiler på at regjeringen gjør de beslutningene som er best for de fleste i landet ut fra den situasjonen og den informasjonen de har der og da.. *ikke stiler på, men stoler på skulle det stå..0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 12. januar 2021 Forfatter #167 Del Skrevet 12. januar 2021 Guile skrev (41 minutter siden): Du tenker det er fordi britene spiser fish and chips at de blir dausjuke av korona? England er et av ytterst få land der forventet levealder har gått ned de siste årene. Det er en dramatisk økning i fattigdom, ca en femdel av befolkningen lever i fattigdom, og for 1,5 millioner er det så ille at de sliter med midler til grunnleggende varer. Dermed har mange svært dårlig kosthold og generelt dårlig helse. Så det blir på mange måter slik situasjonen er i USA. Fattige dør tidligere enn rike, det er udiskutabelt. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 12. januar 2021 #168 Del Skrevet 12. januar 2021 31 minutter siden, Tutte said: Dette lurer jeg virkelig på. Forstår at dette er gruppen som tåler viruset aller dårligst. Men siden argumentet hele veien vært redsel for mangel på sykehusplasser, hvorfor benyttet de ikke muligheten til å gjøre noe med det nå først med vaksinen? Beklager, jeg biter ikke på stråmannen din om at argumentet hele tiden har vært en eneste ting. De på sykehjem utgjør i tillegg en så liten gruppe at det ikke ville ført til en merkbar reduksjon i antall innlagte hvis man brukte dem på noen andre, droppet å ha tiltak og aksepterte massedød på sykehjem. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bruker78 Skrevet 12. januar 2021 #169 Del Skrevet 12. januar 2021 Ja, men ikke pga korona alene tror jeg🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 12. januar 2021 #170 Del Skrevet 12. januar 2021 (endret) Fakta? skrev (10 minutter siden): Beklager, jeg biter ikke på stråmannen din om at argumentet hele tiden har vært en eneste ting. De på sykehjem utgjør i tillegg en så liten gruppe at det ikke ville ført til en merkbar reduksjon i antall innlagte hvis man brukte dem på noen andre, droppet å ha tiltak og aksepterte massedød på sykehjem. Så når vi har begrenset med vaksiner så er det greit å bruke dem på en gruppe som utgjør liten forskjell? De eneste som maser om å droppe tiltak er dere. Endret 12. januar 2021 av The Kitten 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 12. januar 2021 #171 Del Skrevet 12. januar 2021 Fakta? skrev (3 minutter siden): Beklager, jeg biter ikke på stråmannen din om at argumentet hele tiden har vært en eneste ting. De på sykehjem utgjør i tillegg en så liten gruppe at det ikke ville ført til en merkbar reduksjon i antall innlagte hvis man brukte dem på noen andre, droppet å ha tiltak og aksepterte massedød på sykehjem. Har ikke skrevet at det er det eneste argumentet, men det er hovedargumentet. Tror ikke du leste hva jeg skrev i det hele tatt. Sykehjemspasienter med Covid-19 har stort sett blitt behandlet på sykehjem og de har ikke vært en stor andel av innlagte. Hvorfor blir ikke da den gruppen som utgjør størst andel av innleggelser vaksinert først? Det ville ført til en merkbar nedgang i innleggelser. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 12. januar 2021 #172 Del Skrevet 12. januar 2021 Tutte skrev (3 minutter siden): Har ikke skrevet at det er det eneste argumentet, men det er hovedargumentet. Tror ikke du leste hva jeg skrev i det hele tatt. Sykehjemspasienter med Covid-19 har stort sett blitt behandlet på sykehjem og de har ikke vært en stor andel av innlagte. Hvorfor blir ikke da den gruppen som utgjør størst andel av innleggelser vaksinert først? Det ville ført til en merkbar nedgang i innleggelser. Det er et godt spørsmål, som burde være enkelt å svare på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 12. januar 2021 #173 Del Skrevet 12. januar 2021 The Kitten skrev (Akkurat nå): Det er et godt spørsmål, som burde være enkelt å svare på. Ja, det burde det, men får tydeligvis ikke noe saklig svar fra noen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 12. januar 2021 #174 Del Skrevet 12. januar 2021 Tutte skrev (1 minutt siden): Ja, det burde det, men får tydeligvis ikke noe saklig svar fra noen. Merkelig nok... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane Eyre Skrevet 12. januar 2021 #175 Del Skrevet 12. januar 2021 Tamsi skrev (8 timer siden): Jeg har full tillit til dem. For meg holder det å se på situasjonen på sykehus og antall døde i andre land sammenlignet med her. Et eller annet gjør vi åpenbart riktig. Jeg bodde et år i Brasil i tenårene. De bor mye tettere der og det er helt vanlig at barna bor hos foreldre til de gifter seg, som kan være 30 år og oppover. De tar ekstremt ofte på hverandre når de samspillet. Dette og andre faktorer tenker jeg kan forklare hvorfor enkelte land har økt smitte og mye død. I Spania har det eksempelvis generasjonsboliger. Unge smittet eldre i større grad og eldre tåler sykdommen dårligere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trønder Skrevet 12. januar 2021 #176 Del Skrevet 12. januar 2021 1 minutt siden, Jane Eyre said: Jeg bodde et år i Brasil i tenårene. De bor mye tettere der og det er helt vanlig at barna bor hos foreldre til de gifter seg, som kan være 30 år og oppover. De tar ekstremt ofte på hverandre når de samspillet. Dette og andre faktorer tenker jeg kan forklare hvorfor enkelte land har økt smitte og mye død. I Spania har det eksempelvis generasjonsboliger. Unge smittet eldre i større grad og eldre tåler sykdommen dårligere. Hva med Sverige? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 12. januar 2021 #177 Del Skrevet 12. januar 2021 trønder skrev (6 minutter siden): Hva med Sverige? Du mener landet som i månedsvis ikke hadde ett eneste tiltak? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 13. januar 2021 #178 Del Skrevet 13. januar 2021 Jeg har ikke så mye tiltro til regjeringen lenger, da jeg synes de er i ferd med/er i ferd med allerede å la tiltakene gå utover menneskerettigheter. Det å ha besøk/dra på besøk, kunne se venner og familie er veldig viktig for den psykiske helsen. Det må ikke være mange man ser, men mennesker nå settes i en vanskelig situasjon. De ensomme må kanskje velge mellom om de skal se barnebarna til datteren sin eller om de skal se barnebarna til sønnen sin, siden de kan kun møte en hustand iht anbefalinger. Det å måtte velge mellom noen som står enn så nære, er ikke riktig hverken ovenfor bestemoren eller barnebarna. Kanskje den eneste gleden for noen er å treffe sine barnebarn, i en ellers så ensom hverdag. Kanskje det er det eneste som forhindrer vedkommende å utvikle psykiske helseplager, eller at psykiske plager blir forverret pga ensomhet. Noen vil sette livskvalitet framfor det å få leve litt lenger.. De fleste av oss har behov for noen, også de som bor sammen med noen. At det settes begrensninger på antall nærkontakter noen burde ha i løpet av uka er greit, men det å bestemme over hva folk skal gjøre i sitt eget hjem er ikke greit. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 13. januar 2021 #179 Del Skrevet 13. januar 2021 Blondie65 skrev (9 timer siden): Intet nytt der altså. I mellomtiden gjør jeg daglige mentale øvelser for å unngå å havne dypt ned i depresjon fordi det er mørkt ute, venner er langt unna, kolleger er noe som kun finnes elektronisk og ikke har vi ET ENESTE LYSPUNKT å se frem til i overskuelig fremtid. Ikke får vi reise på de vanlige feriene våre, ikke kan vi helt ordentlig vite om vi kan planlegge en annen sort ferie, ingen aner når vaksineringen vil skyte nok fart til at det monner. Det er bare svart. Men, regjeringen sier stadig at hvis vi bare er flink i to, oops tre, oooops hvis dere ikke er flinke nå blir det forbudt å gå ut - unntatt for polakker og industriherrer i småbygder - for ikke å snakke om elite sport - det er jo viktig kan du skjønne. Tenker du at dette kunne ha vært bedre hvis regjeringen hadde valgt annerledes ? Såfall hva mener du konkret de burde ha gjort ? Gjerne da med eksempler på land som har gjort lignende. Nå har ulike land valgt ulike strategier - jeg ser ikke i farta noen land som har klart seg bedre enn Norge. Det er jo ikke dermed sagt at alt fungerer så bra i Norge - er veldig mye som absolutt ikke er bra , men gitt situasjonen mener jeg det ikke er så ille. Alle kunne tenke seg å reise men det er jo ikke så mange land man kan reise til nå. Mener du man burde ha åpent for reising ? Evnt. hvis svaret ditt er ment som bare mer en faktaopplysning og at livet for de fleste nå ikke er så bra for tiden så er jeg egentlig enig . Man ser fram til at man kan begynne å leve litt mer normalt igjen 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 13. januar 2021 #180 Del Skrevet 13. januar 2021 Ukjent. skrev (9 timer siden): England er et av ytterst få land der forventet levealder har gått ned de siste årene. På vei opp igjen nå. Sitat Life expectancy in England surged in 2019 for both men and women, in a surprise rebound after years of stagnation, according to official government figures. The Office for National Statistics (ONS) said life expectancy for women at birth increased to 83.6 years in 2019, up four months compared with 2018. For men the increase was three months, taking their life expectancy to 79.9 years. https://www.theguardian.com/society/2020/mar/03/life-expectancy-in-england-rebounds-after-years-of-stagnation Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg