Gå til innhold

KaBom trener


KaBom

Anbefalte innlegg

Takk, @Dundre ❤️ Jeg går jo ikke ned i en fart som er raskt nok til at det vises på vekta hver uke, men heldigvis så har jeg blitt flinkere til å tenke langsiktig, og da er det lettere å føle seg fornøyd. Men det hjelper også å ha en heiagjeng her inne som også bekrefter dette, for da svinger egne tanker litt mindre. 

Også begynner jeg jo å bli ganske fornøyd med vekta og kjenner at jeg ikke har så veldig mange kilo igjen. For tiden har jeg tenkt mer på hvordan jeg skal unngå å gå opp enn hvordan jeg skal gå ned. Merker at det å være veldig nær målet er litt skremmende, fordi jeg vet at jeg på langt nær er "ferdig". 

Selv om jeg aldri har vært veldig overvektig i livet så har jeg slitt med et nokså usunt forhold til mat hele voksentilværelsen. Jeg har alltid vært glad i sunn mat og har i perioder spist ganske sunt, men så er jeg også fryktelig glad i usunn mat, godteri og snacks og har i perioder brukt mat som stressmestring. Å kjøpe inn junk food, godteri og snacks som jeg spiser alene og i mengder har vært noe jeg har gjort for å slappe av og koble bort fra stress. Ofte har jeg fått dårlig samvittighet etterpå, noe som ofte trigger mer overspising, eller motsatt at jeg prøver å regulere problemet med å spise for lite. Har ofte gått opp og ned de samme 4-5 kiloene, samtidig som utgangspunktet har vært litt dårligere og vekten litt høyere for hver gang jeg prøver å gå ned. 

På samme måte har jeg hatt et ganske kjipt forhold til trening. Jeg har i stor grad tvunget meg selv til det og trent med utgangspunkt i veldig overfladiske mål, som å gå ned noen kilo eller få sprettrumpe. Siden jeg enten spiste for mye eller for lite har ikke trening gitt meg særlige resultater eller energi. 

Jeg føler i veldig stor grad at jeg har klart å bryte ut av disse mønstrene fordi jeg er blitt snillere og mer tålmodig med meg selv. Alder og livssituasjon har også ført til at helse og styrke har blitt et større mål enn det typiske "se bra ut i sommerkjole" og det hjelper nok veldig på å unngå å spise for lite eller gå for hardt ut. Samtidig så har jeg blitt flinkere til å la meg selv spise kake i en bursdag eller spise overtidspizza uten å tenke at jeg har falt ut av vognen. Prøver heller å tilpasse øvrig livsstil slik at summen kommer greit ut enn å kjøre på med alt eller ingenting. 

Men jeg tror også at dette er noe jeg må være bevisst på resten av livet. Selv om jeg for øyeblikket ikke er i en vond sirkel så må jeg nok være bevisst på hvilke mekanismer som trigger meg og akseptere at jeg ikke kan leve med at alt må være en "streak". Jeg har ikke ødelagt livsstilen min selv om jeg ikke klarte fem økter denne uka eller fordi jeg skal i bursdag og spise kake på søndag, liksom. 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glad jeg skrev forrige innlegg. Har hjulpet med å manifestere riktig tankemønster, for denne uka har vært hard. 😅

Det startet med at jeg ble småsyk forrige helg og måtte ta noen ekstra hviledager. Så rakk jeg akkurat å få inn to gode økter før det var på'n igjen med sykdom i huset. Nå er det mann og barn som ligger mest nede for telling, men jeg har også vært litt småuggen prøver nå å ligge lavt for å se om det går over eller om jeg blir helt dårlig jeg også. 

Så kort oppsummert har uka bestått av å være smått dårlig i formen, sliten etter jobb og lite dagslys. Det ville vært rein løgn å si at motivasjonen blomstrer, men samtidig så tenker jeg at den tross alt kunne vært verre også. På et eller annet tidspunkt må jo disse luftveisinfeksjonene begynne å avta i hyppighet og da skal jeg ikke være den som har sklidd helt ut av alle vaner, selv om jeg har senket terskelen for hva som er "bra nok". 

På den positive siden har jeg tatt min aller første joggetur i mørket. 😄 Det kan tenkes at jeg har jogget mens det har vært mørkt en eller annen gang tidligere, altså, men det er i så fall årevis siden. Føles veldig bra å ha brutt den barrieren. Ikke verst tid heller, 6 km på 33 minutter. Føltes veldig deilig å løpe ute, selv om jeg fryktet at mørket skulle virke sløvende, men det var tanke friskt. Løp langs en opplyst gangvei nær hus og vei, men har som mål å prøve meg på lysløypa i marka løpet av vinteren selv om jeg er litt nervøs for å løpe langt fra folk når det er mørkt. :P 

Vekten i morgen er jeg egentlig ikke så veldig spent på. Har spist ok denne uka, men var i to bursdager forrige helg med en del kaloririke utskeielser så i kombinasjon med lite trening og aktivitet skal jeg være ganske fornøyd så lenge jeg holder meg stabilt. 

Har også ambisjoner om en økt med løpegruppa fra jobben i morgen. Jeg pakker tøy og er optimistisk, men det kan hende at jeg må avstå hvis formen fortsatt er dårlig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så god du er som kom deg ut i mørket! Jeg synes egentlig det er utrolig deilig å løpe ute på kveldstid nå, det er et eller annet med luften og mørket og at man er i sin egen verden. Og så er det noe dritt med sånne uker når alt er litt skjevt og sykdom vipper alle planer av pinnen. Håper familieformen er raskt stigende, og at du holder der frisk og får en fin tur med løpegruppen i morgen 🏃‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, @Bokdamen❤️ Ja, jeg ble veldig positivt overrasket over hvor deilig det var å løpe i mørket. Veldig fint at jeg fikk kjenne på det. 😄 Gleder meg til neste gang, selv om det forhåpentligvis blir jogging i dagslys rett etter jobb i morgen. ;) 

 

Nå har jeg akkurat avsluttet en mikroøkt med yoga og skal straks finne senga. Jeg har jo lenge prøvd å komme i gang med yoga, men finner ikke helt rytmen. Selv om jeg er dronninga av YouTube-trening, så klarer jeg ikke helt å bli fortrolig med video-yoga. Det er noe med det å være foran tv-en og måtte løfte hodet flere ganger underveis som funker mot sin hensikt og ofte tar fokus fra pust og tilstedeværelse, men nå har jeg endelig kommet i gang med Yoga-kortene mine og jeg liker det tusen ganger bedre. Kan legge ut sekvensen på forhånd, studere kortene og lese om posisjonene på forhånd og ikke minst gjenta samme økt slik at jeg også får øvd på overgangene. Jeg er fortsatt helt på nybegynner-nivå, men merker at jeg får mye mer ut av hver økt nå. 

Har også prøvd å bestille denne boka (https://www.amazon.com/Every-Body-Yoga-Fear-Body-ebook/dp/B01M72FBDH/ref=tmm_kin_swatch_0?_encoding=UTF8&qid=&sr=) en stund etter å ha lest mye om den, men etter at den tredje bestillingen min ble kansellert pga. at den ikke finnes på lager har jeg krøpet til korset og bare kjøpt Kindle-versjonen. Skal starte å lese på senga nå og gleder meg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja yoga på YouTube har sine ulemper. Men vil bare tipse om at Yoga with Adrienne har en 7 min oppvarming og 7 min tøying etterpå tilpasset løping. Turene mine blir mye bedre om jeg bruker de ekstra minuttene. 
Kos deg med bok på sengen 🤓

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som kommer deg ut i mørket 👍 Jeg sliter litt for tiden med å komme meg i gang med trening igjen, men får vel snart ta meg sammen og komme igang igjen selv om det er kaldt og mørkt. Klarte jo det i fjor vinter, så da burde jeg absolutt klare det samme nå 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokdamen skrev (På 4.11.2021 den 22.08):

Ja yoga på YouTube har sine ulemper. Men vil bare tipse om at Yoga with Adrienne har en 7 min oppvarming og 7 min tøying etterpå tilpasset løping. Turene mine blir mye bedre om jeg bruker de ekstra minuttene. 
Kos deg med bok på sengen 🤓

Takk for tips! Jeg prøvde disse videoene på søndag og gikk faktisk inn mot ny pers på 5 km (25.58). Om det var Yogaen som gjorde det vet jeg ikke, men det føltes bra i alle fall. 😄 

Wit skrev (På 5.11.2021 den 7.26):

Så flink du er som kommer deg ut i mørket 👍 Jeg sliter litt for tiden med å komme meg i gang med trening igjen, men får vel snart ta meg sammen og komme igang igjen selv om det er kaldt og mørkt. Klarte jo det i fjor vinter, så da burde jeg absolutt klare det samme nå 😉

Takk for det. Jeg trente mye inne de første ukene av høsten, det fristet ikke helt å dra ut i mørket, men er veldig glad for at jeg har kommet litt i gang med utetrening igjen. Målet er ikke nødvendigvis å skulle trene så veldig mye ute i ekstremt vintervær, men jeg har lyst til å holde hjulene i gang. Ser for meg at jeg da vil få en skikkelig boost igjen når det begynner å bli lysere i mars. 😅 Nå sitter jeg faktisk og vurderer å kjøpe meg piggsko også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

  • 20. april (0) -69.9-
  • 23. april (1) -69.2- kg (-0.7 kg)
  • 30. april (2) -69.0- kg (-0.2 kg)
  • 07. mai (3) -68.8- kg (-0.2 kg)
  • 14. mai (4) -68.6- kg (-0.2kg)
  • 21. mai (5) -67.4- kg (-1.2. kg)
  • 28. mai (6) -67.4kg (-0 kg)
  • 04. juni (7) -67.1kg (-0.3kg)
  • 11. juni (8) -66.0kg (-1.1kg)
  • 18. juni (9) -66.0kg (-0kg)
  • 25. juni (10) -65.8kg (-0.2kg)
  • 02. juli (11) -66.8-  (+1 kg)
  • 09. juli - 23. juli (12, 13, 14) -- FERIE
  • 30. juli (15) -66.8- kg (-kg)
  • 06. august (16) -66.0- kg (-0.8kg)
  • 13. august (17) -65.7- kg (-0.3 kg)
  • 20. august (18) -64.3- kg (-1,4 kg)
  • 27. august (19) -64.6- kg (+0,3 kg)
  • 3. september (19) -64.3- kg (-0.3 kg)
  • 10. september (20) -64.4- kg (+0,1 kg)
  • 17. september (21) -63.9 kg (-0.5 kg)
  • 24. september (22) -64.4- kg (+0,5 kg)
  • 1. oktober (23) -64.4 kg (-0 kg) 
  •  8. oktober (24) -63.5 kg (-0.9 kg) 
  • 15. oktober (25) -63.2 kg (-0,3 kg)
  • 22. oktober (26) -63.5 kg (+0,3 kg)
  • 29. oktober (27) -63.2 kg (-0.3 kg)
  • 05. november (28) -63.5 kg (+0.3 kg)

Får skynde meg å legge inn forrige ukes vekt som jeg glemte å føre opp. Ikke at det egentlig er noe nytt å melde, bare de samme grammene som vipper opp og ned. Funderer litt på å begynne å ha veiedag annenhver uke i stedet, det begynner å bli litt kjedelig å traske. Samtidig er jeg redd for at jeg vil falle ut av det hvis jeg går over til annenhver uke også. 

Tenker i alle fall at jeg skal vurdere det når jeg kommer under 62 kg. Da er jeg først og fremst på vedlikehold, og tror det kan være sunt å slippe litt av fokuset på vekt. 

Ellers har treningsuken vært skikkelig fin, med tre økter så langt: 

Tirsdag: styrke overkropp med Caroline Girvan på Youtube

Onsdag: Jogget 7km hjem fra kurs på kveldstid

Torsdag: styrke underkropp med Caroline Girvan 

I morgen skal jeg på ny tur med løpegruppa, og i løpet av helgen har jeg sett meg ut en yoga stretch-video som jeg skal prøve å få gjort. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

  • 20. april (0) -69.9-
  • 23. april (1) -69.2- kg (-0.7 kg)
  • 30. april (2) -69.0- kg (-0.2 kg)
  • 07. mai (3) -68.8- kg (-0.2 kg)
  • 14. mai (4) -68.6- kg (-0.2kg)
  • 21. mai (5) -67.4- kg (-1.2. kg)
  • 28. mai (6) -67.4kg (-0 kg)
  • 04. juni (7) -67.1kg (-0.3kg)
  • 11. juni (8) -66.0kg (-1.1kg)
  • 18. juni (9) -66.0kg (-0kg)
  • 25. juni (10) -65.8kg (-0.2kg)
  • 02. juli (11) -66.8-  (+1 kg)
  • 09. juli - 23. juli (12, 13, 14) -- FERIE
  • 30. juli (15) -66.8- kg (-kg)
  • 06. august (16) -66.0- kg (-0.8kg)
  • 13. august (17) -65.7- kg (-0.3 kg)
  • 20. august (18) -64.3- kg (-1,4 kg)
  • 27. august (19) -64.6- kg (+0,3 kg)
  • 3. september (19) -64.3- kg (-0.3 kg)
  • 10. september (20) -64.4- kg (+0,1 kg)
  • 17. september (21) -63.9 kg (-0.5 kg)
  • 24. september (22) -64.4- kg (+0,5 kg)
  • 1. oktober (23) -64.4 kg (-0 kg) 
  •  8. oktober (24) -63.5 kg (-0.9 kg) 
  • 15. oktober (25) -63.2 kg (-0,3 kg)
  • 22. oktober (26) -63.5 kg (+0,3 kg)
  • 29. oktober (27) -63.2 kg (-0.3 kg)
  • 05. november (28) -63.5 kg (+0.3 kg)
  • 12. november (28) -62.8 kg (-0.7 kg)

Hurra! 🥳 Endelig under 63 kg etter det som føles som en halv evighet med frem og tilbake. Jeg har snikveid meg litt og visst at det ikke var langt unna, men likevel gøy å kunne sette det som "offisiell" vekt. 😂 

Nå er jeg bare 800 gram unna å være unna hovedmålet mitt (under 62 kg). Veldig fint, men også litt skremmende. Føler at det er nå den virkelige jobben starter med å passe vekta. Jeg har tidligere vist at jeg er kan nå et mål, men at det er vanskelig å holde seg der, men tror jeg er klar for utfordringen. At jeg har klart å holde den mentale prosessen med livsstilsendring gående til tross for at syv kilo skulle ta syv måneder er for meg ganske utrolig. 

Ingen hemmelighet at jeg har fokusert mindre på vekta etter at jeg passerte 64 kg. Litt av det handler om at det er vanskeligere for meg å gå ned nå som jeg veier så "lite", men det er nok også fordi jeg anser egen vekt som mindre kritisk. Det er ikke der skoen trykker, og det har frigjort mental kapasitet til å fokusere på progresjonen i treningen. Jeg tør i større grad å spise et ekstra måltid når jeg føler at jeg trenger det fordi jeg har trent og jeg tør å ta en hviledag fordi jeg vil lade opp til en lengre økt osv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 20. april (0) -69.9-
  • 23. april (1) -69.2- kg (-0.7 kg)
  • 30. april (2) -69.0- kg (-0.2 kg)
  • 07. mai (3) -68.8- kg (-0.2 kg)
  • 14. mai (4) -68.6- kg (-0.2kg)
  • 21. mai (5) -67.4- kg (-1.2. kg)
  • 28. mai (6) -67.4kg (-0 kg)
  • 04. juni (7) -67.1kg (-0.3kg)
  • 11. juni (8) -66.0kg (-1.1kg)
  • 18. juni (9) -66.0kg (-0kg)
  • 25. juni (10) -65.8kg (-0.2kg)
  • 02. juli (11) -66.8-  (+1 kg)
  • 09. juli - 23. juli (12, 13, 14) -- FERIE
  • 30. juli (15) -66.8- kg (-kg)
  • 06. august (16) -66.0- kg (-0.8kg)
  • 13. august (17) -65.7- kg (-0.3 kg)
  • 20. august (18) -64.3- kg (-1,4 kg)
  • 27. august (19) -64.6- kg (+0,3 kg)
  • 3. september (19) -64.3- kg (-0.3 kg)
  • 10. september (20) -64.4- kg (+0,1 kg)
  • 17. september (21) -63.9 kg (-0.5 kg)
  • 24. september (22) -64.4- kg (+0,5 kg)
  • 1. oktober (23) -64.4 kg (-0 kg) 
  •  8. oktober (24) -63.5 kg (-0.9 kg) 
  • 15. oktober (25) -63.2 kg (-0,3 kg)
  • 22. oktober (26) -63.5 kg (+0,3 kg)
  • 29. oktober (27) -63.2 kg (-0.3 kg)
  • 05. november (28) -63.5 kg (+0.3 kg)
  • 12. november (29) -62.8 kg (-0.7 kg)
  • 19. november (30) -62.9 kg (+0.1 kg)

Jeg er veldig fornøyd med bare 100 gram opp og at jeg klarte å holde meg på 62-tallet 😄 Har eggløsning og føler meg generelt ganske oppblåst, i tillegg til at det ble salt take away til middag i går ettersom mannen har jobbet sent flere kvelder denne uka og jeg var kjempelei av middagskjøret på ettermiddagene når man er alene med en 2-åring. 😅

Tenker at det alltid vil være perioder der det frister med lettvinte løsninger i matveien, men målet er at jeg skal ha et bra nok kosthold ellers at det jevner seg ut. :) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok forresten et bilde av meg selv i treningstrøye her om dagen og kom på at jeg har et bilde av meg selv i samme plagg og at det kunne være gøy å sammenligne. Bildet til venstre er denne uka, til høyre 1 år siden, omtrent et halvt år før jeg startet denne dagboka. Vil anslå at vekta var rundt 73 kg, altså 10 kg tyngre. 

Ikke så veldig stor visuell forskjell kanskje, men mentalt føler jeg meg som en annen person. Personen på bildet til høyre var sliten, slapp og brukte sukker som «trøst» i hverdagen for å føle seg bedre. Hadde gitt opp å komme i form igjen etter graviditet og hadde ikke tro på at jeg kunne klare å jobbe mot et mål over lengre tid. 

Det beste med hele denne livsstilsendringen er nettopp den selvtilliten det har gitt meg. At jeg har klart å jobbe mot noe i 30 uker, og at jeg fortsatt ser fremgang både på kropp og form og at jeg har blitt kvitt så mange av de mentale sperrene jeg hadde rundt det.

493276E4-AF98-4D47-9F7E-083EB76A1046.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser helt smashing ut @KaBom, så utrolig godt jobbet 👏👏

Jeg tenker ofte på at den jobben jeg gjør nå, gjør jeg selvfølgelig mest for egen del, men også for ungene. En ting er å ha energi og overskudd til å leke, herje og ta dem med på tur, men vel så viktig er å ha gode vaner jeg overfører til dem, gi et sunnere bilde på kos =/= mat og ikke minst det at de vokser opp med å se at de har en mor som tar sunne valg for seg selv, prioriterer tid til å få trent og er god med egen kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ser kjempeflott ut 👍 Syns du har gjort en kjempejobb, og den vektoppgangen der, var jo egentlig bare "på stedet hvil".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk, @Bokdamen, @mummimamman og @Wit 🥰 Føler meg ganske fresh selv om det er lov å si, men det er en veldig uvant følelse. De siste årene har selvtilliten vært på bånn og jeg har vent meg til å ligge veldig lavt. Kler meg anonymt, prøver å unngå å bli tatt bilde av, prøver å skjule kroppen bak store cardigans og jeg tar meg selv i å gjøre mye av dette ennå, men prøver å være litt mer stolt av meg selv nå (noe jeg selvfølgelig mener at man bør gjøre uavhengig av hvordan kroppen ser ut, men det er jo vanskelig å "eie" det hvis man skammer seg over de valgene man tar og de vanene man har). 

Det ble en liten pause fra dagboka her. Forrige uke var helt super på treningsfronten, og jeg løp blant annet min første mil på mange år, og det i minusgrader, til og med. Skikkelig stolt over meg selv der. :) Denne uka har vært annerledes. Den startet med masse jobb. Hektisk periode på jobben + mye sykefravær har gjort at jeg har blitt stående alene med en del prosjekter og i tillegg har vi hatt sykt barn hjemme og til slutt ble jeg syk selv, så i dag er det pysj og sofa som gjelder, men uten dårlig samvittighet. Satser på at god restitusjon åpner for mer trening i neste uke, heller. 

Jeg glemte helt å veie meg i forrige uke, men ut ifra litt snik-veiing her og der så tipper jeg at jeg gikk opp en del i vannvekt på grunn av mensen + litt utskeielser i forbindelse med en bursdag og et julebord. Er fornøyd med å være tilbake på 62.9, selv om jeg vet at det egentlig skyldes sykdom og lite matlyst. Men har i alle fall et ok utgangspunkt for å finne tilbake til en litt sunnere livsstil igjen. :) 

Jeg er fornøyd så lenge jeg ikke går veldig mye opp i løpet av desember, men skulle gjerne gått litt ned før ferien starter, slik at jeg har et lite slingringsmonn å gå på. Skal reise bort i jula, så selv om jeg planlegger å ikke ta helt av på julemat og annen snacks så kjenner jeg meg selv godt nok til å vite at jeg som regel sklir litt ut. Er noe med det å være hjemme hos andre (i dette tilfellet svigers) som gjør det litt vanskeligere å takke nei til ting som blir satt frem, av høflighetshensyn. 

  • 20. april (0) -69.9-
  • 23. april (1) -69.2- kg (-0.7 kg)
  • 30. april (2) -69.0- kg (-0.2 kg)
  • 07. mai (3) -68.8- kg (-0.2 kg)
  • 14. mai (4) -68.6- kg (-0.2kg)
  • 21. mai (5) -67.4- kg (-1.2. kg)
  • 28. mai (6) -67.4kg (-0 kg)
  • 04. juni (7) -67.1kg (-0.3kg)
  • 11. juni (8) -66.0kg (-1.1kg)
  • 18. juni (9) -66.0kg (-0kg)
  • 25. juni (10) -65.8kg (-0.2kg)
  • 02. juli (11) -66.8-  (+1 kg)
  • 09. juli - 23. juli (12, 13, 14) -- FERIE
  • 30. juli (15) -66.8- kg (-kg)
  • 06. august (16) -66.0- kg (-0.8kg)
  • 13. august (17) -65.7- kg (-0.3 kg)
  • 20. august (18) -64.3- kg (-1,4 kg)
  • 27. august (19) -64.6- kg (+0,3 kg)
  • 3. september (19) -64.3- kg (-0.3 kg)
  • 10. september (20) -64.4- kg (+0,1 kg)
  • 17. september (21) -63.9 kg (-0.5 kg)
  • 24. september (22) -64.4- kg (+0,5 kg)
  • 1. oktober (23) -64.4 kg (-0 kg) 
  •  8. oktober (24) -63.5 kg (-0.9 kg) 
  • 15. oktober (25) -63.2 kg (-0,3 kg)
  • 22. oktober (26) -63.5 kg (+0,3 kg)
  • 29. oktober (27) -63.2 kg (-0.3 kg)
  • 05. november (28) -63.5 kg (+0.3 kg)
  • 12. november (29) -62.8 kg (-0.7 kg)
  • 19. november (30) -62.9 kg (+0.1 kg)
  • 26. november (31) glemte å veie meg
  • 3. desember (32) -62.9 kg (-kg)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er inspirerende å se hva du har fått til. Utgangspunktet vårt er ganske likt, så håper jeg klarer å få til en slik nedgang jeg også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvitløk skrev (På 8.12.2021 den 15.54):

Det er inspirerende å se hva du har fått til. Utgangspunktet vårt er ganske likt, så håper jeg klarer å få til en slik nedgang jeg også😊

Ja, jeg la også merke til det. Jeg veide 74 kg i fjor høst, og gikk opp og ned flere runder til rundt 70 kg  da jeg startet dagboka her i våres. Den hjalp meg veldig med å få til rutiner, både på trenings- og kostholdsfronten. Det har så klart gått veldig sakte, og jeg kunne nok sikkert kjørt litt hardere på kostholdet for å få raskere resultater, men er først og fremst fornøyd med å ha opprettholdt en slags jevn flyt. :) Det har jeg aldri klart på denne måten tidligere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker innom for å loggføre vekta. Bortsett fra det er det veldig lite spennende å melde fordi jeg fortsatt er ganske dårlig i formen, selv etter snart to uker med ingen trening og lite jobb/aktivitet i hverdagen ellers. 

Vekten har gått litt opp nå. Tror kroppen holder litt ekstra vann fordi jeg har vinglet mellom å spise veldig lite noen dager og hatt noen utskeielser andre dager. Det er kjedelig, men ikke all verdens man får gjort med det når man først er syk. 

Målene mine for kommende uke er:

  • Bli helt frisk før jeg prøver meg på fysiske anstrengelser og heller ta det som en bonus hvis jeg får til noen rolige økter når jeg føler meg bedre
  • Prøve å spise jevnere, selv når matlysten forsvinner, og styre unna julekakene utenom helg

Så får vi se hvordan formen blir. Jeg har hatt en skikkelig kraftig bihulebetennelse der det har vært veldig vanskelig å sove på natten. Det er heldigvis bedre nå, men jeg føler meg fortsatt tett og ganske slapp. Er også litt utålmodig og vil gjerne trene, tror psyken hadde hatt godt av det, men får bare smøre meg med tålmodighet. 

 

Veieliste

 

  • 20. april (0) -69.9-
  • 23. april (1) -69.2- kg (-0.7 kg)
  • 30. april (2) -69.0- kg (-0.2 kg)
  • 07. mai (3) -68.8- kg (-0.2 kg)
  • 14. mai (4) -68.6- kg (-0.2kg)
  • 21. mai (5) -67.4- kg (-1.2. kg)
  • 28. mai (6) -67.4kg (-0 kg)
  • 04. juni (7) -67.1kg (-0.3kg)
  • 11. juni (8) -66.0kg (-1.1kg)
  • 18. juni (9) -66.0kg (-0kg)
  • 25. juni (10) -65.8kg (-0.2kg)
  • 02. juli (11) -66.8-  (+1 kg)
  • 09. juli - 23. juli (12, 13, 14) -- FERIE
  • 30. juli (15) -66.8- kg (-kg)
  • 06. august (16) -66.0- kg (-0.8kg)
  • 13. august (17) -65.7- kg (-0.3 kg)
  • 20. august (18) -64.3- kg (-1,4 kg)
  • 27. august (19) -64.6- kg (+0,3 kg)
  • 3. september (19) -64.3- kg (-0.3 kg)
  • 10. september (20) -64.4- kg (+0,1 kg)
  • 17. september (21) -63.9 kg (-0.5 kg)
  • 24. september (22) -64.4- kg (+0,5 kg)
  • 1. oktober (23) -64.4 kg (-0 kg) 
  •  8. oktober (24) -63.5 kg (-0.9 kg) 
  • 15. oktober (25) -63.2 kg (-0,3 kg)
  • 22. oktober (26) -63.5 kg (+0,3 kg)
  • 29. oktober (27) -63.2 kg (-0.3 kg)
  • 05. november (28) -63.5 kg (+0.3 kg)
  • 12. november (29) -62.8 kg (-0.7 kg)
  • 19. november (30) -62.9 kg (+0.1 kg)
  • 26. november (31) glemte å veie meg
  • 3. desember (32) -62.9 kg (-kg)
  • 11. desember (33) -63.4 kg (+0.5  kg)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, her er det fortsatt bare elendighet. 😅 Har vært syk hele desember. Ingen Covid, heldigvis, men bihulebetennelse, dårlig søvn og blitt lett sliten. Det har også vært en del å gjøre på jobb, og selv om jeg har hatt flere sykedager har jeg ikke klart å logge helt av. Er mye som må omstilles, avlyses og flyttes på i overgang til hjemmekontor og restriksjoner, så jeg har rett og slett ikke fått muligheten til å hvile ut. Helgene har også vært ganske travle. 

Kostholdet har også vært ganske dårlig. Jeg hadde ganske dårlig matlyst og ingen luktesans første ukene av desember, men da det endelig ga seg ble det mye stress- og småspising. Motivasjonen min for å spise bra har rett og slett ikke vært til stede, og ikke har jeg hatt overskudd til å planlegge måltidene godt nok heller. 

Men i dag begynner jeg endelig å føle meg merkbart bedre. 😄 Ikke helt frisk ennå, men overskuddet for å fungere i hverdagen er på vei tilbake, og da regner jeg med at jeg kan trene igjen ganske snart også. 

Gruer meg litt til å veie meg i morgen, for jeg føler meg både dvask og slapp i kroppen. Håper at det "bare" er en del vannvekt som følge av at jeg har spist mer usunn mat, og at jeg kanskje kan komme meg litt mer tilbake til utgangspunktet mitt i november før jula setter inn for alvor. Jeg skal ha fri hele romjulen, så selv om det blir en del selskaper og ekstra mat, så vil jeg i alle fall ha tid til å trene mer, og kanskje jeg klarer å styre unna de verste sukkerbombene også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjip desember det har vært for deg ❤️ Godt å høre at du er på bedringens vei, håper du er tilbake til normalen i tide til julen. Jeg skal også ha fri hele julen. Noen selskap, mye kos med ungene og forhåpentligvis flere gode løpeturer. Jeg gleder meg! Du er forresten ikke alene om å ikke se frem til morgendagen, forventer å ha gått opp for første gang siden jeg begynte i juli 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...