Gå til innhold

KaBom trener

KaBom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror loggefri juli har gjort ganske mye godt for hodet. Selv om jeg ikke aner hvordan det går med vekten så kjenner jeg at det å flytte fokus vekk fra tallene har hjulpet meg med å sette mer pris på den nedgangen jeg har hatt. 

Nå begynner jeg for alvor å merke nedgangen: får endelig på meg et par jeans som ikke gikk over rumpa etter fødsel, ansiktet er mindre hovent og jeg ser mer ut som mitt gamle jeg, og ikke minst så begynner kroppen å kjennes sterkere 😀 Får ikke trent så veldig mye da barna tar mye tid og energi, men det klarer jeg å godta uten dårlig samvittighet, samtidig som jeg nyter de øktene jeg får til. :) 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig når en begynner å merke forskjell👏🤩 Du har jo gjort en kjempe jobb, så nyt loggfri og resultatene du har fått så langt🥰

Og jeg tror du er inne på noe viktig når det gjelder å ikke ha dårlig samvittighet for det man ikke rekker, og heller sette pris på det man klarer. Blir ikke så mye gåing her heller, det er oppussing på gang - så det bli når det blir😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig jobbet med både vekt og trening @KaBom 👏

Det er viktig innimellom å slippe fokuset på kilo og trening også, tror det er det som gjør susen i det lange løp.

Kos deg videre i sommer, så sjekker jeg innom dagboka di igjen når ferien er over 😎

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Wit. Håper du får en fin ferie, så snakkes vi plutselig til høsten igjen, om ikke før 🥰

Det har vært digg med en måneds loggefri, men i dag var jeg ganske glad for å kunne gå på vekta igjen. Er fint å vite hva utgangspunktet for høsten er. 

Vektliste:

• 15. mars (uke 1): 81 kg
  • 24. mars (uke 2): 79 kg (-2 kg)
  • 31. mars (uke 3): 77.6 kg (-1,4 kg)
  • 7. april (uke 4): 78,4 kg (+0,8 kg)
  • 14. april (uke 5): 78,7 kg (+0,3 kg)
  • 21. april (uke 6): 77,5 kg (-1,2 kg)
  • 28. april (uke 7): 77,6 kg (+0,1 kg)
  • 5. mai (uke 8): 76,7 kg (-0,9 kg
  • 12. mai (uke 9) 76,4 kg (-0,4 kg)
  • 19. mai (uke 10) 76,1 kg (-0,3 kg)
  • 26. mai (uke 11): 75,5 kg (-0,6 kg)
  • 2. juni (uke 12): 74,8 kg (-0,7 kg
  • 9. juni (uke 13): 75,3 kg (+0,5 kg)
  • 16. juni (uke 14): 74,2 kg (-1,1 kg)
  • 23. juni (uke 15): 74,0 kg (-0,2 kg)
  • 30. juni (uke 16): 73,8 kg (-0,2 kg)
  • 28. juli (uke 20): 27,6 kg (-1,2 kg)

Totalt ned siden 15. mars: 8,4 kg

Er veldig fornøyd med 1,2 kg ned. 😀 Skal ærlig innrømme at første ferie med to barn har vært litt utfordrende. Absolutt hyggelig, minneverdig og veldig verdt det, men det har også vært dager hvor vi har vært utslitt lenge før vi kommer oss opp og ut på morgenen fordi vi mangler gode rutiner for hvordan få alle klare med en 4-åring som springer veggimellom og en 4-måneder gammel baby som plages med tannfrembrudd. 

Vi har en uke til med ferie hvor vi skal fullføre et prosjekt i huset og så er vi klare for total hverdag igjen. Jeg ser to store milepæler på vekt-fronten: under 70 kg, som jeg drømmer om å nå i løpet av august/første del av september, selv om det kan bli litt heftig, og under 68 kg (normalvektig BMI!) som jeg håper er i boks innen jul. 

Men hovedmålet er altså å bevege kroppen, bli sterkere og spise mat som er bra for meg. ❤️🌸 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoo for en inspirasjon du er! Nedgang igjennom hele sommeren jo. Helt fantastisk! :duskedame:

De fleste ferier med barn er slik at man kunne trengt enn ferie etter ferien :fnise: know the feeling! Satser på at rutiner o.l blir litt enklere når dere nå er hjemme igjen :nikke: Blir kjempespennende å følge deg utover høsten og frem mot jul. Sikker på at du kan klare mange av dine mål! :klem:

(ps: liten skrivefeil på vekten din i dag, antar jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Amatariel skrev (På 28.7.2023 den 21.45):

Whoo for en inspirasjon du er! Nedgang igjennom hele sommeren jo. Helt fantastisk! :duskedame:

De fleste ferier med barn er slik at man kunne trengt enn ferie etter ferien :fnise: know the feeling! Satser på at rutiner o.l blir litt enklere når dere nå er hjemme igjen :nikke: Blir kjempespennende å følge deg utover høsten og frem mot jul. Sikker på at du kan klare mange av dine mål! :klem:

(ps: liten skrivefeil på vekten din i dag, antar jeg ;)

Haha, det stemmer! Gikk litt fort i svingene da jeg førte inn. 🤭

Siste ferieuke er straks over, og selv om jeg har permisjon og ikke skal på jobb før over nyttår, så er det likevel en overgang. Alltid litt trist når ferien tar slutt, men jeg gleder meg veldig til å finne rutinene igjen. 

Vektliste:

• 12. mai (uke 9) 76,4 kg (-0,4 kg)
  • 28. juli (uke 20): 72,6 kg (-1,2 kg)
  • 4. august (uke 21): 72,4 kg (-0,2 kg)

Totalt ned siden 15. mars: 8,6 kg

Fører inn fredagens vekt nå, siden vi var på hytta i helgen og jeg ikke rakk å notere den ned før vi dro.

0,2 kg er ikke store nedgangen å skryte over, men jeg er faktisk veldig fornøyd med tanke på hvordan uka har vært. Begge barna har vært småsyke, så søvnen har vært ganske dårlig, og jeg skjønner jo nå hvorfor ekspertene mener at søvn er viktig for vekttap. Går liksom rundt i en konstant følelse av fyllesjuke og føler meg slapp. Ikke lett å få planlagt middager heller, da de opprinnelige planene har blitt forskjøvet på grunn av sykdom. 

I dag har jeg sendt ut mann og eldste barn for å få litt orden i hus og hjem etter mange annerledesuker. Er bakpå med både rydding og husarbeid og ordne klart til barnehagen i morgen, men skal bli deilig å få litt orden i sakene igjen. :) 

Treningen har ikke vært helt topp i det siste. Ble vel tre økter i forrige uke og to løpeturer denne uka. Med søvn og leggerutiner på bærtur og et vondt kne så ble det slik, men har fått tatt noen reale hviledager nå, så er klar for å få reist kjerringa i løpet av neste uke, må bare få kommet litt ajour med andre ting først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ikke lett med nedgang under de forutsetningene nei. Så veldig innafor med det du fikk :klem: Masse lykke til med oppstarten av hverdagen igjen!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en sånn uke så så er det all grunn til å være fornøyd med vektnedgang, uansett hvor lite😊 I morgen er det ny uke og nye muligheter🥰🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt overrasket over ukas tall. På grunn av uværet denne uka ble mannen sittende fast på jobbreise litt lengre enn planlagt, så både trening og en del andre planer har blitt forskjøvet på grunn av det. Men er godt fornøyd med 0,4 ned, og jevn nedgang selv om jeg ser at det går sakte. Ned 2,2 kg siden midten av juni altså litt over en kilo i måneden 😅 De sier jo at slow and steady wins the race, men jeg håper at tempoet tar seg litt opp i løpet av høsten, ellers vil jeg bruke godt over et år på å gå ned bare det jeg gikk opp i graviditeten (hele 8 kilo igjen). 

Jeg har jo egentlig ikke dårlig tid, men innimellom er det litt vanskelig å se for seg at jeg må vente så lenge bare for å komme tilbake der jeg var sommeren 2022, for selv da håpet jeg jo på noen kilo ned igjen, men jeg må jo bare prøve å skru tankesettet riktig vei. Fordelen med sakte nedgang er jo at man gir kroppen tid og energi til å bygge muskler og finne igjen den formen som jeg var i før graviditeten også. :)  

Nå håper jeg at jeg får se 71-tallet neste uke. 

Vektliste:

• 11. august (uke 22): 72.0 kg (-0,4 kg)

Totalt ned siden 15. mars: 9 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, du er bare verdens største motivasjon altså! :hoppe:
Såå fine tall!! Og for meg som stadig innimellom både har stillstans og litt oppgang så syns jeg en slik "sakte" nedgang ser helt magisk ut. Jeg vil også 😁 Satser på at høsten vil gjøre susen for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motiverende å lese om de positive sidene med sakte nedgang, for her går det virkelig sakte i svingene😅 Fint at vi er flere som kan tusle ned vekt sammen🤭😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at overgangen til «hverdag» skulle bli litt lettere enn det den har vært. 🙈 Halve sommeren har jo vært tilbrakt på hytta med opp til 6 barn (!) på det meste, så i mitt hode skulle det være en piece of cake å bare være hjemme med en baby… Men det har vært en relativt tøff uke likevel. Ukesvis med klesvask som hopet seg opp i sommer og som jeg aldri kommer ajour med, et prosjekt her hjemme som viste seg å bli mer omfattende enn jeg trodde og en baby som har slitt veldig med søvn og bivirkninger av vaksine. 

Alt dette er jo egentlig overkommelig i seg selv, men jeg har nok også vært sliten mentalt, og føler at hver dag har startet litt på minus-siden fra før. Har ikke fått trent eller bevegd kroppen min noe særlig heller så dette er bare elendigheten, dere 😅 Neida, men jeg kjenner at det skal bli godt å prøve å nullstille seg over helgen. 

Vektliste:

• 12. august (uke 23): 71,0 kg (-1 kg)

Totalt ned siden 15. mars: 10 kg

Må innrømme at jeg ikke forstår helt hvordan jeg har klart å gå ned en kilo på en uke. 😅 Jeg har riktignok ikke spist kjempemye, men har blant annet vært i 60-årsdag siden sist og ellers spist helt vanlig. Spent på om det er væsketap som følge av mangel på trening eller noe…? Klarer liksom ikke å stole helt på tallet, men får bare ta imot. :D 

Ekstra stas at jeg nå har gått ned 10 kilo etter første gang jeg veide meg etter fødsel! Jeg husker at jeg var så skuffa over 81 kilo (veide 87 før fødsel, forrige gang gikk jeg ned MYE vannvekt rett etterpå, og var mentalt forberedt på minst 10 kg ned) og at det føltes helt uoverkommelig å skulle gå ned all vekten jeg gikk opp under graviditeten (som ikke akkurat var lite). Vel, nå er jeg godt over halvveis, og selv om det har tatt over 5 måneder å komme hit så kjenner jeg at jeg skal klare å stå løpet ut, selv om det sikkert kommer til å ta tid. :) BMI-en min etter fødsel var rett i grenseland for fedme, mens nå er jeg like over normalvekt. Bare tre kg igjen 💪🏻

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler oppriktig pur glede av å lese at du har nådd 10 kg siden mars. Det er fantastisk godt jobba🙌  Og 1 kg på en uke er jo supert! - jeg har brukt en måned 🤪🙈 Ønsker deg en finfin helg, og at neste uke blir lettere og at du føler deg mer opplagt🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen har vært veldig svingete i det siste, og særlig treningen har vært seig å komme i gang med. Baby sover veldig korte dupper på dagtid og har masse oppvåkninger på kveld, og mannen har vært mye borte i forbindelse med et prosjekt på jobben så det har vært veldig lite tid å ta av, i kombinasjon med noen prosjekter i leiligheten som har betydd at jeg har drevet og skrudd, sortert og ryddet mye samtidig som jeg veksler mellom å underholde og prøve å legge en overtrøtt baby. 😅 I tillegg til dette så må jeg bare innrømme at resten står på egen motivasjon. Føler meg fortsatt ganske seig og tung i kroppen, og at trening derfor blir litt ork. 

I dag prøvde jeg å ta med en døsig baby i vogn bort til en løpebane i nærheten for å kanskje ta noen runder mens hun forhåpentligvis sov, men det funka dårlig. For det første tok det lang tid med småjogging rundt banen før hun sovna, og for det andre så våknet hun etter bare 10 minutt, og var veldig utålmodig, så da ble det til at vi ruslet hjem igjen. Men fikk i alle fall løpt 3-4 runder i tempo mens hun sov, så pulsen har i alle fall vært over 100 i dag, i motsetning til de fleste andre dager de siste ukene :P 

Men jeg må vel bare regne med at det alltid vil finnes vanskelige og travle perioder, og at jeg derfor må prøve å jobbe gjennom/rundt det og ikke bare gi opp. Mannen har fleksitid de dagene han ikke har morgenmøter, så skal prøve å sikte meg inn på et fast treningstidspunkt på morgenen. Må prøve å være ferdig trent til klokka 07, og det blir nok hardt da jeg må beregne god tid til oppvarming for å få kroppen i gang, men tror det er det beste. Da har man liksom fått gjort det uansett hvor uforitsigbar resten av dagen blir. Må bare sørge for å legge meg tidlig på kveldene.

Sliter litt med egen innsoving for tiden - må mye inn og amme baby, og merker at jeg selv blir litt urolig av å alltid måtte være "beredt" på ungens oppvåkning, så når min egen leggetid kommer er jeg liksom lei av å ligge i senga. Tror jeg må bli strengere med egen skjermtid for å roe helt ned, og kanskje bare legge meg enda tidligere så jeg ikke blir overtrøtt før jeg finner senga. 

Men da har jeg i det minste et tydelig fokus for resten av uka: prosjekt kveldsro og morgentrening 😅 Ønsk meg lykke til, tror jeg trenger det. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er så tøff  @KaBom og er helt imponert over alt du har fått til på et halvt år ❤️ 
Synes du skal gi deg selv litt slack og være god med deg selv. Kveldsro og morgentrening høres ut som veldig godt fokus! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som du er inni en litt tung periode :klem3: Altså, bare mangelen på søvn og slike hyppige oppvåkninger, gru! Man blir veldig sliten av det. Og da er det veldig naturlig at trening blir nedprioritert. 
Men høres ut som du har en god plan da! Å sikte deg inn på noe fast tidspunkt på morningene. Klarer du det har du virkelig kommet langt. Å finne kveldsro er veldig deilig ♥️ Det beste er å avslutte dagen med helt ro i stua (absolutt ikke noe tv på i bakgrunnen), kveldsmat og en bok i fanget. Gjerne krølle seg sammen med et pledd.

Men må bare kommentere vektresultatet ditt altså! Wooow så fokusert og flink du er. Virkelig en inspirasjon. -10 kg er jo helt magisk (jeg har ikke så mye, og min baby er mye større og jeg begynte fokuset i januar). Du har liksom uke etter uke med nedgang, selv om det har vært sommer. Egentlig er jeg ganske målløs :D 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper prosjekt kveldsro gikk bra - tenker den henger godt sammen med morgentreninga. Kjenner at det er en del ting jeg ikke savner fra småbarnsperioden. Ønsker deg en finfin helg🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker så godt den spebarnstiden med amming og mange oppvåkninger, @KaBom :babysmokk: Jeg husker at jeg ble superhappy bare jeg fikk tid til å få dusje litt i fred i noen minutter. At du i hele tatt får til å trene er beundringsverdig. Man får riktignok bedre søvn og velvære av å trene, men noen ganger strekker jo tiden rett og slett ikke til når man har småbarn. Du er flink!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode oppmuntringer, dere 🥰 Det å ha et sted å skrive til og respons betyr mer enn dere aner. Tror dagboka er grunnen til at jeg ikke gir opp når noen dager/uker er vanskelige. Blir lettere å få hodet på plass igjen når man har noen å skrive med. 

Denne uka har vært ganske travel. Mannen har vært bortreist med jobben og jeg alene med barna mens jeg samtidig prøver å få litt orden i oppussingskaos før ikke bare ett, men to forsinkede bursdagsselskap denne helga. Ikke blitt noe trening denne uka ennå, men akkurat det tar jeg ikke så tungt med tanke på hvor travel jeg har vært. Litt kjedelig å aldri finne en "flyt" der du får så jevnlig at fremgangen blir tydelig, men vi faller nok snart tilbake i en rytme hvor det blir lettere å få til.

Uansett er jeg veldig fornøyd med å ha fått gjort mye i huset. Vi har gjort noen endringer som gir oss mer og bedre oppbevaringsplass, og i prosessen har jeg også fått solgt, gitt vekk og kastet en del vi ikke trenger, og det føles utrolig deilig. Har funnet ut at begrepet livsstil i livsstilsendring betyr mer enn bare mat og trening. Jeg blir litt roligere inni meg av å organisere, og synes det er lettere og mer motiverende å gjøre husarbeid når ting har en plass. 

I den hektiske uka som var glemte jeg helt å logge vekten (eller: jeg logget den for meg selv og startet på et innlegg 2-3 ganger her inne før jeg ble avbrutt av noe :fnise:). Oppgang i forrige uke var ikke overraskende. Jeg følte det litt på meg i kroppen, og dessuten så vet jeg at kroppen slipper vann når jeg ikke trener i en periode og med to treningsdager rett før veiing så ble det nesten en kilo opp. Helt normalt så klart, men fortsatt kjedelig. Fint å se nedgang denne uka, selv om jeg mistenker at jeg fort kan gå opp litt i vann hvis jeg får trent mer neste uke, men uansett gøy med ny laveste vekt etter fødsel. Under 70 kilo begynner å bli farlig nærme nå. Av erfaring vet jeg at jeg må jobbe hardere for hver kilo under 70, men samtidig at hver kilo merkes mer på kroppen, sikkert fordi det prosentvis utgjør mer av total kroppsmasse, så jeg prøver mentalt å forberede meg på at vekten kan stagnere fremover. 

Vektliste:

• 12. august (uke 23): 71,0 kg (-1 kg)
  • 25. august (uke 24): 71,9 kg (+0,9 kg)
  • 1. september (uke 25): 70,7 kg (-1,2 kg)

Totalt ned siden 15. mars: 10,3 kg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...