Gå til innhold

Jordskred i Gjerdrum


Snabeltann

Anbefalte innlegg

Gråter bare jeg tenker på begravelsen 😭 Verden er så urettferdig... kan bare se for meg familielykken bare noen dager tidligere, på julaften, med en livlig stor mage og en livsglad spent 2-åring. Og så blir livet avsluttet før det nye året får begynt. Hjerteskjærende! 💔

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er så vondt, men så fint at de fikk være sammen❤️ Jeg klarte ikke å se begravelsen, men så litt på nyhetene og det er så vakkert at barna ligger i hver kiste med sin forelder❤️ 

Dette er virkelig en trist sak og det berører oss alle! Det som er godt er at de ligger sammen og hviler og de ser hverandre igjen🙏 
 

Alle blir berørt og alle sørger med❤️ 
 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Gråter bare jeg tenker på begravelsen 😭 Verden er så urettferdig... kan bare se for meg familielykken bare noen dager tidligere, på julaften, med en livlig stor mage og en livsglad spent 2-åring. Og så blir livet avsluttet før det nye året får begynt. Hjerteskjærende! 💔

Samma her❤️ Jeg er på jobb og begynte plutselig å gråte av å tenke på det når jeg leste om det her inne. Men jeg tenker positivt også, fordi de hadde hverandre og de fikk være med hverandre til slutten. De sees igjen og etterlatte vet at de har hverandre❤️ 
 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, krenkende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også å ikke se seremonien, men så mesteparten likevel. Det var mange tårer og det kjentes veldig tungt. Men jeg følte at jeg på en personlig plan hadde behov å delta i dette for å lege mine egne sår som oppsto i forbindelse med raset. Det var for langt å reise for å delta på gravplassen, så jeg deltok virtuelt og tente et lys for dem.

Det er utrolig trist for alle de 10 som omkom, men med denne familien ble det annerledes for meg og jeg reagerte sterkere enn jeg hadde tenkt jeg skulle gjøre. Jeg vil tro det skyldes fordi jeg selv har små barn og kunne identifisere meg med dem, deres drømmer om fremtiden og hvordan de var som mennesker. Broren som fortalte om en pappa med sterk rettferdighetsans, som stilte opp for andre og var deres klippe. Bestevenninna som fortalte om en mamma fult av liv og omsorg for andre. Jeg kjente meg igjen i mye av beskrivelsen av de to.

Tragedien i Gjerdrum var ikke bare en lokal tragedie som berører bare familiene som ble direkte rammet. Jeg synes det ble et kollektivt sår for hele landet og påvirket også folk som bor langt unna.

Jeg synes det er veldig modig og tøft av familiene å gå med på å vise seremonien og begravelsen offentlig for hele landet. Å la folk så tett på sin egen sorg. Jeg synes det hjalp mange på en dypere plan og for å få en avslutning. For min del vet jeg at det var noe jeg trengte for å kunne gå videre. Også jeg klemte mine små ekstra godt og kommer til å sette mer pris på hvert eneste sekund med dem videre.

Hvil i fred, lille familie.

Takk for meg. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner at jeg føler meg tom og uvel, etter jeg så begravelsen. Helt uvirkelig. Stakkars stakkars alle pårørende, og lille familien. Ord blir fattige... 😭😢 ♥️♥️♥️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også egentlig bestemt seg meg for å ikke se på begravelsen, fordi det, som nevnt tidligere, føltes ut som at man trengte seg inn på familiens private sorg. Men da jeg så at det ble lagt ut på youtube, så valgte jeg å se likevel. Det er rørende å se hvor åpen de pårørende er. 

Jeg synes alle dødsfallene, og spesielt de som ikke er funnet enda, er trist. Men det er noe med å skulle gravlegge en hel familie, med to små barn. Det var forferdelig trist. Greide ikke se hele..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LA DEN GÅ 😭😭😭😭 En så utrolig vakker og passende sang, helt sikkert favoritt sangen til Alma. Fineste engelene. 2 flotte foreldre og 2 små barn med hele livet forran seg.. Kroppen er frost, og sjelen reiste i storm fra vår dimensjon opp med solen, alle fire sammen for alltid, og med tiden vil de en gang gjenforenes med de etterlatte ❤❤❤❤ 

Noe av teksten til La den gå av frost, de kunne ikke valgt en bedre sang ❤❤ 

Nå skal jeg se, hva jeg får til,
Å teste grenser, når jeg vil.
For alle regler er forbi.
Er fri!
La den gå, la den gå.
La min kraft fylle alt jeg ser.
La den gå, la den gå.
Jeg gråter ikke mer.
Jeg blir her, der gleden er.
La det storme nå.
Min kraft den jager gjennom luften ned mot jord.
Og sjelen er som frostne iskrystaller ifra nord.
En tanke har tatt form som rim med nåler i.
Jeg vender aldri hjem, all fortid er forbi!
La den gå, la den gå.
Jeg skal stige lik solen nå.
La den gå, la den gå.
Perfekt er fortid så.
Jeg er klar, og jeg smiler bredt.
La det storme her,
litt frost gjør meg ingenting uansett.
 
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visdomstannaverker skrev (1 time siden):

LA DEN GÅ 😭😭😭😭 En så utrolig vakker og passende sang, helt sikkert favoritt sangen til Alma. Fineste engelene. 2 flotte foreldre og 2 små barn med hele livet forran seg.. Kroppen er frost, og sjelen reiste i storm fra vår dimensjon opp med solen, alle fire sammen for alltid, og med tiden vil de en gang gjenforenes med de etterlatte ❤❤❤❤ 

Noe av teksten til La den gå av frost, de kunne ikke valgt en bedre sang ❤❤ 

Nå skal jeg se, hva jeg får til,
Å teste grenser, når jeg vil.
For alle regler er forbi.
Er fri!
La den gå, la den gå.
La min kraft fylle alt jeg ser.
La den gå, la den gå.
Jeg gråter ikke mer.
Jeg blir her, der gleden er.
La det storme nå.
Min kraft den jager gjennom luften ned mot jord.
Og sjelen er som frostne iskrystaller ifra nord.
En tanke har tatt form som rim med nåler i.
Jeg vender aldri hjem, all fortid er forbi!
La den gå, la den gå.
Jeg skal stige lik solen nå.
La den gå, la den gå.
Perfekt er fortid så.
Jeg er klar, og jeg smiler bredt.
La det storme her,
litt frost gjør meg ingenting uansett.
 

Jeg fikk frysninger når jeg så de hadde valgt den sangen, veldig veldig fint at de valgte den for Alma ❤️ Den sangen er favoritten til minste hos meg også, kommer nok til å tenke på Alma når jeg hører denne sangen fra nå av. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hollie321 skrev (28 minutter siden):

Jeg fikk frysninger når jeg så de hadde valgt den sangen, veldig veldig fint at de valgte den for Alma ❤️ Den sangen er favoritten til minste hos meg også, kommer nok til å tenke på Alma når jeg hører denne sangen fra nå av. 

Jeg også ❤

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er så fryktelig at en hel liten familie ble utslettet på en natt!  

Og at en jente som er like gammel som min sønn er savnet,  er ekstra trist!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anciol skrev (3 timer siden):

Syns det er så fryktelig at en hel liten familie ble utslettet på en natt!  

Og at en jente som er like gammel som min sønn er savnet,  er ekstra trist!

Hun er ikke savnet, men funnet omkommet, og ble begravet på fredag. 

Hjerteskjærende. Kommer aldri over dette, akkurat som jeg aldri har kommet over Baneheia og 22.juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handful skrev (6 minutter siden):

Hun er ikke savnet, men funnet omkommet, og ble begravet på fredag. 

Hjerteskjærende. Kommer aldri over dette, akkurat som jeg aldri har kommet over Baneheia og 22.juli.

Det er en jente på 13 år som er savnet enda, hun er blant de 3 som ikke er funnet. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (3 minutter siden):

Det er en jente på 13 år som er savnet enda, hun er blant de 3 som ikke er funnet. 

Åja såklart beklager. 🌺

Leste litt fort slik at det virket som hele innlegget handlet om samme familie.

 

Det er helt grusomt med de som fortsatt er savnet, og jeg føler virkelig med faren, og familien til hun som var ute med hunden sin.♥️

Endret av Handful
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SnartMammaLykke skrev (På 15.1.2021 den 20.14):

Samma her❤️ Jeg er på jobb og begynte plutselig å gråte av å tenke på det når jeg leste om det her inne. Men jeg tenker positivt også, fordi de hadde hverandre og de fikk være med hverandre til slutten. De sees igjen og etterlatte vet at de har hverandre❤️ 
 

 

Hadde det bare vært sånn så hadde det jo ikke vært farlig 😟 Når man er dø så er man dessverre dø enten man liker det eller ei 😔 Det er ikke noe etter døden, det er akkurat det samme som før du ble født - ingenting. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillepersille123
Chiccy skrev (16 minutter siden):

Hadde det bare vært sånn så hadde det jo ikke vært farlig 😟 Når man er dø så er man dessverre dø enten man liker det eller ei 😔 Det er ikke noe etter døden, det er akkurat det samme som før du ble født - ingenting. 

Det vet vel du ingenting om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillepersille123 skrev (3 minutter siden):

Det vet vel du ingenting om? 

Nei det er sant. Men jeg har faktisk hatt hjertestans en gang og det var absolutt ingenting den tiden jeg var borte. Man eksisterte bare ikke mer. 
Men nå har jeg ikke vært erklært dø heller da. Døde folk kan jo aldri komme tilbake igjen med gjenopplivning uansett.
Det er lov å håpe mat det finnes noe mer etter døden, jeg også håper jo på det men jeg er i tvil må jeg si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...