Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er så fortvilet... Har nettopp vært gjennom ivf-forsøk nummer 2 og innsett nummer 4. Ble negativt denne gangen også.. Alt fint med meg, har vært gjennom alle sjekker som fins omtrent, men mannen har nedsatt kvalitet. Alle fire innsettene har det blitt satt inn blasto med veldig god kvalitet, men jeg blir ikke gravid! Hva kan være årsaken? Jeg har aldri fått en positiv test. Jeg er i ferd med å gi opp, føler at kroppen min ikke vil bli gravid :(

Anonymkode: 0bfcc...4cc

Huff, så vondt. Går dere offentlig? Da har dere i det minste en god sjangse igjen? Kanskje de vil gjøre noe annerledes ved neste forsøk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er så fortvilet... Har nettopp vært gjennom ivf-forsøk nummer 2 og innsett nummer 4. Ble negativt denne gangen også.. Alt fint med meg, har vært gjennom alle sjekker som fins omtrent, men mannen har nedsatt kvalitet. Alle fire innsettene har det blitt satt inn blasto med veldig god kvalitet, men jeg blir ikke gravid! Hva kan være årsaken? Jeg har aldri fått en positiv test. Jeg er i ferd med å gi opp, føler at kroppen min ikke vil bli gravid :(

Huff, det høres tungt ut. Nå regner jeg med behandlere har en plan, men kanskje høre om man kan gjøre noe annerledes neste gang? Ellers så er det jo sånn at ved IVF så klaffer det jo ikke med en gang til alle, det er jo kun en viss prosent sjanse fro at det går på hvert forsøk der også, som det er når man prøver selv? Så med "bare" 4 innsett så er det absolutt mye håp igjen! vet det sikkert ikke hjelper, og jeg kommer til å bli knust om det ikke går for oss på første eller andre forsøk selv... så ja, skjønner at dette er tungt :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjema skrev (1 time siden):

Huff, det høres tungt ut. Nå regner jeg med behandlere har en plan, men kanskje høre om man kan gjøre noe annerledes neste gang? Ellers så er det jo sånn at ved IVF så klaffer det jo ikke med en gang til alle, det er jo kun en viss prosent sjanse fro at det går på hvert forsøk der også, som det er når man prøver selv? Så med "bare" 4 innsett så er det absolutt mye håp igjen! vet det sikkert ikke hjelper, og jeg kommer til å bli knust om det ikke går for oss på første eller andre forsøk selv... så ja, skjønner at dette er tungt :troest:

Takk for svar og fine ord folkens. Jeg går offentlig, og har ett forsøk igjen ja. Problemet vårt er også at alt virker så bra: medisinene, antall egg, befruktning, antall som blir blastocyst, ingen funn ved kroppen min... Så hva skal man gjøre? På papiret skal dette gå helt fint, men så gjør det ikke det. Vi skal uansett ikke gi opp. Kanskje vi bare er en av dem som trenger mange innsett, som noen skrev over her. Takk igjen!🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med en blastocyst som er tint opp og fryst ned igjen? Kjenner jeg er veldig skeptisk og egentlig ønsker å gå rett på nytt egguttak etter flere mislykkede fryseforsøk🙄

Anonymkode: e233d...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Billiegirl

Heisann ! 

Nå har jeg snart gått en uke på 300 Ie Gonal daglig + fyramedel. Første ultralyd på fredag.

Hvor lenge måtte dere gå på disse medisinene ? De er kostbare så jeg håper at jeg slipper så mange flere dager. Bivirkninger har ikke vært så mye men har hatt en del hodepine og føler meg litt utenfor kroppen. Sendte melding st Olavs men fikk svar at hodepine ikke var vanlig... Noen flere som blir litt rar i kroppen av Gonal og fyramedel ? 
Jeg tenker det godt kan være psykisk at jeg er så spent, og litt engstelig. Jeg er vel litt slik av natur 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (28 minutter siden):

Heisann ! 

Nå har jeg snart gått en uke på 300 Ie Gonal daglig + fyramedel. Første ultralyd på fredag.

Hvor lenge måtte dere gå på disse medisinene ? De er kostbare så jeg håper at jeg slipper så mange flere dager. Bivirkninger har ikke vært så mye men har hatt en del hodepine og føler meg litt utenfor kroppen. Sendte melding st Olavs men fikk svar at hodepine ikke var vanlig... Noen flere som blir litt rar i kroppen av Gonal og fyramedel ? 
Jeg tenker det godt kan være psykisk at jeg er så spent, og litt engstelig. Jeg er vel litt slik av natur 😂

Jeg gikk i 12 dager på bemfola (samma greia som gonal f). Uttak på dag 14 etter oppstart. Men dette er jo helt individuelt - noen trenger feks 9 dager, andre trenger 2 uker. Koster flesk ja, mener bemfolaen kom seg på ca. 1000 kr pr dag. Får jo heldigvis tilbake det som overstiger ca. 18.000 av HELFO ☺️ 

Jeg hadde mye hodepine av bemfola, tror nok ikke at det er en «uvanlig» bivirkning sånn sett. Men det er nok en god blanding av både psyke og det fysiske som spiller inn:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det noen som har erfaring med en blastocyst som er tint opp og fryst ned igjen? Kjenner jeg er veldig skeptisk og egentlig ønsker å gå rett på nytt egguttak etter flere mislykkede fryseforsøk🙄

Anonymkode: e233d...fa9

Kan jeg spørre hvorfor den ble tint og så fryst igjen? 

En blasto skal tåle det, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Billiegirl
aishaaa skrev (1 time siden):

Jeg gikk i 12 dager på bemfola (samma greia som gonal f). Uttak på dag 14 etter oppstart. Men dette er jo helt individuelt - noen trenger feks 9 dager, andre trenger 2 uker. Koster flesk ja, mener bemfolaen kom seg på ca. 1000 kr pr dag. Får jo heldigvis tilbake det som overstiger ca. 18.000 av HELFO ☺️ 

Jeg hadde mye hodepine av bemfola, tror nok ikke at det er en «uvanlig» bivirkning sånn sett. Men det er nok en god blanding av både psyke og det fysiske som spiller inn:) 

Takk for svar 😀  Jeg er aldri plaget med hodepine ellers, håper jeg snart er ferdig med sprøytene. Har du også kort protokoll ? 
Det er så spennende tider 🥰 ikke rart men blir litt rar 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 22.03):

Har du sendt mensprøve til Athen? Vi fikk riktignok positive tester, men mistet tidlig. To runder IVF, og fire innsett. Før det siste innsettet sendte jeg prøve til Athen, de fant mye rart, vi gikk begge på antibiotika, og ved fjerde innsett så satt spiren. Det kan være verdt et forsøk.. 

Ellers hør med sykehuset om de har noen nye planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er det noen fra Ålesund som er på St.Olavs her nå? Lurer bare på om det er slik at vi må reise dit for hver ul osv. Vi gjør selvfølgelig alt som trengs, men hadde vært greit å slippe så lang reisevei for hver eneste time. Tok det lang tid fra forsamtale til dere fikk begynne?
Vi venter på forsamtale for å komme igang med ivf, så er bare nyskjerrig og så klar for å komme igang😃

Anonymkode: 292c5...f62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei!

Er det noen fra Ålesund som er på St.Olavs her nå? Lurer bare på om det er slik at vi må reise dit for hver ul osv. Vi gjør selvfølgelig alt som trengs, men hadde vært greit å slippe så lang reisevei for hver eneste time. Tok det lang tid fra forsamtale til dere fikk begynne?
Vi venter på forsamtale for å komme igang med ivf, så er bare nyskjerrig og så klar for å komme igang😃

Anonymkode: 292c5...f62

Du får gjøre alt på sykehuset på Åse utenom uttak/innsett :) overlegen der samarbeider med st Olavs, han er veldig real. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (10 timer siden):

Takk for svar 😀  Jeg er aldri plaget med hodepine ellers, håper jeg snart er ferdig med sprøytene. Har du også kort protokoll ? 
Det er så spennende tider 🥰 ikke rart men blir litt rar 😅

Du vet nok mye mer etter UL, da kan det hende du får dato for uttak også😊 spennende ja, men bare prøv å vær forberedt på at det kan komme noen nedturer - det var vel egentlig ikke jeg, så første førsøk som ble avbrutt var utrolig tøft..

Ja, jeg har hatt kort protokoll😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (3 timer siden):

Du vet nok mye mer etter UL, da kan det hende du får dato for uttak også😊 spennende ja, men bare prøv å vær forberedt på at det kan komme noen nedturer - det var vel egentlig ikke jeg, så første førsøk som ble avbrutt var utrolig tøft..

Ja, jeg har hatt kort protokoll😊 

Var utrolig tøft for meg også da første forsøk ble avbrudd. Hvordan ligger du an nå? 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førstegangsprøvene skrev (1 time siden):

Var utrolig tøft for meg også da første forsøk ble avbrudd. Hvordan ligger du an nå? 🙃

Ja, det er beintøft.. fikk ut 7 modne egg nå på mandag, og har ikke fått telefon fra sykehuset om at det har gått galt..enda. Livredd for at de ringer med dårlige nyheter. Lørdag er dag 5, så håper at vertfall en av 7 har nådd blastocyststadiet og kan fryses🤞🏼 Det værste er at dersom de ikke ringer i morgen, så betyr det ikke nødvendigvis at det har gått fint, kan fortsatt få en dårlig nyhet på Mandag😫 Forferdelig nervepirrende hele greia, sover nesten ikke. Har hentet ut nye medisiner og begynner med duo-stim på lørdag.. kjenner at kroppen og hodet er slitent nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi blitt henvist til OUS. Hvor lang tid tar det før vi kan regne med å høre noe, og når bør jeg evt begynne å purre? Er det sånn at ventetiden begynner å løpe nå, og vi får beskjed relativt raskt om når vi skal inn, eller kan det plutselig ta månedsvis før vi hører noe? Vi er ferdig utredet hos privatklinikk.

Vi tenker å ta minst ett forsøk privat før vi kommer inn hos OUS, og prøver to sykluser til nå på gamlemåten før vi setter i gang med det 💉💊🧫 Har enda ikke fått behandlingsplan fra privat klinikk så er spent på det.

Krysser fingre for dere som er i gang med behandling, spennende å følge med på! 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (1 time siden):

Ja, det er beintøft.. fikk ut 7 modne egg nå på mandag, og har ikke fått telefon fra sykehuset om at det har gått galt..enda. Livredd for at de ringer med dårlige nyheter. Lørdag er dag 5, så håper at vertfall en av 7 har nådd blastocyststadiet og kan fryses🤞🏼 Det værste er at dersom de ikke ringer i morgen, så betyr det ikke nødvendigvis at det har gått fint, kan fortsatt få en dårlig nyhet på Mandag😫 Forferdelig nervepirrende hele greia, sover nesten ikke. Har hentet ut nye medisiner og begynner med duo-stim på lørdag.. kjenner at kroppen og hodet er slitent nå. 

Oi, spennede. Ble du stimulert annerledes denne gangen? Eller fikk dere ut masse egg da også, men eggene datt fra? 🤔 Jeg venter på ny plan nå og får forhåpentligvid annen dose og få lov å starte før påske 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Førstegangsprøvene skrev (13 minutter siden):

Oi, spennede. Ble du stimulert annerledes denne gangen? Eller fikk dere ut masse egg da også, men eggene datt fra? 🤔 Jeg venter på ny plan nå og får forhåpentligvid annen dose og få lov å starte før påske 🤞

Ja, veldig! Nei, samme dose som jeg gikk på sist når jeg fikk ut 7☺️ 225 bemfola. Første runde som ble avbrutt var på 150 menopur, da gikk det for lang tid fra eggløsningssprøyten ble satt til uttak (ventet i nesten 4 timer på venterommet), så jeg hadde nok eggløsning mens jeg ventet på uttak. Men da hadde jeg 5 eggposer som var store nok, så de forventet ca 5 egg. 

håper du får komme i gang før påske❤️!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (58 minutter siden):

Ja, veldig! Nei, samme dose som jeg gikk på sist når jeg fikk ut 7☺️ 225 bemfola. Første runde som ble avbrutt var på 150 menopur, da gikk det for lang tid fra eggløsningssprøyten ble satt til uttak (ventet i nesten 4 timer på venterommet), så jeg hadde nok eggløsning mens jeg ventet på uttak. Men da hadde jeg 5 eggposer som var store nok, så de forventet ca 5 egg. 

håper du får komme i gang før påske❤️!

Å huffameg. Hvor hører du til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (51 minutter siden):

Å huffameg. Hvor hører du til? 

St.Olavs. Første runde var generelt ikke veldig hyggelig, my ventetid, upersonlig, samlebånd.. Skal sies at vi (både jeg og mannen) tok opp dette når vi begynte på ny runde, og det er noe annerledes nå - i positiv forstand ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

Jeg skal mest sannsynlig igang med ivf om noen måneder. Privat var det lite ventetid og utredning ble tatt i fjor. 

Er det vanlig å "kjøpe" en pakke med 3 runder? 

Det siste året har vært tøft som prøver. Hvordan gjør dere det med jobb og ivf? Jeg jobber i helsesektoren og må alltid være 100 % tilstedet på jobb. Lurer litt på hvordan det vil gå. Lite mulighet for tilrettelegging på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...