Gå til innhold

Skal du ta koronavaksinen?


ErGlad

Koronavaksine  

252 stemmer

  1. 1. Skal du ta vaksinen?

    • Ja
      126
    • Kanskje, vil se hvilke bivirkninger andre får først
      61
    • Nei
      64

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 30. nov. 2021, 23:01

Anbefalte innlegg

Gjest Godhelg2019
ATLAS6 skrev (Akkurat nå):

Nei, tilhører en egen gruppe som får vaksinen. Er i utlandet. 

Ok. Da forstår jeg det. Det tar tre uker for å bli vaksinert, da man må få to doser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Årene har imidlertid ikke gått.

Jeg er ikke generelt kritisk til vaksiner, jeg er kritisk til vaksiner som ikke har fått tid til å vise hva evt. senvirkninger av dem er.

Denne er veldig lik de forrige men spesialisert for akkurat denne varianten. De er dermed blant vaksinene det har vært forsket veldig mest på. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godhelg2019 skrev (1 minutt siden):

Ok. Da forstår jeg det. Det tar tre uker for å bli vaksinert, da man må få to doser.

Jada, første blir forhåpentligvis i jan/feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godhelg2019
EndaEnGang skrev (1 minutt siden):

For min del høres det bare stress ut å reise på ferie midt i en pandemi, men folk er forskjellige sånn. Jeg foretrekker å reise og oppleve en verden uten masete restriksjoner, så jeg venter :) 

Det forstår jeg. Når du antakeligvis må ha vaksinasjonskortet, så har du vel ingen restriksjoner å forholde deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

youcancallmejune skrev (Akkurat nå):

Denne er veldig lik de forrige men spesialisert for akkurat denne varianten. De er dermed blant vaksinene det har vært forsket veldig mest på. 

Veldig lik og helt lik er en vesentlig  forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EndaEnGang
2 minutter siden, Godhelg2019 said:

Det forstår jeg. Når du antakeligvis må ha vaksinasjonskortet, så har du vel ingen restriksjoner å forholde deg til.

Det vet vi strengt tatt ingenting om enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godhelg2019
EndaEnGang skrev (Akkurat nå):

Det vet vi strengt tatt ingenting om enda.

Det er sant. Helsemyndighetene har sagt at de vil tilby vaksinekort til de som tar koronavaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Veldig lik og helt lik er en vesentlig  forskjell.

Nåvel. Det er en artig logikk dere har, synes jeg. Livredde for senvirkninger av en vaksine det er forsket mye på, men ikke særlig redde for en sykdom som har tatt livet av en haug med folk som ikke har hatt underliggende sykdommer. Jaja, dere om det. Jeg skal ta den så snart som overhodet mulig, så da får dere nå bare sitte der og mugne mens jeg snart er velkommen i alle land :) 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godhelg2019
Jaymie skrev (Akkurat nå):

Jeg tar gjerne vaksinen, men som ung og frisk er jeg nok sist i køen foreløpig. 

Om du er over 18 år, så er den siste i køen til å få vaksinen. Barn får ikke vaksine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godhelg2019 skrev (Akkurat nå):

Om du er over 18 år, så er den siste i køen til å få vaksinen. Barn får ikke vaksine.

Jeg er selvfølgelig over 18 år, derfor jeg skrev at jeg er sist i køen. 🤦🏼‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta den. Jeg er frisk, men vil ikke smitte andre. Jeg har aldri reagert på noen vaksiner, og har tatt mange (vært mye på reise til eksotiske strøk). 

Jeg har tro på den nye teknologien og på den felles innsatsen det globale vitenskapelige samfunn har bidratt med. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EndaEnGang
Just now, Godhelg2019 said:

Det er sant. Helsemyndighetene har sagt at de vil tilby vaksinekort til de som tar koronavaksine.

Jeg tviler ikke på at vi får vaksinasjonskort. Det jeg mener er at selv om svært mange har tatt vaksinen innen sommeren, så vet vi ikke hvordan det helsemessige, politiske og økonomiske landskapet ser ut i Europa og "sydlige strøk" (eller her) om et halvt år. Jeg er rett og slett ikke optimistisk nok til å planlegge en normal sommerferie, men synes heller ikke det er problematisk. Reiste ikke utenlands hver sommer før heller, så jeg klarer en til i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EndaEnGang skrev (Akkurat nå):

Jeg tviler ikke på at vi får vaksinasjonskort. Det jeg mener er at selv om svært mange har tatt vaksinen innen sommeren, så vet vi ikke hvordan det helsemessige, politiske og økonomiske landskapet ser ut i Europa og "sydlige strøk" (eller her) om et halvt år. Jeg er rett og slett ikke optimistisk nok til å planlegge en normal sommerferie, men synes heller ikke det er problematisk. Reiste ikke utenlands hver sommer før heller, så jeg klarer en til i Norge.

Det er godt at noen støtter norsk reiseliv og ikke legger igjen pengene i utlandet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

youcancallmejune skrev (1 minutt siden):

Nåvel. Det er en artig logikk dere har, synes jeg. Livredde for senvirkninger av en vaksine det er forsket mye på, men ikke særlig redde for en sykdom som har tatt livet av en haug med folk som ikke har hatt underliggende sykdommer. Jaja, dere om det. Jeg skal ta den så snart som overhodet mulig, så da får dere nå bare sitte der og mugne mens jeg snart er velkommen i alle land :) 

Selv om det er forske mye betyr ikke det at det er forsket lenge. Da mangler man en vesentlig del av forskningen.

Norge er vel et av de landene som er strengest på innreise om man skulle være interessert i det. Foretrekker å holde meg innenlands,  så det betyr uansett lite for meg. Men jeg er takknemlig for at du og andre  vil være prøvekaniner, det er den eneste måten å få vite om senvikninger på. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Selv om det er forske mye betyr ikke det at det er forsket lenge. Da mangler man en vesentlig del av forskningen.

Norge er vel et av de landene som er strengest på innreise om man skulle være interessert i det. Foretrekker å holde meg innenlands,  så det betyr uansett lite for meg. Men jeg er takknemlig for at du og andre  vil være prøvekaniner, det er den eneste måten å få vite om senvikninger på. 

Har jeg forstått deg riktig at du ikke vil ta vaksinen fordi man ikke vet langtidsbivirkningene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Selv om det er forske mye betyr ikke det at det er forsket lenge. Da mangler man en vesentlig del av forskningen.

Norge er vel et av de landene som er strengest på innreise om man skulle være interessert i det. Foretrekker å holde meg innenlands,  så det betyr uansett lite for meg. Men jeg er takknemlig for at du og andre  vil være prøvekaniner, det er den eneste måten å få vite om senvikninger på. 

Men det er greit å være prøvekanin for sykdommen? DET vil ikke jeg bli. Den er tusen ganger skumlere enn vaksinen.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

youcancallmejune skrev (Akkurat nå):

Men det er greit å være prøvekanin for sykdommen? DET vil ikke jeg bli. Den er tusen ganger skumlere enn vaksinen.

Ja, det har jeg ingen problemer med. Den har svært lite innvirkning på de fleste som ikke er i risikogruppene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialt skrev (1 minutt siden):

Har jeg forstått deg riktig at du ikke vil ta vaksinen fordi man ikke vet langtidsbivirkningene?

Jepp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...