Gå til innhold

Prøverør 2021


hjema

Anbefalte innlegg

hjema skrev (21 minutter siden):

Funker ikke med ringeliste når de må kartlegge menstruasjonen. Timen settes opp ut fra den og hvor jeg er i syklusen og når vi får ivf må jo planlegges ut fra det og kan ikke tas når som helst. Men jeg skal ringe inn på mens i mars også tenkte jeg, så håper det sånn sett kan bli fremskyndet 1 mnd. 

Vi kom inn på kort varsel på første timen pga at vi sto på ringeliste. 

Okey, jeg skjønner. Det gjelder jo oss alle 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Billiegirl skrev (21 timer siden):

Hvordan gikk det ? 😍 

Takk som spør! Endte i spontanabort denne uken dessverre 😕 ble gravid men hadde veldig lav hcg og embryoet lå en uke bak på måling. Fikk høre hjerteslag ene dagen og to dager senere begynte småblødninger. Nå vil jeg bare få alt ut slik at jeg kan sette inn på nytt. Hååååper det går bedre neste gang ❤️ og at det ikke er min kropp sin "feil" 

Anonymkode: f6c4a...e07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (47 minutter siden):

Funker ikke med ringeliste når de må kartlegge menstruasjonen. Timen settes opp ut fra den og hvor jeg er i syklusen og når vi får ivf må jo planlegges ut fra det og kan ikke tas når som helst. Men jeg skal ringe inn på mens i mars også tenkte jeg, så håper det sånn sett kan bli fremskyndet 1 mnd. 

Vi kom inn på kort varsel på første timen pga at vi sto på ringeliste. 

Takk! Det høres lurt ut å sette seg på ringeliste, det var jo ikke avskrekkende ventetid til første time for dere. Synes det verste er å vente og ikke vite når man kan komme i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Billiegirl
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk som spør! Endte i spontanabort denne uken dessverre 😕 ble gravid men hadde veldig lav hcg og embryoet lå en uke bak på måling. Fikk høre hjerteslag ene dagen og to dager senere begynte småblødninger. Nå vil jeg bare få alt ut slik at jeg kan sette inn på nytt. Hååååper det går bedre neste gang ❤️ og at det ikke er min kropp sin "feil" 

Anonymkode: f6c4a...e07

Det var leit å høre. Er det lenge til du får prøvd på nytt ? ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (5 timer siden):

Ååå det forstår jeg veldig godt !  Venter de til dag 5 med å sette det ? De mååå jo ringe deg i morgen. Håper du ikke bor  så langt unna? 

Det gikk veldig fint med meg på ultralyd så jeg skal ha uttak tirsdag og insett på fredag. Trodde det var litt slik som med deg at de ringer (?) når eggene er klare ? J 
  
 

Åå dette er bare så spennende for alle sammen ! 
Håper du forteller hvordan det går 😍 

Så spennende! Så de mange follikler på UL?❤️
 
Hos oss ble det bestemt totalfrys i forkant (får ikke innsett) da jeg hadde 2 runder med hormoner med 14 dagers mellomrom, altså en back-to back runde eller hva de kaller det. I tillegg fikk jeg dobbel dose med eggløsningssprøyte så da måtte alt i fryseren tydeligvis.

har ikke hørt noe ang eggene, i dag er det jo dag 4, i morgen skal den (eller de🤞🏼) som overlever ha nådd blasto.. siden de ikke ringte i dag så må det jo være minst en som potensielt kan fryses ned som blasto i morgen.. fikk beskjed om at de ikke ringer på helg, så får enten en fin beskjed, eller en dårlig beskjed på mandag😭🤞🏼
 

Om du har bestemt innsett på fredag ringer de vel kun om ingen har klart seg tror jeg🤞🏼 Du skal vel bare møte opp til avtalt tid om du ikke hører noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (11 timer siden):

Det var leit å høre. Er det lenge til du får prøvd på nytt ? ♥️

Sikkert et par måneder til 😕❤️ 

Anonymkode: f6c4a...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aishaaa skrev (På 19.2.2021 den 0.25):

Jeg vet det 😅 I morgen er det ene (eller flere🤞🏼) av eggene våre 4 dager, og vi har enda ikke hørt noe fra St.Olavs - som betyr at vertfall ett egg kanskje kan nå blasto. Usikker på om jeg bare skal ligge i senga i hele morgen, for jeg fungerer virkelig ikke nå😅

lykke til på UL❤️

Da kom telefonen fra St.Olavs! 2 fine blastoer er lagt på frys😭😭❤️
av 7 egg hadde 5 blitt befruktet, og 2 av de delte seg perfekt. Nå kjenner jeg en utrolig lettelse, og har tro på at vi snart kan få vårt etterlengtede barn❤️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (34 minutter siden):

Da kom telefonen fra St.Olavs! 2 fine blastoer er lagt på frys😭😭❤️
av 7 egg hadde 5 blitt befruktet, og 2 av de delte seg perfekt. Nå kjenner jeg en utrolig lettelse, og har tro på at vi snart kan få vårt etterlengtede barn❤️

Ååå, så bra ❤️ Og flere kan det bli ved neste uttak! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen kom i dag og det blir oppstart med 112,5 Gonal-F fra mandag. Dette blir vårt siste fersk forsøk på Riksen, så krysser alt for at det skal gå veien denne gang! Sist gang vi hadde fersk forsøk ble jeg faktisk gravid, men endte i MA. 

Dere som holder til på Rikshospitalet: Regner med at mannen ikke får lov til å komme inn på kontroller og uttak nå i disse tider? Sikkert flere enn oss som har litt reisevei til sykehuset.. Hva gjør dere i tiden fra blodprøve om morgenen til kontrolltimen? Litt kaldt å sitte i bilen nå på vinteren 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

watermeloon skrev (1 minutt siden):

Mensen kom i dag og det blir oppstart med 112,5 Gonal-F fra mandag. Dette blir vårt siste fersk forsøk på Riksen, så krysser alt for at det skal gå veien denne gang! Sist gang vi hadde fersk forsøk ble jeg faktisk gravid, men endte i MA. 

Dere som holder til på Rikshospitalet: Regner med at mannen ikke får lov til å komme inn på kontroller og uttak nå i disse tider? Sikkert flere enn oss som har litt reisevei til sykehuset.. Hva gjør dere i tiden fra blodprøve om morgenen til kontrolltimen? Litt kaldt å sitte i bilen nå på vinteren 😅

Satte meg på kafé. 

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Satte meg på kafé. 

Anonymkode: f004b...ab9

Er det noen i nærheten av sykehuset? Frister ikke så mye å dra ned til sentrum 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

watermeloon skrev (2 minutter siden):

Er det noen i nærheten av sykehuset? Frister ikke så mye å dra ned til sentrum 😅

Vet ikke, men trikken går jo hele tida rett utafor Riksen så er bare å bruke kart på tlf og se hvor det er kafé 😊

Anonymkode: f004b...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Billiegirl
aishaaa skrev (23 timer siden):

Så spennende! Så de mange follikler på UL?❤️
 
Hos oss ble det bestemt totalfrys i forkant (får ikke innsett) da jeg hadde 2 runder med hormoner med 14 dagers mellomrom, altså en back-to back runde eller hva de kaller det. I tillegg fikk jeg dobbel dose med eggløsningssprøyte så da måtte alt i fryseren tydeligvis.

har ikke hørt noe ang eggene, i dag er det jo dag 4, i morgen skal den (eller de🤞🏼) som overlever ha nådd blasto.. siden de ikke ringte i dag så må det jo være minst en som potensielt kan fryses ned som blasto i morgen.. fikk beskjed om at de ikke ringer på helg, så får enten en fin beskjed, eller en dårlig beskjed på mandag😭🤞🏼
 

Om du har bestemt innsett på fredag ringer de vel kun om ingen har klart seg tror jeg🤞🏼 Du skal vel bare møte opp til avtalt tid om du ikke hører noe. 

Aååå det er så mye å sette seg inn i. Var ikke klar over at noen går rett i fryseren. Syns du det er vondt å ta ut egg ?  hold meg oppdatert da 😇Får en godt med bedøvelse ? 😇 Jeg er litt pysete 😂

Der er 6 stk som er fine i størrelse 😊 De var visst veldig fine, og jeg som omtrent ikke hadde livmorslimhinne (derfor jeg er operert i 2 år) har nå livmorslimhinne på 10 mm.  Merker håpet er så stort, fordi for 3 år siden sa legene her jeg bor at jeg kunne glemme å få barn. Men så må jeg knipe meg i armen og huske på at der kommer helt sikkert nedturer også.  Men så lenge der er håp så er jeg glad 😊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Billiegirl skrev (10 timer siden):

Aååå det er så mye å sette seg inn i. Var ikke klar over at noen går rett i fryseren. Syns du det er vondt å ta ut egg ?  hold meg oppdatert da 😇Får en godt med bedøvelse ? 😇 Jeg er litt pysete 😂

Der er 6 stk som er fine i størrelse 😊 De var visst veldig fine, og jeg som omtrent ikke hadde livmorslimhinne (derfor jeg er operert i 2 år) har nå livmorslimhinne på 10 mm.  Merker håpet er så stort, fordi for 3 år siden sa legene her jeg bor at jeg kunne glemme å få barn. Men så må jeg knipe meg i armen og huske på at der kommer helt sikkert nedturer også.  Men så lenge der er håp så er jeg glad 😊

 

 

Ja, det er så mye å forstå å sette seg inn i.. Utrolig hva som er mulig!❤️
Så lenge det er håp så har man troa, å jeg tror at det å ha troa er megaviktig.. d

6 er jo kjempebra! Hos meg så de jo 5-7 sist gang i ok størrelse, og det var plutselig 9 eggposer på uttak - så det kan bli en fin fangst hos deg ❤️ Det høres jo absolutt bra ut, jeg har troa ☺️ 
 

Jeg har hatt to uttak, det første var litt ubehagelig, det andre kjente jeg ingenting ☺️ Får godt med smertestillende i forkant, 1,5 g paracet, 5mg Oxynorm (morfin), 400 mg Ibux og 3 typer kvalmestillende gjør susen (Dette er det St.Olavs bruker ved uttak). Ingenting å gruve seg til, så fort gjort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Billiegirl
aishaaa skrev (1 time siden):

Ja, det er så mye å forstå å sette seg inn i.. Utrolig hva som er mulig!❤️
Så lenge det er håp så har man troa, å jeg tror at det å ha troa er megaviktig.. d

6 er jo kjempebra! Hos meg så de jo 5-7 sist gang i ok størrelse, og det var plutselig 9 eggposer på uttak - så det kan bli en fin fangst hos deg ❤️ Det høres jo absolutt bra ut, jeg har troa ☺️ 
 

Jeg har hatt to uttak, det første var litt ubehagelig, det andre kjente jeg ingenting ☺️ Får godt med smertestillende i forkant, 1,5 g paracet, 5mg Oxynorm (morfin), 400 mg Ibux og 3 typer kvalmestillende gjør susen (Dette er det St.Olavs bruker ved uttak). Ingenting å gruve seg til, så fort gjort! 

Tusen tusen takk for svar !  Det er akkurat de smertestillende vi har fått. 
Ivf-verden er jammen fasinerende! 

Håper du får svar snart på når du får insett 😊 Har du faste leger hver gang du er der ? 
 

samboeren min har bursdag i midten av mars, rund dag. Det hadde vært den fineste gaven ever. Dette vil bli hans evt første barn 😊 

I dag skal jeg sette eggløsningssprøyten, ett steg nærmere 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (37 minutter siden):

Tusen tusen takk for svar !  Det er akkurat de smertestillende vi har fått. 
Ivf-verden er jammen fasinerende! 

Håper du får svar snart på når du får insett 😊 Har du faste leger hver gang du er der ? 
 

samboeren min har bursdag i midten av mars, rund dag. Det hadde vært den fineste gaven ever. Dette vil bli hans evt første barn 😊 

I dag skal jeg sette eggløsningssprøyten, ett steg nærmere 😍

Da tror jeg nok uttaket går veldig fint for din del☺️ Bare prøv å slapp av og legg hendene på magen, å pust godt! Så går det strålende❤️ det værste for min del var dagene etter uttaket, ble veldig forstoppet.. så spis mye fiber etterpå 🙌🏼

jaa, det håper jeg også. Skal på UL på fredag, tenker jeg får høre hvor lenge jeg må vente da☺️ men er veldig der nå at jeg stresser ikke med innsett, nå har vi faktisk to fine blastoer på frys! Det viktigste for min del nå er å få slappe av i noen uker før innsett, tror det er det beste for å få gode resultater❤️ 
 

ååå, ja ❤️ Tenk det da, verdens fineste bursdagsgave🌱🎉 Samboeren min har bursdag i September, runddag da for han også. Det hadde vært så fint å kunne feiret bursdagen hans med en liten mage ❤️
 

Så spent for deg, må få høre hvordan uttaket gikk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

aishaaa skrev (Akkurat nå):

Da tror jeg nok uttaket går veldig fint for din del☺️ Bare prøv å slapp av og legg hendene på magen, å pust godt! Så går det strålende❤️ det værste for min del var dagene etter uttaket, ble veldig forstoppet.. så spis mye fiber etterpå 🙌🏼

jaa, det håper jeg også. Skal på UL på fredag, tenker jeg får høre hvor lenge jeg må vente da☺️ men er veldig der nå at jeg stresser ikke med innsett, nå har vi faktisk to fine blastoer på frys! Det viktigste for min del nå er å få slappe av i noen uker før innsett, tror det er det beste for å få gode resultater❤️ 
 

ååå, ja ❤️ Tenk det da, verdens fineste bursdagsgave🌱🎉 Samboeren min har bursdag i September, runddag da for han også. Det hadde vært så fint å kunne feiret bursdagen hans med en liten mage ❤️
 

Så spent for deg, må få høre hvordan uttaket gikk ❤️

Har forresten forskjellige leger hver gang, tipper det er ca 6-7 leger på st.olavs.. bare damer ☺️ Eller er en mann som er pensjonert som er der noen ganger, men han har jeg ikke møtt (enda..😂).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Billiegirl
aishaaa skrev (5 timer siden):

Da tror jeg nok uttaket går veldig fint for din del☺️ Bare prøv å slapp av og legg hendene på magen, å pust godt! Så går det strålende❤️ det værste for min del var dagene etter uttaket, ble veldig forstoppet.. så spis mye fiber etterpå 🙌🏼

jaa, det håper jeg også. Skal på UL på fredag, tenker jeg får høre hvor lenge jeg må vente da☺️ men er veldig der nå at jeg stresser ikke med innsett, nå har vi faktisk to fine blastoer på frys! Det viktigste for min del nå er å få slappe av i noen uker før innsett, tror det er det beste for å få gode resultater❤️ 
 

ååå, ja ❤️ Tenk det da, verdens fineste bursdagsgave🌱🎉 Samboeren min har bursdag i September, runddag da for han også. Det hadde vært så fint å kunne feiret bursdagen hans med en liten mage ❤️
 

Så spent for deg, må få høre hvordan uttaket gikk ❤️

Åååå Da er vi der kanskje samtidig ! 😀Jeg skal ha innsett på fredag (hvis alt er ok og alt går etter planen)   

Takk for tips ang det med fiber. Det var jeg heller ikke klar over.

Du er min ivf-mentor 😀 Veldig kjekt å få gode tips fra deg som har samme behandlingsted som meg. 
Ble du sykemeldt eller var du tilbake på jobb dagen etter ?  jeg har en jobb som ikke er fysisk anstrengende men der er mye press for å prestere. 

Ja, det hadde vært tidenes bursdagsgave. Det ville vært som fra en scene i verdens koseligste film 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (34 minutter siden):

Åååå Da er vi der kanskje samtidig ! 😀Jeg skal ha innsett på fredag (hvis alt er ok og alt går etter planen)   

Takk for tips ang det med fiber. Det var jeg heller ikke klar over.

Du er min ivf-mentor 😀 Veldig kjekt å få gode tips fra deg som har samme behandlingsted som meg. 
Ble du sykemeldt eller var du tilbake på jobb dagen etter ?  jeg har en jobb som ikke er fysisk anstrengende men der er mye press for å prestere. 

Ja, det hadde vært tidenes bursdagsgave. Det ville vært som fra en scene i verdens koseligste film 😍

Spennende😍🤞🏼 haha, ja 🥰 

Jeg sykmeldte meg faktisk fra uttaksdag og en uke frem (sykehuset gir deg kun sykmelding den dagen du er på uttak), fastelegen ordnet det til meg☺️
Jeg har heller ikke en fysisk krevende jobb, men den er meget psykisk krevende.. mye arbeidspress og høyt tempo, (finansbransjen..). Jeg kommer uten tvil til å sykmelde meg 100% igjen etter neste uttak nå, jeg sliter med å gå de første dagene etterpå, hvert eneste steg river i eggstokkene🙈 Også er det så sinnsykt nervepirrende, at jeg er ikke tilstede i hodet - da er jeg heller hjemme. Den dagen jeg får innsett vil jeg nok ikke sykmelde meg, da tror jeg det blir godt å være på jobb☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så spent 😬🥺 Skal begynne første forsøk ved neste syklus som er antatt om ca 1,5 uke. Skal ha kort protokoll med menopur og fyrmadel frem til første UL. 

Jeg er sååå spent! Endelig skal vi i gang. TENK om det blir baby i magen til påske 💕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...