Gå til innhold

Skal du ta koronavaksinen?


ErGlad

Koronavaksine  

252 stemmer

  1. 1. Skal du ta vaksinen?

    • Ja
      126
    • Kanskje, vil se hvilke bivirkninger andre får først
      61
    • Nei
      64

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 30. nov. 2021, 23:01

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kommer antagelig til å ta den om 5-10 år om bivirkningene er luket ut på kort og lang sikt. Tar den ikke nå, er langt bak i køen uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

youcancallmejune skrev (5 minutter siden):

Men det er greit å være prøvekanin for sykdommen? DET vil ikke jeg bli. Den er tusen ganger skumlere enn vaksinen.

Det vet vi ikke noe om. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gleder meg til å få vaksinen! Jeg er helsepersonell, så må forhåpentligvis ikke vente så altfor lenge. 
Anser eventuelle ettervirkninger  av covid som en mye større risiko enn eventuelle bivirkninger av en vaksine, selv om jeg er frisk og relativt ung. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ikke vil ta vaksinen nå men vil avvente og se bivirkningene andre får, føler ikke dere at det er et veldig egoistisk valg? Vi er avhengig av at flest mulig vaksinerer seg, og dere kan være med å bidra at viruset lever lenger i samfunnet enn nødvendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (6 minutter siden):

Ja, det har jeg ingen problemer med. Den har svært lite innvirkning på de fleste som ikke er i risikogruppene.

Og hvor mange får bivirkninger/senvirkninger av vaksiner sammenlignet med hvor mange som tar dem? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Justlooking skrev (2 minutter siden):

Det vet vi ikke noe om. 

Nei, det er akkurat det som er problemet. Vi vet ikke. Noen av oss vet at det kan gå dårlig, men for andre kan det komme som en komplett overraskelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ATLAS6 skrev (Akkurat nå):

Dere som ikke vil ta vaksinen nå men vil avvente og se bivirkningene andre får, føler ikke dere at det er et veldig egoistisk valg? Vi er avhengig av at flest mulig vaksinerer seg, og dere kan være med å bidra at viruset lever lenger i samfunnet enn nødvendig

Nei, føler jeg tar rasjonelle valg når ser på historien. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

youcancallmejune skrev (1 minutt siden):

Og hvor mange får bivirkninger/senvirkninger av vaksiner sammenlignet med hvor mange som tar dem? 

Det er det jo ingen som vet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

youcancallmejune skrev (Akkurat nå):

Nei, det er akkurat det som er problemet. Vi vet ikke. Noen av oss vet at det kan gå dårlig, men for andre kan det komme som en komplett overraskelse.

Som langtidsbivirkningene av en hasteutviklet aksine med andre ord. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

youcancallmejune skrev (2 minutter siden):

Og hvor mange får bivirkninger/senvirkninger av vaksiner sammenlignet med hvor mange som tar dem? 

For mange.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (Akkurat nå):

Det er det jo ingen som vet.

Det vet vi mye om i og med at influensavaksiner har eksistert lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

youcancallmejune skrev (Akkurat nå):

Det vet vi mye om i og med at influensavaksiner har eksistert lenge.

Coronavaksinen er ikke en influensavaksine.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sosialt skrev (2 timer siden):

Anbefaler at du tar koronavaksinen, når det er din tur.

Yes, mam. Den vaksinen skal jeg ta. Fordi de som kan mer om medisin enn meg, anbefaler det. Tidligere vaksiner har gjort det bedre å leve nå enn for 100 år siden. Årsak god nok for meg. 

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

youcancallmejune skrev (2 minutter siden):

Det vet vi mye om i og med at influensavaksiner har eksistert lenge.

Den vanlige som kommer hvert år og er anbefalt kun for eldre? Den har jeg selvfølgelig aldri tatt. Men kjenner noen 80/90 åringer som tar den hver år fordi den er velutprøvd i flere tiår og det går bra. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Godhelg2019 said:

Personlig synes jeg at blodprøve er helt helvete, mens vaksine er helt greit. Nålen er betydelig tynnere.

Hvorfor mener du det er skam å ikke ta en vaksine? Her må du utdype.

Synes jeg utdyper det ganske greit i mitt første innlegg, jeg. Har ingen begrunnelse utover å være redd for sprøytestikk, og det gjør at jeg føler skam. Er ingen gyldig unnskyldning selvsagt, så å ta den er en selvfølge. 

Håper de i fremtiden kan lage vaksineplaster (som i selve dosen, ikke bedøvende krem :Knegg: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Justlooking skrev (12 minutter siden):

Den vanlige som kommer hvert år og er anbefalt kun for eldre? Den har jeg selvfølgelig aldri tatt. Men kjenner noen 80/90 åringer som tar den hver år fordi den er velutprøvd i flere tiår og det går bra. 

I år gikk de raskt tomme for den, men de gamle jeg kjenner tok den tidlig før de gikk tomme heldigvis. Skulle tatt seg ut om jeg eller andre den ikke er anbefalt for skulle tatt den så enda flere eldre som tar den hvert år ikke fikk tatt den 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksinen tar jeg når jeg får tilbudet, så lenge legen mener det er trygt for meg å ta den. Og det ikke dukker opp mange skumle bivirkninger. Men jeg er rimelig langt nede på listen, iallfall sist jeg sjekket. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (44 minutter siden):

Ja, det har jeg ingen problemer med. Den har svært lite innvirkning på de fleste som ikke er i risikogruppene.

Det kan du jo ikke vite, viruset har ikke eksistert lenge nok til at man kjenner konsekvensene på lang sikt... 

Argumentet ditt faller til jorden.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jadaneidaså skrev (1 minutt siden):

Det kan du jo ikke vite, viruset har ikke eksistert lenge nok til at man kjenner konsekvensene på lang sikt... 

Argumentet ditt faller til jorden.

Man er nokså godt kjent med virkningene til viruset, men man kan som du sier selvsagt ikke være helt sikre på langtidsvirkningene etter så kort tid. Ser ikke på det som en god grunn til å ta en annen risiko.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...