Gå til innhold

Siams Sammensurium

Siam

Anbefalte innlegg

:klem: til April!

I natt sov han fra kl 23 til kl 0630!! Mannen måtte stå opp for å sjekke om han pustet da han våknet kl 6. Han hadde ikke hørt en lyd fra han hele natten, det hadde ikke jeg heller for jeg har sovet som en stein. Så lenge har jeg ikke sovet i strekk siden jeg var 8 måneder på vei! Kanskje vi har fått inn en rutine? Litt mye å håpe på kanskje, han har vært veldig opp og ned med sovingen sin. Men det går rette veien.

Han har begynt å bæsje bare en gang om dagen nå, i motsetning til hele tiden før. Det kan hende det er fordi vi har sluttet med fenikkelteen med maltektrakten i, men han bæsjet hele tiden før vi begynte med den også. Ikke trykker han så fryktelig lenger heller, så kanskje magen har begynt å stabilisere seg?

I dag får vi besøk av lillesøsteren min. Det blir koselig, lenge siden jeg har sett henne. Vi skal snart hente henne på ferja nå, så jeg er nødt til å løpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er deilig når de begynner å sove gjennom natta. Får tro det er noe som varer. Men jeg kjenner igjen det der med å sjekke om han puster ja. Gjør det enda jeg :rodme:

Kos deg med besøk!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at lille Oliver har blitt bedre i magen da! Og så flink som han er til å sove da!! :overrasket: Helt sjokka jeg! Dere er heldige altså! Tror jeg må få oppskriften på sånne barn hos dere... :ler:

Du får kose deg sammen med lillesøster...kjekt med besøk!

Gooood :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Sånn et sovemønster vil jeg ha også!! Får håpe det er varig og at Oliver nå vil sove om natten.. Det må være deilig det :)

Kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselig besøk Monja, Madden og April!

Oliver sov ikke gjennom hele denne natten, men han våknet bare 2 ganger, så det er ikke så ille heller.

I dag har vi vært i Oslo en tur, jeg var innom babybutikker og lillesøsteren var innom hestebutikker. Rakk ikke noe mer enn det. Eller vi rakk lunch, da! Koselig, men tiden gikk så altfor fort, vi hadde planer om å gjøre mye mer. Men sånn er det vel. Jeg får heller ta en tur en annen gang. Nå tror jeg Oliver trenger noen rolige dager. Jeg har litt dårlig samvittighet for å dra han inn og ut av bilen og vogna hele tiden. Han får aldri ro til å sove eller leke.

I morgen skal mannen hente bilen sin, så da får jeg igjen min. Jeg leverte bilen til innvendig og utvendig vask, så nå er den som ny. :sjarmor:

Det er så billig at det ikke er noe vits å gjøre det selv. I tillegg lot jeg bilen stå litt på "vaskeriet" så jeg slapp å betale noe for parkering. Synes jeg var skikkelig lur, jeg... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at Oliver er blitt bedre i magen:)Kjenner igjen det med å sjekke om de puster,gjør det hver kveld før jeg legger meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med hilsner, jenter!

Helgen har vært fin. Vi har hatt besøk av et vennepar med tvillingjenter på 1 1/2 år. Det har vært veldig koselig, men også veldig slitsomt. Jeg er jammen glad vi fikk en. Foreldrene har nok å passe på med to nyskjerrige og klåfingra turbojenter. Men de var veldig søte, da!

I dag har mamma og svigermor vært her, vi har gått en lang tur i blåsten. Deilig å få bevegd seg litt igjen. Forrige uke ble ikke akkurat sunn.

I morgen er det veiedag igjen. Tror ikke det blir det store resultatet siden forrige uke var en eneste stor utskeielse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dærsken, her må man henge med i svingene for å ikke havne langt bak på side 2!

I dag har jeg hatt vondt i hodet i hele dag, det begynte i går. Paracet har ikke hjulpet noen ting, så det er litt slitsomt. Så i dag har jeg ikke fått gjort stort. Vi tok en bitteliten trilletur på ca. en halv time. Jeg må utenfor døra i løpet av dagen, ellers får jeg helt spader.

Jeg har slumret på sofaen når Oliver har sovet, noe han heldigvis har gjort ganske mye av i dag.

Vi la oss kl 21 i går kveld, jeg lå og leste litt og sovnet som en stein kl 22. Ganske trøtt etter helgen. Oliver skulle bare ha mat en to-tre ganger i natt også (jeg er så trøtt at jeg ikke helt husker om han har våknet eller ikke...), så jeg har sovet ganske mye. Vi sto opp i halv ti-tiden.

Veiedag i dag. Ned 0,7 kilo! Nå er det 4,3 kilo igjen til delmål 1 er nådd. Det skal jeg vel klare før jul, det er i alle fall det som er planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Lille Ballerina! Koselig med nye "dagbok-venner"!

Vi har vært ute og gått en lang tur i dag. Jeg var innom for å bestille snitter til barnedåpen, men de var fullbooket. :overrasket: Så da får jeg heller bestille hos valg nr. 2. Det blir sikkert like bra.

Farfar'en til Oliver var akkurat innom. Og endelig kom han en gang som Oliver var våken og blid. Stakkar har alltid kommet når han har sovet. Så nå fikk han en stor dose med smil og babling! Farfar'en er så forelska i barnebarnet sitt, og det er så koselig! Ikke det at de andre besteforeldrene ikke er det, altså. Han kommer nok til å bli en bortskjemt liten tass.

Eller liten... Jeg veide meg med og uten Oliver i går, og kom fram til at han nå veier 7 kilo! Han har blitt stor. Men siden han er såpass lang er han ikke altfor tykk. Men god og rund, det er han. :hjerter_rundt:

Nå ligger han som et slakt på fanget mitt og sover... Søten!!

I morgen skal vi på biltur har jeg bestemt. Greit å finne på noe annet enn å bare gå tur i skogen også. Synd vi er blakke, det hadde smakt med litt shopping nå. Det eneste jeg tillater meg å kjøpe er julegaver.

Bestilte akkurat en til mannen på nettet nå. Morgenkåpe med navnet hans innbrodert. Han trenger ny morgenkåpe så det blir sikkert bra. Ikke var den dyr heller, så jeg får håpe det er av ok kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper han ser nyyydelig der han ligger :hjerte: Gleder meg til å komme hjem i helgen og være tante for mine hjerteknusere, har tre stk på 7 år,2 år og snart 2 mnd. Godt å kunne låne av og til, men også godt å levere tilbake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på trilletur med min første venn her i byen. :ler: Det er en jente fra barselgruppa mi som har en sønn født samme dag som Oliver. Koselig å ha en å gå tur sammen med. Da gjør det ikke noe om jeg går på de samme stedene om igjen og om igjen. Veldig greit å kunne snakke baby med en som virkelig er interessert!

Det er ganske stor forskjell på størrelsen på de to babyene våre. Oliver er myyyye kraftigere. Den andre babyen så ut som om han var nyfødt i forhold. Men han var veldig søt, han også.

Vanligvis står vi opp i ni-halv ti-tiden og går på badet. Jeg tar av Oliver bleie og pysj, skyller han i vasken og legger han på stellematta på badegulvet mens jeg dusjer og ordner meg. Da ligger Oliver naken og spreller og lufter rompa si. Deilig for han og praktisk for meg.

Etter at vi begge har kledd på oss har det fort gått en times tid. Så er det frokost for meg, og da har som regel Oliver sovnet igjen og sover til rundt tolv. Deretter er det ut på tur, og omtrent annenhver dag en tur i butikken. Så prøver vi å ha middagen klar til pappa kommer hjem fra jobb.

Og så er dagen vår slutt, og kvelden begynner. Og dagene flyyyyr! Jeg som hadde tenkt å få gjort masse, det får heller bli i mitt neste liv. :ler:

I dag ble det litt anderledes siden Oliver sov til kl 11. Jeg sto opp kl 10 og spiste frokost og fikk ordnet litt i huset. Vasket klær blant annet.

Da han våknet gikk vi på badet og så var det ut og gå tur. Ikke den helt revolusjonerende forskjellen, kanskje...

Men nå er det helg!! :hoppe: (selv om det ikke skulle ha så mye betydning for meg, jeg har jo fri jeg. Men mannen er hjemme og det er stas.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som en herlig hverdag :klem: Trenger ikke å være action hele tiden, og jeg tipper det kan blir nok action til tider med en liten en :ler: Måtte le da jeg besøkte søsteren min i dag som har ei på 2 mnd. Hun hadde beibien på fanget, som forøvrig var i dårlig humør, og samtidig prøvde hun å veilede et menneske per tlf (lærer opp mennesket som har stillingen hennes mens hun har permisjon)

Da jeg kom inn døren lyste det desperasjon i øynene hennes, og jeg fikk en sint beibi plassert i armene med klar beskjed om å holde :grine2:

Håper du og dine kjære har en flott kveld :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine dager det ser ut til at du har!

Jeg flyr bare borti by`n og bruker opp masse penger som jeg egentlig ikke burde. Ikke er jeg flink til å gå tur heller! Blir jo så inspirert når jeg leser om andre som er flinke og så er det akkurat som om det blir borte, så fort jeg skur av data`n.. :roll:

Godt å høre at du har funnet en venn :) Morsomt at de er født på samme dag da! Og så er det veldig fint å ha noen å snakke baby med ja, som virkelig bryr seg!!

Ønsker dere alle tre en riktig god helg!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Siam. Du skriver saa fint om hvordan dere har det!

Hvorfor valgte du Siam som nick, forresten? (mulig jeg har spurt foer, altsaa...)

Ha en fortsatt straalende soendag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...