Gå til innhold

KaBom trener


KaBom

Anbefalte innlegg

Startet treningsuka med en god Epic-økt i går, hvor halvparten av øvelsene var ulike former for push-ups og det er utrolig kult å se hvor langt jeg har kommet. Har gått fra å aldri (aldri!!) klare å ta en eneste push-up på tærne til å kunne ta fem i strekk med god form. 😄 Gir ekstrem mestringsfølelse. 

Er nå inne i den siste uka og bare fire økter gjenstår. Det har gått ekstremt raskt, men samtidig sakte, fordi jeg føler at jeg er en helt annen person når det kommer til trening nå. Jeg får til så mye som jeg ikke fikk til tidligere, har fått bedre balanse, slik at øvelser som tidligere var vonde eller vanskelige å få til nå går mye lettere (selv om det fortsatt er øvelser i programmet som jeg ikke har mestret helt ennå). 

Måten jeg trener på er nok endret for alltid. Har blitt mye mer glad i styrketrening og har fått mye bedre selvtillit på det området. 😄 Tror nok ikke at jeg kommer til å fortsette med fem styrkeøkter hver eneste uke, men har definitivt blitt hekta og kommer til å fortsette å bruke videoene hennes 2-3 ganger i uka. Men skal også prøve å fokusere på å løpe mer og utnytte siste del av høsten til å få opp kondisjonen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt hva som skjedde med vektlista fra forrige uke, trodde jeg hadde ført den inn her, men her er i alle fall den oppdaterte oversikten. Ingen endring denne uka, men sier meg ok fornøyd likevel, da jeg har vært syk og lite aktiv. 

  • 20. april (0) -69.9-
  • 23. april (1) -69.2- kg (-0.7 kg)
  • 30. april (2) -69.0- kg (-0.2 kg)
  • 07. mai (3) -68.8- kg (-0.2 kg)
  • 14. mai (4) -68.6- kg (-0.2kg)
  • 21. mai (5) -67.4- kg (-1.2. kg)
  • 28. mai (6) -67.4kg (-0 kg)
  • 04. juni (7) -67.1kg (-0.3kg)
  • 11. juni (8) -66.0kg (-1.1kg)
  • 18. juni (9) -66.0kg (-0kg)
  • 25. juni (10) -65.8kg (-0.2kg)
  • 02. juli (11) -66.8-  (+1 kg)
  • 09. juli - 23. juli (12, 13, 14) -- FERIE
  • 30. juli (15) -66.8- kg (-kg)
  • 06. august (16) -66.0- kg (-0.8kg)
  • 13. august (17) -65.7- kg (-0.3 kg)
  • 20. august (18) -64.3- kg (-1,4 kg)
  • 27. august (19) -64.6- kg (+0,3 kg)
  • 3. september (19) -64.3- kg (-0.3 kg)
  • 10. september (20) -64.4- kg (+0,1 kg)
  • 17. september (21) -63.9 kg (-0.5 kg)
  • 24. september (22) -64.4- kg (+0,5 kg)
  • 1. oktober (23) -64.4 kg (-0  kg) (syk) 

 

 Denne uka har vært både veldig travel og i tillegg klarte jeg å bli syk rett før helga, så har ikke fått trent som jeg skulle. Veldig ironisk at jeg klarte å følge Epic-programmet uten pause eller forsinkelser i ni uker for så å gå på en skikkelig smell i den tiende uka. Men hele husstanden ble syk før meg, så det kom ikke som noen overraskelse, og det er jo bare noe jeg må godta at jeg ikke får gjort noe med. 

Men formen er stigende, så hvis jeg får det til (er alene med en forkjøla unge som sliter med innsoving på kveldene) så blir det en økt i kveld også satser jeg på at jeg får gjort unna de siste øktene som står igjen i løpet av starten av neste uke. 

Har en ukes ferie nå også, primært fordi vi holder på med oppussing her hjemme, så det kommer nok til å bli litt travelt, men håper også på å få tid til å fokusere mer på trening og kosthold. Tenkte å tørke støv at kaloriteller-appen min (som har vært ubrukt i en måned), bare for å sjekke nivået jeg ligger på og for å huske å spise nok/passe mens jeg har ferie og rutinene her hjemme blir litt snudd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å bli syk, men du har jo vært veldig flink allikevel. Den siste uka får du ta når formen er bedre igjen :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Wit🥰

Det ble ikke trening på lørdag, som planlagt, og heller ikke søndag. Litt på grunn av syk unge og ikke helt i form selv, men kanskje mest fordi det er veldig lett å skippe trening når du først har gjort det flere dager på rad. 😅 Men sånn er livet noen ganger.

Fikk heldigvis brutt den barrieren i går, og selv om jeg ikke hadde så veldig lyst (sliten, lite søvn, mensen og flere andre unnskyldninger) så endte det opp med å bli en veldig fin ben-økt. Trodde at en ukes pause skulle gjøre treningen tyngre enn vanlig, men det fikk faktisk motsatt effekt. Følte meg sterkere, og mer stabil. Jeg har aldri hatt god balanse, noe som gjør enkelte styrke-øvelser vanskelig for meg, men nå kjenner jeg at jeg har kommet inn i en veldig fin flyt.

Har også fått litt nye treningsklær i posten. 😄 Siden mange plagg begynner å bli for store, eller rett og slett slitt var det deilig med noe nytt. Et par av plaggene sitter litt stramt ennå, men det er fint å ha noe å krympe inn i, og av erfaring vet jeg at mye utvider seg i bruk også. 

Jeg har også bestilt to 8kg dumbells som er på vei i posten. 😄 Gru-gleder meg til de kommer, tror det kan bli hardt å trene med til sammen 16 kg, særlig når balansen min er som den er, men har trent veldig lenge med de forrige vektene mine (6kg) nå, så er nok på tide å justere opp for progresjon. Ellers har jeg også planer om å kjøpe en ny yogamatte, da den jeg har er utslitt og begynner å bli glatt ut utslitt i teksturen. Har hatt den samme matta i 8-10 år, men den har jo aldri blitt jevnlig brukt før i år, så føles faktisk litt kult å endelig ha slitt den ut. 

Skrik ut hvis noen har tips til god matte. Aner egentlig ikke hva jeg ser etter, bortsett fra at jeg gjerne vil ha noe som er av god kvalitet og miljøvennlig materiale. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg venter på veiedag i morgen tok jeg en runde med målebåndet: 

Mage (størst): 86 cm (ned 2 cm fra forrige måling, ned totalt 8 cm)

Mage navle: 82 cm (ned 1 cm fra forrige måling, totalt ned 9 cm) 

Midje (en cm over navle): 77 cm (ned 2 cm fra forrige måling, totalt ned 9 cm)

Høyre overarm: 2 cm (ned 0 cm fra forrige måling, totalt ned 3 cm) 

Venstre overarm: 27 (ned 0 cm fra forrige måling, totalt ned 1 cm)

Høyre lår: 54 cm (ned 0 cm fra forrige måling, totalt ned 4 cm) 

Venstre lår: 53 cm (ned 1 cm fra forrige måling, totalt ned 4 cm)

Siden sist har jeg gått ned 6 cm til sammen på de ulike stedene jeg måler, totalt 38 cm siden april. :) At jeg ikke har gått ned noe på armene tror jeg er fordi musklene har vokst der, og det er helt greit. De ser mye mer definerte ut nå, og jeg begynner å bli veldig fornøyd. Er litt mer misfornøyd med å ikke ha gått ned så mye rundt mage og lår, for der kan jeg tydelig se at det ligger en del fett. 

Nå skal jeg sette i gang med nest siste økt av Epic 1, en times styrke og stretch 😄 Gleder meg veldig til denne økta, samtidig som jeg også ser frem til å være helt ferdig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ny laveste vekt etter tre uker med jojo-vekt, endelig 😄 Og det til tross for at vi denne uka flytta fredagsmiddagen til en torsdag og spiste meg ekstra mett i går. Det første jeg gjorde var selvsagt å kalkulere ny BMI som da blir 23 blank. Veldig fornøyd med det.

Men jeg har akkurat hatt mensen, og erfaringsmessig vet jeg at vekten ofte er litt lavere enn ukene før, så det første jeg tenkte da jeg så tallet var at det nok blir vanskelig å gå videre ned med det første. Samtidig så er jeg nå så nær målet mitt at jeg lever ganske fint med 0.5 -1 kilos nedgang i måneden. Om det er lettere å føle seg "on track" hver uke hvis man går ned jevnt? Ja, absolutt, men samtidig så er det ikke mange måneder til jeg går over til vedlikehold uansett (noe som også skal bli skummelt på sin måte!). 

  • 20. april (0) -69.9-
  • 23. april (1) -69.2- kg (-0.7 kg)
  • 30. april (2) -69.0- kg (-0.2 kg)
  • 07. mai (3) -68.8- kg (-0.2 kg)
  • 14. mai (4) -68.6- kg (-0.2kg)
  • 21. mai (5) -67.4- kg (-1.2. kg)
  • 28. mai (6) -67.4kg (-0 kg)
  • 04. juni (7) -67.1kg (-0.3kg)
  • 11. juni (8) -66.0kg (-1.1kg)
  • 18. juni (9) -66.0kg (-0kg)
  • 25. juni (10) -65.8kg (-0.2kg)
  • 02. juli (11) -66.8-  (+1 kg)
  • 09. juli - 23. juli (12, 13, 14) -- FERIE
  • 30. juli (15) -66.8- kg (-kg)
  • 06. august (16) -66.0- kg (-0.8kg)
  • 13. august (17) -65.7- kg (-0.3 kg)
  • 20. august (18) -64.3- kg (-1,4 kg)
  • 27. august (19) -64.6- kg (+0,3 kg)
  • 3. september (19) -64.3- kg (-0.3 kg)
  • 10. september (20) -64.4- kg (+0,1 kg)
  • 17. september (21) -63.9 kg (-0.5 kg)
  • 24. september (22) -64.4- kg (+0,5 kg)
  • 1. oktober (23) -64.4 kg (-0 kg) 
  •  8. oktober (23) -63.5 kg (-0.9 kg) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har endelig gjort ferdig Epic-programmet. Hadde siste økta i sted og er veldig stolt over meg selv 😄 Selv om det ble en ukes forsinkelse på slutten her og derfor 50 økter over 11 uker i stedet for 10. Hadde aldri trodd at jeg kunne klare å følge et så disiplinert program over tid. Jeg klarte det jo aldri før jeg fikk barn og etter at jeg fikk barn ble tidsklemma hardere samtidig som jeg følte meg totalt mislykket etter et svangerskap der jeg absolutt ikke klarte å ha en god livsstil. Selvtilitten jeg har fått av å fullføre er faktisk verdt det i seg selv ❤️, og i tillegg har jeg sett helt fantastiske resultater, både i styrke og utseende på kroppen. 

Dagens økt hjalp i alle fall veldig på stressnivået. Ting har vært litt hektisk på jobb fra før av, og nå har en del oppgaver hopet seg opp siden jeg var syk i forrige uke og denne uka har tatt ut litt avspasering som jeg ikke kunne angre på grunn av andre avtaler. Jeg vet at det blir fint å komme i gang med hverdagen igjen, men jeg lider ofte av såkalt "søndagsangst", særlig når jeg ikke har vært på jobb noen dager.

Kommende uke blir nok litt hektisk, og jeg er glad for at jeg ikke har et treningsprogram å henge med på. Det hadde nok bare stresset meg mer enn nødvendig. Men jeg har laget en slags plan, bare fordi det er godt å ha noe å følge, så jeg ikke trenger å ha en indre diskusjon med meg selv fra dag til dag om hvordan og hva jeg skal trene. Erfaringsmessig vet jeg at terskelen for å droppe blir enda lavere hvis jeg ikke har en plan. 

Tenkt i hodet mitt per nå vil neste uke se slik ut, muligens med noen endringer. Jeg lagrer alt i spillelister på YouTube på forhånd, så jeg lett kan hente frem økten på TV-en. 

Mandag: Hviledag, rask gåtur til barnehagen etter jobb. 

Tirsdag: Styrke underkropp 40 minutter: https://www.youtube.com/watch?v=UEWEYeJGkLM&list=PLhu1QCKrfgPXKEaax_3Ehwn_JIns-dOuW&index=12

Onsdag: Hviledag, rask gåtur til barnehagen etter jobb. 

Torsdag: Styrke overkropp. Først 20 minutter arm og skulder: https://www.youtube.com/watch?v=ME0cj3FTbms&list=PLhu1QCKrfgPW4UUHU29ZHiGO7lpSroJol&index=36 og 10 minutter kjernemuskulatur: https://www.youtube.com/watch?v=k9MiHyiEsuo&list=PLhu1QCKrfgPW4UUHU29ZHiGO7lpSroJol&index=35

Fredag: Jogge hjem fra jobb

 

 

Lørdag: Hviledag, gå en lang tur/være ute med datteren min (samboer på jobbreise)

Søndag: Forhåpentligvis en joggetur hvis samboer ikke kommer for sent hjem fra reise, hvis ikke gjør jeg denne cardio-øokten foran tv-en: https://www.youtube.com/watch?v=p9GPq3g5IDQ

Etter å ha fulgt et veldig fast program som ikke gir mye tid til annen trening var det veldig gøy å sette sammen et program selv. 😄 Så får vi se om det funker å gjøre det slik i 10 uker frem til jul eller om jeg hopper på et program igjen. Har også lyst til å teste ut treningssenter igjen, der har jeg ikke vært siden før corona, men siden samboer er bortreist deler av denne uka og jeg må jobbe sent og mye så får det vente. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 20. april (0) -69.9-
  • 23. april (1) -69.2- kg (-0.7 kg)
  • 30. april (2) -69.0- kg (-0.2 kg)
  • 07. mai (3) -68.8- kg (-0.2 kg)
  • 14. mai (4) -68.6- kg (-0.2kg)
  • 21. mai (5) -67.4- kg (-1.2. kg)
  • 28. mai (6) -67.4kg (-0 kg)
  • 04. juni (7) -67.1kg (-0.3kg)
  • 11. juni (8) -66.0kg (-1.1kg)
  • 18. juni (9) -66.0kg (-0kg)
  • 25. juni (10) -65.8kg (-0.2kg)
  • 02. juli (11) -66.8-  (+1 kg)
  • 09. juli - 23. juli (12, 13, 14) -- FERIE
  • 30. juli (15) -66.8- kg (-kg)
  • 06. august (16) -66.0- kg (-0.8kg)
  • 13. august (17) -65.7- kg (-0.3 kg)
  • 20. august (18) -64.3- kg (-1,4 kg)
  • 27. august (19) -64.6- kg (+0,3 kg)
  • 3. september (19) -64.3- kg (-0.3 kg)
  • 10. september (20) -64.4- kg (+0,1 kg)
  • 17. september (21) -63.9 kg (-0.5 kg)
  • 24. september (22) -64.4- kg (+0,5 kg)
  • 1. oktober (23) -64.4 kg (-0 kg) 
  •  8. oktober (24) -63.5 kg (-0.9 kg) 
  • 15. oktober (25) -63.2 kg (-0,3 kg) 

Total nedgang: 6.7 kg 😄 

Nedgang to uker på rad føles fint. :) Med en BMI på rundt 22.9 så skjønner jeg nå at jeg ikke kan forvente å gå ned hver uke lengre, så målet mitt for neste uke er egentlig bare at vekten holder seg nogenlunde stabil rundt 63 kg, og at jeg ikke går for mye opp. 

Ellers har uka gått fint, og jeg "feirer" ny laveste vekt med å gå med en strikkegenser som er utrolig fin, men som ikke har sittet fint på meg på 5-6 år. 😅 Jeg må ta en runde i klesskapet og sortere ut litt klær. Har mye som begynner å bli for stort nå, og mye som har ligget og støvet ned i påvente av lavere vekt der jeg må gå gjennom og se hva som faktisk vil bli brukt og ikke. Har utsatt det alt for lenge, og tatt noen runder der jeg har omsortert litt, men har ikke tatt skikkelig tak i det som henger lengst inn og bak :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wit skrev (På 2021-10-12 den 18.29):

Du imponerer stadig 👏👏 Hva er det endelige målet ditt?

Tja... Ja, nå spør du vanskelig. 🙈

På vekt er jeg veldig nær det som kan kalles min idealvekt (i mitt hode er det rundt 58-61 kg), så der sier det nok stopp snart, men tror jeg gjør klokt i å finne noen andre mål å jobbe mot, slik at jeg holder kroppen i gang. 

Har notert meg følgende: 

  • Frem til jul (travel periode både jobb og privat): vedlikeholde formen med å trene 3-5 ganger i uka. Lage en egen treningsplan for hver uke. Har også et ekstra mål om å teste ut yoga mer aktivt, og har bestilt et par bøker for å hjelpe meg i gang. 
  • Etter jul: starte på nytt Caroline Girvan-program som går over 10 uker, fra januar - midten av mars. Mulig at jeg erstatter noen av styrkeøktene med løping. 
  • Mars-april: jobbe med å forberede meg på 10km til Sentrumsløpet i Oslo 23.04. 

Så får vi se hva som skjer etter Sentrumsløpet, men tenker at jeg har lyst til å melde meg på flere løp etter hvert. :) Tenker at det kan være en fin motivasjon å ha noe konkret å jobbe mot, også er det en ekstra bonus at det er flere på jobben som løper aktivt (på hobby-nivå, altså), for da kan jeg ha noen å strekke meg etter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen fine tregningsmål du har satt opp for deg selv! Jeg har kjent litt på at jeg trenger mål/fokus på løpingen og har meldt meg på en løpskarusell som går gjennom hele vinteren med løp hver 3 uke (man kan velge mellom 5 og 10 km). Hvis det finnes noe sånt i nærheten av deg, kan du kanskje dra med deg en kollega eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (På 15.10.2021 den 12.04):

For noen fine tregningsmål du har satt opp for deg selv! Jeg har kjent litt på at jeg trenger mål/fokus på løpingen og har meldt meg på en løpskarusell som går gjennom hele vinteren med løp hver 3 uke (man kan velge mellom 5 og 10 km). Hvis det finnes noe sånt i nærheten av deg, kan du kanskje dra med deg en kollega eller to?

Så gøy! 😀 Du har jo blitt superflink med den løpingen! :) 

Jeg har nok falt litt av i det siste når det kommer til løping. Hadde en intensjon om å få til flere økter i uka etter at jeg var ferdig med Epic, men det har blitt litt krøll med lange arbeidsdager + en forkjølelse som sneik seg inn mot slutten av forrige uke. Også har jeg nå blitt så vant til å trene inne foran TV-en at det er lettere å slå på en YouTube-video enn å gå ut og trene i mørket. Men det er jo bare en vanesak som jeg håper at vil gå over. ;) 

Fra og med neste uke blir ting roligere på jobb, så da får jeg forhåpentligvis trent mer :) Er fornøyd med å ha klart å opprettholde tre økter i uka som et minimum, men savner faktisk å ligge på fem 🙊

Ellers venter jeg fortsatt på de to Yoga-bøkene jeg bestilte. Har blitt veldig veldig glad i yoga, men ønsker å ha noen bøker å gå etter og ikke bare videoer for å kunne jobbe mer i eget tempo. Bruker å gjøre 5-10 minutter på morgenen og kveldene. Bare lavterskel og i pysjen, men veldig deilig. Føles litt som å være på spa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 20. april (0) -69.9-
  • 23. april (1) -69.2- kg (-0.7 kg)
  • 30. april (2) -69.0- kg (-0.2 kg)
  • 07. mai (3) -68.8- kg (-0.2 kg)
  • 14. mai (4) -68.6- kg (-0.2kg)
  • 21. mai (5) -67.4- kg (-1.2. kg)
  • 28. mai (6) -67.4kg (-0 kg)
  • 04. juni (7) -67.1kg (-0.3kg)
  • 11. juni (8) -66.0kg (-1.1kg)
  • 18. juni (9) -66.0kg (-0kg)
  • 25. juni (10) -65.8kg (-0.2kg)
  • 02. juli (11) -66.8-  (+1 kg)
  • 09. juli - 23. juli (12, 13, 14) -- FERIE
  • 30. juli (15) -66.8- kg (-kg)
  • 06. august (16) -66.0- kg (-0.8kg)
  • 13. august (17) -65.7- kg (-0.3 kg)
  • 20. august (18) -64.3- kg (-1,4 kg)
  • 27. august (19) -64.6- kg (+0,3 kg)
  • 3. september (19) -64.3- kg (-0.3 kg)
  • 10. september (20) -64.4- kg (+0,1 kg)
  • 17. september (21) -63.9 kg (-0.5 kg)
  • 24. september (22) -64.4- kg (+0,5 kg)
  • 1. oktober (23) -64.4 kg (-0 kg) 
  •  8. oktober (24) -63.5 kg (-0.9 kg) 
  • 15. oktober (25) -63.2 kg (-0,3 kg)
  • 15. oktober (26) -63.5 kg (+0,3 kg)

Er helt greit fornøyd med å gå opp litt. :) De to siste ukene har jeg stresset litt mye og spist litt lite, noe som jeg har kjent ganske godt på kroppen (blant annet røyter jeg fælt for tiden, store dotter med hår), så denne uka har jeg med vilje spist litt mer, bare for å hente igjen litt energi. 

Jeg kjenner nå at jeg virkelig begynner å få god tid med vektnedgangen. For det første er jeg jo ganske fornøyd allerede og i tillegg så tenker jeg at det er sunt å la vekten stabilisere seg litt underveis. Jeg merker jo nå at det å spise i kaloriunderskudd er mye mer slitsomt nå når jeg er normalvektig og at det skal mye mindre til før jeg merker at kroppen får for lite siden det slett ikke er like mye å ta av lengre. 

Men håper at jeg får sett 62-tallet i løpet av november i alle fall. . :) 

I helgen har jeg forresten både barnefri og mannefri da disse skal på hyttetur. Føles veldig rart, men også fint. De gangene jeg har hatt "fri" på den måten tidligere har vært fordi jeg har vært på jobbreiser eller hatt andre forpliktelser, mens nå har jeg virkelig fri-fri. Jeg burde jo kanskje benyttet anledningen til å slå håret ut og være mer sosial (på grunn av graviditet, Covid og småbarnslivet har jeg vært mye hjemme de siste tre årene), men samtidig så tror jeg det skal bli veldig fint å bare være hjemme også. Har tenkt å trene, spise mat som ikke er barnevennlig (😄) og rydde i klesskapet. Har utsatt den jobben lenge på grunn av at jeg ville se an vektnedgangen, men nå begynner det å bli på tide. Mye som er for stort, for slitt eller bare veldig utdatert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres litt ubehagelig ut med dotter med hår, så tenker det er høres veldig fornuftig ut å lutte til kroppen ❤️ 
Men så utrolig deilig med helt fri i helgen! Ville lagt inn én aktivitet utenom fikse-hjemme ting. Min erfaring  er ofte at hvis jeg ikke skal noe spesielt bare glir dagen og så føler jeg at jeg ikke fikk noe ut av den. Kanskje en tur til frisøren? Gå på formiddagskino? En tur på kafe alene eller med en god venninne? Ut og kjøpe deg ett nytt klesplagg for å feire deg selv? Noe du ikke får gjort når resten av gjengen er hjemme. Men høres samtidig veldig deilig ut å være helt alene hjemme uten noe på progarmmet 😍 Nyt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, @Bokdamen :) I går hadde jeg et ganske anstrengende møte på jobben som jeg har gruet meg til (men som gikk mye bedre enn ventet), så da jeg kom hjem var jeg for sliten til å gjøre noe særlig og tenkte at dette må bli en skikkelig "innehelg" hvor jeg ikke gjør noe spesielt. 

Men så startet jeg dagen i dag med en joggetur (6.2 km og en snittfart på over 10 km/timen er slett ikke verst for første tur på en måned), noe som virkelig ga en god energiboost, og like etterpå fikk jeg melding fra en venninne som er på spontantur til byen min og vil møtes i kveld. Så da ble det plutselig litt planer likevel. 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med overstått alenehelg. I en ellers hektisk hverdag var det deilig med litt dødtid for første gang på lenge, men jaggu var det greit å få gjengen min hjem i går og hverdagen i gang igjen også. :)

Nå er det mandag igjen og jeg har endelig fått startet treningsuka :) 40 minutter overkropp, nesten alle øvelser liggende på matte, men likevel intenst.

Søndag kveld gjorde jeg klar en spilleliste med videoer, slik at øktene ligger klare. :) Etter noen uker på rad hvor jeg har ligget på 3-4 økter i uka så tenkte jeg å prøve meg på fem igjen. Selv om det er godt å ikke følge et stramt program, så savner jeg intensiteten. Hvis det blir for travelt eller vanskelig å gjennomføre alt kommer jeg nok til å prioritere løpingen. Har veldig lyst til å se hva slags fremgang jeg kan få nå som jeg har tid til å løpe mer enn maks en gang i uka. 

Mandag: overkropp (triceps, skuldre og mage) med vekter: (40 min)

 

 

Tirsdag styrke underkropp med vekter: (40 min)

Onsdag: hviledag/yoga

Torsdag: styrke fullkropp (40 min)

Fredag: 

Joggetur rett etter jobb

Lørdag: hviledag 

Søndag: Joggetur + styrke mage med vekter (10 min) 

 

Gleder meg til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bokdamen skrev (På 25.10.2021 den 22.18):

Du er et råskinn 💪 (mens jeg merker jeg blir litt stresset av hvor intens hun ser ut 😅)

Haha, ja 😂 De forhåndsbildene er ganske heftige. Trodde først at dette ikke var noe for meg, men glad for at jeg turte å teste det ut 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 20. april (0) -69.9-
  • 23. april (1) -69.2- kg (-0.7 kg)
  • 30. april (2) -69.0- kg (-0.2 kg)
  • 07. mai (3) -68.8- kg (-0.2 kg)
  • 14. mai (4) -68.6- kg (-0.2kg)
  • 21. mai (5) -67.4- kg (-1.2. kg)
  • 28. mai (6) -67.4kg (-0 kg)
  • 04. juni (7) -67.1kg (-0.3kg)
  • 11. juni (8) -66.0kg (-1.1kg)
  • 18. juni (9) -66.0kg (-0kg)
  • 25. juni (10) -65.8kg (-0.2kg)
  • 02. juli (11) -66.8-  (+1 kg)
  • 09. juli - 23. juli (12, 13, 14) -- FERIE
  • 30. juli (15) -66.8- kg (-kg)
  • 06. august (16) -66.0- kg (-0.8kg)
  • 13. august (17) -65.7- kg (-0.3 kg)
  • 20. august (18) -64.3- kg (-1,4 kg)
  • 27. august (19) -64.6- kg (+0,3 kg)
  • 3. september (19) -64.3- kg (-0.3 kg)
  • 10. september (20) -64.4- kg (+0,1 kg)
  • 17. september (21) -63.9 kg (-0.5 kg)
  • 24. september (22) -64.4- kg (+0,5 kg)
  • 1. oktober (23) -64.4 kg (-0 kg) 
  •  8. oktober (24) -63.5 kg (-0.9 kg) 
  • 15. oktober (25) -63.2 kg (-0,3 kg)
  • 22. oktober (26) -63.5 kg (+0,3 kg)
  • 29. oktober (26) -63.2 kg (-0.3 kg)

Ser ut som om jeg har gått ned det jeg gikk opp i forrige uke. 😂 Men jeg er veldig fornøyd. Skal få mensen i løpet av de neste dagene, vanligvis går jeg litt opp rett før så kan ikke klage. :) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

👏🏼👏🏼 Du har god grunn til å være fornøyd, tenker jeg. Pila di peker nedover, og på en mnd er det jo over en kg 👍🏼

Jeg tror forresten jeg reagerer helt motsatt når jeg skal ha mensen. Virker som om kroppen slipper vann, i allefall etter at mensen har brutt ut. Snodige greier, for jeg leser jo om at ‘alle’ går opp rundt denne tiden. Men noen må jo bære annerledes også 😂😂

God helg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...