Gå til innhold

KaBom trener


KaBom

Anbefalte innlegg

Sentrumsløpet var knallgøy 😀 formen var jo ikke helt på topp før løpet, men det glemte jeg faktisk underveis, for dette var knallmoro 😀 Jeg hadde skyhøy puls under løpet, men tror jeg vant mye fart bare på rent adrenalin likevel, så det ble ny pers på 10km med 53 minutter ☺️ Nå har jeg veldig lyst til å jobbe mot å komme meg under 50 på sikt. 

Januar: 13 økter

Februar: 13 økter

Mars: 23 økter

Totalt 2022: 49 økter

Trening april 2022

  • 1. økt: 9 km joggetur
  • 2. økt: 12 km joggetur
  • 3. økt: 7km joggetur
  • 4. økt: 10 km joggetur
  • 5. økt: 10 km joggetur
  • 6. økt: 35 minutter styrke underkropp. 
  • 7. økt: 8 km joggetur
  • 8. økt: 6 km joggetur
  • 9. økt: 9 km joggetur
  • 10. økt: 20 minutters sykkeltur, 10 minutter cardio hjemme, 30 minutter styrke overkropp
  • 11. økt: 6km joggetur
  • 12. økt: sentrumsløpet, 10km + oppvarming
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sant det var gøy!! Været, stemning og så utrolig mye mennesker. Synes også det var en veldig fin rute, spesielt for en som ikke har vært i Oslo siden før korona 😅 Jeg løp på 1.03.45. Egentlig veldig fornøyd med tiden, løp sammen med noen for første gang og uten musikk på øret. Det var en helt annen opplevelse, men den helt riktige i går. Sykt imponert av tiden din, godt jobbet 💪💪

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Bokdamen ❤️ Ja, farten ble fin den altså, men jeg skulle ønske at jeg ikke var så opptatt av tiden når jeg løper. 😂 Tror jeg har tatt litt skade av å ha så mange løpsfanatikere på jobben. Men akkurat på løpet jeg har trent mot i 4-5 måneder var det helt greit at jeg var opptatt av tiden. 😀

Apropos løping, tid og fart så hadde jeg en veldig fin kveldstur i sted. Trengte litt variasjon etter Sentrumsløpet og bestemte meg litt strengt for å ikke se så mye på klokka mens jeg løp. Løp ganske rolig, nesten et minutt saktere per kilometer enn på sentrumsløpet og koste meg skikkelig. Ble 8 km på 49 minutter i en nydelig solnedgang. ☀️

Resten av treningsuka blir nok også rolig… Jeg har alt for mye å gjøre på jobb, så det blir nok en del kveldsjobbing etter legging, og jeg er alene med mini i helgen, og skal prøve å senke skuldre og forventninger om alt som burde gjøres og vært gjort. 

Januar: 13 økter

Februar: 13 økter

Mars: 23 økter

Totalt 2022: 49 økter

Trening april 2022

  • 1. økt: 9 km joggetur
  • 2. økt: 12 km joggetur
  • 3. økt: 7km joggetur
  • 4. økt: 10 km joggetur
  • 5. økt: 10 km joggetur
  • 6. økt: 35 minutter styrke underkropp. 
  • 7. økt: 8 km joggetur
  • 8. økt: 6 km joggetur
  • 9. økt: 9 km joggetur
  • 10. økt: 20 minutters sykkeltur, 10 minutter cardio hjemme, 30 minutter styrke overkropp
  • 11. økt: 6km joggetur
  • 12. økt: sentrumsløpet, 10km + oppvarming
  • 13. økt: 8km joggetur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært veldig stille fra min side i det siste. Forrige uke var ganske tøff jobbmessig. Jeg har balansert to ganske store prosjekter, med mange møter og mye aktivitet også på ettermiddagene. Synes det er ganske slitsomt å stå i en kabal der jeg helst vil mure meg selv inne på kontoret til jeg har fått landet alt som  være klart til en større lansering i neste uke, samtidig som jeg også har en ganske intens dårlig samvittighet for egen unge som på hverdager har sett mammaen sin maks to timer om dagen. Heldigvis ser jeg lyset i enden av tunnelen nå. Har fortsatt mye å gjøre denne uka, men føler at jeg har litt mer kontroll og oversikt nå enn hva jeg hadde i forrige uke. Prøver å puste med magen, men jeg merker stresset ganske godt likevel. 

På toppen av alt så var samboer bortreist i helga og jeg var alene med mini frem til sent søndag kveld, så noe løping var det ikke sjans til å få til. Men hell i uhell så timet alenehelgen seg med kraftig spredning av bjørkepollen, så for min del utgår all utendørs aktivitet til den har roet seg. Nå er det vel bare å krysse fingrene for at det går over snart. :) 

Ny treningsmåned står for tur. Hvis jeg har talt riktig rakk jeg 62 økter de første fire månedene av 2022 og er meget fornøyd med det. 😄 Er veldig fornøyd med det, selv om pollen og jobbstress påvirket slutten av måneden. I går fikk jeg startet treningen for mai med en rask økt med ankelvekter. Var litt smågretten over å ikke kunne løpe ute i det fine været, men det var godt å få rørt seg litt igjen. 

Februar: 13 økter

Mars: 23 økter

April: 13 økter

Totalt 2022: 62 økter

Trening mai 2022

  • 1. økt: 1. mai, 30 minutter styrke underkropp med ankelvekter

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over løpingen din @KaBom 👏👏

Har tenkt å prøve meg på litt jogging igjen når operasjonen er gjennomført og formen litt bedre etter pollen dritt..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært litt stille fra meg i det siste. Kort sagt så har uka bestått av mye jobb og dårlig søvn på grunn av pollen. Veldig lite trening, men det føles ok med en liten pause, særlig siden jeg er så tett og sliten på grunn av bjørka. 

Hadde veiedag igjen i dag og ble veldig positivt overrasket. Jeg har vært ganske rutinert på maten, så jeg forventet en liten nedgang, men trodde ikke at jeg skulle ende opp på  62-tallet. Litt ironisk at det kom etter mange dager uten trening, men jeg tror kanskje at jeg ubevisst spiser litt mindre når jeg er mindre aktiv også, så det kan jo ha en sammenheng. Håper likevel på mer trening fremover, når ting roer seg på jobben. 

I dag skal også teste uteformen med løpegruppa på jobb. Er litt spent på om det kommer til å gå, siden det fortsatt er en del pollen ute, men etter å ha sittet mye inne i finvær de siste ukene lengter jeg ut igjen. 

Vektliste for 2022

Startvekt: 69.9 (20. april 2021)

  • 07.01: 63.7 kg (+1,4 kg fra siste veiing før jul)
  • 14.01: 63.3 kg (-0.4 kg)
  • 21.01: 63.0 kg (-0.3 kg)
  • 28. 01: 62.0 kg  (-1 kg)
  • 04.02: 63.0 kg (+1 kg)
  • 11.02: 63.3 kg (+0.3 kg)
  • 18.02: 63.3 kg (+0 kg)
  • 25.02: 63.4 kg (+0,1 kg)
  • 05.03: 63.5 kg (+0,1 kg)
  • 18.03: 64.0 kg (+0,5 kg)
  • 01.04: 63.5 kg (-0.5 kg)
  • 09.04: 63.5 kg (-0 kg)
  • 22.04: 63.5 kg (-0 kg)
  • 06.05: 62.9 kg (-0,6 kg)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt en helt super helg. God blanding av å være sosial og avslapning hjemme, så nå begynner jeg endelig å føle meg mer normal etter å ha gått rundt i en stressboble siden påske. 

Fikk løpt en tur med løpegruppa på fredag og en tur alene i dag. Etter mer enn en ukes pause fra løpingen føltes det tungt å være i gang igjen. Ikke bare er kondis ferskvare, men jeg kjenner også at musklene ble raskt stive av å ikke være i bruk... 

Februar: 13 økter

Mars: 23 økter

April: 13 økter

Totalt 2022: 62 økter

Trening mai 2022

  • 1. økt: 1. mai, 30 minutter styrke underkropp med ankelvekter
  • 2. økt: 6. mai, 8 km løpetur
  • 3. økt: 8. mai, 8 km løpetur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en veldig travel og intens periode begynner ting endelig å roe seg litt. :) Jeg føler ikke helt at jeg har klart å komme «nedpå» etter å ha jobbet 12-14-timers dager flere ganger i uka de siste ukene, men sånn er det jo. Sover litt dårlig og lite, og er ikke helt «koblet på» livsstil/trening, men jeg har jo etablert noen gode vaner som jeg har klart å holde på. 

Belønningen med et levert prosjekt er at jeg fra og med neste uke kan flekse en hel del. Tenker å ta noen sene morgener der jeg trener før jobb og gleder meg mye til det. :) 

Har blitt noen treningsøkter denne uka også. Har prøvd å komme i gang med styrketrening etter noen uker med nesten ingenting. Tenker kanskje å teste ut fullkroppsøkter fremover for å få trent hver muskelgruppe oftere. 

Februar: 13 økter

Mars: 23 økter

April: 13 økter

Totalt 2022: 62 økter

Trening mai 2022

  • 1. økt: 1. mai, 30 minutter styrke underkropp med ankelvekter
  • 2. økt: 6. mai, 8 km løpetur
  • 3. økt: 8. mai, 8 km løpetur
  • 4. økt: 9. mai, styrke helkropp 35 minutter
  • 5. økt: 11. mai, styrke helkropp 35 minutter
  • 6. økt: 12. mai, løpetur 7 km
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ble opp igjen i forrige uke. Kjedelig å bryte den positive streaken, men samtidig så var det ikke overraskende. Jeg har slitt litt med pollen og i tillegg kom det en liten forkjølelse snikende, noe som gjorde at både treningsform og motivasjon forsvant litt. Føler meg heldigvis bedre nå. 

Vektliste for 2022

Startvekt: 69.9 (20. april 2021)

  • 07.01: 63.7 kg (+1,4 kg fra siste veiing før jul)
  • 14.01: 63.3 kg (-0.4 kg)
  • 21.01: 63.0 kg (-0.3 kg)
  • 28. 01: 62.0 kg  (-1 kg)
  • 04.02: 63.0 kg (+1 kg)
  • 11.02: 63.3 kg (+0.3 kg)
  • 18.02: 63.3 kg (+0 kg)
  • 25.02: 63.4 kg (+0,1 kg)
  • 05.03: 63.5 kg (+0,1 kg)
  • 18.03: 64.0 kg (+0,5 kg)
  • 01.04: 63.5 kg (-0.5 kg)
  • 09.04: 63.5 kg (-0 kg)
  • 22.04: 63.5 kg (-0 kg)
  • 06.05: 62.9 kg (-0.6 kg)
  • 20.05: 63.3 kg  (+0,4 kg)

Det har vært et par rolige uker på treningsfronten, litt løping her og der, men veldig ujevnt grunnet at formen har vært dårlig. Har likevel prøvd å få til noen turer her og der for å ikke tape formen totalt. I dag hadde jeg for en gangs skyld ikke møter før litt utpå dagen, så jeg grep muligheten til å jogge til jobb og det var ekstremt deilig. Det ble 4 rolige km på vei til jobb, og totalt 3 km med intervaller i en bakke like ved da jeg kom frem. 😄 Skal prøve å få til dette litt oftere, men må innrømme at jeg synes det er litt vanskelig å skvise inn trening før jobb.

Februar: 13 økter

Mars: 23 økter

April: 13 økter

Totalt 2022: 62 økter

Trening mai 2022

  • 1. økt: 1. mai, 30 minutter styrke underkropp med ankelvekter
  • 2. økt: 6. mai, 8 km løpetur
  • 3. økt: 8. mai, 8 km løpetur
  • 4. økt: 9. mai, styrke helkropp 35 minutter
  • 5. økt: 11. mai, styrke helkropp 35 minutter
  • 6. økt: 12. mai, løpetur 7 km
  • 7. økt: 19. mai, løpetur 7 km 
  • 8. økt: 22. mai, løpetur 8 km
  • 9. økt: 23. mai, løpetur 7 km

Siden formen har vært dårlig har jeg ikke fått variert så mye med løpingen. Turene har stort sett vært på 7-8 km, men nå som formen har blitt litt bedre har jeg lyst til å prøve å få litt mer systematikk i treningen. Har lyst til å få til minst en langtur og en intervall-økt i løpet av uka som kommer nå. :) Og kanskje komme i gang med styrke og yoga også igjen. Der  har jeg vært ganske dårlig, men er vanskelig å fokusere på alt samtidig også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Februar: 13 økter

Mars: 23 økter

April: 13 økter

Totalt 2022: 62 økter

Trening mai 2022

  • 1. økt: 1. mai, 30 minutter styrke underkropp med ankelvekter
  • 2. økt: 6. mai, 8 km løpetur
  • 3. økt: 8. mai, 8 km løpetur
  • 4. økt: 9. mai, styrke helkropp 35 minutter
  • 5. økt: 11. mai, styrke helkropp 35 minutter
  • 6. økt: 12. mai, løpetur 7 km
  • 7. økt: 19. mai, løpetur 7 km 
  • 8. økt: 22. mai, løpetur 8 km
  • 9. økt: 23. mai, løpetur 7 km
  • 10. økt: 24. mai, styrke helkropp 30 minutter + 10 minutter yoga stretch. 

Den siste måneden har vært litt trasig på treningsfronten, men føler endelig at det begynner å løsne litt nå. :) Forkjølelse og pollen har gjort sitt, og i tillegg har motivasjonen vært litt krøllete. 

For å skåne kroppen for tre løpeturer på rappen (og for å unngå regnværet i Oslo) ble det en rask, men intens styrkeøkt i dag. Jeg har jo kjent litt på at jeg ikke har vært så god på å trene både styrke og løping systematisk, men at det fort blir en av delene som tar over. Yogaen har jeg også falt litt ut av, men i dag fant jeg den deiligste stretch flow-videoen på Youtube. Det var nesten som å være på spa. 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Februar: 13 økter

Mars: 23 økter

April: 13 økter

Totalt 2022: 62 økter

Trening mai 2022

  • 1. økt: 1. mai, 30 minutter styrke underkropp med ankelvekter
  • 2. økt: 6. mai, 8 km løpetur
  • 3. økt: 8. mai, 8 km løpetur
  • 4. økt: 9. mai, styrke helkropp 35 minutter
  • 5. økt: 11. mai, styrke helkropp 35 minutter
  • 6. økt: 12. mai, løpetur 7 km
  • 7. økt: 19. mai, løpetur 7 km 
  • 8. økt: 22. mai, løpetur 8 km
  • 9. økt: 23. mai, løpetur 7 km
  • 10. økt: 24. mai, styrke helkropp 30 minutter + 10 minutter yoga stretch.
  • 11. økt 26. mai, løping 10 km  

Første 10 km på en stund i går. Ble ikke helt sammenhengende, da jeg valgte en bratt, men fin løype og ikke følte for å presse meg selv for hardt. Gikk litt i de bratteste motbakkene og tok en kort pause et par ganger der jeg følte for det. Hørte på en god podcast og prøvde å bare nyte turen i seg selv. 

Begynner å føle meg litt bedre nå etter det som har vært en litt trasig periode på treningsfronten, men kjenner fortsatt på en del indre stress og uro. Vi går ut i ferie i midten av juni og det blir deilig, men samtidig er det så ekstremt mye som skal landes først. Mye å gjøre på jobb, kort tid å gjøre det på, og mye sommeravslutninger, søsken med rund bursdag og stor feiring, kolleger som skal takkes av og barn som skal bytte avdeling i barnehagen. Har ikke lyst til å gå glipp av noe, samtidig som det frister å bare gå i hi og stenge resten av verden ute. 

Får bare prøve å puste med magen og ta en oppgave av gangen. Selv om været har vært litt ustabilt i det siste så er det helt nydelig å trene ute nå når alt spirer og blomstrer, så hver økt gjør fantastisk godt for kropp og hode samtidig som jeg ikke vil legge lista for høyt for meg selv. Tenker at jeg skal prøve å ha lav terskel for å ta på joggeskoene ut, men også ditto lav terskel for å droppe det for andre ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles litt godt at jeg ikke er alene om å finne balansen akkurat nå. Jeg har også pollenallergi som alltid påvirker meg i mai. Er i gang med vaksinasjonsprogram for bjørk og gress, og håper neste år blir bedre 🤞 Jeg har også som mål at treningen skal være mer lystbetont med fokus på overskudd. Har byttet ut løping med fjelltur et par ganger, og det har vært en veldig deilig avveksling. Er så heldig at jeg har en bratt løype i nabolaget som gir meg rask tilgang på en strålende utsikt. Og det å komme seg opp og kjenne den friske luften og være i naturen gjør virkelig godt for både kropp og sjel.

Når jeg har sånne perioder som du har nå, prøver jeg å lage ukesplaner. Hvilken dag handler vi når alle kvelder går med, når kan jeg få trent, er det noe som må fikses før sommeravslutning (vaske favorittantrekket), hvilke dager skal jeg hente og hvordan går det opp med jobbkalenderen. Det gir meg en ro at jeg vet at jeg skal vaske klær på onsdag, og det står på planen, så trenger jeg ikke tenke på det før det. 

Her er det skolestarter + ny avdeling for minsten til høsten, så målet for sommeren er å komme i pluss til en oppstart med mye følelser 😅 Ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det høres veldig lurt ut, @Bokdamen 😄 Jeg har jo alltids tid til å trene egentlig, for selv om jeg har mye som skal leveres på jobb, så klarer jeg ikke å sitte timesvis foran PC-en og jobbe effektivt hver eneste kveld. Men jeg sliter veldig med å fokusere når jeg har mye å gjøre, så i stedet for å faktisk sette av 40 minutter til effektiv og fokusert trening så blir det til at jeg halvveis jobber samtidig som jeg halvveis vasker klær og ender opp med å sitte på mobilen halve tiden. Absolutt min dårligste egenskap. 🤫

I dag er jeg hjemme med sykt barn som nesten ikke har sovet i hele natt og er så trøtt at jeg holder på å stupe. Men nå sover endelig ungen og jeg skal prøve å bite tennene og få inn noen timer fokusert arbeid. Det er ganske mange ulemper med sykt barn, men en av fordelene er at vi nå har fått så mye tid sammen i formiddag at jeg har litt bedre samvittighet for å ta meg en joggetur når samboer kommer hjem. ;) Vanligvis er timene mellom jobb og leggetid strengt avsatt til middag og forsøk på kvalitetstid med ungen, men nå som vi har vært hjemme i dag tenker jeg at det er innafor å fremskyte treningen. Må prøve å få lagt meg tidligere i dag uansett. 

Fikk til en fin joggetur på søndag. Ble 11 km og prøvde meg på en ny rute i skogen. Satser på en tur i kveld også, om ikke annet enn for å få fullført 13 økter i løpet av måneden. :P 

Januar: 13 økter

Februar: 13 økter

Mars: 23 økter

April: 13 økter

Totalt 2022: 62 økter

Trening mai 2022

  • 1. økt: 1. mai, 30 minutter styrke underkropp med ankelvekter
  • 2. økt: 6. mai, 8 km løpetur
  • 3. økt: 8. mai, 8 km løpetur
  • 4. økt: 9. mai, styrke helkropp 35 minutter
  • 5. økt: 11. mai, styrke helkropp 35 minutter
  • 6. økt: 12. mai, løpetur 7 km
  • 7. økt: 19. mai, løpetur 7 km 
  • 8. økt: 22. mai, løpetur 8 km
  • 9. økt: 23. mai, løpetur 7 km
  • 10. økt: 24. mai, styrke helkropp 30 minutter + 10 minutter yoga stretch.
  • 11. økt 26. mai, løping 10 km  
  • 12. økt 29. mai, løping 11 km 
  • 13. økt: 31. mai, løping 5 km 
Endret av KaBom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde egentlig veiedag denne uka, men glemte å veie meg før frokost på fredag. Veide meg på gøy etter frokost i dag, og selv om det er med frokost, kaffe og en del vann innabords så kan jeg fortsatt tydelig konstantere at vekten i alle fall ikke har gått ned. 

Men jeg er på ingen måte overrasket, for denne uka har vært ganske intens. Ikke bare har jeg jobbet veldig mye, men jeg har også feiret to bursdager, hjulpet en venn med en del praktiske greier i forbindelse med samlivsbrudd og vært i en bisettelse (jeg er ikke nær pårørende, men en god venninne er, så det har fortsatt vært en ganske intens opplevelse). Jeg har ikke fått trent noe særlig mye, og når jeg har mye å tenke på så blir det fort mye småspising, selv om matlysten generelt sett ikke har vært så veldig høy. Det har vært mye følelser i sving, og i går var jeg ikke i god nok kontakt med kroppen til å kjenne meg sulten før klokka var 21, butikken var stengt og jeg løp innom et gatekjøkken for å kjøpe middag, men sånn er det noen ganger. 

Jeg fikk tatt junis første økt på fredag med løpegruppa på jobb. Vi var få som løp da flere hadde tatt tidlig langhelg, og vi som møtte opp var unisont enige om at vi egentlig ikke følte for å løpe den dagen, men så fikk vi varmet opp og kom oss avgårde likevel, og det ble en deilig tur i skogen. Konklusjonen som kan trekkes er vel at jo mindre man frister desto mer trenger man den turen. 

Januar: 13 økter

Februar: 13 økter

Mars: 23 økter

April: 13 økter

Mai: 13 økter

Totalt 2022: 75 økter

Trening juni 2022

1. økt: 3. juni, 7km løpetur 

I januar satte jeg meg et mål om minst 150 økter i løpet av 2022, og ser nå at jeg nådde akkurat halvveis til målet i mai. ❤️ Veldig stolt over at jeg har klart å ligge i rute hittil. Selv om ikke alle uker har vært like gode, så er jeg veldig stolt over at jeg har fortsatt likevel. I fjor opplevde jeg stor fremgang i treningen hele tiden, siden utgangspunktet er så ræva, mens nå kjenner jeg at det er vanskeligere å merke forskjellen fra dag til dag og at jeg i større grad klarer å trene av vane og at jeg også klarer å komme meg gjennom dager der kroppen føles tung og seig, og det er en stor seier for meg.

Jeg har jo prøvd å trene jevnlig hele mitt voksne liv, men aldri klart å opprettholde vanen fordi jeg i stor grad har vært drevet av et ønske om å se resultater eller få en slags belønning for å trene. 

Nå skal jeg logge meg på hjemmekontoret for i dag. Mann og barn er borte, og jeg har satt av dagen til å jobbe med en rapport, som vanligvis tar 2-3 fulle arbeidsdager å få ferdig. Jeg skal nemlig avspasere litt til uka for å dra på en liten mini-ferie, så jeg er avhengig av å få gjort mye i dag mens jeg har "barnefri". Ønsk meg lykke til. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du fikk gjort masse i dag, og at miniferien er i boks. Hørtes herlig ut med ekstra fri😊

Synes det var så lurt å føre opp treningsøktene slik du gjør, - tenker det må være motiverende å kunne føre opp ny gjennomført økt, og bare se lista øke! Jeg skal jammen meg også lage meg en form for liste, selv om jeg ikke er så sprek at gåinga har bikka til jogging😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunalu skrev (23 timer siden):

Håper du fikk gjort masse i dag, og at miniferien er i boks. Hørtes herlig ut med ekstra fri😊

Synes det var så lurt å føre opp treningsøktene slik du gjør, - tenker det må være motiverende å kunne føre opp ny gjennomført økt, og bare se lista øke! Jeg skal jammen meg også lage meg en form for liste, selv om jeg ikke er så sprek at gåinga har bikka til jogging😌

Jeg anbefaler veldig en sånn treningsliste, eller en annen form for tracker. ☺️ Jeg har aldri klart å trene fast i hele mitt liv før nå. Har holdt på siden mars i fjor, men kom først på ideen om å lage slike lister ved nyttår.

For meg så hjalp det veldig å ha et langsiktig/årlig mål, for jeg vet jo at det kommer dårlige uker innimellom. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ble mye jobb denne helga, så i dag var hovedfokuset å få vært litt med datteren min og få orden i hus og hjem. Følte ikke helt for å trene, men fikk skvist inn en løpetur i morges før det ble for varmt og sånt angrer man jo aldri på. 😀

 

Januar: 13 økter

Februar: 13 økter

Mars: 23 økter

April: 13 økter

Mai: 13 økter

Totalt 2022: 75 økter

Trening juni 2022

1. økt: 3. juni, 7km løpetur

2. økt: 6. juni, 6km løpetur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det har vært litt stille fra meg de siste ukene. Tok en langhelg med familien og var bortreist deler av forrige uke med alt det innebærer av mat, sosialisering, alkohol og diverse. Jeg startet turen veldig bra, bestilte magre og lette retter på menyen og prøvde å unngå for mye sukker og alkohol ved siden av, men sprakk så innmari mot slutten av turen da jeg plukket opp en stor pose godteri fra Tax free-en på et tidspunkt hvor blodsukkeret var lavt og etter det ble det vanskelig å holde seg 🙈 

Ellers har uka vært usedvanlig hektisk. Avslutninger for folk som skal slutte på jobb, unge som blir døgnvill av at det er lyst hele døgnet, flere viktige møter og dårlig med søvn. Så ukas første treningsøkt ble først i går, 10 rolige kilometer i alt for varmt vær, men det var veldig deilig å få det til, for det fristet veldig lite i forkant. 

Januar: 13 økter

Februar: 13 økter

Mars: 23 økter

April: 13 økter

Mai: 13 økter

Totalt 2022: 75 økter

Trening juni 2022

  • 1. økt: 3. juni, 7km løpetur
  • 2. økt: 6. juni, 6km løpetur
  • 3. økt: 10 juni, 5 km på mølle
  • 4. økt: 15. juni, 10 km løpetur
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg må bare være helt ærlig her og si at livsstilen har vært helt elendig de siste par ukene. 😅 Tør nesten ikke ramse opp alt, men har vært mye utskeielser og alkohol. Og masse sosiale greier som har gått utover søvnen.

Nå har jeg en ganske åpen uke pga. kortere arbeidsdager og hjemmekontor, så tenker å utnytte det til å prøve å komme mest mulig i balanse igjen. Kjenner at hodet er litt kokt på grunn av lite søvn, og at magen er i ulage på grunn av mye sukker, fet mat og alkohol. 

Nå vil jeg jo gjerne kose meg i sommeren også, så målet er ingen streng diett eller noe, men skal prøve å fokusere litt ekstra på følgende: 

- Bedre søvnhygiene: komme meg i seng tidligere, og ingen skjerm på senga. Prøve å komme inn i vanen om å lese på senga. 

- Kutte ut godteri, snacks, bakst, kjeks osv. Unntaket er hvis det skjer noe ekstra hyggelig i helgen. 

- Lage god og frisk sommermat som salater, yogurt med bær, smooties etc. 

- Aktivitet hver dag. Om det så bare rolige aktiviteter som en kort sykkeltur, litt yoga etc.  I tillegg til minst 4 svette økter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad jeg ikke er alene 😂  Føler jeg snudde skuten litt i går, så nå er det bare å holde på momentet. Heier på deg, det ser ut som du har een fornuftig plan 👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...