Gå til innhold

Da mistet jeg lappen i dag, jaja, da blir det å gå på nav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, det gjør det.

Anonymkode: 60dca...70c

Får kjøre ut på Bygdin når isen blir trygg da.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Scoop skrev (3 minutter siden):

Hva er problemet? Du gjorde noe ulovlig. Bli voksen.

Er voksen

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

What the fuck did I just read 😂 Leses som en bitter guttunge som ikke har fått viljen sin og vil lage kvalme, fikk flashback til ungdomsskolen 😂

Anonymkode: a56f9...455

Bra jeg kunne hjelpe til så du fikk flashback 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (Akkurat nå):

Får kjøre ut på Bygdin når isen blir trygg da.. 

Kan du det når du har mistet lappen?

Anonymkode: c8980...03e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du det når du har mistet lappen?

Anonymkode: c8980...03e

Når jeg får den tilbake... Og de andre kameratene 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du det når du har mistet lappen?

Anonymkode: c8980...03e

Melder heldigvis masse minus nå 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vegtrafikkloven gjelder over alt, også på privat eiendom. Områder som er unntatt kan være baner og organiserte arrangementer som har godkjenning.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1965-06-18-4

Anonymkode: 704fb...bde

Så om jeg kjøper meg en gård med stor åpen plass så kan jeg ikke kjøre som jeg vil på egen tomt?? 

I såfall er ikke nord-Korea i nærheten så korrupt som Norge 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde du å provosere folk med overskriften din? Siden mange her inne blir veldig provosert av alle som svindler til seg ytelser fra NAV, tenkte du at nå skal "the shit hit the fan" med den overskriften, fulgt av en selvforskyldt grunn til at du mistet førerkortet?

Anonymkode: 0ba15...a87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (1 minutt siden):

Er voksen

Nei. Noe av det tåpeligste jeg hører om er barnslige guttunger som bryter loven bak rattet, deretter syter og klager over hvor "dumme" politiet er, hvor teit loven er osv. I tillegg håpte du det skulle føre til at du mistet jobben fordi du er lei av den? Det eneste negative er at du ikke får kjøre bil? Glad det er én dust mindre på veiene en stund framover.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scoop skrev (1 minutt siden):

Nei. Noe av det tåpeligste jeg hører om er barnslige guttunger som bryter loven bak rattet, deretter syter og klager over hvor "dumme" politiet er, hvor teit loven er osv. I tillegg håpte du det skulle føre til at du mistet jobben fordi du er lei av den? Det eneste negative er at du ikke får kjøre bil? Glad det er én dust mindre på veiene en stund framover.

Ja kan vel si det slik 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (1 minutt siden):

Så om jeg kjøper meg en gård med stor åpen plass så kan jeg ikke kjøre som jeg vil på egen tomt?? 

I såfall er ikke nord-Korea i nærheten så korrupt som Norge 

Det stemmer, som sagt så gjelder vegtrafikkloven over alt. 

§ 1.Lovens område.

Denne lov gjelder all trafikk med motorvogn. Den gjelder også annen ferdsel, men da bare på veg eller på område som har alminnelig trafikk med motorvogn.

https://www.tv2.no/a/6929884/

Trafikkreglene gjelder på veg, men Vegtrafikkloven gjelder overalt, også på privat gårdsplass. Det er der forskjellen ligger. Det vil si at du skal ha førerkort, være edru og fylle vilkårene som kreves for kjøretøyet, sier Bjerkvold.

Anonymkode: 704fb...bde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (25 minutter siden):

Prøver du å være morsom?? Er ikke idiot om du tror det, du kan gjerne kjøre uten lappen selv om du ønsker 

Nei, jeg prøvde ikke være morsom. Du bare er så tøff i trynet så tenkte at da driter du vel i førerkortet og kjører uansett, men så er du ikke så tøff som du prøver å framstå her da. Bra. 

Om du ikke kjører uten lappen må du vente til neste vinter. Kan kanskje være bra for deg å modne litt et år. 

Anonymkode: ba208...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det stemmer, som sagt så gjelder vegtrafikkloven over alt. 

§ 1.Lovens område.

Denne lov gjelder all trafikk med motorvogn. Den gjelder også annen ferdsel, men da bare på veg eller på område som har alminnelig trafikk med motorvogn.

https://www.tv2.no/a/6929884/

Trafikkreglene gjelder på veg, men Vegtrafikkloven gjelder overalt, også på privat gårdsplass. Det er der forskjellen ligger. Det vil si at du skal ha førerkort, være edru og fylle vilkårene som kreves for kjøretøyet, sier Bjerkvold.

Anonymkode: 704fb...bde

Sinnsykt, kjøper jeg en eiendom så gjør jeg akkurat hva jeg vil der uten at andre skal bestemme 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg prøvde ikke være morsom. Du bare er så tøff i trynet så tenkte at da driter du vel i førerkortet og kjører uansett, men så er du ikke så tøff som du prøver å framstå her da. Bra. 

Om du ikke kjører uten lappen må du vente til neste vinter. Kan kanskje være bra for deg å modne litt et år. 

Anonymkode: ba208...697

Jeg kunne fint kjørt uten førerkort men gidder ikke å gjøre meg til kjeltring kun for det, dessuten gidder jeg ikke å betale en ulykke om en idiot kjører i meg, jeg hadde fått skyld uansett om motparten var skyld i ulykken, det samme som sommerdekk om vinteren 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (17 minutter siden):

Så om jeg kjøper meg en gård med stor åpen plass så kan jeg ikke kjøre som jeg vil på egen tomt?? 

I såfall er ikke nord-Korea i nærheten så korrupt som Norge 

Nei, du kan ikke kjøre som du vil. Heller ikke på egen tomt.

Anonymkode: 60dca...70c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit! Det var ikke noe særlig. Husker selv hvor gøy vi hadde det med håndbrekksladding ol. på 90-tallet 😅 Var ikke lov da heller, men det gikk heldigvis bra. Man lærer faktisk mye om håndtering av bil når man leker. 
Ikke for det.. nyere biler ordner det meste så da kan man være helt ubrukelig bak rattet og det går bra likevel. 
 

Hvor lenge blir du uten, Galdhøpiggen?

(Og hvor mange ganger har du vært på piggen? )

Anonymkode: c9263...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Galdhøpiggen skrev (43 minutter siden):

Politiets ord er lov, så jeg kommer ikke til å klage på vedtaket. Om det viser seg at vedtaket er feil skaffer jeg advokater og alt jeg trenger for å få en slutt på slik løgn fra politiets side 

Hvorfor sitter du her og sutrer da? 
Om du ikke samtykker i beslag må de få fortgang i saken. Nå kan de somle seg blå. Om det er sånn at du ikke vil jobbe, ta ferie eller si opp da. Du har jo så gode løsninger på alt annet, som fengsel fremfor å betale forelegg eller bot....

Anonymkode: 70fd2...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (54 minutter siden):

Nei kjedet meg ikke, var irritert. Kjeder meg litt nå da jeg ikke har noe å finne på... Sjefen skulle også se om han fikk gjort noe forandring så jeg kan beholde jobben og jobbe med nye oppgaver litt hjemmefra også. Setter pris på at han prøver, men er lei jobben og var glad jeg kom til å miste jobben, men nå får jeg kanskje beholdt den allikevel. 

Er folk idioter mot meg så er jeg idiot tilbake, altså politiet i denne saken 

Nå var det du som påkalte deg politiets oppmerksomhet i utgangspunktet. Og de gjorde jobben sin. Så det gjør vel heller betjentene til dagens helter. Om du kan se det objektive her er du bedre rustet til å ta rasjonelle beslutninger. 

Jeg ville beholdt jobben. For du får en grei bot i posten snart. 

 

Galdhøpiggen skrev (53 minutter siden):

Nei

Jo, vegtrafikkloven gjelder overalt. Tror du man feks kan fyllekjøre så lenge veien er privat?

Anonymkode: 4ecee...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (37 minutter siden):

Så om jeg kjøper meg en gård med stor åpen plass så kan jeg ikke kjøre som jeg vil på egen tomt?? 

I såfall er ikke nord-Korea i nærheten så korrupt som Norge 

Tror du bør google hva "korrupt" betyr. Nå som du ikke kan kjøre bil har du god tid til å lære deg hva enkelte ord egentlig betyr. 

Anonymkode: 4ecee...773

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal legge til en ting. Ikke fall for fristelsen å kjøre uten førerkort. Om/når du blir tatt (noe du blir, regner med lokalt politi har fokus på både deg og bilen din en stund fremover) forlenges tapsperioden. Og blir du tatt flere ganger blir bilen ilagt bruksforbud. 

Deretter kan den bli inndratt til fordel for statskassen. 

I ytterste konsekvens mister du førerkortet "for alltid" som betyr at du kan søke om å få lappen tilbake etter 5 år. 

Anonymkode: 4ecee...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...