Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

Billiegirl skrev (1 time siden):

Å så snill du er ! Tusen takk for fine ord ! Er så lettrørt i disse dager !

💝 Det er ikke så rart. Det her betyr så mye for deg, og du har vært gjennom så mye, så du finner håpet igjen at det kanskje skal gå 😇

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstegangsprøvene skrev (1 time siden):

💝 Det er ikke så rart. Det her betyr så mye for deg, og du har vært gjennom så mye, så du finner håpet igjen at det kanskje skal gå 😇

😍 Det varmer med fine ord ! 

Når skal du i gang ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (56 minutter siden):

😍 Det varmer med fine ord ! 

Når skal du i gang ? 

Vi venter på eggene som nå skal på frys 🙂🙃. Vi hører noe over helga om noen av de 13 overlever til blasto 🤞. Må vente til kroppen min samarbeider mer, så blir nok juni for innsett om det blir noe å sette inn 🙃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3kmilesaway skrev (På 12.1.2021 den 21.11):

Noen her inne som skal ha Offentlig IVF i Haugesund? Eller har hatt det?😊 

Jeg hr vært der :) fantastisk personalet og ble godt ivaretatt. Var der i 2020 sommer/høst

Anonymkode: 659be...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patriotpaula skrev (På 13.4.2021 den 14.44):

Ser det er flere i tråden som skal ha søskenforsøk. Vi har en ICSI-jente som ble født i august i fjor, hun er dyrket frem på laben til Spiren. Vi er i gang med nytt styrt fryseforsøk. Har to eskimo-blastoer igjen. Skal på UL for å vurdere slimhinnen på torsdag denne uken, så da blir nok innsett neste uke. Bruker progynova og Prednisolon nå, og skal begynne med cyclogest når den tid kommer. 

Brukte to år sist fra vi begynte å prøve frem til jeg ble gravid i desember -19, så håper vi slipper billigere unna denne gangen - både med tid og penger 🤞🏻🤞🏻

Titter innom Prøvererørsforumet innimellom for å heie disse vakre kvinnene og kom over denne og ble litt nysgjerrig 😊

Har selv noen Eskimoer i fryseren og tenker på når jeg eventuelt skal sette igang igjen. 

Var det noen kriterier for å kunne starte med fryseforsøk? 

Måtte det gå så så lang tid etter fødsel? 

Ammer du? 

Dersom man ikke ammer lenger, hvor lang tid må det ha gått fra man stoppet? 

Håper alt er bra med deg og lille ❤️😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deseo skrev (3 timer siden):

Titter innom Prøvererørsforumet innimellom for å heie disse vakre kvinnene og kom over denne og ble litt nysgjerrig 😊

Har selv noen Eskimoer i fryseren og tenker på når jeg eventuelt skal sette igang igjen. 

Ammer du? 

Hei du :) 

Eneste kriteriet for å få starte opp er at mensen er tilbake. Kan nok starte opp ganske tidlig etter fødsel hvis man ønsker (såfremt mensen er tilbake). Ammer ikke, vet ikke hvor lang tid man må ha stoppet i forveien. Har ei venninne som også skal sette inn eskimo, men hun ammer litt på natt enda, så der ble det anbefalt å vente til hun var helt ferdig. Så tror ikke det er noen spesiell ventetid etter amme-slutt og oppstart 😊

Når tenker du i gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førstegangsprøvene skrev (15 timer siden):

Vi venter på eggene som nå skal på frys 🙂🙃. Vi hører noe over helga om noen av de 13 overlever til blasto 🤞. Må vente til kroppen min samarbeider mer, så blir nok juni for innsett om det blir noe å sette inn 🙃

13 er jo kjempebra da, herlighet det er spennende ! Tenker du er bra spent (jeg og 😇)  
Tiden går heldigvis litt fortere nå som våren er her og plutselig er det juni 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (3 timer siden):

13 er jo kjempebra da, herlighet det er spennende ! Tenker du er bra spent (jeg og 😇)  
Tiden går heldigvis litt fortere nå som våren er her og plutselig er det juni 🤩

Det er veldig spennende, nesten litt for spennende 😱. Ja, vi må kose oss fremover nå. 🐞☀️🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (2 timer siden):

Det er veldig spennende, nesten litt for spennende 😱. Ja, vi må kose oss fremover nå. 🐞☀️🌻

Jeg har to egg igjen i fryseren, fikk ut seks totalt der fire overlevde. Har satt inn to ( ett ferskt, ett frys ) uten opphold, altså alle rett på neste syklus. Det blir mitt tredje egg som forhåpentligvis skal settes inn nå snart. Ultralyden på mandag bestemmer det, håper bare den slimhinnen har økt litt. Nå har jeg gått en laaaang tur og prøver å ikke fryse (tenker på blodgjennomstrømning i kroppen, innbiller meg at  kanskje det kan hjelpe på)  Her jeg bor snør det, ikke mye som minner om vår 🥶 men den MÅ jo komme hit også snart 🤪

Ønsker deg en fin søndag 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er ganske ny her og skal starte opp med kort protokoll 🙈

Gruver meg fælt da jeg har sprøyteskrekk🙈

Hvilke medisiner gikk dere på ved kort protokoll? Og hva måtte dere betale ca i medisiner ved første forsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemora123 skrev (22 minutter siden):

Hvilke medisiner gikk dere på ved kort protokoll? Og hva måtte dere betale ca i medisiner ved første forsøk? 

Gikk på gonal-f og fyremadel, ble på rett under 10K om jeg ikke husker feil.

gonal f var en lek! Kjente nada, fyremadel derimot 😅 jeg kjølte ned området før jeg tok den

Anonymkode: 659be...a92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemora123 skrev (1 time siden):

Jeg gikk på gonal 300 ie+ fyramedel, jeg ha også skrekk for sprøyter men det var ingen problem. Ingenting å grue seg for 😍 Jeg syns koronatest var mye værre 😂 Så her kan du ta det helt med ro ❤️

Tror jeg var oppe i rundt ca 10 000 før egguttak. 

Lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemora123 skrev (2 timer siden):

Menopur og fyremadel første forsøk. Sprøyteskrekk. Ikke gøy, men det går fort over 😂🙊

Andre forsøk Bemfola og fyremadel. Og ble totalfrys, så nå blir det 20 dager med blodfortynnende etter uttaket, også sprøyter 🙈. Heller ikke gøy, men det går fort over. Og er det det som må til, så er det vel verdt det? 😬🙂

Være medisiner har kommet på ca 7000 og 8000 tusen pr. Forsøk 🙃. Men har relativt lave doser medisiner. 🧐

Endret av Førstegangsprøvene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Patriotpaula skrev (20 timer siden):

Hei du :) 

Eneste kriteriet for å få starte opp er at mensen er tilbake. Kan nok starte opp ganske tidlig etter fødsel hvis man ønsker (såfremt mensen er tilbake). Ammer ikke, vet ikke hvor lang tid man må ha stoppet i forveien. Har ei venninne som også skal sette inn eskimo, men hun ammer litt på natt enda, så der ble det anbefalt å vente til hun var helt ferdig. Så tror ikke det er noen spesiell ventetid etter amme-slutt og oppstart 😊

Når tenker du i gang? 

Har pcos så mensen kan ta laaaaaang tid 🙈 Måtte fremkalle den på alle mine innsett. 

Jeg fullammer fortsatt og nettopp starta med litt grøt. Jenta er nå 5 mnd 🥰

Usikker på når, men hadde vært koselig med to litt tette. Kommer vel an på amminga 😉

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deseo skrev (På 25.4.2021 den 6.40):

Ammer du? 

Hei, ser du har fått svar, så vil bare legge til at dersom man skal ha fryseforsøk i styrt syklus må man slutte med amming før oppstart av medisiner 😊 Men det holder å slutte dagen før man skal begynne med hormonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo flotte prøvere 🤗❤️

Første gang jeg skriver i denne tråden! Vi har akkurat fått svar på henvisning til IVF, med innkallelse til time i starten av juni. Ser de skiver "Time til utredning", men ikke mer informasjon enn det.  Noen som vet hva vi kan forvente? Har vært til utredning over lang tid og våre "utfordringer" skal være avklart, bare ikke hos de. Lurer derfor på om dette er det som flere referere til "Forsamtale"? Noe som vet? 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ! 

I dag ble jeg glad, 8,6 mm livmorslimhinne i dag 🤩 Egget settes inn mandag om en uke.  Jeg lettet ! 
Dessverre må jeg fortsette på progynova 10 mg frem til mandag, så trappe ned.  Noen som har gått på tilsvarende dose ? Syns ikke jeg merker så mye bivirkninger etter økt dosen så langt , så jeg er fornøyd med det.  Starter med cyglogest  på torsdag... den har jeg slitt litt med, håper det er en ok kombinasjon mer progynova. Jeg er redd jeg blir et hormontroll til slutt 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ❤️

Ny i dette forumet, trenger bare å få ut litt tanker. 

Vi fikk et barn for noen år siden, unnfanget naturlig og omtrent på første forsøk. Hadde ikke trodd at det skulle bli så vanskelig å prøve på en til.. Er i gang med 4. forsøk nå. Før vi kom i gang med Ivf var det to år med prøving, store blødninger, cyste, to operasjoner, celleforandringer i livmor, behandling, osv. Så det har vært en lang vei allerede. Kan ikke bli gravid naturlig lenger. 

Har nå bare en eggstokk (og hjerteformet livmor), men det virker som de har god tro på klinikken. Har god amh-verdi (over 20), og får ut ganske mange egg (7-12). Har fått fem befruktet de to siste gangene (med icsi). Men bare ett godt nok til innsett, og ingen på frys. Føles ut som "alle andre" får flere gode og noen på frys.. Jeg er 34 og lever ganske sunt og aktivt. 

Har nå hatt innsett for noen dager siden. Er denne tiden jeg syns er verst. Medisinene/sprøytene går veldig fint, og da er man liksom i gang igjen og er positiv, mens nå kjenner man at resultatet for denne runden nærmer seg. Bare tanken på å ikke få gitt barnet mitt et søsken knuser meg. Samtidig vil jeg ikke at dette skal gå utover hen, og jeg prøver å nyte familien og det jeg har. Enkelte dager er bare vanskelige.. Det er så mye. Og jeg har nylig vært på kontroll for tidligere problemer og det ligger i bakhodet også. 

Måtte bare få ut litt. Trenger å ha troen, så ønsker ikke kommentarer som gjør at jeg mister troen (hvis det er lov å be om). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titori skrev (1 time siden):

Hei ❤️

Ny i dette forumet, trenger bare å få ut litt tanker. 

Vi fikk et barn for noen år siden, unnfanget naturlig og omtrent på første forsøk. Hadde ikke trodd at det skulle bli så vanskelig å prøve på en til.. Er i gang med 4. forsøk nå. Før vi kom i gang med Ivf var det to år med prøving, store blødninger, cyste, to operasjoner, celleforandringer i livmor, behandling, osv. Så det har vært en lang vei allerede. Kan ikke bli gravid naturlig lenger. 

Har nå bare en eggstokk (og hjerteformet livmor), men det virker som de har god tro på klinikken. Har god amh-verdi (over 20), og får ut ganske mange egg (7-12). Har fått fem befruktet de to siste gangene (med icsi). Men bare ett godt nok til innsett, og ingen på frys. Føles ut som "alle andre" får flere gode og noen på frys.. Jeg er 34 og lever ganske sunt og aktivt. 

Har nå hatt innsett for noen dager siden. Er denne tiden jeg syns er verst. Medisinene/sprøytene går veldig fint, og da er man liksom i gang igjen og er positiv, mens nå kjenner man at resultatet for denne runden nærmer seg. Bare tanken på å ikke få gitt barnet mitt et søsken knuser meg. Samtidig vil jeg ikke at dette skal gå utover hen, og jeg prøver å nyte familien og det jeg har. Enkelte dager er bare vanskelige.. Det er så mye. Og jeg har nylig vært på kontroll for tidligere problemer og det ligger i bakhodet også. 

Måtte bare få ut litt. Trenger å ha troen, så ønsker ikke kommentarer som gjør at jeg mister troen (hvis det er lov å be om). 

Kjenner meg så igjen i det du skriver og sender deg en stor klem. 
Den følelsen med sprøyter, medisiner på forhånd er kjekk for da er vi i gang og håpet er tilstede. Også den kjipe ventetiden og doskrekk for at mens skal komme. Jeg var skikkelig nedfor her en dag og skrev det ned her. Fikk så mange fine svar, og jeg øver meg nå på å ikke la de vonde følelsene mine ta over hverdagen min. Les gjerne svarene jeg fikk i forumet her. Her er så mange fine damer i forumet som heier på hverandre. Jeg ønsker deg alt godt og håper sånn du lykkes !! ♥️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (19 minutter siden):

Kjenner meg så igjen i det du skriver og sender deg en stor klem. 
Den følelsen med sprøyter, medisiner på forhånd er kjekk for da er vi i gang og håpet er tilstede. Også den kjipe ventetiden og doskrekk for at mens skal komme. Jeg var skikkelig nedfor her en dag og skrev det ned her. Fikk så mange fine svar, og jeg øver meg nå på å ikke la de vonde følelsene mine ta over hverdagen min. Les gjerne svarene jeg fikk i forumet her. Her er så mange fine damer i forumet som heier på hverandre. Jeg ønsker deg alt godt og håper sånn du lykkes !! ♥️ 

Tusen takk og det samme til deg! ❤️ Leste litt på de tidligere sidene her, og det er fint med folk som oppmuntrer og heier 😊 usikker på hvor aktiv jeg kommer til å være her, må bare kjenne litt på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...