Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Geirfuglen skrev (9 minutter siden):

Tror det er det huset som den katten i 2. etasje er 😢

Men stod det ikke for en stund siden at brannmannskapet hadde vært inne i husene som var forlatt og reddet ut alle dyrene da? Slik jeg har forstått det ihvertfall.

Jammen ikke rart det huset raste, har jo stått på vippen kjempelenge.

• Liker 1
Gjest Geirfuglen
Skrevet
Hatsumomo skrev (27 minutter siden):

Men stod det ikke for en stund siden at brannmannskapet hadde vært inne i husene som var forlatt og reddet ut alle dyrene da? Slik jeg har forstått det ihvertfall.

Jammen ikke rart det huset raste, har jo stått på vippen kjempelenge.

Ikke i den røde sonen, bare i resten av sonen som er evakuert.

Skrevet
Geirfuglen skrev (19 minutter siden):

Ikke i den røde sonen, bare i resten av sonen som er evakuert.

Så katten har sultet ihjel i en uke nå da? Det er jo bare trist.

• Liker 3
Skrevet
Geirfuglen skrev (1 time siden):

Får håpe den har kommer seg ut før det her på et vis, i så fall 💔

• Liker 6
Skrevet
Geirfuglen skrev (15 timer siden):

Og dette bekrefter jo bare det redningsarbeiderne sier om at det er svært farlig å ta seg inn i disse husene. Håper katten fremdeles har 8 liv og at den kanskje finner veien ut på egenhånd nå. 

• Liker 15
Skrevet
Hatsumomo skrev (14 timer siden):

Så katten har sultet ihjel i en uke nå da? Det er jo bare trist.

De sulter ikke på ei uke. Det er verre med vann. Men de fleste som har katt har både mat og vann stående framme. Vår katt pleide drikke fra akvariet vårt også. Katter er ganske seige dyr. Med mindre det var tomt for vann og mat når ulykken skjedde er det slett ikke sikkert de er døde. 

• Liker 6
Skrevet
Gasellen skrev (4 timer siden):

De sulter ikke på ei uke. Det er verre med vann. Men de fleste som har katt har både mat og vann stående framme. Vår katt pleide drikke fra akvariet vårt også. Katter er ganske seige dyr. Med mindre det var tomt for vann og mat når ulykken skjedde er det slett ikke sikkert de er døde. 

Neida, jeg er klar over det. Men det er seigpining uansett. Men får håpe den klarte seg ved å komme seg ut.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har veldig mye klær til baby (gutt) som jeg ønsker å gi bort dersom noen i Gjerdrum trenger det. Jeg bor et stykke unna og har ikke mulighet til å levere direkte. Er det noen her inne som vet hvor jeg kan komme i kontakt med noen som organiserer slikt? Ifht hvor det kan sendes osv uten at det havner i useriøse hender? 

• Liker 1
Skrevet
Plengionika skrev (2 minutter siden):

Jeg har veldig mye klær til baby (gutt) som jeg ønsker å gi bort dersom noen i Gjerdrum trenger det. Jeg bor et stykke unna og har ikke mulighet til å levere direkte. Er det noen her inne som vet hvor jeg kan komme i kontakt med noen som organiserer slikt? Ifht hvor det kan sendes osv uten at det havner i useriøse hender? 

https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?category=0.96&sort=RELEVANCE

Skrevet
Plengionika skrev (3 minutter siden):

Takk for link. Mulig jeg spør dumt nå, men er det sånn at hvem som helst kan ta kontakt og ønske tingene? Jeg vil i første omgang kun gi til de i Gjerdrum som har mistet alt. Er det mer igjen så gir jeg det bort til andre. 

Kontakt gjerdrum kommune feks?

• Liker 1
Skrevet

Ble hèlt satt ut av familien som fortalte historien sin på GMN i dag :hjerte: Så brutalt. Men tenk at førstemann fra pressen ringte mammaen i familien i 06 tiden..Har sagt det hele tiden at de eier virkelig ikke sosiale koder. Alt dreier seg om sensasjon og å være først ute. Skremmende :trist: Ellers må jeg si at man får et tilspisset perspektiv når skolebarna i Gjerdrum lurer på om Victoria (13) fryser der hun ligger, mens utenforstående undres over om kattene har nok mat.

Det var forresten en nydelig gudstjeneste fra Gjerdrum  Prestene sang en vidunderlig vakker duett ("Fragile" versjonen til Sting med norsk tekst inniblant :hjerte:) Jeg spolte over bibeltekstene, men prekenen var veldig sterk og vakker. Veldig få personer, men lenge siden musikken har nådd meg slik. Trygve Skaug var òg en flott bidragsyter :hjerte: Duetten til prestene kan jeg høre igjen og igjen :Nikke: 

• Liker 12
Skrevet
Tradegy skrev (17 minutter siden):

Ble hèlt satt ut av familien som fortalte historien sin på GMN i dag :hjerte: Så brutalt. Men tenk at førstemann fra pressen ringte mammaen i familien i 06 tiden..Har sagt det hele tiden at de eier virkelig ikke sosiale koder. Alt dreier seg om sensasjon og å være først ute. Skremmende :trist: Ellers må jeg si at man får et tilspisset perspektiv når skolebarna i Gjerdrum lurer på om Victoria (13) fryser der hun ligger, mens utenforstående undres over om kattene har nok mat.

Det var forresten en nydelig gudstjeneste fra Gjerdrum  Prestene sang en vidunderlig vakker duett ("Fragile" versjonen til Sting med norsk tekst inniblant :hjerte:) Jeg spolte over bibeltekstene, men prekenen var veldig sterk og vakker. Veldig få personer, men lenge siden musikken har nådd meg slik. Trygve Skaug var òg en flott bidragsyter :hjerte: Duetten til prestene kan jeg høre igjen og igjen :Nikke: 

Man kan ha to tanker i hodet samtidig. Jeg tenker på de omkomne og pårørende mange ganger om dagen, men også på dyrene innimellom.

• Liker 27
Skrevet
Gasellen skrev (På 6.1.2021 den 21.10):

Hvor mange dyr er det snakk om? Jeg vet det ble observert en katt som de ikke klarte å fange. Men katter er ninjaer og kommer til absolutt overalt. Jeg vil tro den kommer seg ut selv nå når mannskapet ikke er like aktive i gropen lenger. 

12 katter og 2 hunder telte jeg nå, de kattene som var nevnt i artikkelen i fra Dagbladet var merket med funnet.

Gasellen skrev (10 timer siden):

Hvis dolokket sto åpent da de evakuerte kan katter ha drukket vann derfra❤️ Det har våre katter gjort (vi prøver selvfølgelig å få dem til slutte) og nabokatten overlevde hos en annen nabo en gang da han hadde sneket seg ned i kjelleren da de dro på helgetur. 

Akkurat nå tenker jeg mye på dyra, fordi det er relativt store sjanser for at man kan finne noen i live. Når løpet er kjørt for menneskene, må det være lov å tenke litt ekstra på dyra, som faktisk kan være i live. 

• Liker 8
Skrevet
On 1/8/2021 at 12:40 AM, Visdomstannaverker said:

Er det egentlig noen som skal se på begravelsen live neste fredag? Jeg tror det vil gjøre for vondt for meg, så jeg lar være,men er bare nysgjerrig på om noen tenker å se. 

Har ikke planer om det da det føles ugreit å bevitne noe som er så voldsomt som den private sorgen. Men tenker å tenne lys for dem :hjerte: Kan også "anbefale" (sterk, men veldig vakker) sørgehøytideligheten fra Gjerdrum fra søndag. Ligger i nettspilleren til NRK. 

• Liker 3
Skrevet
Scoop skrev (2 timer siden):

Man kan ha to tanker i hodet samtidig. Jeg tenker på de omkomne og pårørende mange ganger om dagen, men også på dyrene innimellom.

Hvilken familie var på GMN? Hvor får jeg sett den nå? 

Skrevet
Scoop skrev (13 timer siden):

Helt enig. Det er selvsagt hjerteskjærende med de omkomne og jeg håper for all del at de finner dem snart, så familiene får en grav å gå til. 

Men det er også hjerteskjærende å tenke på at dyr som fremdeles er i live, sulter sakte ihjel fordi de er innesperret i røde soner. Jeg håper så inderlig at alle kjæledyrene som fortsatt lever blir funnet/reddet. 

Hele situasjonen er så tragisk. Jeg tenker fortsatt på dette hver dag. 

• Liker 15
Skrevet
Drizzt skrev (På 9.1.2021 den 7.48):

Hvis de dyrene ikke får tilgang til vann og mat i tide, kommer de til å lide en smertefull og sakte død :(

Mat kan de overleve uten lenge, vann finner de på de rareste steder. Leste selv om en katt i området her som var funnet 2 1/2 mnd innestengt ett sted ettersom den var gått ned over halve kroppsvekten sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...