Siam Skrevet 12. august 2005 #1 Del Skrevet 12. august 2005 Da er graviditeten vel over og livet uten frøet i magen har begynt. Det må sies at det er 100.000 ganger bedre å ha han på utsiden! Nå har Oliver akkurat fylt 6 dager og jeg og pappa'n nyter hvert sekund sammen med han. Det er (nesten) så jeg har lyst til å vekke han når han sover så jeg kan være mer sammen med han. Jeg kan ikke forstå at det går an å bli så glad et menneske på så kort tid. Jeg er så forelsket som jeg aldri har vært. Øynene mine fylles med tårer bare jeg ser han. Egentlig blir jeg på gråten over ganske mange ting om dagen, det er nok hormonene som stormer. Men så lykkelig som jeg er nå kan jeg ikke huske at jeg har vært noen gang. Livet er komplett!! Så langt har vi sovet ganske lenge om morgenen så vi er stort sett uthvilte. Jeg har tatt meg en høneblund i fire-tiden de siste dagene og det tror jeg er veldig lurt. Jeg har ikke blitt sliten av å våkne på natta enda. Det er jo en fryd å gi gullet mitt mat. I dag har vi hatt besøk av mormoren og oldemoren hans. Det er så gøy å vise han frem, han er jo så nydelig. Jeg skal se om jeg kan få lagt ut et bilde, må bare satt meg inn i hvordan jeg gjør det... Vi har ikke fått vært så mye ute av huset enda. Ammingen og besøk tar det meste av tiden, men det er sikkert greit å ta det litt med ro i begynnelsen. Det blir nok tid til å farte rundt senere. I morgen har vi tenkt oss en tur ut, siden det skal være matfestival i byen. Er spent på hvordan det skal gå med ammingen ute. Men vi gjør et forsøk. Går det ikke drar vi bare hjem. Nå skal jeg og mannen se en film, så får vi se om vi får sett den ferdig før verdens vakreste vil ha oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vindelspev Skrevet 12. august 2005 #2 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Så herlig! Gratulerer så masse. Nydelig navn på den lille. Endret 12. august 2005 av Vindelspev Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Escada¤ Skrevet 12. august 2005 #3 Del Skrevet 12. august 2005 Heia... hit med ny dagbok!! Og gartulerer så mye med barnet! Nå fikk jeg enda mer lyst på smått!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 12. august 2005 #4 Del Skrevet 12. august 2005 Hei vennen og gratulerer med ny dagbok! Livet er komplett Det er så sant, så sant! Dette er herlig.. Og tenk i morgen er han en uke allerede! Gleder meg til å se bilder av han. Kos deg og nyt denne deilige tiden! Flott at du passer på og hvile deg litt, det var ikke jeg flink nok til. Ha en fin kveld! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 12. august 2005 #5 Del Skrevet 12. august 2005 Først og fremst: Gratulerer som nybakt mamma!!! Og så gratulerer med ny dagbok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 12. august 2005 #6 Del Skrevet 12. august 2005 Gratulerer med ny dagbok ja. Gleder meg til å lese her og følge med deg og lille Oliver! Ha en kjempefin helg Siam og kos deg som mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 12. august 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 12. august 2005 Tusen takk for koselig meldinger, Vindelspev, Escada, April ( har sendt deg bilde på mail, forresten. Jeg får sette meg inn i hvordan jeg legger ut noe i albumet her senere... ), tommeline og Soul! Det ble ikke noe film på oss... Lille vidunder ville ha mat, og det tar jo litt tid. Og så har jeg snakket med en venninne i telefonen (telefonen har nesten ikke stått stille siden vi kom hjem, og jeg har ikke fått snakket med alle enda. Tar det så fort jeg får tid...) Og Oliver har vært våken siden ammingen så vi har jo vært nødt til å snakke litt med han. Han har smilt med hele ansiktet, og han er bare sååå nydelig. Nå er pappa nede og skifter bleie, så er det vel tid for mat igjen. Så blir det natta, håper vi... De voksne er trøtte i alle fall, så får vi håpe at en overdose melk vil gjøre knøttet trøtt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 12. august 2005 #8 Del Skrevet 12. august 2005 Hei Siam! Koselig aa ha deg tilbake i den generelle dagbok-kategorien! Fikk nesten taarer i oynene selv av aa lese om Oliver. Han hoeres ut som en skjoenn liten gutt! Gleder meg til aa se bilde! Sov godt! Natta!- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 13. august 2005 #9 Del Skrevet 13. august 2005 Nydelig liten gutt du har ja Synes han ligner på mamma`n sin jeg.. Tusen takk for mail! Kos deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 13. august 2005 #10 Del Skrevet 13. august 2005 Gleder meg til å se bilde hvis du legger ut i albumet etterhvert! :-D Ha en finfin dag alle tre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 15. august 2005 #11 Del Skrevet 15. august 2005 Hei! Gratulerer med ny dagbok! Nå som jeg har vært så ivrig på å følge med på deg den siste tiden før Oliver ble født, synes jeg jo jeg må få med meg fortsettelsen også! Kanskje jeg får vite litt om hva jeg selv har i vente på nyåret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 15. august 2005 #12 Del Skrevet 15. august 2005 Gratulerer med ny dagbok,Siam! Høres ut som om du har herlige dager med lille Oliver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 16. august 2005 Forfatter #13 Del Skrevet 16. august 2005 Popelka: Takk for det, det er greit å være tilbake. April: :-D Soul: Ting tar tid... Prøver å få til å ordne et bilde av Oliver i avataren min, men jeg er visst ikke så flink... Prøver videre, selv om jeg ikke har så mye KG tid lenger. Søndagsengel?: Koselig å ha deg med videre. Det er spennende å følge med på deg også. Mrs.Potter: Jeg har det helt fantastisk! Vi koser oss virkelig. Dagene går med til amming, bleieskift og besøk, men det er jo bare så koselig. Jeg har ikke ambisjoner om å få gjort så veldig mye mer heller, så det er helt greit. Oliver spiser fremdeles veldig bra, og jeg synes vi får til ammingen ganske bra. Brystvortene har ikke blitt veldig såre, så jeg krysser fingrene for at de ikke blir det heller. Jeg har enda masse, masse melk, men puppene er ikke så steinharde som de var da jeg kom hjem fra sykehuset. Det virker som om melkeproduksjonen har begynt å innstille seg etter Olivers uttak. Men jeg tror ikke han er i nærheten av å tømme en pupp ved mating, så jeg håper ikke det vil bli noe problem (brystbetennelse). Jeg har egentlig troen på at kroppen klarer å ordne opp selv, så jeg tror det skal gå bra. Jeg har ingen tegn på betennelse nå. Navlen hans blør littegrann fremdeles, men det er visst normalt. Nå lukter det ikke av den lenger, så det går i riktig retning. I natt sov han ikke like godt som han har gjort de andre nettene. Det virket som om han var litt utilpass for han lå og klynket, men han skrek ikke, så det kan ikke ha vært så ille. Også ville han ha mat nesten hver time. Så i dag er vi litt trøtte... Håper han sover litt bedre i natt. I går var vi i byen igjen, vi måtte inn og forhåndsstemme. Vi spiste lunch på café, og da ville han selvsagt ha mat. Da var det bare å dra frem puppen. Følte meg litt naken, men det gikk veldig bra. Nå har jeg kjøpt meg noen flere ammetopper, så slipper jeg å føle meg så naken. I dag fikk vi klipt hekken ute i hagen også. Det var virkelig på tide, den hadde omtrent grodd ut over veien. Tror ikke de forrige eierene har klipt den noen gang. Det er deilig å ha hage å være ute i når det er så fint vær. Nei, nå får jeg ta meg en dagbokrunde, jeg er så spent på om shy har noe på gang snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 16. august 2005 #14 Del Skrevet 16. august 2005 Å så utrolig nydelig avatar du har fått deg! Oliver er jo bare helt skjønn! Skjønner godt at det ikke blir så mye KG-tid på deg. Men, veldig gøy å lese om hvordan dere har det! Kos dere masse Siam! Håper det blir litt mer søvn på dere i natt da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 17. august 2005 #15 Del Skrevet 17. august 2005 Så nydelig han er!!!!! *smelt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 18. august 2005 #16 Del Skrevet 18. august 2005 Nydelige lille Oliver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 18. august 2005 #17 Del Skrevet 18. august 2005 Hei på deg Siam, og gratulerer med den lille Nyt barseltida maks, for tro meg, de små blir store før du vet ordet av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 18. august 2005 #18 Del Skrevet 18. august 2005 Uæææææ... der VAR du jo!! Har lett etter dagboken din jeg... når man trykker på den linken som ligger under signaturen din når du skriver hos meg, får i allefall ikke jeg opp noen dagbok, så jeg har vært litt forvirret, men NÅ vet jeg jo hvor du er... synes det var litt rart at du ikke skrev noe for tiden , men puttet det på kontoen for "nybakt-mamma" - tåken... men da tok jeg jo feil!!!! Helt fantastisk skjønn Oliver dere har laget....... tenk at det er "frøet", som vi har "snakket" om så mange mnd nå!! Nesten ikke til å tro at frøet nå er en vakker prins!!! (flere blider mottas veldig gjerne med takk på PM) Nå skulle jeg ønske det snart var min tid til å oppleve det samme... eller det var dumt sagt, for det VET jeg jo at det er... men jeg blir så utålmodig når jeg leser om hvor fantastisk dere har det......... Tror nok vi må ta et møte til høsten i virkeligheten når alle er i rute igjen...? Eller hva sier du? Kanskje April og Viktoria vil være med også?? Hadde vært veldig kos tror jeg! Jeg ønsker dere en fantastisk tid fremover, og er så glad for at jeg får følge dere videre..... så har jeg noen jeg kan sammenlikne og følge med på!! En siste ting..... siden vi har gått opp omtrent det samme (jeg er på + 20 kg nå), så lurte jeg bare på hvordan det var med deg nå? Gått ned mye foreløpig? Eller tar det litt tid? Ha en strålende dag vennen!!! Kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 18. august 2005 Forfatter #19 Del Skrevet 18. august 2005 Soul: Tusen takk Søndagsengel?: ja, ikke sant! Jeg er skikkelig forelsket i det lille knøttet. Mrs. Potter: Nala: Jeg nyter, og er smertelig klar over at tiden går fort. Jeg skulle gjerne hatt han så liten hele tiden, men jeg gleder meg allikevel til han blir litt større. Shy: Bra at du sa ifra om den linken, jeg hadde lagt inn noe feil. Var ikke klar over det selv, men har reparert nå. Det er så rart å se frøet foran meg som et bittelite menneske. Det er helt uvirkelig at han har ligget inni magen min, og sett sånn ut. Jeg klarer ikke å forestille meg det. Vi kaller han fortsatt frøet, det er ikke så lett å legge fra seg... Jeg sender deg fler bilder, har masse så du kan få så mange du vil! Det hadde vært superkoselig å møte deg og prinsessen i virkeligheten! Så det vil jeg gjerne. Det hadde vært koselig å fått med seg April og Victoria også. Vi får finne en dag som passer når vi har funnet oss ordentlig til rette med de små knøttene våre. Jeg har ikke så lyst til å dra inn til Oslo riktig enda. Jeg er redd for at det blir mer stress enn gøy så tidlig. Men snart!! Jeg gikk opp ca 20 kilo, ja. Jeg fikk ikke veid meg de siste ukene, men jeg tror det var omtrent det jeg havnet på. Nå har jeg gått ned 10, og det uten å anstrenge meg det minste. Jeg er redd for at de neste 10 kanskje sitter litt hardere. I tillegg har jeg 10 kilo som jeg pådro meg før jeg ble gravid også, som jeg gjerne skulle ha blitt kvitt. Når mannen er tilbake i jobb, og besøkene blir litt mer sjeldne skal jeg gjøre en større innsats for å bli kvitt dem. Jeg har tenkt å gå masse turer, men har ikke tenkt å begynne å trene på helsestudio/sal før etter jul. Gleder meg til å komme inn i alle klærne mine igjen. Har begynt å bruke noen av dem, men det er de færreste jeg passer. Har fått en myk mage som tyter opp over buksekanten når jeg sitter. Men det er vel ikke annet å vente, det har jo ikke gått to uker siden fødselen enda. Jeg prøver å si til meg selv at jeg brukte 9 måneder på å bygge meg opp, så da får jeg gi meg 9 måneder til å bygge meg ned igjen også. I natt var gullet mitt veldig sulten, gitt. Han våknet først annenhver time for å få mat før han begynte å våkne hver time... I går ville han ikke sove før kl 2, så det ble ikke så mye søvn da heller. Men han sover lenge utover dagen, så jeg får hentet meg litt inn igjen der. I tillegg sovnet vi på sofaen i stad. Besøkene har begynt å komme litt sjeldnere nå, vi har faktisk ikke hatt besøk siden mandag kveld. Og det er litt deilig må jeg innrømme. Koselig å få besøk også, men det er deilig å være "alene hjemme" sammen med mannen og Oliver. Nesten litt deilig at vi ikke bor i Oslo, da tror jeg dørene hadde blitt rent helt ned, det tror jeg hadde blitt litt for slitsomt. I går var vi ute og gikk en lang tur, nesten 2 timer. Oliver våknet midt på og ville ha pupp NÅ. Så da var det bare å sette seg på en stor stein midt i en åker og amme... Tror kanskje det så litt rart ut, men sånn er det bare. Det var vel ikke så veldig mange som så oss heller. Bortsett fra alle som hentet og leverte i barnehagen like ved, men de har vel vært gjennom det samme selv. I dag fikk vi forresten de nye madrassene våre, så det skal bli stas å legge seg i kveld. Nå mangler vi bare sofaen og stolene vi har bestilt, så er huset komplett. Eller nesten da. Vi har endel ting igjen å gjøre, men det tar vi etterhvert. Nå må jeg gå ned å se hva verdens vakreste driver med nedi vogna si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 18. august 2005 #20 Del Skrevet 18. august 2005 Nala: Jeg nyter, og er smertelig klar over at tiden går fort. Jeg skulle gjerne hatt han så liten hele tiden, men jeg gleder meg allikevel til han blir litt større. ← Heldigvis har hver alder sin sjarm. Koselig å lese om den første tida deres hjemme. Ha en fin-fin dag videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå