Gå til innhold

KaBom trener


KaBom

Anbefalte innlegg

Jaa, det er bra at vi er flere, @Bokdamen 😅 Jeg husker at denne perioden i fjor også var slitsom og trodde at jeg var forberedt, men ble litt tatt på senga over hvor mye som har skjedd sosialt i tillegg til en del jobbstress.

Men jeg har fått nullstilt hodet i helga, og våknet klar til å reise kjerringa på mandag. Syklet til jobb og tok en løpetur da jeg kom hjem. I dag fikk jeg en uventet "fridag" da et viktig møte ble avlyst, og siden resten av dagen var satt av til formøte og debrief logget jeg raskt innom i morges for å sjekke innom et par oppgaver før jeg logget av, syklet ned til fjorden der jeg møtte en kollega for en padletur. Ble totalt 20 km på sykkel og 10 km med padling. Over tre timer i aktivitet, riktignok ikke med veldig høy intensitet, men det var fantastisk deilig. 😄 

Jeg fikk et våtkort/kajakkurs i gave for mange år siden, og likte det veldig godt, men kom aldri skikkelig i gang med padling, dørstokkmila ble for høy, og plutselig ble det litt for lenge siden og "skummelt" å prøve på nytt. Men jeg har vokst veldig mye på dette året og det er så deilig å tørre å gi slipp på mange av de begrensningene jeg har lagt på meg selv. 

Januar: 13 økter

Februar: 13 økter

Mars: 23 økter

April: 13 økter

Mai: 13 økter

Totalt 2022: 75 økter

Trening juni 2022

  • 1. økt: 3. juni, 7km løpetur
  • 2. økt: 6. juni, 6km løpetur
  • 3. økt: 10 juni, 5 km på mølle
  • 4. økt: 15. juni, 10 km løpetur
  • 4. økt: 20. juni, 7 km løpetur (+ to korte sykkelturer på 8 km til sammen) 
  • 5. økt: 21. juni, 10 km padletur (+ to sykkelturer på 20 km til sammen)

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jogget en tur igjen i går. Det har gått litt treigere på løpefronten de siste ukene, sikkert en god kombinasjon av at jeg ikke har trent like ofte pluss varmen, men i går kjente jeg at det begynte å løsne litt mer og at jeg klarte å gi på litt mer uten å bli helt gåen. 

Jeg har også begynt å bruke sykkelen mer denne uka. Jeg var litt treig med å gjøre den vårklar, så den har dessverre stått mye i ro, men du verden så deilig det er å ha et fremkomstmiddel som går raskt i tillegg til at man får frisk luft. Bruker den mest fra a til b, så det blir ikke de lengste eller mest svette turene, men det er jo i det minste litt ekstra aktivitet. :) 

I dag var jeg litt treig med morgenstellet og rakk ikke å løpe før jeg måtte logge meg på jobben. Det er meldt ganske varmt i dag, så jeg tviler på at det blir ettermiddagstur før henting i barnehagen, men hvis ikke så tror jeg kroppen har veldig godt av en styrkeøkt også, vi får se. :) 

Januar: 13 økter

Februar: 13 økter

Mars: 23 økter

April: 13 økter

Mai: 13 økter

Totalt 2022: 75 økter

Trening juni 2022

  • 1. økt: 3. juni, 7km løpetur
  • 2. økt: 6. juni, 6km løpetur
  • 3. økt: 10 juni, 5 km på mølle
  • 4. økt: 15. juni, 10 km løpetur
  • 5. økt: 20. juni, 7 km løpetur (+ to korte sykkelturer på 8 km til sammen) 
  • 6. økt: 21. juni, 10 km padletur (+ to sykkelturer på 20 km til sammen)
  • 7. økt: 23. juni, 8 km løpetur (+ en veldig kort sykkeltur)
  • 8. økt: 27. juni, 7,5 km løpetur
  • 9. økt: 28. juni, 6,5 km løpetur
  • 10. økt: 29. juni, 6 km løpetur
Endret av KaBom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Huff, jeg må bare innrømme at det å holde på rutiner om sommeren er litt utfordrende. 😅 Sliter med å spise til faste tider, noe som fører til faste og overspising om hverandre, og i tillegg har det vært litt surr med ferieplanene våre.

Samboer reiste vekk på "guttetur", mens jeg og mini (som egentlig skulle til besteforeldre på hytta) ble streikefaste i Oslo. I teorien er det veldig hyggelig å ha en hel uke fri sammen, men i praksis så er det litt knølete. Mange av de vi kjenner er bortreist, og dagene blir litt lange og intense med lite avlastning. Vi har fått gjort mye hyggelig sammen, både museumsbesøk, byturer og badeturer, men siden jeg er eneste voksen får jeg for eksempel ikke jogget noe, og når mini legger seg om kveldene så er jeg som regel veldig sliten i hodet. Men herrefred, vi koser oss og det kunne vært verre, liksom. 😄 

Fikk tatt en løpetur på mandag før samboer reiste, og fikk klemt inn en tur i dag morges mens svigermor tok med seg mini på en kort lekeøkt. Samboer kommer hjem i helga, så da satser jeg på at jeg får til noen flere økter. Ellers blir det Køben i neste uke og jeg skal ta med joggeskoene. 🤩 Gleder meg veldig til å løpe på et "nytt" sted og ta noen utforskende turer. 

Januar: 13 økter

Februar: 13 økter

Mars: 23 økter

April: 13 økter

Mai: 13 økter

Juni: 10 økter

Totalt 2022: 85 økter

Trening juli 2022

  • 1. økt: 5. juli, 7km løpetur
  • 2. økt: 7. juli, 7 km løpetur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

👏🏼 
Du er flink. Livet vil jo alltid by på utfordringer ifht de planene vi ser for oss. Nå betyr det for deg at du ikke får trent så mye som ønsket. Men - det kommer flere dager og flere sjanser 👍🏼 
God tur til Køben 😀   
Selv nyter jeg alenetid på hytta, og har holdt igjen litt på maten tidligere i dag, for å få rom til et ekstra rødvinsglass i kveld om jeg ønsker det 😉   
Snart blir det ferie på mannen også, så da blir det ordentlig ferie. Vi skal utforske deler av vårt eget land vi ikke har vært i før. Jeg gleder meg 😀    
Så får ferie være ferie, så får vi se hvor vi ender på den andre siden når hverdagen er tilbake igjen 😉

Endret av Dundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sjekker innom for å oppdatere treningslisten og litt om livet ellers. 

Vi har akkurat kommet hjem fra en fin uke i København. Veldig fin by, og veldig fint å løpe der. :) Det ble flere fine løpeturer langs kanaler og "søer", men vi har også spist og kost oss masse ellers, så vinninga går litt opp i spinninga. ;) I tillegg ble det to rene "reisedøgn" på danskebåten som ble litt stillesittende. Så nå ser treningslista for juli slik ut: 

Januar: 13 økter

Februar: 13 økter

Mars: 23 økter

April: 13 økter

Mai: 13 økter

Juni: 10 økter

Totalt 2022: 85 økter

Trening juli 2022

  • 1. økt: 5. juli, 7km løpetur
  • 2. økt: 7. juli, 7 km løpetur
  • 3. økt: 10. juli, 10 km løpetur
  • 4. økt: 12. juli, 6,5 km løpetur
  • 5. økt: 13. juli, 7 km løpetur
  • 6. økt: 14. juli, 5,5 km løpetur

Litt ensidig trening og få økter sammenlignet med "fem i uka" som jeg holdt greit på før påske, men jeg er ganske greit fornøyd med å holde hjulene i gang. Er ganske mye i livet og hverdagen som har vært annerledes i det siste. For en uke siden oppdaget jeg at jeg er gravid igjen. Veldig planlagt og ønsket, men likevel litt sjokk at det skjedde så fort, og jeg har ikke helt rukket å fordøye nyheten ennå. Ikke er jeg spesielt langt på vei ennå heller, men det blir spennende å se hvordan formen utvikler seg (under forrige graviditet hadde jeg absolutt 0 energi og var veldig dårlig hele svangerskapet, så jeg har på mange måter engstet meg for å bli gravid igjen). 

Jeg skal så absolutt fortsette å fokusere på livsstil, og forhåpentligvis får jeg også trent under graviditeten, men jeg må nok gjøre noen endringer på opplegget mitt (ukentlig vektliste med fokus på nedgang må i alle fall utgå, men med over 20 kg opp forrige svangerskap så må jeg si at jeg absolutt ønsker å være mer bevisst på vekt denne gangen. Slanking er ikke i fokus, men det er tungt å være tung, og jeg håper jeg kan spare kroppen min for den tilleggsbelastningen som det var å være overvektig og gravid forrige gang. 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye @KaBom ❤️ Håper du beholder den gode formen og kan løpe så lenge du vil. Nesten litt misunnelig på deg som får starte et svangerskap i veldig god form 😘 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer 🎉 krysser fingrene for at du ikke blir like dårlig dette svangerskapet, det hjelper nok å være i bedre form fra start 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @Bokdamen, @Dundre, @Skorpion91 og @mummimamman ❤️ Foreløpig bare meg og mannen som vet om graviditeten, så gøy å ta imot noen gratulasjoner 😉

Føles fint å starte et svangerskap i grei form. Da jeg startet første svangerskap var jeg overvektig og utrent og selv om jeg gjerne ville så klarte jeg ikke å snu de dårlige vanene under graviditeten og gikk opp enda mer (rundt 10 kg bare i første trimester). Det var ekstremt tungt å bære på, og da jeg i tillegg fikk andre komplikasjoner i svangerskapet ble jeg ekstremt dårlig fordi kroppen var i så dårlig form. 

I bunn og grunn ble denne dagboka opprettet fordi jeg visste at jeg måtte snu på noe for å bli gravid igjen. For er slikt svangerskap som jeg hadde vet jeg faktisk ikke om jeg hadde kommet meg gjennom en gang til. 

Foreløpig er dette svangerskapet helt motsatt av mitt forrige (om det er lov å mene noe som helst om det så tidlig, jeg er bare i uke seks 😅). Kvalme kun når jeg ikke har spist på en stund og helt greit med energi. Humøret har vært litt svingende, men stort sett godt det også. Jeg kunne fint ha trent, hvis det ikke var for at jeg har fått covid 😝

Ikke hatt det før, så litt komisk at jeg testet positivt først nå (bor i en av de mest smitteutsatte bydelene i Oslo gjennom hele pandemien, men aldri fått det). Foreløpig er covid-formen helt ok, bare veldig tett i nesa, slim i halsen, men er ellers i ganske grei form. Krysser fingrene for at det holder seg sånn. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har hatt veldig lite å melde de siste ukene: ble ganske utmattet av Covid og har i tillegg slitt med mye uvelhet som følge av graviditeten. Jeg har også vært på hytta omgitt av familiemedlemmer som ikke vet at jeg er gravid døgnet rundt, så jeg har ikke hatt så mye tid i eget hode til å tenke over livsstil. Med ulvehunger, kvalme og fatigue fra covid har jeg hatt mer enn nok med å overleve hver dag. 😜

Heldigvis hadde jeg en avtale med en venninne i går og dermed en akseptabel unnskyldning til å reise hjem litt tidligere enn mann og barn. Nå er jeg tilbake i byen og nyter etterlengtet alenetid samtidig som jeg prøver å tenke ut hvordan hverdagen skal bli. 

Etter flere uker med sykeleie og slapp form håper jeg at jeg kan klare å begynne å trene litt forsiktig snart. Føler meg veldig dvask i både kropp og hode, og lengter etter å røre mer på meg. Men jeg må nok smøre meg med tålmodighet og prøve å finne riktig balanse. Jeg blir nemlig både slapp og kvalm av å anstrenge meg for mye. Akkurat nå er jeg i uke 8 og i forrige graviditet var det akkurat rundt denne tiden at jeg følte meg verst, så det er grunn til å håpe at det blir bedre i løpet av den neste måneden. Skal starte med litt yoga og noen korte gåturer nå i helgen og se an hvordan det føles. :) 

Et annet problem jeg har fått er at jeg må spise veldig ofte. Sikkert sunt og fint egentlig, men jeg er vant til fire måltider om dagen og å spise meg god og mett hver gang, men nå trenger jeg mat minst dobbelt så ofte og da må jeg lære meg å porsjonsregulere bedre. Har dager hvor jeg har endt opp med å sikkert spise dobbelt av hva jeg ville spist før graviditeten. 🙈 Jeg blir også veldig slapp og uvel av å spise meg stappmett, så må rett og slett lære meg å spise på en helt annen måte og i mindre porsjoner. Heldigvis er matlysten god og jeg har lyst på all slags mat og grønnsaker og ikke bare junk som i forrige graviditet.

Har funnet ut at knekkebrød med magert pålegg og små fruktmåltid funker fint for å holde kvalmen og sulten unna uten at det blir unødvendig mange kalorier. Jeg begynner på jobb igjen i neste uke, men skal heldigvis ikke fysisk på kontoret før 15. august. Må øve meg på å planlegge en ny måltidsstruktur slik at jeg får med meg nok matpakker til å klare meg 8-9 timer reisevei inkludert. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å kunne starte en ny treningsmåned igjen, selv om det er en uke forsinket og formen ikke akkurat er på topp :P Jeg prøvde en treningsøkt på YouTube for gravide med en kombinasjon av litt kondisjon før styrke med kroppsvekt og en del strekke-øvelser underveis. Fin kombinasjon og akkurat passe utfordrende. Ble litt kvalm under kondisjonsdelen, men det gikk over, heldigvis og etterpå følte jeg meg ganske fin.

Det er når jeg først trener at jeg virkelig merker hvor dvask kroppen har blitt i løpet av sommeren/covid/graviditet. Blir nesten litt motløs over at forfallet går så fort samtidig som jeg ikke er i form til å ta noen superøkter. Men jeg får bare prøve å tenke at målet nå er å gjøre kroppen mest mulig klar for å bære seg selv gjennom graviditeten, så får jeg bygge drømmekroppen fra og med neste år eller noe. 😅

Januar: 13 økter

Februar: 13 økter

Mars: 23 økter

April: 13 økter

Mai: 13 økter

Juni: 10 økter

Juli: 6 økter

Totalt 2022: 91 økter

Trening august  2022

1. Økt: 30 minutter styrke/kardio/stretch

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Det var egentlig meningen å holde liv i dagboka selv om jeg er gravid, men det har ikke vært så lett å finne motivasjonen til å fokusere så mye på livsstil. Jeg var ganske kvalm og trøtt store deler av første trimester, og selv om jeg føler meg bedre nå så har jeg fortsatt mye mindre energi og overskudd, så de fleste dagene handler mer eller mindre om å bare holde ut. Jeg kommer meg fint gjennom jobb og familietid på ettermiddagene, men etter det så er jeg ganske kaputt, og jeg merker at en del oppgaver hoper seg opp, både på jobb og hjemme. :P 

Jeg har også hatt noen blødninger som setter en stopper for veldig hard trening og løping. Det er helt okei å prioritere helsa og baby først, men jeg kjenner at jeg virkelig savner løpingen for den mentale biten, og ikke minst så var det gøy å hele tiden ha noe å strekke seg etter. Nå går det mest i lett styrke for å vedlikeholde/forebygge plager. Det er like viktig, men ikke like motiverende, og når jobb og familie settes først blir det lite overskudd til å trene i hverdagene, men målet er i alle fall å få til minst en skikkelig økt i løpet av uka, så får vi se hvordan formen utvikler seg. Jeg er i uke 22 nå, og ettersom magen har blitt større og kjernemuskulaturen svekkes så kjenner jeg at ryggen sliter litt. Heldigvis har jeg en variert jobb, der jeg veksler mellom å sitte på kontor og være mer aktiv, så det er sjeldent at det blir mange timer på rad foran pulten. Det verste per nå er egentlig møter der det ikke alltid er mulig å reise seg opp og strekke seg hvis man stivner opp. 

Ellers har jeg gått opp over 10 kilo allerde og kjenner en snikende panikk for hvor stor jeg kommer til å ende opp. Ikke for den overfladiske biten, men fordi jeg husker godt fra forrige svangerskap hvor tungt det er å være tungt, hvor dårlig man sover og hvordan livskvaliteten synker. Heldigvis er jeg fortsatt over 10 kilo lettere enn det jeg var i tilsvarende svangerskapsuke forrige gang, så jeg har håp om at tredje trimester ikke blir like tungt som forrige gang, og jeg føler meg en god del bedre både fysisk og psykisk. 

Selv om jeg er takknemlig for at formen er relativt grei og uten de største plagene så må jeg innrømme at jeg gleder meg veldig til å være ferdig med svangerskapet. Det blir jo selvsagt intenst i starten, med en nyfødt, treåring, amming og lite søvn, men det er noe eget å være i sin egen kropp, og jeg gleder meg veldig til å kunne fokusere på opptrening igjen, selv om det vil bli veldig rolig i starten.

Har en drøm om å melde meg på et løp en gang mellom sommeren og høsten neste år. Selvsagt ikke noe jeg kan planlegge for detaljert før jeg vet hvordan fødsel og tiden etterpå går, og ikke minst så lurer jeg fælt på hvor mye man har tid til å løpe når man er i mammaperm (første løpetur etter forrige fødsel skjedde først etter seks måneder, men da var jeg i vesentlig dårligere form både før, under og etter svangerskap enn det jeg har vært nå hittil), men det får vi finne ut av etter hvert. Ser ikke for meg at det er så veldig lurt å løpe så mye med vogn med nyfødt oppi...? Men kan kanskje løpe på bane eller bakkeintervaller ute med vogna parkert i øyesyn eller noe lignende. Treningssenter med pass er selvsagt også en mulighet, men så langt det lar seg gjøre frister det mer med frisk luft. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom dagbøkene for første tang på lenge, og så har du gitt lyd fra deg! Kjekt å høre at det går så bra, selv om formen er sånn passe ❤️
 

Når har du termin? Håper du får en baby som liker seg i vogn så du kan få en aktiv permisjon. Anbefaler bæresele/sjal, og spesielt når ungen er 6 mnd og kan hoppe over på ryggen. Da åpnet det seg helt andre muligheter for å komme seg ut i naturen 🤩

Og sjekk om det finnes noe ute-barseltrening? Jeg var med på det med styrke og intervaller og baby enten i vogn eller på matte. Tok et lite år fra permisjonsslutt til jeg klarte å ta tak i egen form, men du har jo en skikkelig god start med å allerede være i god form og glede deg til å være tilbake i skoene. Håper tiden fremover blir god ❤️
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takk @Bokdamen 😊 Termin er i mars, 2,5 måneder igjen nå. 

Håper virkelig at jeg får en god sovebaby og at jeg kommer meg raskt etter fødsel, haha. Fantaserer så mye om å kickstarte mitt nye liv etter at jeg er ferdig med graviditeten, men innerst inne så vet jeg at det sannsynligvis blir et helt annet fokus den aller første tiden etterpå, og det er helt greit. :) Selv om denne graviditeten fysisk har vært mye lettere enn forrige gang så vet jeg at det sikkert blir en mer krevende barseltid, for nå har vi jo også en storesøster å tenke på, så det er jo ikke bare jeg, far og baby som skal fungere i de nye rutinene. Men det er helt greit å gi det litt tid. 

Men du verden som jeg gleder meg til å ha kroppen min for meg selv igjen. Etter et andre trimester der jeg fysisk og mentalt har kjent meg ok, til tross for litt mye stress på jobb, så har tredje trimester vært mye tyngre hittil. For det første så har jeg blitt mye tyngre og større de siste ukene, og jeg merker at det ikke bare hemmer meg i hverdagen, men at det også går utover humøret. Føler meg stor, tung og fæl, sikkert godt hjulpet av hormoner og dårligere søvn. Trening har jeg gitt helt opp, og selv om jeg stort sett spiser OK, så har det blitt mye utskeielser før og i jula, noe som heller ikke bidrar til økt følelse av velvære. 

Men jeg håper likevel at det blir med hverdag igjen på nyåret. Har ett prosjekt igjen på jobben som skal landes i midten av januar, etter det skal jeg etter planen ikke ha noe særlig ansvar og stort sett jobbe "oppå" andre, så jeg håper at det vil gi meg energi til å ta litt bedre vare på meg selv: kanskje ta noen korte dager så jeg kan dra hjem fra jobb i dagslys, finne energi til å gå turer eller ta rolige økter der jeg får brukt kroppen litt, og gjøre litt forberedelser i hus og hjem til nytt familiemedlem. Det er i alle fall lov å håpe :D 

Ellers er jeg ikke ukjent for tanken på å sykemelde meg heller, hvis mønsteret av dårlig søvn fortsetter, men med bare syv uker igjen på jobb så håper jeg at jeg får til å holde ut. Merker at det har vært mye hjemmetid i romjula, og at tiden går sakte uten hverdagsrytmen. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Halvannen måned igjen til termin og fortsatt lite trening å skrive om. Formen har blitt markant dårligere den siste måneden, mest sannsynlig en god kombinasjon av fysisk forfall/lite aktivitet og at både mage og gravidplager vokser. 

Jeg begynner å bli ganske stor og tung nå, energinivået er lavt, og i tillegg så er det masse rare vondter og plager som melder seg nå på slutten. Jeg burde nok rørt meg mye mer enn det jeg har gjort, men det har rett og slett vært skikkelig vanskelig. Rent fysisk har jobb, hus og barn krevd mye, og i tillegg har psyke og motivasjon hatt en liten vinterknekk. Dårlig føre, mørketid og kaldt vær (og lite utvalg av utetøy i størrelse hval) har også satt en demper på formen.

Har nå blitt sykemeldt 50% frem til permisjonsstart med beskjed fra legen om å prøve å få inn litt lystbetont aktivitet i håp om at det kan hjelpe på søvn og dempe eller forebygge plager. Har derfor begynt å gå små turer i håp om at dagslys også vil hjelpe på. Det har vært et lite herk å finne motivasjonen, men klarte to turer i forrige uke, og rekker forhåpentligvis flere denne uka. Har begynt å høre på podcaster om å gå tur i håp om at det vil hjelpe litt på tankesettet. 😅 

En del av meg vil helst bare mure meg inne frem til fødsel og heller ta et skippertak etterpå, men jeg skjønner jo innerst inne at det kommer helt andre plager og mye annet som tar fokus rett etterpå, så det er jo ikke noe å utsette. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dagboken din inspirerer! Jeg har aldri vært en "treningsperson", men har helt klart lyst til å bli det etter hvert her.

Du har rett i at som gravid så er det kanskje ikke den beste tiden å tenke på de hardeste livsstilsendringene. Men jeg syns du har virket flink og fokusert i svangerskapet. Bare at du skriver her inne fortsatt liksom...

Det er nå akkurat ett år siden jeg hadde fødsel, og jeg kjenner meg mye igjen i det du skriver! Rare vondter og lavt energinivå... Man føler seg slapp og daff. Men jeg prøvde å snu det om til at det var lurt å slappe av og nyte tiden før baby kom. Men å gå turer er gull da! Så flott at du får til det (der stoppet bekkenet mitt meg dessverre).

Det blir jo helt supert med marsbaby da ♥️ Lysere tider, og forhåpentligvis kommer du deg ut ganske raskt for å trille tur. Masse lykke til i innspurten her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tusen takk, @Amatariel ☺️

 

Jeg er noen dager inne i permisjonstilværelsen nå, men på grunn av noen sammenkomster og en liten oppussing her hjemme er dette første dag der jeg ikke har hatt huset fullt av familie og/eller håndverkere. Har prøvd å holde fokus på å finne flyten og lage meg en slags struktur og rutine på hjemmetilværelsen. Det føles jo litt påtatt å skulle lage seg en rutine når jeg vet at alt faller ut av vinduet om 0-4 uker når det kommer en baby i hus, men jeg tror jeg trenger det nettopp for at ventetiden ikke skal bli så uutholdelig. 

Startet dagen med å lage meg en liste over hva jeg ønsket å få gjort, kort fortalt så var det å få ryddet litt i heimen, handle middag, gå en tur og fortsette på en del små og store sorteringsprosjekter som vi har holdt på med i det siste for å forberede  nytt familiemedlem. Siden formen min er litt opp og ned for tiden og jeg sov dårlig i natt bestemte jeg meg for å prioritere turen først. De siste åtte månedene har jeg satt trening og fysisk aktivitet sist på listen over ting som må gjøres og ofte vært for sliten eller gått tom for tid innen jeg kom dit på lista mi, så i dag følte jeg for å prioritere det først, og for en følelse det gav. Det ble bare tre korte kilometer, i et meget saktegående tempo grunnet kynnere og nedpress, men det var helt utrolig deilig å få mosjon, frisk luft og sollys på en og samme gang. Fikk også hørt på en podkastepisode. 

Nå kjenner jeg at det murrer godt i kroppen og at jeg trenger en halvtime på sofaen før jeg gyver løs på resten av listen, og jeg tror neppe at jeg blir ferdig i dag, men det føles veldig godt å ha prioritert egen velvære. 

Ruten jeg gikk i dag inneholdt forresten en ganske bratt bakke som jeg har jogget opp flere ganger. I dag gikk det sakte, sakte og det var så vidt at jeg klarte å gå opp uten å ta pauser. Det å være tung i formen fysisk er ganske mentalt tungt også, men samtidig så prøver jeg å la det motivere meg. Nå er det ikke mange ukene igjen før det går fra å bli tyngre hver dag til å bli litt lettere hver dag. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig flink du var som satte den trimmen øverst på listen! Det skal jeg jammen også gjøre de dagene det er flere ting jeg vil få gjort. Det føles jo veldig bra å få det gjort unna først, men også at det ofte generer energi til de resterende tingene på lista 👏 bra jobba!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...