Gå til innhold

Skal du ta koronavaksinen?

Koronavaksine  

252 stemmer

1. 1. Skal du ta vaksinen?

• Ja
      126
    • Kanskje, vil se hvilke bivirkninger andre får først
      61
    • Nei
      64

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 30. nov. 2021, 23:01

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja eg skal ta den. Når eg kan.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Godhelg2019 skrev (Akkurat nå):

Her må du utdype slik at flere kan reflektere over dette sammen. Hvilke risiko sikter du til?

Risikoen for at en hasteutviklet vaksine kan gi alvorlige bivirkninger. 

• Liker 9
Gjest Godhelg2019
Skrevet
EndaEnGang skrev (18 minutter siden):

Jeg er ung og utenfor alle risikogrupper, så det trenger jeg i grunn ikke å ta stilling til før om en god stund, men jeg regner med jeg kommer til å ta den når den tid kommer.

Å planlegge utenlandsferie i 2021 ser jeg imidlertid på som i overkant optimistisk, vaksinasjon eller ei. 

Ikke hvis du har fått vaksine og tilhører risikogruppen. Da har du full frihet til å feriere i sydligere strøk. Det synes jeg er rettferdig, mener du ikke det?

Gjest Godhelg2019
Skrevet
PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Risikoen for at en hasteutviklet vaksine kan gi alvorlige bivirkninger. 

Meg bekjent, så er det ingen alvorlige bivirkninger hittil. Har du fått med deg noe jeg ikke har fått med meg?

Skrevet

Jepp, men ikke før det er min tur. Må til utlandet pga jobb regelmessig etter fult av karantene på fritiden. Har til nå hatt fire karanter, og håper å sleppe etter vaksine. 

Skrevet

Meg bekjent, så er det ingen alvorlige bivirkninger hittil. Har du fått med deg noe jeg ikke har fått med meg?

Dette vet man ikke før årene er gått. 

• Liker 8
Gjest Godhelg2019
Skrevet
Rucula skrev (2 minutter siden):

Kanskje om noen år når den er godt utprøvd

Venter du på den norsk utviklende koronavaksinen?

Gjest Godhelg2019
Skrevet
PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Dette vet man ikke før årene er gått. 

Du er ikke alene om å ta en vaksine. Den er allerede satt på millioner av mennesker allerede. Ingen av disse har opplevd store bivirkninger. Om du generelt er kritisk til vaksiner, så forstår jeg det.

Skrevet

Hodet mitt og fornuften sier ja, men magefølelsen min sier nei... Kjenner at tanken på den får det til vrenge seg innvendig.. 🙄

• Liker 9
Skrevet

Jeg vil få den tidlig og er klar som et egg. Jeg gleder meg sånn til å kunne leve mer normalt enn jeg har gjort siden mars. Jeg er overhodet ikke redd for bivirkninger :) 

• Liker 8
Gjest Godhelg2019
Skrevet
Helena! skrev (1 minutt siden):

Jepp, men ikke før det er min tur. Må til utlandet pga jobb regelmessig etter fult av karantene på fritiden. Har til nå hatt fire karanter, og håper å sleppe etter vaksine. 

Er du i risikogruppen? Arbeidsgiver kan ikke tvinge deg til å arbeide i utlandet hvis du må i karantene eller har jeg forstått feil?

Skrevet

Du er ikke alene om å ta en vaksine. Den er allerede satt på millioner av mennesker allerede. Ingen av disse har opplevd store bivirkninger. Om du generelt er kritisk til vaksiner, så forstår jeg det.

Årene har imidlertid ikke gått.

Jeg er ikke generelt kritisk til vaksiner, jeg er kritisk til vaksiner som ikke har fått tid til å vise hva evt. senvirkninger av dem er.

• Liker 7
Gjest Godhelg2019
Skrevet
youcancallmejune skrev (1 minutt siden):

Jeg vil få den tidlig og er klar som et egg. Jeg gleder meg sånn til å kunne leve mer normalt enn jeg har gjort siden mars. Jeg er overhodet ikke redd for bivirkninger :) 

Selvom man får vaksinen så kan man ikke leve normalt før halve befolkningen har fått vaksinen, og det forteller helsemyndighetene.

Skrevet

Er du i risikogruppen? Arbeidsgiver kan ikke tvinge deg til å arbeide i utlandet hvis du må i karantene eller har jeg forstått feil?

Ja, det er feil. Samfunnsnyttig og avhengi av kun reise utenlands ellers kan ikke størst parten av bedriften utfør jobben sin. Ikke i risikogruppen. 

• Liker 3
Gjest Godhelg2019
Skrevet
Helena! skrev (Akkurat nå):

Ja, det er feil. Samfunnsnyttig og avhengi av kun reise utenlands ellers kan ikke størst parten av bedriften utfør jobben sin. Ikke i risikogruppen. 

Her henger ikke jeg med. Hva jobber du med?

Skrevet

For høy risiko iht tiden de har brukt for at jeg tar den. Men har ikke mulighet før i 2021 allikevel, så kanskje man vet mer innen det. Kanskje.

Gjest Godhelg2019
Skrevet
ATLAS6 skrev (23 minutter siden):

Ja, jeg skal ta den. Foreløpig så ser det ut som jeg får den i jan/feb, og det gleder jeg meg veldig til. 

Interessant. Regner med at du har høy alder og er i risikogruppen hvis skal ta vaksinen allerede i januar.

Skrevet

Interessant. Regner med at du har høy alder og er i risikogruppen hvis skal ta vaksinen allerede i januar.

Nei, tilhører en egen gruppe som får vaksinen. Er i utlandet. 

Gjest Godhelg2019
Skrevet
Nala79 skrev (1 minutt siden):

For høy risiko iht tiden de har brukt for at jeg tar den. Men har ikke mulighet før i 2021 allikevel, så kanskje man vet mer innen det. Kanskje.

Det er sant. I følge HI, må man vente til sommer 2021 før man kan ta vaksinen. Derfor mener jeg det er god tid til å vurdere om man trenger vaksinen.

Gjest EndaEnGang
Skrevet
6 minutter siden, Godhelg2019 said:

Ikke hvis du har fått vaksine og tilhører risikogruppen. Da har du full frihet til å feriere i sydligere strøk. Det synes jeg er rettferdig, mener du ikke det?

For min del høres det bare stress ut å reise på ferie midt i en pandemi, men folk er forskjellige sånn. Jeg foretrekker å reise og oppleve en verden uten masete restriksjoner, så jeg venter :) 

• Opprett ny...