Gå til innhold

Jordskred i Gjerdrum


Snabeltann

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for krenkende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Celaeno skrev (11 timer siden):

Chihuahuaen tilhørte Victoria på 13 år, og ble funnet på rommet hennes. Hunden er gjenforent med faren ❤ 

Redningsaksjonen er avsluttet da det ikke er mer håp om å finne overlevende 💔🥺😔

Uff av meg 😟 stakkars dyr og mennesker 😟 Det er iallfall en liten trøst i den store sorgen for faren og resten av den familien at hunden overlevde vil jeg tro ❤️ Tenk at de fant den lille Chihuahuaen i det store rasområdet da! Det er jo et stort mirakel ❤️

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
Babypus skrev (21 minutter siden):

Trodde nav dekket dette uansett jeg eller?

Nei, det er en ganske stor egenandel for mange. Medlemsskap i fagforening dekker noe også, om man er med der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiccy skrev (På 6.1.2021 den 21.20):

Det er iallfall 2 hunder som fortsatt er savnet. En schæfer og en pomeranian. 
Så er det noen katter, vet ikke hvor mange 

Pomeranen gikk vel på tur med den ene som er savnet ? Jeg tror ikke man skal tørre håpe å se igjen den i live. 
Hvis schæferen hadde blitt med skredet ned og overlevd hadde den nok blitt funnet. Vil tro redningshundene kunne snust seg frem til den også. 

Visdomstannaverker skrev (13 timer siden):

Burde vært spleis for familien på 4 som dekker begravelse. Tenk summen for 4 personer😭 Må havne opp i langt mer enn 100 000...

Lik sum til hver side(besteforeldre) eventuelt. Eller finnes det? 

Begravelser er gratis for barn under 18 år. Forsikringer vil jeg også tro kan brukes til å dekke slike utgifter. En begravelse koster vel mellom 20-30 000,-
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder dem på å lete etter dem 3 andre som er savnet? Ble liksom stilt i media etter dem avsluttet letingen etter overlevende. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/7/2021 at 11:23 PM, Shias said:

Holder dem på å lete etter dem 3 andre som er savnet? Ble liksom stilt i media etter dem avsluttet letingen etter overlevende. 

De savnete vil bli søkt etter, men med litt mindre intensitet i søket.

Det å gjøre rede for savnete, og få dem i en "ordentlig grav", er noe som blir tatt veldig alvorlig i alle land i hele verden.

Edit: anførselstegnene skyldes at i noen land har man forfedrene i en urne på peishylla. Osv.

Endret av T-Rex
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Shias said:

Holder dem på å lete etter dem 3 andre som er savnet? Ble liksom stilt i media etter dem avsluttet letingen etter overlevende. 

De skulle starte opp igjen,tidligst over helga. (Med forbehold om at jeg hørte feil.)  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (58 minutter siden):

Pomeranen gikk vel på tur med den ene som er savnet ? Jeg tror ikke man skal tørre håpe å se igjen den i live. 
Hvis schæferen hadde blitt med skredet ned og overlevd hadde den nok blitt funnet. Vil tro redningshundene kunne snust seg frem til den også. 

Begravelser er gratis for barn under 18 år. Forsikringer vil jeg også tro kan brukes til å dekke slike utgifter. En begravelse koster vel mellom 20-30 000,-
 

Vi valgte billige løsninger med min bestefar i 2009, det kom på 50 000 men det var med selskap til 5000, - .. 🥵 Tror ikke begravelser er helt gratis for barn? Det gjelder vel isåfall transport, men blomster og kiste må man vel kjøpe selv og det er ofte det som kan koste,etter transport. Tror transport er det dyreste.. Har hørt noen betalt rundt 20 000 i transport, og noen andre som heller har lånt store privatbiler for å slippe den utgiften. Men nå er vi ikke her for å diskutere om begravelsespriser vel. Jeg håper det blir dekt uansett hva summen ligger på jeg. 

Endret av Visdomstannaverker
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visdomstannaverker skrev (23 minutter siden):

Vi valgte billige løsninger med min bestefar i 2009, det kom på 50 000 men det var med selskap til 5000, - .. 🥵 Tror ikke begravelser er helt gratis for barn? Det gjelder vel isåfall transport, men blomster og kiste må man vel kjøpe selv og det er ofte det som kan koste,etter transport. Tror transport er det dyreste.. Har hørt noen betalt rundt 20 000 i transport, og noen andre som heller har lånt store privatbiler for å slippe den utgiften. Men nå er vi ikke her for å diskutere om begravelsespriser vel. Jeg håper det blir dekt uansett hva summen ligger på jeg. 

Nei jeg har lest litt på det nå. Begravelser er ikke helt gratis uansett og man må alltid ut med en viss sum. Jeg kom på nå venninnen min som fødte et dødfødt barn for noen år siden fikk rundt 25 000,- dekket av nav. Begravelses byrået ordnet dette med NAV så det var de som fikk pengene direkte. Så begravelsen sånn sett kostet ikke noe. Nå var det ingen seremoni i dette tilfellet da og ingen «selskap» etterpå, men det var en prest der som sa noen ord i det barnet ble gravlagt. Pluss transport til sykehuset for å hente babyen og tilbake igjen. Men hun måtte allikevel ut med ca 7000,- av egen lomme for å dekke det resterende gravsteinen kostet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babypus skrev (4 minutter siden):

Nei jeg har lest litt på det nå. Begravelser er ikke helt gratis uansett og man må alltid ut med en viss sum. Jeg kom på nå venninnen min som fødte et dødfødt barn for noen år siden fikk rundt 25 000,- dekket av nav. Begravelses byrået ordnet dette med NAV så det var de som fikk pengene direkte. Så begravelsen sånn sett kostet ikke noe. Nå var det ingen seremoni i dette tilfellet da og ingen «selskap» etterpå, men det var en prest der som sa noen ord i det barnet ble gravlagt. Pluss transport til sykehuset for å hente babyen og tilbake igjen. Men hun måtte allikevel ut med ca 7000,- av egen lomme for å dekke det resterende gravsteinen kostet. 

Ja det er kjempe dyrt 😩 i summen til bestefaren min sin begravelse var det ikke inkludert gravstein men tekst til gravstein, da han ble gravlagt ved min bestemor, men tror teksten kostet litt.. Og jo flere navn man skal ha på, jo større må den være og jo dyrere blir det.. 😭 Selskap er vel mest for de man mister som er 70+,det er ikke såå uventet, og dermed ikke like trist. Jeg gråt over min bestefars bottgang altså, men ikke i nærheten av hvor mye jeg har grått over den lille fine familien på 4, og 13 år gamle jenta som er antatt omkommet💔💔 Jeg tror det er sjeldent det er selskap etter brå bortgang av unge mennesker, da er man ofte i dyp sorg i laaaang tid etterpå. 

 

Er det egentlig noen som skal se på begravelsen live neste fredag? Jeg tror det vil gjøre for vondt for meg, så jeg lar være,men er bare nysgjerrig på om noen tenker å se. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babypus skrev (6 timer siden):

Nei jeg har lest litt på det nå. Begravelser er ikke helt gratis uansett og man må alltid ut med en viss sum. Jeg kom på nå venninnen min som fødte et dødfødt barn for noen år siden fikk rundt 25 000,- dekket av nav. Begravelses byrået ordnet dette med NAV så det var de som fikk pengene direkte. Så begravelsen sånn sett kostet ikke noe. Nå var det ingen seremoni i dette tilfellet da og ingen «selskap» etterpå, men det var en prest der som sa noen ord i det barnet ble gravlagt. Pluss transport til sykehuset for å hente babyen og tilbake igjen. Men hun måtte allikevel ut med ca 7000,- av egen lomme for å dekke det resterende gravsteinen kostet. 

Jeg har to nevøer som er gravlagt å der måtte de ikke betale noe. Men jeg vet de fikk utbetalt 80 000,- pr barn (tror jeg det var) på forsikringen så det er mulig de brukte av de pengene.

De aller fleste i dag har vel forsikring. På mitt barn betaler jeg vel 200,- i mnd eller noe så det er stort sett overkommelige summer.

Det skal ihvertfall være lagt opp noen lunde til at den ekstra belastningen ved å tenke på det økonomiske ikke skal være ett tema i sitasjoner hvor man mister barna sine. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekkapekka skrev (23 timer siden):

Hjerteskjærende å lese😭 Dødsannonse

Helt ufattelig trist.  Men så vakkert at de inkluderte den lille babygutten i magen, selvom media ikke teller han med. 
han var levende han å .

våren og årer 2021 skulle bli et bra år for den familien. Endelig skulle de få møte lillebror . Istedenfor døde alle. Det er så meningsløst og urettferdig. Stakkars familie.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Visdomstannaverker said:

Ja det er kjempe dyrt 😩 i summen til bestefaren min sin begravelse var det ikke inkludert gravstein men tekst til gravstein, da han ble gravlagt ved min bestemor, men tror teksten kostet litt.. Og jo flere navn man skal ha på, jo større må den være og jo dyrere blir det.. 😭 Selskap er vel mest for de man mister som er 70+,det er ikke såå uventet, og dermed ikke like trist. Jeg gråt over min bestefars bottgang altså, men ikke i nærheten av hvor mye jeg har grått over den lille fine familien på 4, og 13 år gamle jenta som er antatt omkommet💔💔 Jeg tror det er sjeldent det er selskap etter brå bortgang av unge mennesker, da er man ofte i dyp sorg i laaaang tid etterpå. 

 

Er det egentlig noen som skal se på begravelsen live neste fredag? Jeg tror det vil gjøre for vondt for meg, så jeg lar være,men er bare nysgjerrig på om noen tenker å se. 

Jeg er vant med at det er selskap etter brå hendelser. Jeg har vært på flere av den typen enn for de død av alderdom. Har inntrykk av at det er større behov for å møtes etter brå bortganger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig trist å tenke på de 3 som de pr nå ikke leter etter.. og alle dyrene som sitter stuck i de evakuerte husene.. er det virkelig ikke mulig å kunne få åpnet dørene eller noe?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss perfect skrev (28 minutter siden):

Utrolig trist å tenke på de 3 som de pr nå ikke leter etter.. og alle dyrene som sitter stuck i de evakuerte husene.. er det virkelig ikke mulig å kunne få åpnet dørene eller noe?

Det er gjort veldig mye for dyrene allerede, og de fleste er hentet ut. Dessverre er det fortsatt noen katter som ingen kommer til uten å risikere sitt eget liv. Dersom de kunne åpnet døren for de gjenværende kattene hadde de gjort det. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PatrickBateman_ skrev (1 minutt siden):

Det er gjort veldig mye for dyrene allerede, og de fleste er hentet ut. Dessverre er det fortsatt noen katter som ingen kommer til uten å risikere sitt eget liv. Dersom de kunne åpnet døren for de gjenværende kattene hadde de gjort det. 

Hvordan vet dere at dyr enda er inne i husene? Har fulgt med saken men ikke lest noe om dyr som er innesperret, som de ikke får ut.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (1 time siden):

Hvordan vet dere at dyr enda er inne i husene? Har fulgt med saken men ikke lest noe om dyr som er innesperret, som de ikke får ut.

Diverse facebook-grupper for savnede dyr i området. Fant ikke igjen gruppenavnene i farta dessverre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ShitBolognick
PatrickBateman_ skrev (1 time siden):

Det er gjort veldig mye for dyrene allerede, og de fleste er hentet ut. Dessverre er det fortsatt noen katter som ingen kommer til uten å risikere sitt eget liv. Dersom de kunne åpnet døren for de gjenværende kattene hadde de gjort det. 

Det må da gå an å henge i helikopteret og åpne dører? Knuse ruter? Bruke luftgevær??  Hvis husene dette gjelder er intakte, så får kattene seg uten problemer ut. Hvorfor lukket/låste de døren etter seg i en evakuering vel vitende om at firbeinte blir innelåst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken er så forferdelig. Jeg som ikke har tilknytning til verken sted, de savnede, de berørte, de etterlatte eller de omkomne. Likevel tenker jeg så mye på de alle. Om vi bare kunne fordelt sorgen og byrden litt. Hver kveld mens jeg ammer babyen min i søvn tenker jeg særlig på familien på 4. Det kunne vært oss. Det river i hjertet av å tenke på det. Jeg tenker på de etterlatte av småbarnsfamilien som ikke bare mistet personene, men også hjemmet, alle personlige eiendeler og minner etter sine barn og barnebarn. Hvordan kommer man seg videre?

For ikke å snakke om pårørende til de som fortsatt er savnet. Jeg leste en artikkel der den etterlatte faren sa han ikke kom til å bli folk igjen om de ikke blir funnet..

 

😢😭💔

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...