Gå til innhold

Siams Sammensurium

Siam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Der var jo Mrs.Potter, jo! Velkommen tilbake. *iler inn i dagboka di*

Tantebesøket har roet seg ned nå, jeg ble ikke så veldig hardt angrepet. Det er jo fint at hun starter rolig. :ler:

Stakkars knøttet mitt har blitt litt forkjøla. Han er tett i nesa, nyser til stadighet og hoster innimellom. Jeg er livredd for RS-viruset, og følger nøye med. Men han er i god form og i godt humør, så det er nok bare en vanlig liten forkjølelse. Jeg er jo litt tett i nesa selv også, så vi har nok smittet hverandre.

I går sov han nesten 3 timer ute i vogna si! Han pleier vanligvis bare å sove en halvtime, så jeg var ute hos han og sjekket om han pustet 3 ganger... :sjenert: Han våknet til og med ikke av at jeg humpet vogna inn og åpnet opp posen og dressen hans da klokka var halv fem! Makan til sovehjerte. Skulle ønske han var sånn oftere i grunn. Men han var like trøtt klokka seks igjen, og sovnet som vanlig klokka sju.

Han har våknet litt oftere de siste to nettene enn han har gjort på en stund. I natt holdt han meg våken en times tid også, det er ikke likt han.

I dag skal vi en tur inn til byen, skal ordne et par ting (bibliotek og renseri) før vi møter barselgruppa på café. Tenker vi tar bilen i dag, det er så kaldt... Selv om vi hadde hatt veldig godt av å gå... Får tenke litt på saken. Hvis han våkner snart tar vi beina fatt, men om han sover litt tar vi bilen.

I morgen har jeg en spinningavtale med en av jentene i barselgruppa. Det blir spennende å se hvor dårlig formen egentlig har blitt det siste året. Jeg drømte til og med om spinning i natt, så jeg er ganske så spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen trøst så er det flere som sliter med forkjøla småtasser..

Sebbisen er også helt sauset stakkar. :tristbla:

Lykke til på spinningen og god bedring til Oliver.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam - jeg foreslaar herved Marche-regionen, og Sirolo-omraadet spesielt, for ferieturen deres til Italia!

Ha en fin dag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på trening! Det blir helt sikkert deilig (ikke for stumpen da..) ;)

De er så vanskelig når de små blir litt syk og slapp.. Jeg får helt noia når nevøer og nieser blir syke, og løper rundt med det ene og det andre for å få dem bedre :ler: Evig sykepleier.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen. Her er det også forkjølelse på gang både for mor og barn.... jeg har faktisk lagt bøker under bena på sengen i hode-delen, for da blir det ikke så tett i nesen hennes om natten. Var et tips jeg fikk av en venninne som jeg tenkte jeg skulle gi videre til deg dersom nattesøvnen til gullet ikke er helt topp!

ønsker deg en suuper torsdag.

Kos shy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for besøk, Salamandra. Oliver er bedre i dag, ikke så tett. Han har heldigvis vært i godt humør hele tiden.

Popelka: tusen takk for tips, jeg har vært inne i tråden og sjekket. Det så jo helt nydelig ut der! Men så vinglete som vi er, klarer vi ikke å bestemme oss for hvor vi vil dra. Nå er vi inne på tanken om Kroatia. Jeg har hørt mye positivt om det også. Åh, jeg skulle ønske det ikke var så mange spennende steder å dra, hvordan skal vi rekke over alt.

Lille Ballerina: treningen ble kjempebra, selv om det ikke ble helt som planlagt...

Shy: Takk for tips. Nå er han heldigvis bedre, dessuten har jeg hjul på senga, og vi pleier å vogge mye på den, så da hadde det blitt litt klønete med bøker tror jeg. Men jeg kan jo legge bøker under madrassen i stedet.

Min treningspartner hadde blingset litt på timeplanen og spinningtimen var halv ti, og ikke halv elleve. Så vi endte opp med en runde i studioet i stedet.

30 minutter på forkjellige sykkel/step apparater, situps, planken og push-ups. Så ga vi oss. Jeg var faktisk i mye bedre form enn jeg hadde fryktet. Turgåing er visst ikke helt bortkastet! :) Men jeg blir sikkert litt støl i morgen (hvis ikke blir jeg litt skuffet :sjenert: ) Jeg har mistet mange av musklene mine, så jeg tror det er bra å få trent dem opp.

De ringte fra reisebyrået i dag, det hotellet vi har bestilt tur til blir ikke ferdig oppusset til vi skal dra, så da må vi prøve å booke om. Det var skikkelig dumt, for vi er ikke så veldig interessert i å dra til Gran Canaria eller Lanzarote, og det var ikke noe tilsvarende igjen på Tenerife. Så da er det mulig at vi avbestiller i stedet, og heller bruker pengene i Kroatia (eller hvor vi ender opp...)

Jeg er nå ferdig med den ene siden av utbretts-skryte-albumet til morsdagen, baksiden er ikke så stor, så jeg blir nok ferdig i god tid. I går printet jeg ut resten av bildene jeg skal bruke. Det blir så fint så. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens vakreste, søteste gutt! :hjerter: Sukk, jeg er så forelsket. Han har virkelig tatt kontroll over meg. Han er så nydelig når han smiler og ler, noe han gjør ofte. Han har blitt veldig pratesyk, og elsker å høre sin egen stemme. Og han ler høyt av lydene han lager.

Vi har vært på tur igjen... I går var vi i Moelv for å besøke oldefaren til Oliver som er på opptrening etter et lårhalsbrudd. Det ble noen timer i bilen.

På vei begynte varsellampa for motoren å lyse i dashbordet... Så da bar det rett inn til service. Det var visstnok noe med termostaten. Siden mannen har kontakter der fikk vi lånebil med det samme.

Vi overnattet i Oslo fordi jeg skulle være med K. og se på brudekjoler. Dro inn til Kristins i dag tidlig. Makan til dårlig service skal man lete lenge etter. :frustrert: Fyttirakker'n sin. Men hun fant en nyyydelig kjole, så får vi bare se om hun får lov til å kjøpe den, dama der var så vanskelig at det halve kunne være nok. Er hun heldig finner hun den brukt først. Den har vært i salg en stund.

Verdens vakreste oppførte seg som en engel i brudebutikken, han bare satt og kikket og smilte. Han er veldig grei å ta med seg rundt, det er ikke mye tull med han.

Da vi skulle dra fra salongen virket ikke fjernkontrollen til bilen, så jeg fikk ikke åpnet dørene! :overrasket: Jeg fikk ringt verkstedet og de fikk hjulpet meg å få opp bilen.

Før vi dro hjemover var vi innom broren til mannen og drakk kaffe.

Vi plukket med oss indisk på vei hjem, og resten av kvelden var sløøøøøv.

Oliver sovnet i halv åttetiden og har enda ikke våknet for å få mat! :klappe: Han har sovet bra i det siste.

I morgen har vi planer om å la han smake grøt. Det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs.Potter; han er en liten engel! :Nikke:

I dag forsvant julepynten. Litt trist i grunn. Jula gikk så innmari fort, det er så lenge til neste gang. Det ble en hel eske med julepynt som ikke ble brukt i år, som sannsynligvis vil få nye eiere til neste år.

Vi rakk å presse inn en liten trilletur etter julepyntnedpakkingen, og fikk akkurat spist middag før vi hadde en besteforeldreinvasjon. Greit at alle kom samtidig, men det blir litt intenst for Oliver. Da alle var dratt satt vi oss i badekaret, alle tre. Det var deilig, det. Oliver sovnet godt i den nye senga si. Vi måtte nemlig bygge ut senga hans i dag, han har vokst ut av babysenga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam, jeg skal proeve tipset du ga meg i dagboken min! ;) Saa faar vi se om det hjelper! :ler:

Saa soett bilde du har i avataren din...Oliver virker (fortsatt) som en droemmebaby maa jeg si!

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam, jeg skal proeve tipset du ga meg i dagboken min! ;) Saa faar vi se om det hjelper! :ler:

Saa soett bilde du har i avataren din...Oliver virker (fortsatt) som en droemmebaby maa jeg si!

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde med babyen til søster på babyyoga i forrige uke. Det var så koselig! Og jeg koste meg som tante :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Soul.

:klem: Popelka

Baby-yoga! Det hørtes fint ut, skulle ønske de hadde noe slikt her i by'n. Først må jeg melde meg inn et sted, så får jeg høre om de har lyst til å begynne med noe slikt. Jeg skal ta en prøvetime på det stedet jeg tror jeg kommer til å kjøpe medlemsskap i morgen. "Fast i fisken I", det høres ganske passende ut... :ler:

I dag har vi vært på barseltreff igjen, og det var som vanlig veldig koselig.

Siden min bil er på service måtte jeg bruke mannens... Knurrrrr! Jeg hater å kjøre biler jeg ikke har kjørt før. Jeg fikk ikke installert barnesetet, så jeg fikk veldig dårlig tid og ble litt stresset. Så fikk jeg ikke vindusspylervæsken til å funke, så jeg så ikke en dritt, jeg kløna lenge for å få stilt inn setet, og lysene skrudde seg ikke på selv... :ler::grine::ler::frustrert: Men bilen var veldig fin å kjøre bare jeg kom igang.

Heldigvis er min bil tilbake fra service i dag, så i morgen skal jeg kjøre godbilen igjen.

Mamma kommer en tur i morgen, det blir koselig. Hun skal passe Oliver mens jeg trener. Det er barnevakt der, så sånn ellers må han finne seg i å bli med. Det gikk jo veldig greit forrige uke, så det er nok ikke noe problem. Sikkert lurt å venne han til å være med på trening før han blir altfor stor.

Ferdig med det ene skrytealbumet. Det ble veldig fint, om jeg kan si det selv. Håper å bli ferdig med de to andre om kort tid. Det er ikke så mye igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønningen!! :hjerter_rundt: Blir helt mo i knea jeg av den avataren din!

Høres ut som Oliver er et englebarn også...Godt å lese...!

Jeg er sløv med spor, men leser regelmessig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Siam vennen.

Så flink du er til å trene.. jeg har også kommet i gang nå, det er veldig deilig! Det høres ut som at Oliver er et prakteksempel at en liten gutt! :) Han er jo bare så søt! Hvorda gikk det med grøtspisingen da?

Jeg ønsker deg en fin fin uke!

Kos shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som har kommet i gang med treningen igjen. Jeg er like lat som vanlig, men kan ikke klage siden jeg velger det selv.. :sjenert:

Oliver høres jo ut som en grei liten kar og ha med seg. Det er deilig det! Morsdagsgaven høres forresten veldig fin ut. Har begynt å tenkte litt på noe sånn selv. Men jeg aner jo ikke hvordan jeg skal gjøre det. Hvis du gidder kan du gjerne sende meg en mail om hvordan du gjør dette og noen tips :sjenert:

Nå er lille frøken utålmodig våken, så jeg får gå å ta opp henne!

Ha en fin dag!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madden: koselig med besøk av deg. Jeg vet hvordan det er, jeg har blitt litt sløvere med å legge igjen spor selv...

shy: Flink og flink... Har vært på trening to ganger, men det er da en begynnelse.

Det ble ikke noe av grøtspisingen, vi fikk så mye besøk. Vi tar det til helgen i stedet. Vi har lyst til å gi han midt på dagen den første gangen i tilfelle han får vondt i magen sin. Og mannen vil også gjerne være med på det. Så da må vi nesten vente til helgen. Men det er absolutt ikke noe hastverk, han legger på seg i lange baner og er blid og tilfreds så jeg har nok mat til han så langt.

April: Jeg har sendt deg en mail med noen linker, men det er masse fint å se på på scrapping.no

I dag var det trening igjen, men nok en gang gikk vi glipp av timen vi hadde siktet oss inn på. Mamma kom litt senere enn antatt. Men da tok vi en runde på apparatene igjen. Og vi ble da slitne nok. Dette senteret var litt finere enn det forrige vi var på, og jeg tror nok at jeg kommer til å melde meg inn der. De har litt annet tilbud enn vanlig og det er jo gøy. Og så er jeg en sucker for fine garderober og det hadde de (steambadstu, boblebad, vanlig badstu, badestamp og dusjer... :) )

Mamma var hjemme med Oliver mens jeg var på trening, og det var litt ekkelt å kjøre avgårde uten han. Så jeg trenger nok å øve meg på å være litt fra han, det har vi nok godt av. Greit for han å være vant til at andre passer han innimellom, så blir det kanskje ikke så vanskelig når seperasjonsangsten setter inn om noen måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...