Gå til innhold

Jordskred i Gjerdrum


Snabeltann

Anbefalte innlegg

Clefable skrev (På 12.1.2021 den 11.00):

Helt enig. Det er selvsagt hjerteskjærende med de omkomne og jeg håper for all del at de finner dem snart, så familiene får en grav å gå til. 

Men det er også hjerteskjærende å tenke på at dyr som fremdeles er i live, sulter sakte ihjel fordi de er innesperret i røde soner. Jeg håper så inderlig at alle kjæledyrene som fortsatt lever blir funnet/reddet. 

Hele situasjonen er så tragisk. Jeg tenker fortsatt på dette hver dag. 

Dette høres jo helt forferdelig ut . Kan de ikke bruke helikopter å fire seg ned tenker nå jeg. Grusomt at dyr må lide av sult til de dør. Hadde blitt helt i fra meg om det hadde vært min hund. Men jeg skjønner jo at det er på grunn av fare for nye ras.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har de hentet ut 21 katter fra det evakuerte området. 6 som er igjen i husene, da de bor altfor nærme raset (men i de husene er det katteluker og åpne vinduer).

1F994A0F-5977-4E56-AF83-58C2BE05A62A.jpeg

Endret av Louiah
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plengionika skrev (På 11.1.2021 den 16.37):

Jeg har veldig mye klær til baby (gutt) som jeg ønsker å gi bort dersom noen i Gjerdrum trenger det. Jeg bor et stykke unna og har ikke mulighet til å levere direkte. Er det noen her inne som vet hvor jeg kan komme i kontakt med noen som organiserer slikt? Ifht hvor det kan sendes osv uten at det havner i useriøse hender? 

Her er en facebookgruppe som heter Hjelp i Gjerdrum, for de som ønsket å hjelpe eller trenger hjelp i forbindelse med skredet i Gjerdrum: https://www.facebook.com/groups/320640755791440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er tankene mine ekstra hos etterlatte som skal igjennom livets tøffeste dag.

To store, en liten og en bitteliten som skal gravlegges. Knapt til å tro💔

💙💙

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tradegy skrev (31 minutter siden):

I dag er tankene mine ekstra hos etterlatte som skal igjennom livets tøffeste dag.

To store, en liten og en bitteliten som skal gravlegges. Knapt til å tro💔

💙💙

Jeg tenker også på de idag. Hvil i fred lille familien. Det er så tragisk, så meningsløst at det er ikke til å fatte.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vondt at disse menneskene døde som følge av uflaks og politikken som føres i Norge. Det er tragisk at prisene har steget så mye rundt Oslo at det må bygges ut på områder som dette. Håper vi lærer 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (2 timer siden):

I dag er tankene mine ekstra hos etterlatte som skal igjennom livets tøffeste dag.

To store, en liten og en bitteliten som skal gravlegges. Knapt til å tro💔

💙💙

Helt grusomt...

To kister senkes i jorden. En liten og en stor i hver kiste - en hel familie borte...

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Alma er sammen med pappa og Isak er sammen med mamma. Det er 2 kister og tårene renner. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (26 minutter siden):

Lille Alma er sammen med pappa og Isak er sammen med mamma. Det er 2 kister og tårene renner. 

Helt forferdelig. 

Ser på Dagbladet at presten sier at barna ligger på armen til hver av foreldrene, inn mot midten. 😥 Så er de på en måte nært likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«- Så ser vi i dag to bårer. Det er fordi de to små, Alma og Isak, ligger på armen til hver av sine foreldre, inn imot midten, og sånn vil de også bli liggende i graven etterpå.»

Så utrolig trist. Jeg begynte å gråte med en gang jeg leste det. Hvil i fred lille familie 😭

Endret av Milio
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbi skrev (19 minutter siden):

Helt forferdelig. 

Ser på Dagbladet at presten sier at barna ligger på armen til hver av foreldrene, inn mot midten. 😥 Så er de på en måte nært likevel. 

Ja. Jeg synes det er riktig at barna er sammen med foreldrene sine og ikke i egne kister. Så ligger de ved siden av hverandre. Og så synger de ''La det gå'' fra Frost i kirken. Det var nok en favorittsang til Alma. 😭

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (49 minutter siden):

Ja. Jeg synes det er riktig at barna er sammen med foreldrene sine og ikke i egne kister. Så ligger de ved siden av hverandre. Og så synger de ''La det gå'' fra Frost i kirken. Det var nok en favorittsang til Alma. 😭

Jeg får så vondt av dette 💔 synst det er veldig fint at de ligger sammen i kistene ❤️

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig bestemt meg for at jeg ikke skulle se 💔 Følte det ble som å kikke inn i en privat sorg. Vanligvis må man inn på siden via begravelsesbyrået. Men med streaming via media og youtube, så følte jeg det mer naturlig . Det var virkelig en vakker seremoni ❤. Og det er noe mildt beroligende ved å vite at barna hviler i hver sin favn ❤💙💙❤ Sterke taler og de mange, mange båretekstene. Og også nydelig å se hvor mange med fakler som stod utenfor.

Håper virkelig at etterlatte føler den sterke medfølelsen, og at det kan lindre bittelitt i den videre sorgen. Nå starter det øredøvende savnet og tomheten 💙💙

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så den og satt og gråt. Lille familien. 2021 skulle bli et bra år,men de kom ikke så langt. Klemte 1 åringen og 2 åringen mim ekstra godt etter de våknet fra luren sin . 
 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er noe av det verste jeg har lest om. Føler så dypt med de etterlatte. Det gjør ordentlig vondt. Så bruddstykker av begravelsen, det var sterkt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...