Gå til innhold

KaBom trener


KaBom

Anbefalte innlegg

Fikk tatt ukas andre økt i dag, så føler meg godt i gang med uke 21. :) Denne uka er også travel, så målet er fortsatt tre økter. Kan hende jeg sniker inn en fjerde økt også, men det får i så fall bare være en bonus.

Livet er travelt i perioder og jeg ønsker ikke å legge lista høyere enn det som er nødvendig. Fokuset mitt nå er først og fremst bare å holde hjulene i gang så jeg ikke sklir ut av vanen. :) 

Når det gjelder kosthold klarer jeg heldigvis å holde meg til de faste måltidene mine mandag-fredag, selv om ting er hektisk. Er nok heller slik at jeg kanskje spiser litt lite noen dager fordi jeg glemmer det litt i alt annet som skjer. Må passe på at jeg ikke blir skrapet for energi, men tror det jevner seg ut i helgene.

Søndag kveld gikk jeg på en liten smell. Skulle bare ordne meg en brødskive etter trening, men endte opp med å spise 4 stykk😅 Var egentlig ikke sulten heller, for vi hadde spist en god middag litt tidligere. Dette var typisk meg nesten hver kveld før jeg begynte livsstilsendringen, men har ikke skjedd på en stund nå.

Jeg var redd for å få skyldfølelse etterpå, men klarte faktisk å ta det helt rolig. Har virkelig skjedd noe med selvtilliten min. For første gang på veldig lenge (flere år) er jeg omtrent urokkelig i trua på at jeg skal få til dette, og det er så deilig. Jeg stoler virkelig på at de vanene jeg har er både effektive, men også gjennomførbare og bærekraftige. Da blir sånne små hendelser veldig ubetydelige og forstyrrer ikke motivasjonen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at du ikke mister grepet av en liten utskeielse 😊 For det er jo ikke noe å få veldig skyldfølelse for. Ja, det skjedde, men det skal ikke skje igjen i morgen.......

Du er kjempeflink og jeg syns du har en sunn og fin innstilling 👍 Selv om jeg har som mål å trene 4-5 ganger pr uke, så er det ikke noe nederlag om jeg kun får gjennomført 3. Sånn er det av og til. Det er andre ting som kommer i veien, og så lenge jeg ikke stopper helt opp så gjør det ikke noe.

Jeg har skikkelig troa på deg og dette klarer du 🌹👍👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Wit 😄 Jeg synes det kan være veldig lett å havne i en typisk "slanking"-mentalitet, så prøver å unngå det. Den livsstilen jeg har nå har jeg jo tenkt å fortsette med hele livet, så da spiller det liten rolle om det blir avvik noen ganger. :) 

 

Dagens vekt ble akkurat lik som sist uke: 67.4. Jeg er kanskje bittelitt skuffa, for det føles jo veldig bra å gå ned, samme om tallet er lite. Samtidig så var jo forrige ukes tall så stort at jeg lett kunne gått opp igjen som følge av væskebalanse også videre, så bare det å holde på denne vekten er jo en seier, om enn liten. 

Men jeg fortsetter å føle endringer, både på kropp og i energinivå. Denne uka fikk jeg nye klær i posten. Har egentlig kjøpestopp, siden jeg skal videre ned i vekt, men måtte kjøpe nye treningsbh-er da de jeg har ikke gir støtte lengre fordi de er blitt for store. Tok en råsjangs og kjøpte et sommerskjørt i størrelse S, og til glede og forbauselse passet det ganske fint! 😄 Litt trangt, men går fint an å bruke det uten at det ser rart ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg ute og spiste med noen venner for første gang på et år. Føltes veldig godt å gjøre det igjen, selv om det ble noen begrensninger på antall og varighet etter smittevern. Drakk tre øl i sola, spiste en god og mettende middag og litt snacks ved siden av, med andre ord det gode liv uten store overdrivelser 😄 

Merket at jeg følte meg mye mer fresh og opplagt enn for noen måneder siden. Så klart gjør jo sola og sommeren sitt også, men det å ikke være totalt sofagris hjelper nok også når man skal begynne å finne på ting etter jobb igjen. Nå er det ikke "sommerkroppen" som er hovedmålet, akkurat, men det å sitte der i skjørt og tynn t-skjorte uten å føle at ting tyter ut i alle retninger var heller ikke så verst. ;) 

Merket da jeg våknet i dag at det ble en litt sen kveld i går, men det gikk heldigvis raskt over, og nå føler jeg meg ganske opplagt igjen. Mannen er ute i sola med ungen for at jeg skal kunne ta igjen litt jobb, så blir en ganske sittestillende dag, men hvis datteren min sovner tidlig blir det nok en joggetur i kveld. Hvis ikke er det ingen krise å ta det igjen i morgen heller. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært stille her inne denne uka. Har hatt noen litt tøffe dager både i privaten og på jobb. Ingenting som ikke ordner seg, men jeg har ikke hatt så mye mental kapasitet til å tenke på livsstil. 

Har hatt lite tid til å trene denne uka - bare en økt på mandag så langt, og i helgen må jeg både jobbe og være gressenke, så vi får se hva jeg rekker. Skal uansett være aktiv og ut og nyte sola med datteren min. 

Heldigvis så har jeg stort sett holdt meg til planen når det gjelder kosthold. Ble en usunn overtidspizza på jobb en dag (ikke jeg som valgte maten), men utenom det så har det ikke vært noe problem. Jeg kjenner veldig på tryggheten i å ha faste vaner når livet ellers er uforutsigbart og er veldig glad for at jeg ikke lengre er avhengig av usunn snacks for å komme meg gjennom slike perioder. 

Neste uke blir også ganske travel, men etter det kan jeg endelig begynne å senke skuldrene. Da går jeg noen rolige uker i møte med både avspasering og ferie 😄 Gleder meg veldig til å få tid til å fokusere mer på treningen. Har så mye jeg har lyst til å satse på der, så kommer nok til å lage meg flere konkrete mål for både styrke og utholdenhet. 

Ellers er jeg også spent på veiedag i morgen. Føler at det kan slå ut alle veier. På en side føler jeg at jeg har god kontroll på kosten, men samtidig så er jeg på et stadie i syklusen (mellom EL og mensen) der jeg alltid føler meg litt oppblåst, og i tillegg tror jeg at varmen fører til at kroppen holder på litt mer vann. Samtidig så gikk jeg jo ikke ned noe i forrige uke, så jeg kommer nok til å føle på en viss skuffelse hvis jeg ikke går ned noe nok en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


20. april (0) -69.9-
23. april (3) -69.2- kg (-0.7 kg)
30. april (4) -69.0- kg (-0.2 kg)
07. mai (5) -68.8- kg (-0.2 kg)
14. mai (6) -68.6- kg (-0.2kg)
21. 
mai (7) -67.4- kg (-1.2. kg)
28. mai (8) -67.4- kg (-0 kg)
04. juni (09) -67.1- kg (-0.3kg)

Total vektnedgang: -2.8- kg

Fornøyd med å ha gått ned etter forrige ukes stillestående vekt. :) Tallet kunne gjerne vært ørlite høyere, for jeg merker at det nå går så sakte at jeg ikke lengre merker store endringer på kropp og målebånd. Samtidig så er gjennomsnittlig nedgang totalt for denne perioden 0.4 kg i uka, og det må jeg jo si at er ganske bra for en på min vekt.

Jeg er jo ikke overvektig pr. BMI lengre (selv om fettprosenten er det og midjemål fortsatt er i grenseland), så da er det nok fornuftig å ikke gå ned flere kilo hver uke. Det aller viktigste for meg nå er å ikke komme inn i et mønster der jeg tapper kroppen for energi, mister muskelmasse og motivasjon og går rett opp igjen. Vil så gjerne ha en livsstil som jeg med kun små justeringer kan fortsette med den dagen jeg sier meg fornøyd med vekta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du har en kjempefornuftig innstilling 👍 Jeg er helt sikker på at måten du nå gjør det på sikrer at du ikke går opp igjen med en gang. Hvis du hadde gått ned mye hver uke kunne resultatet blitt at du gikk det like fort opp igjen.

Jeg prøver på akkurat det samme, selv om jeg går mer ned. MEN, så veier jeg betydelig mye mer enn deg, og da vil foreløpig kroppen gå mer ned.

Syns du skal fortsette med det du gjør, for det virker fornuftig 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig @Wit 😄 Tror for all del at mange kan gå ned mer og fortsatt holde livsstilen på sikt, men jeg har bare 5-6 kilo igjen, så da vil jeg ikke risikere å snuble på oppløpet. Jeg kunne for så vidt holdt den vekta jeg har nå og vært fornøyd med livet også, men jeg vet at jeg ryker rett opp til 70+ kilo og stigende om jeg går tilbake til gamle vaner, så det er først og fremst der skoen trykker.

(Vekta viste forøvrig sjokkerende 66.6 kilo da jeg på gøy veide meg etter jobb i dag, men jeg tror jeg var lettere dehydrert av varmen, så lar det forbli et helt uoffisielt tall. Skal ned dit igjen på sikt også, men da inkludert normal væskebalanse. :P)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en veldig travel uke, men denne blir den siste på lenge da et stort prosjekt på jobben skal inn til mandag. Føler at jeg har gått litt på "halv maskin" i forhold til livsstilprosjektet de siste ukene og at jeg ikke har tid eller mental kapasitet til å kjøre veldig hardt på. 

Får besøk i helgen, samtidig som jeg også må få unna noe jobb og barnet mitt sover veldig dårlig på kveldene på grunn av varmen, så det har blitt lite tid til trening. Har heldigvis fått gått litt turer til og fra barnehage/jobb, så passer på å passere 10 000 skritt i alle fall (mandag fikk jeg skvist inn 26 000, men rekker nok ikke det så ofte). Heldigvis er jeg godt inne i en rutine med faste måltider, så selv om jeg har det travelt så klarer jeg å ta gode valg i matveien. I helgene er jeg litt mer avslappet på det, men det går stort sett i ekstra gode middager og en is med datteren min på lekeplassen, så det er ikke de største utskeielsene. 

Kort oppsummert: ting går fint, men samtidig så har jeg veldig lyst til å gjøre og få til mer enn det jeg gjør per nå. Ikke fordi jeg føler på en samvittighet for det, men fordi jeg oppriktig har lyst.  Skal heldigvis avspasere mye etter at dette prosjektet er levert, så fra og med midten av neste uke får jeg mer tid til å fokusere på livsstil. 

Tenkte å lage meg et lite "sommerprosjekt" der jeg skal prøve å fokusere på å bygge styrke i kroppen. Frem til nå har treningen vært veldig lystbetont og selv om jeg har sett mye fremgang så har jeg egentlig ikke vært noe målfokusert utenom å "bevege hele kroppen og forhåpentligvis bli sterkere i prosessen". Tenkte å ta helkroppsbilder (skrekk og gru!) og kanskje sette meg noen konkrete fysiske mål. Har lyst til å se hvor mange push-ups jeg kan ta, for eksempel. Tenkte å prøve å finne et passende opplegg der man kan måle progresjon i løpet at 4-6 uker, for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke får dårlig samvittighet av det du ikke "klarer" å få til, så syns jeg du helt klart skal lage deg egne sommermål for det du selv ønsker å gjøre 👍😊

Du er jo inne i en kjempefin periode. Ting fungerer, og når de gjør det er det enklere å holde seg til planene føler jeg ihvertfall.

Det er ikke hver uke jeg heller klarer å overholde målet jeg ønsker med turer eller treningsøkter. MEN, så lenge jeg ikke setter meg helt ned, så er det liksom greit. Det foregår andre ting i livet enn min vektnedgang, så da må jeg tilpasse meg det 😊

Jeg heier fortsatt på deg 👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, @Wit 😄 Ja, er viktig å ikke lage seg et opplegg som det er lett å mislykkes med. Tror det er derfor jeg har klart å holde på alle disse ukene uten store skjær i sjøen også. Jeg har ikke lagt lista høyere enn det jeg vet at jeg klarer å rekke over i en travel hverdag, og det er veldig fint. :) 

Veiedag i dag og jeg var veldig spent. Har jo som sagt stort sett holdt meg til planen, men jeg opererer jo ikke med store marginer for underskudd, så når det først har vært en litt travel uke, så var jeg ikke helt sikker på om det kom til å bli en tydelig nedgang. Men det ble det altså 😄 

 

April 2021
20. april (0) -69.9-
23. april (3) -69.2- kg (-0.7 kg)
30. april (4) -69.0- kg (-0.2 kg)

Mai 2021
07. mai (5) -68.8- kg (-0.2 kg)
14. mai (6) -68.6- kg (-0.2kg)
21. 
mai (7) -67.4- kg (-1.2. kg)
28. mai (8) -67.4- kg (-0 kg)

Juni 2021
04. juni (09) -67.1- kg (-0.3kg)
11. juni (10) -66.0- kg (-1.1kg)
18. 
juni (11) -- kg (-kg)
25
. juni (12) -- kg (-kg)

Total vektnedgang: -3.9- kg

Veldig fornøyd med 1.1 kg ned 😄 De siste to ukene før det har jeg jo kun gått ned 0.3 kg til sammen, så veldig gøy å se at nedgangen jevner seg ut, selv om det kan se ut som om det står stille. Rundt fire kg ned på to måneder er jo ikke kjempemye, men BMI har gått fra 25.7 til 24.0 og det er jo kjempegøy. :) 

Nå har jeg også nådd en veldig kul milepæl og det er at jeg er på den laveste vekten som jeg har hatt på nærmere 3 år. Det er både fint og litt skummelt, for herfra tenker jeg at kroppen vil ha ganske lett for å gå opp igjen hvis jeg ikke holder koken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen har vært litt hektisk, men fin. :) Fikk uventet overnattingsbesøk av et familiemedlem, så fra å ha planlagt en rolig helg ble det i stedet veldig sosialt. Ble også en del forandringer i måltider og rutiner da vi endte opp med å spise lunsj ute i går, take-away på fredag og i tillegg kjøpte vi inn sjokolade og smågodt. Havnet nok litt ovenpå når det gjelder kalorier, men stresser ikke så veldig med det. Er dog litt gøy å kjenne på at jeg slett ikke er så glad i godteri og snop lengre. Spiser det når det står fremme, men det gir ikke samme kick som før, og nå som det er søndag og tid for junk-detox før ny uke kjenner jeg ikke på sug etter mer heller. 

Veide meg på gøy i dag og ser at jeg har "gått opp" 1,7 kg siden fredag. 😂 Jeg vet jo at væskebalansen er i ulage etter å ha spist dårlig, så stresser ikke over det, men en fin påminnelse om at det er helt greit for meg at slike utskeielser er unntak fremfor regelen. Fikk dessuten mensen i dag også, og det gjør alltid at jeg føler meg litt oppblåst og forstoppet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fremgangen og laveste vekt på 3 år! Høres ut som at du har hatt en koselig helg, og det er bra du ikke stresser med at det påvirket matinntaket. Kult at du har en så stor forandring mtp. inntak av godteri! Her har jeg ikke turt å prøve å ha det fremme enda 😄 Og ja, vannvekten som følger med utskeielser er ganske nådeløs, heldigvis blir man kvitt det relativt fort! Synes det virker som du har sunne og fornuftige tanker rundt prosessen du er i, og det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å veie seg etter en sånn helg er ikke særlig motiverende nei 😅 Vet av erfaring. Heldigvis justerer det seg fint gjennom uka.

Du har gjort en kjempejobb og syns du gjør dette helt riktig 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fluvia Er veldig rart med det godteriet. Jeg brukte å være enten "alt eller ingenting", at hvis jeg først tar en bit så må jeg spise til det er tomt, men nå mistet jeg interessen lenge før det ble tomt. :P Men jeg er fortsatt litt forsiktig med å kjøpe inn og ha det i hus. Det kan jo komme en uventet "knekk" der det plutselig blir veldig fristende. 

@Wit Nei, den vannvekta er brutal 😂 Er en grunn til at det bare er vekta fredag morgen som jeg loggfører. 

 

Nok en travel uke på vei mot helg, men denne uka er faktisk den siste uka på lenge, for til neste uke starter ferieavviklingen på jobb, og arbeidsoppgavene minker drastisk i omfang. Frem til august skal jeg jobbe deltid (avspasere) og ta ut ferie, så nå blir det andre boller. 

Har heller ikke trent skikkelig (som i svett og fokusert økt) denne uka, men har til gjengjeld gått masse og vært veldig aktiv ute. Spilt fotball for første gang på sikkert ti år har jeg også, og ligget ganske jevnt på 15-25 000 skritt nesten hver dag. Så er uansett veldig fornøyd. Jeg savner å trene styrke, men det får jeg alltids ta igjen senere. Merker uansett at jeg er i veldig god form for tiden. Føler meg både sterkere og har bedre utholdenhet. 

Ellers må jeg innrømme at jeg er litt spent på veiedag i morgen. Forrige ukes tall var ganske stort, og det å nesten skulle "hoppe over" 66-tallet og fortsette videre ned virker litt urealistisk. Om jeg blir stående på samme sted (eller går opp) har jo egentlig ingenting å si i det lange løp, men det vil nok føles som en liten skuffelse likevel, for jeg liker jo å se resultatene på vekten (noe som egentlig er litt teit, for de resultatene jeg merker ellers i livet er jo egentlig viktigere). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt stille her den siste uka. Har vært gjennom ørten sommeravslutninger og en bihulebetennelse siden sist, så det har ikke vært så mye å skrive om her. Kan prøve å oppsummere kort hva som har skjedd siden sist: 

Vekt: på fredag veide jeg inn til nøyaktig samme vekt som uka før, 66.0. Kjedelig å ikke gå ned, men samtidig fornøyd med å ikke gå opp. :) Begynner å stole mer og mer på egen fremgang selv om den ikke fremstår som veldig stor på vekta. 

Trening: Her har det vært noen dårlige uker, men nå har jeg heldigvis tid igjen. Er dog ikke helt back on track ettersom jeg var småsyk hele helga + mandagen. Tok en yogaøkt for å slappe av på søndag og ble kjempesliten bare av det. Mandag ble det en kort sykkeltur og i går hadde jeg den første svette økten på lenge. Gikk helt fint, bortsett fra at jeg kjente meg litt slapp og energiløs mot slutten. I dag tar jeg en hviledag bare for å være helt sikker på at jeg føler meg frisk før jeg hopper inn i gymtøyet. Har dog gått tur og vært mye ute, fornøyd med 12 000 skritt. 

Kosthold: Her har det vært litt utfordrende den siste uka. Var ute og spiste på fredag, noe som betyr ekstra kalorier både i mat og drikke (i utgangspunktet uproblematisk og hjemmehørende i en balansert livsstil, ifølge meg selv), de neste dagene ble jeg syk og var ganske redusert, hadde ingen store utskeielser, men merker at spiserutinene gled litt ut. Det ble en ekstra is her og der, og ellers spiste jeg nok litt lite på dagtid og ble mer fysen på kveldene. Siden jeg verken teller eller veier så aner jeg ikke hva utslaget blir på kaloriene, det er ulempen med å skulle spise "intuitivt". Uansett så vet jeg at det har lite å si i det store bildet, men jeg ønsker likevel å finne mer tilbake til rutinene.

Ellers: Minus sykdom føler jeg meg ganske bra for tiden. Det ble tatt et gruppebilde under middagen jeg deltok i på fredag og da jeg fikk tilsendt bildet kjente jeg nesten ikke meg selv igjen - eller det var nettopp det jeg gjorde. For jeg så virkelig mer ut som meg selv igjen. Kroppen ser ikke radikalt annerledes ut (og ikke var det et bilde som viste mye kropp heller), men ansiktet var mye mindre hovent og mer gjenkjennelig som mitt indre bilde av meg selv. I går brukte jeg en treningstights som jeg ikke har brukt på noen uker (har vært minst en størrelse for liten en stund, sitter stramt og ruller ned i livet) og den satt helt perfekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så deilig når trange klær plutselig passer igjen :) Den følelsen er veldig god selv om du ikke ser det så mye på vekta. Du trener jo ganske mye, så kanskje det har en sammenheng. Så lenge kroppen blir mindre, så har du jo oppnådd noe.

Dette med ansiktet som plutselig ser smalere ut er noe jeg ofte får kommentert. Det er lett å se at jeg har gått ned i vekt sier mine venner, men spesielt godt vises det i ansiktet som har blitt mye smalere. Jeg ser det ikke selv når jeg ser i speilet, men jeg ser det veldig godt på bilder som blir tatt av meg. Selvsagt ser jeg også på bilder at kroppen har blitt tynnere, men ansiktet har blitt et helt annet. 

Kjedelig å være syk (sliter selv med allergi for tiden så jeg hoster/nyser/snørrer og er ikke helt i tipp-topp form), men heldigvis går det over. Jeg syns du gjør ting helt riktig. Det er som du sier en balansert livsstil som er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Wit ja, jeg ser absolutt flere resultater på kroppen enn det vekta viser, så fettprosenten går nok ned raskere enn kiloene.   ;) 

Veiedag på fredag viste 0.2 kg ned. Det er helt greit, og jeg er fornøyd til tross for at det gjenstod 0.8 kg igjen til målet jeg satte meg. De første ukene i juni var så hektiske at jeg så vidt klarte å henge med på livstilsprosjektet. Heldigvis så hadde jeg gode rutiner og vaner å lene meg på, så det ble ikke så ille selv om jeg knapt hadde tid til å tenke på verken kosthold eller trening. 

April 2021
20. april (0) -69.9-
23. april (3) -69.2- kg (-0.7 kg)
30. april (4) -69.0- kg (-0.2 kg)

Mai 2021
07. mai (5) -68.8- kg (-0.2 kg)
14. mai (6) -68.6- kg (-0.2kg)
21. 
mai (7) -67.4- kg (-1.2. kg)
28. mai (8) -67.4- kg (-0 kg)

Juni 2021
04. juni (09) -67.1- kg (-0.3kg)
11. juni (10) -66.0- kg (-1.1kg)
18. 
juni (11) -66.0- kg (-0kg)
25
. juni (12) -65.8- kg (-0.2kg)

Total vektnedgang: -4.1- kg

Jeg er forresten i gang med treningen igjen etter litt pause. Ble tre økter denne uka, og er fornøyd med det, selv om jeg egentlig hadde tid til både en fjerde og femte økt. Men er godt å ha litt ferie også. ;) 

Har forresten bestemt meg for å ta en liten pause fra Pamela Reif og heller teste ut et annet gratis hjemmetreningsprogram, som heter Epic (link). I hovedsak to grunner til det. 

1) Selv om jeg har hatt det veldig gøy med å trene med Pamela er det noen ting som begynner å bli litt kjedelig etter to måneder. Selv om det er ulike videoer som blandes hver uke er det veldig mange øvelser som går igjen og kan bli kjedelige, at det ikke er lagt inn pauser i videoene gjør også at det nesten blir like mye kondisjon som styrke, og at det å henge med til slutt går på bekostning av teknikken. 

2) Jeg har lenge ønsket å trene mer med vekter/manualer, både for å øke styrken og variere øvelsene, og dessuten kunne jeg tenkt meg å prøve et program som legger opp til en viss progresjon. 

I tillegg så er det et veldig stort kroppsfokus i Pam sine økter. Nesten alle styrkevideoene er veldig rettet mot mage/rumpe og har titler som "grow your booty" eller "Sixpack". Ingenting direkte galt med det (sier ikke nei takk til Sixpack), men ønsker likevel et noe mer helhetlig perspektiv. Savner for eksempel økter med fokus på rygg.

Testet ut første økt i dag, og det virker lovende. I tid tar det like lang tid som Pamela sitt program, men inkludert pauser mellom settene og tøying til slutt. Likevel ble jeg like, om ikke mer sliten og svett av denne økten. En del av øvelsene var uvant, så jeg måtte ta det ganske rolig for å få øvd på teknikk og koordinasjon, men alt i alt likte jeg den ganske godt, og gleder meg til å prøve neste økt. 

Vet ikke om jeg kommer til å fullføre programmet eller ikke. Hvis jeg liker det og synes det er gøy er det tipp topp å ha en fast plan å holde seg til, samtidig så ønsker jeg først og fremst å trene variert og ha det gøy, og det er ikke sikkert at et veldig fast og strukturert program kommer til å gi meg samme treningsglede. Men jeg skal i alle fall teste ut den første uka uansett, bare for å se hvordan det føles. 

Neste fredag reiser vi på ferie og blir borte i tre uker, så vi får se hvor mye jeg får trent. Hovedmålet får bli å holde seg aktiv, være mye ute, gå turer også videre, og forhåpentligvis minst 1-2 svette økter i uka, så får vi se hvordan det blir. Skal i hovedsak bo på hytte med mange andre rundt, så kan hende at det enkleste blir å jogge seg noen turer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang er nedgang @KaBom :) 

Syns du gjør riktig i å endre trening hvis du følte den første ikke passet deg helt. Variasjon er viktig og gjør at du heller ikke går så fort lei.

Kos deg på ferie og hyttetur 😎😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Wit Takk 😄 Gleder meg veldig til det altså, men gruer meg litt til å miste "kontrollen" over rutinene, haha. Skal bo tett på ganske mange i familien, og da må jeg tilpasse meg en del, både i matveien og ellers. Men heldigvis følger jeg ingen spesiell diett, så jeg slipper å stresse med erstatningsmat. Så da får målet bare bli å spise med måte og ikke stappe innpå som om det var lørdag hver dag (en uvane jeg alltid har hatt når det kommer til måltider der man sitter lenge rundt bordet, men må jo bare øve på det).

Skal også prøve å være så aktiv som mulig, målet er å få tatt noen økter med styrking samt et par løpeturer, men tror det blir mest barnevennlige aktiviteter som korte turer i rolig tempo, spille fotball ute, tur til stranden og plaske litt også videre, men det er helt greit det også. :) Er jo hyggelig å gjøre ting i fellesskap når det først er ferie. 

I dag gjorde jeg dag 2 av Epic-programmet. Dro ens ærend til Biltema i dag for å kjøpe et sett med håndvekter (å få til sammen 13 kg med vekter med seg hjem på bussen kvalifiserer nesten som en økt i seg selv, spør du meg) for å ha utstyr nok til økten. I dag var det overkropp som stod for tur og etter den harde økten for underkropp i går gruet jeg meg veldig, men ble positivt overrasket over hvor lett det var. Trente med 2x2.5 kg og kunne nok sikkert brukt mer belastning, men det var samtidig greit å ha nok overskudd til å fokusere på teknikken da det er veldig lenge siden jeg har trent med håndvekter. 

Alt i alt så er jeg veldig fornøyd med Epic så langt. Etter å ha trent med Pam i mange uker føles det luksus med 15-20 sekunder pause mellom settene, men samtidig så føler jeg ikke at jeg har trent noe mindre enn med Pam, bare på en annen måte. Her følte jeg at jeg fikk bedre kontroll over kroppen og at jeg virkelig fikk fokusert på å utføre hver øvelse nøyaktig og presist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...