AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #221 Del Skrevet 12. mars 2021 Archer skrev (1 time siden): Haha.. og det gjør ikke kvinner? Hopper fra mann till mann.. Litt som apekatter, fra gren til gren. Men de bruker gjerne den første kuken bare for å komme seg ut. De hopper på en ny pikk for å flytte oxytocin-nivået bort fra han de har vært med, til en de bare kunne tenkt seg å pule. Da blir det lettere å gå Anonymkode: cdb0e...08e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidhun Skrevet 10. mai #222 Del Skrevet 10. mai (endret) gladogvanlig skrev (På 30.12.2020 den 11.32): Opplever de ofte det? Virkelig? Ja, det gjør de. Dessverre Edit: ikke meningen å kommentere på en gammel tråd, denne kom opp som ny hos meg😂 Endret 10. mai av Lidhun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 10. mai #223 Del Skrevet 10. mai I mine voksne forhold er jeg den som har gjennomført brudd, men kun en gang har mannen blitt noe overrasket og lei seg. Og han har i etterkant sagt at han lærte mye av det. De andre to var helt enige om at forholdet var gått over til vennskap. Men det var null insj hos han til å ta grep så var jeg som måtte «kjøre prosessen» med salg/økonomi/avtaler osv. Har godt forhold til alle tre idag, ingen sure miner. Så min erfaring er at mannen henger mer på gjerdet, har lurt på om de kvier seg mer for å bli single enn kvinner? Jeg er skeptisk til å konstatere at kvinner går FOR lett bare fordi de går oftest. Det kan like gjerne snus til at mannen går for sjelden såfall. Man bør ikke flakse rundt fra partner til partner og bruke andres følelser, men er det absolutt INGEN som burde bruke av sine få gode år her i livet på å være i feil forhold. Ser man på foreldregenerasjonen min kan man fort skryte av at de i større grad holdt sammen fra unge til gamle. Er veldig hyggelig det hvis det var gjensidig og godt. Men svært mange av de forholdene var dårlige der noen har blitt fordi man må, ikke fordi man ønsker det. Det er ingenting positivt med langvarige forhold, hvis de er dårlige. Da har både barn og voksne det bedre med brudd. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #224 Del Skrevet 10. mai gladogvanlig skrev (På 29.12.2020 den 14.27): Forskning viser at det stort sett - men selvsagt ikke alltid - er kvinner som rar initiativet til skilsmisse eller annet samlivsbrudd. Hvert tilfelle er jo unikt, så årsakene til det enkelte samlivsbruddet kan jo variere veldig, men hvorfor er det likevel slik at det alt i alt er så ulikt fordelt på kjønn hvem som «trekker seg»? Jeg kan selvfølgelig kun gå ut fra mine egne erfaringer og observasjoner. Jeg har forlatt tre forhold tidligere. Grunnene mine var: * utroskap * sexnekt over flere år * fullstendig utmelding fra det praktiske i familien AS fra mannens side * vold * familien hans rottet seg sammen mot meg, og han tok deres side hver eneste gang. Min eksmann burde ha forlatt forholdet før jeg forlot ham, men han gjorde det ikke. Også etter at jeg tok ut separasjon, ønsket han å komme tilbake. Hvorfor? Fordi han synes det var ensomt/upraktisk osv å være alene. Fordi han ikke kunne love meg endring på de viktigste og mest alvorlige punktene som var grunnen til bruddet. Jeg har også sett flere menn lide seg gjennom svært giftige forhold, eventuelt være sammen med damer de verken tenner på, elsker eller liker (uten at det er noe objektivt feil ved dama) fordi de ikke ønsker å være alene, og går først hvis de finner ei ny som de kan overlappe med. Siden de fleste kvinner har null interesse i å være "overlapp", er det mange menn som forblir i forhold som de burde ha avsluttet for lengst. Anonymkode: b40f5...072 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #225 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (På 12.3.2021 den 23.57): Litt som apekatter, fra gren til gren. Men de bruker gjerne den første kuken bare for å komme seg ut. De hopper på en ny pikk for å flytte oxytocin-nivået bort fra han de har vært med, til en de bare kunne tenkt seg å pule. Da blir det lettere å gå Anonymkode: cdb0e...08e Det du sier, er imot all statistikk som viser at menn oftest går TIL noen, mens kvinner oftest går FRA noen. Ergo er det oftest menn som har ny fitte når de bryter, mens mange kvinner forblir alene en stund etter bruddet. Anonymkode: b40f5...072 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #226 Del Skrevet 10. mai Jeg kan bare snakke for meg selv. Jeg er mann og jeg har hatt to samboerforhold i livet. Det første avsluttet jeg. Det nåværende forholdet har vart i mange år og vi er etablert med barn og alt. Jeg har vært ganske tydelig på at det ikke fungerer nå. Hvem som tar det endelige skrittet er forsåvidt likegyldig. For min egen del så vet jeg at mye vil bli forandret i forholdet til barna når vi gjør det slutt. Det gjør meg trist. Samtidig så er de såpass store at de nok får med seg at mamma og pappa ikke har det så ok med hverandre. Anonymkode: f5e8f...9e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #227 Del Skrevet 10. mai Eneste grunnen til at kvinner giftet seg før, var ikke fordi de likte mannen de var gift med, men fordi de måtte gifte seg for å være økonomisk trygge, men nå som kvinner har økonomisk frihet og uavhengige inntekter, så trenger de ikke lenger kaste bort tiden på menn. Anonymkode: 263cb...eee 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #228 Del Skrevet 10. mai Svarer for meg selv: fordi mannen var uengasjert. Han sa en ting og gjorde en helt annen ting enn avtalt. Han ville ha ei mamma, kokk, hushjelp, regnskapsfører, men ikke en likeverdig partner. Kompromiss var bare tomme ord. Jeg ble lei av at han tok livet "som det kom" og at "det ville ordne seg" fordi i realiteten betydde det at JEG trakk hele lasset alene. Det var verre å være gift med han enn å være alene, så da valgte jeg heller å være alene. Anonymkode: 05fe8...d93 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #229 Del Skrevet 10. mai Fordi mange kvinner trenger ikke sex. En ny blomstervase kan gjøre dem like lykkelige. Derfor er prostitusjon verdens eldste yrke som dekker verdens eldste behov. Anonymkode: 526f9...361 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #230 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi mange kvinner trenger ikke sex. En ny blomstervase kan gjøre dem like lykkelige. Derfor er prostitusjon verdens eldste yrke som dekker verdens eldste behov. Anonymkode: 526f9...361 Så har du oss kvinner som trenger sex, men ikke får det fordi mannen har valgt med fornuften og ikke med attraksjonen/hjertet da han etablerte seg med oss. Kvinner trenger sex. Poenget er at det er lett for kvinner å få sex uten å være i et forhold, mens det er vanskeligere for menn. Anonymkode: b40f5...072 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #231 Del Skrevet 10. mai Nå synser jeg og gjetter, men jeg vil tro at det i hovedsak er fordi kvinner blir slitne og lei av å "gjøre alt" dvs. være den som må holde orden i huset med rydding, vasking, innkjøp av ting, matlaging og å passe på barn. Har tenkt tanken selv mange ganger at det var mindre "styr" å bo for meg selv, fordi da gikk jeg kun å ryddet og plukket opp etter meg selv. Men nå har jeg en mann som jeg også går å rydder etter mange ganger. Han roter mer enn meg så føler jeg kaster bort tid på hans rot. Har sagt det til han, og han er på bedringens vei med å rydde etter seg selv mer heldigvis. Men i mange tilfeller tror jeg kvinner finner ut at det er enklere på flere måter å bo alene. I noen tilfeller er det sikkert pga. at de ikke ønsker å være i forholdet lengre pga. psykisk eller fysisk vold og/eller utroskap. Anonymkode: 09824...c08 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #232 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fordi mange kvinner trenger ikke sex. En ny blomstervase kan gjøre dem like lykkelige. Derfor er prostitusjon verdens eldste yrke som dekker verdens eldste behov. Anonymkode: 526f9...361 Prostitusjon er ikke "verdens eldste yrke". Det er en stygg myte. Å være jordmor er verdens eldste yrke... Anonymkode: 09824...c08 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #233 Del Skrevet 10. mai Jeg skal synse og gjette litt også; mange kvinner er oppdratt til å sette andre først. Mange menn er oppdratt til at de fortjener å bli satt først. Menn får dermed noe igjen for å være i et forhold, selv om noen ting ikke er bra. Kvinner opplever ikke det samme, det er et minusprosjekt hvor de bruker energi på noe som ikke er bra. Det er vesentlig flere kvinner som sier de har en enorm lettelse når de skilles, jeg tror det er noe psykisk med at de ikke tilpasser seg andre lenger. Teorien min støttes av at menn gjerne vil ha en annen å gå til før de bryter, de har ikke noe å tjene på å bli enslige. Anonymkode: 8fffc...2e7 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #234 Del Skrevet 10. mai Eller så var det ikke like spennende i forholdet lenger. Det hadde blitt til familien AS og fungerte egentlig veldig fint, men så dukket det opp en fyr i den nye jobben som var litt på og vipps så var det litt ekstra krydder og spenning i hverdagen og strikken i trusa var veldig løs og "oi, den falt av gitt. Fyren snubla og mista buksa i fallet og landet med pikken inne i dama". Anonymkode: 01b61...d4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #235 Del Skrevet 10. mai Menn orker ikke tanken på å være alene, de stikker ikke ved mindre de har en ny klar. Anonymkode: f13c8...6f5 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #236 Del Skrevet 10. mai Grunnen er at de ikke kan være fornyde. skilsmisse statistikken er ikke betre bland lespiske par og grunne gitt er storsett like. Hva er fellesnevneren? Hint, det begynner på k 🤣 Anonymkode: 50a6e...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #237 Del Skrevet 10. mai Menn er fornøyd med mindre. Vi kan finne glede i å være i et sånn litt halvveis forhold. Anonymkode: eb206...f3a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #238 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Menn er fornøyd med mindre. Vi kan finne glede i å være i et sånn litt halvveis forhold. Anonymkode: eb206...f3a Men ved å lide dere gjennom et "litt halvveis forhold", forgifter dere jo også forholdet ytterligere for den andre parten. Ingenting er mer skadelig enn å tyne et forhold som har vært dødt lenge. Anonymkode: b40f5...072 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #239 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Menn er fornøyd med mindre. Vi kan finne glede i å være i et sånn litt halvveis forhold. Anonymkode: eb206...f3a Jeg tror det ligger mye der, rett og slett. Menn har hodet på jobben og andre steder. Jeg kjenner noen få menn med skikkelig late og tiltaksløse kvinne (mulig sykdom - vet ikke). Disse mennene flyr som strikkballer med barn og jobb. Ser ikke at de går fra dama. Ser jo på KG at kvinner har mye høyere krav til samlivet enn f.eks jeg har. Jeg ville heller hatt en kvinne som gjorde nada enn å være enslig incel. Det handler om økonomi, sex, kjærlighet og selskap. Jeg ville gått hvis hun tilførte noe direkte negativt til livet mitt. For eksempel forakt, avvisning, humørsyk etc. Anonymkode: 071b8...edb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #240 Del Skrevet 11. mai gladogvanlig skrev (På 29.12.2020 den 14.27): Forskning viser at det stort sett - men selvsagt ikke alltid - er kvinner som rar initiativet til skilsmisse eller annet samlivsbrudd. Hvert tilfelle er jo unikt, så årsakene til det enkelte samlivsbruddet kan jo variere veldig, men hvorfor er det likevel slik at det alt i alt er så ulikt fordelt på kjønn hvem som «trekker seg»? Fordi kvinner har råd til å gå når forholdet ikke fungerer, det hadde de ikke før. Fordi kvinner har det bedre alene med ett barn enn menn, de slipper en ekstra å rydde og vaske for. Fordi Kvinner som lever alene har det bedre enn menn som lever alene. Ekteskapet har vært en institusjon som har hatt en funksjon å kontrollere kvinner og koble sammen familier i bånd, dette behovet er borte. I det moderne samfunn så kan kvinner bo alene med barn, det hadde vært nesten umulig for bare 100 år siden Anonymkode: 0f603...d99 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå