Gå til innhold

KaBom trener


KaBom

Anbefalte innlegg

Godt jobba @KaBom 🎉 

Jeg er imponert over alt du får tid til i en hektisk småbarnshverdag. Du må være disiplinert, ingen tvil om det. Og det er en egenskap jeg misunner.

God helg - med gode valg isteden for et lass med annet 😉

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja se der, du beholdt den store nedgangen..! Kjempebra! happy.gif.5723d79bfb1140ad0044e90a1bc4d3c7.gif
Skjønner godt det føles amazing med nedgang fire uker på rad! Man vet jo hvor trått det kan gå, så man tar jo ikke dèt for gitt.

Håper du får en kjempefin helg! Ikke bare fastenlaven på søndag, men morsdag også ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To skritt frem og ett tilbake. 😅 Ble oppgang denne uka, men jeg har vært dønn forkjøla og i tillegg veldig opptatt med en konferanse gjennom jobben. Ikke fått trent, mye stillesitting og buffetmat, så kan vel ikke forvente annet. 

Men som en gulrot får jeg avspasert noen dager neste uke, så det blir nesten en liten «vinterferie». Føles nesten uforskammet å glede seg over noen fridager når jeg kun har vært i jobb i noen uker etter 11 måneder hjemme, men det har vært en stor (men fin) omstilling, så det blir godt med litt pause fra hverdagskjøret. Skulle til å skrive rolige dager, men det blir det nok ikke med mini-turbo her hjemme, men fint uansett, og ikke minst så er det luksus å være to voksne hjemme. Håper jeg blir frisk nok til et par skikkelige treningsøkter. 

Ellers sier kalenderen 16. februar, så grovt regnet er det en måned igjen av vinteren (første halvdel av mars er vanligvis en vintermåned her, men mot slutten blir det i det minste lysere og kanskje litt varmere med flaks).

Jeg synes denne vinteren har vært uvanlig lang. Sikkert en kombinasjon av at jeg var i permisjon første del, og at snø og kulde kom relativt tidlig. Jeg er jo ikke en typisk «vinterperson», og har en tendens til å sette meg ned og vente på våren, men skal prøve å bli flinkere til å la hver dag telle fremfor å telle dager. Hvis jeg klarer å legge inn en god innsats på livsstilsfronten fremover vil jeg jo få flere resultater til våren også. 

Vektliste 2024
3. januar (0) -71.1-
05. januar (1) -70.8- kg (-0.3 kg)
12. januar (2) -70.9- kg (+0.1 kg)
19. januar (3) -70,2- kg (-0,7 kg)
26. januar (4) -70- kg (-0,2 kg)
02. februar (5) -68.7- kg (-1,3 kg)
09. februar (6) -68.6- kg (-0,1 kg)
16. februar (7) -69.1- kg (+0.5 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er småtteri i det store og det hele. 
Nå når du er frisk igjen, så vil nok nedgangen fortsette også. 
God helg, og god mini-vinterferie

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du skriver innimellom så mye fint som jeg kan ta med meg videre 💓 Denne gangen var det "Å la hver dag telle fremfor å telle dager". Den var så fin og så viktig! Kos deg med noen fine fridager :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg KaBom! :klem:
Nyt miniferien (er ekstra fint med noen fridager etter jobboppstart nettopp fordi man var vant til å være så mye hjemme før). Så får kosthold og alt komme litt mer på plass igjen når formen og jobben tillater det :klem3:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender stor :klem3: og håper du får noen fine fridager. Jeg skal også ha litt fri denne uka, og gleder meg masse til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine heiameldinger! Føler meg så priviligert som får så mye god støtte i dagboka. ❤️ 

Skulle ønske at jeg hadde masse inspirerende oppdateringer å gi tilbake, men enn så lenge er jeg veldig forkjølet og dermed noe redusert. Det verste er vel egentlig at jeg hoster så fælt at jeg vekker både meg selv og minsten, noe som igjen gjør det vanskeligere å få hvilt nok. 

I tillegg har det vært noen travle dager, med besøk fra familie, en forsinket bursdagsfeiring og mye tapas og annen salt og søt mat i helgen, så her er det mange skjær i sjøen. Men jeg har strammet litt inn de siste dagene: prøver å få inn mye frukt og grønt og drikke nok vann og legge meg tidlig for å se om det kan gi immunforsvaret en boost. 

Men føler meg litt bedre i dag, så håper at jeg vil få tid til noen treningsøkter mot slutten av uka, selv om jeg innser at jeg må starte rolig igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent ute med å logge fredagens vekt her. Det som skulle bli en avslappende uke med langhelg og avspasering forrige uke ble til en ganske slitsom uke preget av forkjølelse hos både meg og barna. Heldigvis er alle friske nå, men jeg merker etterslepet, både hjemme og på jobb. Selv om livet med to barn har blitt mye lettere nå enn det var så tror jeg fortsatt at vi er i en slags tilpasningsfase hvor rutinene ikke sitter helt ennå, og ettermiddagene er litt hektiske og slitsomme. Vanskelig å finne tid til å trene når det føles som om vi må være "alle mann på dekk" om ettermiddagene, men minsten har i det minste begynt å sove mer på kveldene, så jeg håper at det ikke er så lenge til jeg kan begynne å slenge på meg joggeklærne når hun legger seg. 

Ellers er det veldig vått og grått ute og lite vårvær i horisonten, men i det minste er det ikke så glatt ute lengre, og hvis snøen fortsetter å smelte er det ikke så lenge igjen til jeg kan begynne å gå fra jobb til barnehagen for å hente, og det blir nok deilig. 

3,5 uker til påske, og hovedfokuset blir nok å holde på rutinene for måltider. Jeg sklei litt ut da jeg var syk (lite matlyst på dagtid = mye snacking på kvelden), men nå som jeg endelig er frisk igjen så er det lettere å holde seg. Det hadde vært veldig gøy å se 67-tallet (og normalvektig BMI) før påske. :)

Vektliste 2024
3. januar (0) -71.1-
05. januar (1) -70.8- kg (-0.3 kg)
12. januar (2) -70.9- kg (+0.1 kg)
19. januar (3) -70,2- kg (-0,7 kg)
26. januar (4) -70- kg (-0,2 kg)
02. februar (5) -68.7- kg (-1,3 kg)
09. februar (6) -68.6- kg (-0,1 kg)
16. februar (7) -69.1- kg (+0.5 kg)
23. februar (8) -69.1- kg (-0 kg)
1. mars (9) -- kg 
8. mars (10) -- kg
15. mars (11) -- kg 
22. mars (5) -- kg 
29. mars(6) -- kg 
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man blir så satt ut av sykdom altså. Er så lite som skal til for at noe skjer med rutinene, planene osv. da. Man får bare tenke at det er en unntaksperiode, og heller ta fokuset tilbake når man er frisk igjen. Godt å høre at dere er bedre nå!

Tenk at du har så lite igjen før du er på normalvektig BMI :bond:Det blir herlig å nå det målet!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...