Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

Neutral90 skrev (1 minutt siden):

Ved begge MA så merket jeg ingenting. Ingen blødning og hadde alle symptomer. Gjennomførte medisinsk abort når jeg var i uke 10,og da presset jeg hardt på for å få det gjennomført raskest mulig, siden embryo viste for få hjerteslag allerede i uke 7. Så visste jo hvor det bar 😏 

Uff! 😔

Er livet bare sykt urettferdig og du er forferdelig uheldig eller er det/kan det være en årsak til at du opplever MA?

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uff! 😔

Er livet bare sykt urettferdig og du er forferdelig uheldig eller er det/kan det være en årsak til at du opplever MA?

Anonymkode: f004b...ab9

Tja... Uheldig sier de, men hva vet jeg :) har jo selvsagt vært utredet for habituell abort, men som en lege sa; de har avdekket to mulige antistoffer, men de aner ikke hvor mange som kan finnes. 

Vi kommer ikke til å holde på for evig. 

Hva med deg? Er du i forsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (Akkurat nå):

Tja... Uheldig sier de, men hva vet jeg :) har jo selvsagt vært utredet for habituell abort, men som en lege sa; de har avdekket to mulige antistoffer, men de aner ikke hvor mange som kan finnes. 

Vi kommer ikke til å holde på for evig. 

Hva med deg? Er du i forsøk? 

Jeg er gravid i 6. uke etter ivf forsøk. Første gang med positiv test. Begynte med litt svakt ømme bryst og svake murringer. Har nå null symptomer og føler noe er galt. Tenker på om det er MA eller svangerskap utenfor livmor, men jeg må vel bare vente på ultralyd. Føler jeg lyver når jeg sier jeg er gravid, nesten sikker på at det har gått galt. Beklager for spørsmålene, men stålsetter meg for samme beskjed. 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det noen her som har erfaring med fryseforsøk på riksen? Er det slik at de alltid går for styrt syklus uavhengig av om mensen er regelmessig, fordi de da kan tilpasse dagen for innsett og unngå at det må avbrytes pga helg?

Noen som vet om det er større/mindre/lik sjanse for graviditet ved styrt vs. naturlig syklus?

Blir bare litt mange tanker her i disse prosessene. Jeg har liksom tenkt at de ulike offentlige sykehusene sikkert gjør ting ganske likt. Men det virker som at St. Olavs kjører naturlig syklus så lenge de kan, og i hovesak dyrker til blasto, mens Riksen kjører styrt syklus og i hovesak dyrker til 2/3-dagers? Det er sikkert mye mer nyansert enn det, i virkeligheten, men er det inntrykket jeg har fått gjennom å lese om fryseforsøk her og der. Og det hadde jo vært greit å vite litt mer om årsaken til valgene sykehusene tar😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNX skrev (9 timer siden):

Hei, er det noen her som har erfaring med fryseforsøk på riksen? Er det slik at de alltid går for styrt syklus uavhengig av om mensen er regelmessig, fordi de da kan tilpasse dagen for innsett og unngå at det må avbrytes pga helg?

Noen som vet om det er større/mindre/lik sjanse for graviditet ved styrt vs. naturlig syklus?

Blir bare litt mange tanker her i disse prosessene. Jeg har liksom tenkt at de ulike offentlige sykehusene sikkert gjør ting ganske likt. Men det virker som at St. Olavs kjører naturlig syklus så lenge de kan, og i hovesak dyrker til blasto, mens Riksen kjører styrt syklus og i hovesak dyrker til 2/3-dagers? Det er sikkert mye mer nyansert enn det, i virkeligheten, men er det inntrykket jeg har fått gjennom å lese om fryseforsøk her og der. Og det hadde jo vært greit å vite litt mer om årsaken til valgene sykehusene tar😊 

Jeg har kun hatt et fryseforsøk på riksen, da med styrt syklus. Spurte sykepleier om hvorfor jeg ble satt på styrt syklus og da sa hun at det var rutine hos de. Vil tro det har noe med at de lettere kan styre kontroller og innsett. 
Har foreløpig hatt et uttak. Ble da dyrket i to dager før innsett og frys så jeg har samme inntrykk som deg. Har stilt spørsmål om dette også til sykepleier. Hun sa at de kan dyrke til blasto dersom pasienten har et godt antall egg som utvikler seg fint. Tror de er redd alle skal falle fra før innsett. Jeg hadde ni egg da som de sa er et godt tall, men ingen dyrking til blasto. Må vel være fler enn ni de ønsker for å dyrke. 

Endret av Rita90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita90 skrev (2 timer siden):

Jeg har kun hatt et fryseforsøk på riksen, da med styrt syklus. Spurte sykepleier om hvorfor jeg ble satt på styrt syklus og da sa hun at det var rutine hos de. Vil tro det har noe med at de lettere kan styre kontroller og innsett. 
Har foreløpig hatt et uttak. Ble da dyrket i to dager før innsett og frys så jeg har samme inntrykk som deg. Har stilt spørsmål om dette også til sykepleier. Hun sa at de kan dyrke til blasto dersom pasienten har et godt antall egg som utvikler seg fint. Tror de er redd alle skal falle fra før innsett. Jeg hadde ni egg da som de sa er et godt tall, men ingen dyrking til blasto. Må vel være fler enn ni de ønsker for å dyrke. 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har mensen meldt ankomst og jeg starter med menopur i morgen. Er så spent og nervøs for alt som skal skje 😬 

Er det andre som er i oppstart av forsøk nå før påske? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
Jeg går og venter på at syklusen skal begynne, og håper på innsett fra frys om et par-tre uker :) 

Er bare litt stressa for om mensen kommer på fredag, for ifølge klinikken må jeg til UL syklusdag 2 eller senest 3, og ingen er Helge åpne her i området. Har noen erfaring med den problemstillingen? 

Anonymkode: 59bf1...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (På 2.3.2021 den 19.39):

Telles duostim som ett eller to forsøk? Herlig å få to egghentinger dersom det telles som ett forsøk da 😍

Telles som ett forsøk🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (På 2.3.2021 den 13.14):

Det ble bare 1 egg ut i går.. skikkelig dritt. Men fikk telefon fra sykehuset i morges om at det i det minste hadde blitt befruktet og at det så fint ut i dag.. så krysser det som krysses kan for det lille egget❤️🤞🏼
 

Herregud nå går dagene raskt mot testdag for deg, så spennende🥰

Heisann ! 

De sa til meg at ett egg er nok 😊 og det tror jeg også 🌺

Jeg tipper dette er gullegget ditt. Lenge til du skal tilbake å sette det inn ? 
 

Tiden går saaakte. Jeg sliter med mye hodepine og vondt i magen (sikkert av litinus) Det syns jeg faktisk var værre enn hormonene før eggutakk 😂 Hormoner i bøtter og spann her. Merker du noe ? 

Jeg har planlagt en liten sammenkomst for samboeren min som har rund dag nå snart (suprise) så da får jeg tankene litt bort.  I tillegg fant jeg ut at det beste er å være på jobb og få tankene litt på andre ting 😇
 

Det blir spennende å høre fra deg etter innsett, ønsker deg så mye lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 16.22):

Fikk selv hentet ut kun ett brukbart egg for tre uker siden i det som var mitt første IVF-forsøk. Gikk rett i kjelleren og tenkte at her ville det neppe bli noe innsett en gang. Men egget utviklet seg akkurat som det skulle det og nå er jeg 5 uker gravid! Selvfølgelig ikke sikkert at det går hele veien, men hvertfall en liten solskinnshistorie så langt som viser at det absolutt er håp for deg!

Anonymkode: bd31e...e50

Så bra 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet på nytt. En meget svak positiv test, tror ikke helt på den før jeg evt kan ta blodprøver kjenner jeg 😅🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (25 minutter siden):

Da har jeg testet på nytt. En meget svak positiv test, tror ikke helt på den før jeg evt kan ta blodprøver kjenner jeg 😅🤞

🤞🏼!! Positiv er positiv😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aishaaa skrev (7 minutter siden):

🤞🏼!! Positiv er positiv😀

Kjenner jeg ikke tror på det, vil ha en blodprøve for å være helt sikker 😂 Den er såpass svak at jeg ikke tør slippe løs noe jubel før legen sier det faktisk er noe der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (4 timer siden):

Kjenner jeg ikke tror på det, vil ha en blodprøve for å være helt sikker 😂 Den er såpass svak at jeg ikke tør slippe løs noe jubel før legen sier det faktisk er noe der. 

Skjønner deg godt, du får ringe til legen å ta en blodprøve, så har du svaret ila. Morgendagen🤞🏼 Spennende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (13 timer siden):

Heisann ! 

De sa til meg at ett egg er nok 😊 og det tror jeg også 🌺

Jeg tipper dette er gullegget ditt. Lenge til du skal tilbake å sette det inn ? 
 

Tiden går saaakte. Jeg sliter med mye hodepine og vondt i magen (sikkert av litinus) Det syns jeg faktisk var værre enn hormonene før eggutakk 😂 Hormoner i bøtter og spann her. Merker du noe ? 

Jeg har planlagt en liten sammenkomst for samboeren min som har rund dag nå snart (suprise) så da får jeg tankene litt bort.  I tillegg fant jeg ut at det beste er å være på jobb og få tankene litt på andre ting 😇
 

Det blir spennende å høre fra deg etter innsett, ønsker deg så mye lykke til ❤️

Ja, må jo bare håpe! Dag 3 i dag, har ikke hørt noe enda, så det utvikler seg nok fint så langt🤞🏼 Herregud så nervepirrende hele denne prosessen er.. det fysiske er piece of cake i forhold til alt det psykiske.. Har vært sykemeldt siden uttaket på Mandag, gleder meg til å komme meg tilbake på jobb over helga, blir jo koko av dette😅

Usikker på om det blir innsett nå, vurderer en runde til med stimulering og uttak (om vi får lov av ST.Olavs).. vi skal ha møte med de om 14 dager for å diskutere vegen videre❤️
 

Har hørt at Lutinus gir en god del bivirkninger😫 får håpe de blir verdt det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blodprøvene viser at jeg kan være gravid, så får bare vente å se hva som skjer fremover. Men ikke supert resultat med andre ord. Det er satt opp ul i uke 5 uansett, så får vi se om jeg har fått noe mens før det eller ikke. Lutinusen er jeg ferdig med nå, 21 dager med det er nok for denne gang, begynte å blø i går så er helt greit at de ikke skal tas mer kjenner jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (1 time siden):

Blodprøvene viser at jeg kan være gravid, så får bare vente å se hva som skjer fremover. Men ikke supert resultat med andre ord. Det er satt opp ul i uke 5 uansett, så får vi se om jeg har fått noe mens før det eller ikke. Lutinusen er jeg ferdig med nå, 21 dager med det er nok for denne gang, begynte å blø i går så er helt greit at de ikke skal tas mer kjenner jeg. 

 

Kan være? Hva lå den på da? 😊 Blir testene sterkere? 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kan være? Hva lå den på da? 😊 Blir testene sterkere? 

Anonymkode: f004b...ab9

Den lå på 6, 10 eller mer er gravid. Måles i U/L så litt andre tall enn andre jeg har sett. Har kun tastet to ganger og de så ganske like ut, men tipper det må en ny blodprøve til etter helgen for å se hva som faktisk skjer. Kan jo være jeg bare er treg til å produsere det men vanskelig å vite. 

Lutinus blødningen har tatt seg opp såpass at jeg nesten skulle tro det er bortfallsblødning, men tok siste lutinus i går kveld og kan ikke skjønne at det skal komme så fort. Om noen har noen erfaringer der så tar jeg dem gjerne imot. De andre gangene har jeg ikke gått lenge nok på det så da har mensen bare kommet til normal tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly_ skrev (44 minutter siden):

Den lå på 6, 10 eller mer er gravid. Måles i U/L så litt andre tall enn andre jeg har sett. Har kun tastet to ganger og de så ganske like ut, men tipper det må en ny blodprøve til etter helgen for å se hva som faktisk skjer. Kan jo være jeg bare er treg til å produsere det men vanskelig å vite. 

Lutinus blødningen har tatt seg opp såpass at jeg nesten skulle tro det er bortfallsblødning, men tok siste lutinus i går kveld og kan ikke skjønne at det skal komme så fort. Om noen har noen erfaringer der så tar jeg dem gjerne imot. De andre gangene har jeg ikke gått lenge nok på det så da har mensen bare kommet til normal tid. 

Hcg er nokså lavt, så det kan tenkes du har hatt en kjemisk. Da var jo progesteronnivået høyere. Så når hcg begynte å gå ned gikk progesteronnivået ned også og det var bare tilførselen av lutinus som gjorde at du ikke blødde. Nå når du ikke tilfører lutinus så kan det være at progesteronnivået er så lavt at den blødningen du opplever kan regnes som mensen. 

Eller så festet det seg sent og du produserer hcg sent. Var prøven på 6 på 14 dpo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...