Gå til innhold

KaBom trener


KaBom

Anbefalte innlegg

Oppsummering av uke 17 (uka er teknisk sett ikke ferdig før i morgen, men tror det blir hviledag uansett)

  • 4 økter (mandag, tirsdag, fredag og lørdag) 
  • Hver økt var på 40-45 minutter, til sammen 170 minutter 
  • Gikk (minst) 10 000 skritt hver dag
  • Veiedag, fredag: 69.0 kg, ned 200 gram fra forrige uke og 900 gram fra 21. april. 
  • Det ble også totalt 16 økter i april 😄 

I dag stod samboeren min opp tidlig og tok med barnet vårt ut for å leke. Vanligvis bruker jeg sånn "egentid" i helgene på å spise, ligge på sofaen og surfe eller til nøds gjøre husarbeid eller ærend, men i dag fant jeg frem treningsmatta med en gang og tok en ganske hard cardio-økt. 

I løpet av de siste ukene har trening gått fra å være et "nødvendig onde" til å være noe jeg gleder meg til. Føler oppriktig at jeg får koblet litt av og vekk når jeg trener, og det er veldig deilig å ha det sånn. Hverdagen er ganske hektisk med jobb, barnehage og husarbeid, så det er veldig viktig for meg å få noe tid for meg selv og at trening har blitt en naturlig del av dette, og ikke noe jeg gjør i stedet for å koble av. 

Jeg er dessuten på et veldig fint sted i treningen. Jeg ser tydelig fremgang og merker godt at jeg har blitt sterkere og mer utholden, samtidig som det fortsatt er hardt nok til at jeg kommer opp i puls og ikke har behov for å øke intensiteten for å bli sliten.

Løpingen har stått litt på pause så lenge bjørka sprer seg, men gleder meg til jeg kan ta flere økter ute. Tror dessuten at det er fint med et par uker med annen trening i stedet da jeg kjenner det litt i leggene når jeg jogger/hopper. Tror ikke det er noe skikkelig skade, men sikkert mer at kroppen ikke er vant til, eller har styrken til å tåle belastningen, siden jeg startet ganske rett på, men da er det sikkert lurt med variasjon fremfor å løpe for mye. 

Nå skal jeg hoppe i dusjen og nyte resten av helga. I morgen tror jeg at jeg skal ta "hviledag" og heller satse på å gå en rolig tur ute med familien eller noe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra jobba med treningsøktene 👏 Kjenner selv igjen følelsen av at det ikke lenger er "et ork" å trene. Deilig å føle at kroppen fungerer :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Wit 🥰 Føles veldig bra å ha kommet dit. 😄 Jeg prøvde jo å komme i gang i januar, men da var hodet et helt annet sted, og jeg manglet motivasjonen til å starte. 

Startet uka med 45 minutter styrketrening med fokus på rumpe + lår. Veldig deilig, selv om jeg ble bra svett og nesten litt skjelven på slutten der. Har nok ikke spist nok i dag. 

I går hadde jeg "hviledag", gjorde litt husarbeid, gikk en tur rundt i nabolaget med datteren min og sånt, men var ellers ikke særlig i aktivitet. Brukte en del tankekrefter på å gruble rundt på dette med mat, spising og kaloritelling. 

Jeg er veldig fornøyd med treningen og det jeg har fått til der, men er mer usikker på om jeg spiser for mye eller ikke. Jeg har ikke gått spesielt raskt ned i vekt sammenlignet med tidligere, og jeg synes ikke at jeg merker noen forskjell i f.eks. bukser som er noe stramme heller. Hittil har jeg spist ganske intuitivt. Teller ikke kalorier, men spiser vanlig "hverdagssunn" mat og prøver å begrense mengdene. 

Planen min var egentlig å prøve å unngå kaloritelling og heller se om jeg kan få til en jevn nedgang over tid ved å justere opp/ned på mengden mat og trene for å få litt ekstra underskudd, men en del av meg blir veldig usikker på om dette er en god strategi. Jeg risikerer jo å feilestimere for så å få lite eller ingen resultater på vekten, noe som er kjipt når jeg legger ned så mye innsats i treningen. Samtidig så føler jeg meg ikke motivert til å telle kalorier heller. Jeg har all respekt for de som gjør det, men tidligere forsøk har ikke funket så bra for meg. Har alltid endt med sprekk eller at jeg spiser for lite/uten variasjon. 

Skal gruble litt mer på det før jeg bestemmer meg for noe. Fortsetter i samme løypa denne uka i alle fall, så får vi se om vekta viser forskjell til neste veiedag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk inn en fin økt i går :) 45 minutter med cardio + styrke mage. Ble både svett og skjelven mot slutten,  men var likevel en veldig fin økt. Jeg merker nå tydelig at jeg har blitt sterkere i kroppen. Særlig øvelser der man skal holde overkroppen oppe med hendene (f.eks. planke, push-ups osv.) har blitt mye enklere. Jeg har jo alltid hatet slike øvelser fordi jeg får så vonde skuldre, og musklene i bryst og armer føles så svake, men nå har det blitt mye morsommere. Merker også at jeg holder ut lengre i øvelser som sideplanke, der falt jeg bare sammen i starten. 

Begynner nå å se litt endringer på kroppen også. Føler meg litt "strammere" og mer muskuløs, selv om det fortsatt er mye daukjøtt, særlig på nedre del av magen og innerst på lårene. Noen klær sitter litt bedre på, men stort sett er de stramme buksene fortsatt stramme. 

Har også snik-veid meg innimellom og ligger ganske greit an til å gå ned rundt 0,5 kg til "offisiell" veiedag på fredag. Jeg har prøvd å være litt strengere på kosten denne uka sammenlignet med forrige. Ikke radikale endringer, men mer nøye på hvor stor porsjon middag jeg skal spise, spise et litt mindre kveldsmåltid etter trening.

Prøver samtidig å ikke endre for mye. Slik jeg ser det er livsstilen jeg har nå ganske bærekraftig. Jeg trener, men uten risiko for overbelastning og jeg spiser nok mat til at jeg (forhåpentligvis) bygger muskler, og jeg tror jeg kan holde det gående slik uten å bli mentalt eller fysisk sliten. Jeg kjenner ikke på skam eller sperrer for å kose meg litt ekstra hvis det er anledning til det. Jeg er ikke redd for den vekta jeg har nå (bmi rundt 25), men jeg er redd for den vekta jeg kan få hvis jeg går tilbake til det livet som jeg levde før jeg begynte med dette, så jeg har ikke lyst til å legge opp til en livsstil der jeg blir sliten, lei eller mister motivasjonen om det skulle komme en tøff periode. Jeg må finne en middelvei jeg kan stå i, selv når tidsklemma blir trang, motivasjonen synker og fristelsene blir store.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at du tilpasser treningen sånn at du ikke får overbelastninger og skader. Hvis man får det er det fort gjort å havne tilbake i gamle "synder".

Jeg har en litt dårlig vekt uke nå ser jeg. Det straffer seg at jeg skeiet litt ut i helga og så tror jeg at vekta akkurat nå har bestemt seg for at den trives der den er....... MEN, håper på å se et litt lavere tall på fredag når jeg offisielt leser av resultatet.

Jeg syns det virker som at du er på vei til å finne en livsstil du kan leve med samtidig som du har rom for utskeielser. Jeg tror det er løsningen på en varig endring 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Wit Ja, jeg håper også at jeg har klart å finne en "sweet spot". :) Må jobbe litt med å ikke tenke for mye på vekta noen ganger, men jeg tror det blir lettere å stole på at det tar litt tid etter hvert som resultatene blir mer synlige for meg. 

Veiedag i dag, og vekten viste 68.8 kg, altså bare ned 200 gram fra forrige uke, noe som var mindre enn jeg håpet på, men jeg tar det med meg. Ned er ned, liksom. 😄 

Tok også en runde med målebåndet (forskjell fra forrige uke i parentes) 

 

Mage (størst): 94 (-2)

Mage navle: 91 (-1)

Midje (en cm over navle): 86 (-1)

Høyre overarm: 29 (0)

Venstre overarm: 28 (+1)

Høyre lår 58 (0)

Venstre lår: 57 (0)

Altså ned 3 cm. Må nok ta det med en liten klype salt, da jeg synes det er vanskelig å måle helt på samme sted/måte hver gang, men over tid vil forhåpentligvis utviklingen bli tydeligere. Rundt magen/midjen merker jeg tydelig at jeg har blitt bittelitt smalere. Er ikke helt fornøyd med å ikke ha gått ned noe rundt lårene, for der er det nok å ta av. At venstre overarm har blitt større var også litt morsomt. Kanskje det er push-up-treningen som har begynt å gi resultater? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurt med målebånd, men som du sier er det vanskelig å måle ‘likt’ hver gang. Og da blir det vanskelig å se de store forskjellene fra uke til uke. 
Selv måler jeg meg en gang pr måned nå, siden hver uke blir for ‘unøyaktig’.

Men godt jobba - nedgang er nedgang 👏🏼👏🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Dundre 😄 Er nok lurere å måle sjeldnere, ja! Prøver å jobbe litt med hodet for å ikke ta helt av. 


La oss snakke litt om "helgekos".

Jeg har alltid vært veldig glad i å kose meg i helgene. I perioder går det helt fint, mens i andre perioder har helgen vært full av godteri, snacks og fet mat fra fredag til søndag og da blir gjerne søtsuget for sterkt til å motstå i hverdager også. 

Det er veldig viktig for meg at det skal være lov med litt ekstra i helgene. For det første så er det fin motivasjon i hverdagen - får jeg veldig lyst på noe som er kaloririkt og "usunt" er det enklere å utsette det til helgen enn å ha en tankegang som innebærer at jeg aldri kan spise det igjen. Og i tillegg så er det jo fint å kunne gjøre sosiale greier med andre uten at man skal legge store restriksjoner på seg selv. Å kunne ta en øl med venner, eller spise kake i selskap hører med en balansert livsstil etter mitt syn. 

Samtidig så ønsker jeg ikke at helgene skal spise opp hele kaloriunderskuddet som jeg prøver å ligge i. Og i tillegg så merker jeg at for mye helgekos ikke er for godt det heller. Forrige uke spiste jeg en hel pose ostepop på lørdagen, og ble både kvalm og sov dårlig, siden det var salt. Uka før der kjøpte jeg en pose smågodt på lørdagen som jeg ble ganske uvel av. 

Denne helga følte jeg ikke noen spesiell "craving" etter sånn type godteri og kjøpte heller ikke noe. Spiste bær og Kesam fredag kveld etter middag, en bolle til kaffen på lørdag og fikk en is hos en venninne jeg var på middag hos lørdag kveld. I tillegg spiste jeg en stor porsjon lasagne med øl til maten. Så jeg har jo spist en del ekstra kalorier sammenlignet med en vanlig hverdag, bare at jeg ikke har "toppet" det ved å kjøpe inn masse dritt i tillegg. :P 

Fremover skal jeg prøve å være mer bevisst på hva helgekos er. Jeg er jo veldig glad i gode middager, så der kommer jeg ikke til å kutte, og jeg kommer ikke til å nekte meg en pose smågodt hvis jeg har veldig lyst på det og det er lørdag, men jeg skal prøve å ikke kjøpe masse som jeg egentlig ikke har lyst på bare fordi det er helg. 

 

På treningsfronten hadde jeg egentlig tenkt å ha hviledag, siden jeg har trent de fire øktene som jeg hadde planlagt, men ble spurt av en venninne om å bli med på joggetur, så da blir det en ekstra økt denne uka :) Litt spent på formen, siden jeg kun har trent inne de siste to ukene på grunn av bjørka. Regner med at jeg ikke vil merke den så mye i dag, men blir spennende å se om jeg klarer å holde den farten som jeg gjorde tidligere. 

Uka som kommer er heldigvis kort, men veldig hektisk, og jeg skal enten være i kveldsmøter på jobb eller være alene med barnet mens mannen er på jobb hver ettermiddag, så vet faktisk ikke om jeg kommer til å rekke å trene før tidligst torsdag (krysser fingrene for at ungen sovner tidlig i alle fall 😛 ). Men jeg må jo ha en livsstil som tåler noen travle dager uten trening også, så må bare ikke falle for fristelsen for å ramle av vogna hvis treningen blir vanskelig å gjennomføre helt etter planen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg ang helgekos. Det skal jo være en livsstil man kan leve med også når ønska vekt er oppnådd. Og dersom man skal unngå alt tror jeg det blir umulig. For min del handler det om mengder og måtehold. Litt er også bra. Bevisste valg er viktig, og så må vi stå for de valgene vi har tatt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig @Dundre :) Vil gjøre dette på en måte hvor jeg kan kose meg litt mer innimellom uten å føle at jeg har ramlet av vogna. Men samtidig så tror jeg at det å kose seg med måte er noe jeg må lære meg, for jeg ekstremt dårlig på det. Så lenge jeg kan huske har det å kose seg vært synonymt med å spise til jeg blir grønn og kvalm. Enten det, eller så er jeg på "slanker'n" og lever ekstremt restriktivt, noe man også blir lei og sliten av. Så må på en måte prøve meg frem og se hva som funker i lengden og ikke. 

Løpeturen gikk forresten kjempebra. Løp 5.4 km på 34 minutter, en veldig bra tid da løypa vi tok har en del stigning. Var også vanvittig deilig å få frisk luft og bli våt i regnet. Resten av dagen har jeg bare vært lat, men det passer meg i grunn fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har så langt vært litt annerledes. Vanvittig kjør på jobb og mye kveldsjobbing, så middagene har blitt litt enklere enn ellers. Har heller ikke fått trent ennå. Men tenker at det får være helt greit. Hadde en veldig god uke på treningsfronten forrige uke, og fremover blir det nok forhåpentligvis litt roligere på jobb også, så får bare tenke langsiktig og at det jevner seg ut. 😄 Kan ikke gå i kjelleren for det. 

Spent på vekta i morgen. Kan liksom gå alle veier. Enten stå stille eller opp (mensen er rett rundt hjørnet og jeg merker at magen går litt treigere om dagen), eller så kanskje jeg har gått litt ned fordi musklene har fått hvile. Uansett så har jeg bestemt meg for at det ikke er så viktig i det lange løp så lenge jeg holder på de gode vanene. 

Nå er det langhelg og vi har besøk av min mor, så det blir nok litt ekstra kos i forbindelse med fri og 17. mai. Men skal prøve å kose meg med måte fremfor å være for restriktiv eller la alt gå. Fint å få testet motivasjonen i sammenhenger der man er mer sosial og kanskje mister mer kontroll på når måltider skal foregå og hva som serveres også. De siste ukene har jeg jo kunnet følge min faste rutine uten "forstyrrelser", men livet er jo ikke slik hele tiden, så fint å få testet det også. 

En fordel med å ha besøk er at mamma tok med datteren min ut på lekeplassen, så nå skal jeg hive meg i treningstøyet og ta ukas første økt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag. :) 

Denne uka har jeg virkelig begynt å se endringer i speilet. Synes tydelig at jeg ser slankere og litt mer definert ut. "Koseklumpen" som jeg har nederst på magen etter svangerskap (og som har fått meg til å se middels gravid ut i snart to år etter fødsel) har blitt tydelig mindre. 

Derfor ble jeg litt overrasket da vekta viste 68.6 kg, tredje uke på rad der jeg kun går ned 200 gram. Ikke misforstå, det er en fin milepæl da BMI endelig er normalvektig 😄, om enn i grenseland (24.9). 

Men jeg måtte finne frem målebåndet da jeg ikke "ser" en så liten nedgang i speilet. Føler at jeg ser slankere ut nå enn i januar da jeg faktisk veide nesten 2 kg mindre. Og jaggu hadde jeg ikke gått ned en del cm også. 

Mage (størst): 90 (-4)

Mage navle: 87 (-4)

Midje (en cm over navle): 84 (-2)

Høyre overarm: 29 (0)

Venstre overarm: 28 (0)

Høyre lår 57 (-1 )

Venstre lår: 57 (0)

Altså totalt -11 cm på en uke. 😮 Jeg vet at det er lett å bomme med en cm her og der, men det var rett og slett umulig å måle magen til de verdiene jeg fikk forrige uke. Prøvde å holde båndet oppe rundt der magen er størst med 94 cm, som var forrige måling og det er en stor glippe der nå, plass til flere fingre i mellom, liksom. 28 april målte jeg 96 cm samme sted og kan nesten ikke tro at det stemmer, for det er så mye større enn det jeg klarer å måle nå. 

Så konklusjonen min er at vekt + styrketrening ikke er verdens beste kombo i alle fall. Jeg er jo ikke i nærheten av å nå vekt-målet mitt, men samtidig er jeg veldig nær å passe inn i de klærne som jeg tidligere måtte veie langt mindre for å komme inn i, hurra! 

Skal prøve å ligge litt lavt på "kosefronten" i helga. Blir nok noen gode middager, siden vi har besøk av min mor, men kommer til å spare godterikaloriene til 17. mai. Da kommer min søster hit og hun skal bake en kake som jeg i alle fall vil smake på for å være høflig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba 👏🏼👏🏼 
Det målebåndet er jammen lurt å bruke ja. Fint med det beviset, når vekta ikke nødvendigvis viser sannheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, enig @Dundre. Jeg har gått ned i vekt før og da har det gått mye raskere enn nå, men har aldri kombinert vekttap med jevnlig styrketrening før, så der er jeg helt fersk. Er sjokkert over hvor treig vekta har vært og samtidig overrasket over hvor raskt jeg har minket i cm. Bukser som ikke passet da jeg veide 3-4 kg mindre en nå passer plutselig. 

Tenkte å ta en liten oppsummering av uke 19. 

Vekt på veiedag: 68.8 (ned 200 gram fra forrige veiedag, ned 1.3 kg totalt fra 20. april)

Trening torsdag: styrke underkropp, 47 minutt, 332 kalorier

Trening fredag: Styrke overkropp + cardio, 46 minutter, 375 kalorier

Trening søndag: Styrke helkropp + litt cardio, 48 minutter 330 kalorier

Denne uka ble det tre treninger i stedet for fire og det kjennes helt greit. :) Øver litt på å droppe den "alt eller ingenting"-mentaliteten som jeg har slitt med når det gjelder både trening og kosthold. Bedre å kutte ned enn å kutte ut hvis ting skulle bli travelt og mentaliteten sviker. Har både jobbet mye og vært ganske sosial sammenlignet med pandemien forøvrig, så føles godt at jeg fikk til tre økter likevel. 

Føler at jeg merker fremgangen ganske bra på treningen nå. Har blitt merkbart sterkere og mer stabil, selv om en del øvelser fortsatt er pyton. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er 17. mai og langhelg overstått. 😅 Får nesten litt dårlig samvittighet av å si det, for det har vært veldig hyggelig med familie på besøk, men jeg fungerer nok best når jeg får finne hverdagsrytmen sammen med mann og barn. Uka som kommer blir (nok en gang) ganske travel på jobb, så det er nok derfor jeg kanskje kjenner ekstra på det. 

I dag ble det forresten både kake, mye mat og null trening, uten at jeg kjenner på dårlig samvittighet for det. Fikk dessuten brukt en kjole som har støvet ned i skapet i tre år og som jeg ikke hadde forventet at skulle sitte fint, så det var en positiv overraskelse. Tror kanskje det er mensen som har fått meg til å miste en del vann, for de siste dagene føler jeg virkelig at jeg har blitt synlig slankere. Jaja, etter dagens utskeielser kan det godt hende at vannvekta er tilbake igjen, men slikt går jo alltid opp og ned uansett hva man veier. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra jobba 👏 Målbåndet er mye bedre å bruke siden det faktisk viser hvor mye mindre du har blitt.

Syns du har gjort en flott jobb 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, @Wit 😄 Tankene har vært litt opp og ned, for jeg er så vant til å måle fremgang i vekt alene og har jo tidligere stress-slanket meg raskere. 

Men nå føler jeg at jeg er over det mentale platået der jeg ikke helt ser fremgangen, for nå er den veldig synlig på fysikken i alle fall. Har gått rundt på jobb i dag og kost meg i en bukse som var så stram at det nesten gjorde vondt for kun en måned siden. Tror fortsatt den vil se enda bedre ut på meg hvis jeg går ned litt til, er litt stappa rundt livet, men absolutt brukandes igjen ;) 

Denne uka har vært litt rar. 17. mai på mandag, mye stress og sykemeldinger på jobb, syk unge som nekter og sove og samboer som har vært borte på kveldene har ført til veldig lite treningstid. Fikk tatt første økt i dag, liksom 😅

Har også blitt litt fjordland og lignende til middag, bare for at de mest hektiske ettermiddagene skal gå opp. Jeg er ikke så glad i sånn ferdigmat lengre, men tenker at det bare får stå til. Jeg har passet på porsjonene mine og spist etter planen til andre måltider. Skal kjøpe masse grønnsaker og lage noe godt og hjemmelagd til helgen, tenker jeg ;) Nå craver jeg faktisk brokkoli og gulrøtter 😛 

Spent på vekten i morgen. Føler at den kan gå alle veier. Enten står den stille eller går opp fordi jeg har fått i meg mer salt enn vanlig eller så kan det hende at mangelen på trening faktisk gjør at kroppen slipper mer væske. Aner ikke. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas vekt: 67.4 kg (-1.2 kg fra forrige uke)

Ble veldig overrasket over å se et så stort tall. Jeg har jo gått ned like mye på denne ene uka som det jeg har gjort i fire uker nå. 😄 Viser jo bare at resultatene kommer om man er tålmodig nok. Jeg ser jo allerede, både på målebånd og klær at jeg har gått ned en del, så at vekta bekrefter dette er jo fint, men samtidig så er det ikke det viktigste lengre. 

Men er litt spent på å se utviklingen der også. Jeg nærmer meg 66-tallet som har vært en stor bøyg. Siden jeg gikk gravid i 2018 har jeg ikke klart å bryte den grensen. I det store og hele har jeg gått ned ganske mye totalt etter fødselen, men hver gang jeg har kommet rundt 66 så har jeg gitt opp og gått opp igjen flere ganger. Så symbolsk sett er det ganske viktig for meg å fortsette videre ned. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med gode resultater etter å ha måttet smøre deg med tålmodighet så lenge. Godt jobbet! Håper du når målet ditt og kommer over 66-baugen. Heier på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, @Fluvia :) Blir spennende å se når jeg når første "delmål", som er å komme seg under 66 kg. 

Siden ting er veldig hektisk på jobb og i hverdagen har jeg med vilje senket noen av kravene til meg selv. Både denne uken og forrige ble det tre treningsøkter i stedet for fire, og det føles fint. Er mest stolt over meg selv som klarer å fortsette med treningen selv om dette er en veldig travel periode. Blir nok like travelt frem til rundt 10. juni, etter det går ting over i sommermodus på jobb, og jeg kan da fokusere enda mer på trening. 

Vurderer forresten å bestille meg denne boka: https://shop.funkygine.com/products/rasterk-ute 

Har kommet veldig fint inn i trening hjemme, og da med Youtube-videoer som hjelpemidler, men nå som jeg er godt inne i den rutinen kunne jeg tenkt meg å prøve noe nytt, og i sommerhalvåret er det jo fint å kunne kombinere trening med frisk luft også. Jeg liker jo å jogge ute, men fint å kunne variere.

Jeg har jo hatt elendig selvtillit når det kommer til trening de siste årene. Alltid tenkt "rekker ikke", "orker ikke", "ikke sprek nok", "får ikke til" osv. men nå som jeg faktisk har klart å holde meg til Pamela Reif-programmet over flere uker og tydelig blir i bedre form hver uke så begynner de mentale sperrene å gi seg litt. Er fortsatt ikke sikkert at jeg kommer til å like øktene i boka til Funkigine, og det er helt greit, men føler meg uansett gira på å prøve noe nytt og få litt avveksling fra rutinene. 

Vi skal også reise vekk i sommer og bo en lengre periode på hytta. Stor og komfortabel hytte, men vi kommer til å bo sammen med diverse andre familiemedlemmer og da kan det være deilig å få tatt noen økter ute, så man slipper å stå og squatte i stua foran bestemor :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...