Gå til innhold

Svigermor "angrep" datteren vår på julaften


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I mitt hus bråker barn så mye de vil innenfor rimelighetens grenser. Takler ikke andre det kan de bare reise! I andres hus så mye som vertskapet tillater

Ser denne havna i feil tråd men uansett like aktuell her! 

Endret av Cer3s
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir satt ut. For er det ingen som bryr seg om mannen til TS oppi dette?

Kun et par som har spurt om hva han sier, som TS bare ignorerer.

Det er synd på jenta, men det er vel mye «stakkars» TS. Og TS synes kun synd på seg selv og datter.

Det er merkelig at svigermor har vært helt grei frem til nå. De 10 årene som TS sier hun har kjent henne. Det gis inntrykk av at hun har hatt kontakt med barnebarna i flere år, fra de ble født?

Hadde min forelder gjort noe sånt hadde jeg blitt kjempelei meg, sint, fortvilet og skuffet. Forholdet mellom mannen og moren hans er jo ødelagt. Det kan ikke være lett for mannen din TS. Og hvis hun faktisk har gjort slikt mot mannen i hans barndom får han kanskje dårlig samvittighet i tillegg, for å utsette sitt eget barn for moren. Noe han nå følte var trygt.

I tillegg hadde jeg blitt bekymret for svigermors helse når noe slikt skjer ut av det blå. På de 10 årene du har kjent henne, har du og henne hatt et greit forhold, eller mye konflikter ellers? Har du på ingen måte blitt glad i henne?

Det er synd på datteren din, av flere grunner. Og jo, barn får med seg så mye mer enn voksne tror. Husker godt selv at jeg fikk med meg hvisking eller mening i samtaler voksne trodde de klarte å skjule.

Anonymkode: 7023e...adc

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg ble ringt i dag angående besøksforbud og dette med at vi har valgt å anmelde. 
Vi skal inn til politiet over nyttår sammen med flere vitner fra julefeiringen, i tillegg vil de ha en dialog med bestemoren til ungene. 
Beklager at ikke alle detaljer kommer tydelig frem her med en gang, jeg er opprørt og lei meg over alt som har skjedd og tidvis i sjokk over hvordan voksne mennesker i denne tråden svarer. 


Det er leit at du påstår jeg troller. Jeg får dessverre ikke gjort noe med hva du tenker og tror. 

-TS
 

Anonymkode: b63fb...423

Hvorfor trenger du besøksforbud mor svigermor? Tror du hun vil oppsøke barnet ditt og skade henne ytterligere?

Ts, du trenger hjelp til å bearbeide egne følelser, for å ikke traumatisere barnet ditt ytterligere.

Anonymkode: 2759e...15e

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rant skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du det? Leser ikke dette som troll. Mange barn opplever vold i hjemmet - bare les om alle barna som ringte politiet i løpet av juleaften. 

Det er ikke det at det er vold som gjør dette til en trolletråd. Det er hvordan TS overdriver og overdramatiserer alt rundt samtidig som hun/han stadig tilpasser historien etter andres innlegg mange ganger. Og jeg har dessverre lest mange slike denne julen så det er minst ett veldig aktivt troll som har samme stil i flere av de. Tro meg jeg pleier å være blant de naive her, men  jeg har fått nok nå med blant annet avliving av friske valper og trolling om grov vold mot en unge.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts, jeg tror deg og synes du handler riktig ut fra det du skriver. At svigermor ikke reagerte med anger og bekymring for barnet er svært bekymringsfullt.

At bestemoren ikke reagerer med anger eller bekymring viser dog heller at TS tilbakeholder viktig informasjon om saken, og at det hele ikke er den solskinnshistorien som hun utgir seg selv og sine barn til å være. I denne tråden har nok en brødsmule blitt til 10 brød for å smøre på sin historie for å få sympati for sine handlinger. Vel, jeg kjøper det ikke. Det ligger garantert noe mer og større bak enn akkurat denne koselig lille juleklemmen og litt god julestemning. 

Anonymkode: 11185...783

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk dere godt om hvorfor Ts opplyser noe om farens reaksjon på det hele.

Anonymkode: 83ae1...39b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt mark av at ts konsekvent skriver at bestemora kasta ungen i bordet. Akkurat som hun løfta hun opp, og sikta på bordkanten. 

Jada, flisespikkeri i en ellers dårlig trolle historie... 

Hold deg til at bestemora dytta henne. 

Anonymkode: ceb99...37a

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (1 minutt siden):

Det er ikke det at det er vold som gjør dette til en trolletråd. Det er hvordan TS overdriver og overdramatiserer alt rundt samtidig som hun/han stadig tilpasser historien etter andres innlegg mange ganger. Og jeg har dessverre lest mange slike denne julen så det er minst ett veldig aktivt troll som har samme stil i flere av de. Tro meg jeg pleier å være blant de naive her, men  jeg har fått nok nå med blant annet avliving av friske valper og trolling om grov vold mot en unge.

Jeg ser det ikke, beklager. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenk dere godt om hvorfor Ts opplyser noe om farens reaksjon på det hele.

Anonymkode: 83ae1...39b

ikke opplyser................

Anonymkode: 83ae1...39b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer... Hvorfor er det viktig med et besøksforbud? Er det viktig for datteren din? Forstår hun hva det er? Er det viktig for dere? Er det sånn at svigermor oppsøker dere igjen oppfører seg truende? 

Kan man få innvilget besøksforbud av noe slikt? Bør der ikke være noe risiko for fremtidige vold inne i bildet? 

Anonymkode: a78c1...f74

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts, jeg tror deg og synes du handler riktig ut fra det du skriver. At svigermor ikke reagerte med anger og bekymring for barnet er svært bekymringsfullt. Nå får " riktige" instanser vurdere videre, og fagpersoner vet dette bedre enn oss på Kvinneguiden. Jeg tror også at svigermor er syk, for slikt gjør man bare ikke.

Og dere som forsvarer vold mot barn... Og særlig på grunnlag av støy,dårlige manerer og høyt turtall... Hva med barn med diagnoser? Skal man bare ta fram stekepannen eller? Nei,barn skal være barn og trygge i sitt eget hjem. Tåler man det ikke, blir man hjemme.

Ts: hva sier de andre i selskapet? Og hvordan har mannen din det... Får vondt av han også siden barna er det kjæreste man har, men man er også lojal mot sine foreldre. 

Uansett, jeg håper dere kommer over det på en grei måte. Og godt nyttår ❤️ (når den tid kommer).

Anonymkode: 32cd0...619

Tusen takk for så gode ord, det varmer. 
Jeg sitter i lettere sjokk over at veldig mange her forsvarer vold mot barn 😮 Jeg tror nesten ikke mine egne øyne når jeg leser. Er det normalt å godta slik??
Det er i min verden nemlig HELT uakseptabelt. 

De andre i selskapet er fremdeles i sjokk og har vært her i dag med nybakte rundstykker, suppe og en stor kurv med frukt,nøtter og diverse godis til oss og barna.... 
De ble igjen å ryddet opp når vi måtte haste til sykehuset.... Helt fantastiske mennesker som ikke vet hva godt de skal få gjort. 
De har alle sagt ja til å gi vitneuttalelse til politiet og flere av de ønsker også å anmelde hendelsen. Slik jeg har forstått skal det ikke være nødvendig at de gjør det, siden anmeldelse allerede ligger inne, men det vil være sentralt med deres tilbakemeldinger om hva de så og opplevde i ett avhør. 

Mannen er sjokkert, lei seg og sint. Mest av alt har han ekstremt vondt av jenta vår :(

-TS

Anonymkode: b63fb...423

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rabrabara skrev (På 26.12.2020 den 20.57):

 

Jeg har vært i dialog med politiet, noe jeg har presisert flere ganger. 
Dersom du ikke ønsker å tro på dette så står du fritt til det, men da har du kanskje heller ikke noe særlig konstruktivt å bidra med i denne tråden. 

-TS 

Anonymkode: b63fb...423

Endret av Matas
Ryddet for sitering av slettet innhold. - Matas, mod.
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest rabrabara
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært i dialog med politiet, noe jeg har presisert flere ganger. 
Dersom du ikke ønsker å tro på dette så står du fritt til det, men da har du kanskje heller ikke noe særlig konstruktivt å bidra med i denne tråden. 

-TS 

Anonymkode: b63fb...423

Du svarte meg at det var barnevernsvakta som hadde vært i kontakt med politiet da jeg spurte hvem i politiet du hadde snakket m. Politiet på vakt sa du de hadde snakket med. For en som har jobbet i politiet i mange år høres dette rart ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bare lurer... Hvorfor er det viktig med et besøksforbud? Er det viktig for datteren din? Forstår hun hva det er? Er det viktig for dere? Er det sånn at svigermor oppsøker dere igjen oppfører seg truende? 

Kan man få innvilget besøksforbud av noe slikt? Bør der ikke være noe risiko for fremtidige vold inne i bildet? 

Anonymkode: a78c1...f74

vi har ønsket besøksforbud da vi ble anbefalt å gjøre dette på bakgrunn av at vi ikke vet hvorfor svigermor reagerte så voldsomt og voldelig som hun gjorde. Med tanke på tidligere historikk med henne og at vi da som sagt ikke vet om det ligger fysisk eller psykisk sykdom bak dette så er det også en fare for at hun vil gjenta samme adferd. Spesielt siden hun hverken beklager eller er lei seg for det som skjedde men presiserer at barnet "kanskje lærte" og trengte harde rammer i oppdragelsen sin. 

-TS

Anonymkode: b63fb...423

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres over hvorfor du føler du trenger å "lufte" denne påståtte hendelsen etter å allerede ha snakket med vakthavende lege, politi, barnevern og miljøarbeider.

Anonymkode: 31ef8...d33

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frøkensina skrev (50 minutter siden):

Venninnen min sitt barn som fikk hjernerystelse skulle holde seg i ro i flere dager. Når jeg selv ble innlagt på sykehus med kraftig hjernerystelse måtte jeg holde meg i ro i over en uke etter jeg kom hjem. 

Det endrer uansett ikke at denne tråden bare er trolling. TS overdriver og tilpasser hele tiden historien etter svarene hun/han får. Ganske lik stil som valpetråden, vold mot små barn og hunder er en suksessoppskrift for juletrolling tydeligvis.

Holde seg i ro ja, men ikke holde senga i flere dager. 

Anonymkode: 04821...37e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg må nok en gang presisere at jenta vår ikke får med seg noe som helst av disse instansene vi snakker med omkring dette. 
Her hjemme trygger vi henne alt vi kan, har lagt planer for en rolig og positiv feiring innenfor hennes forutsetninger og helse i morgen og snakker med henne om at bestemor er syk i tankene sine og at det hverken var julen eller storesøster sin feil det som skjedde. 
Storesøster presiserer igjen og igjen at hun ikke vil ha bestemor her før bestemor er "frisk i tankene" noe vi har lovet henne å imøtekomme. 
Politiet anbefaler som sagt midlertidig besøksforbud og ser situasjonen som svært alvorlig, også med tanke på at bestemoren ikke angrer seg og også svar ja på at hun viste at hun både dyttet hardt og med formål om at storesøster skulle treffe bordet. 

Innstansene som ble direkte involvert var barnelege og Barnevern da vi fikk snakke med ei som var på vakt før hjemreise, deretter dialog med politiet. 
De eneste ressurspersonene storesøster har opplevd å forholde seg til er barnelege og øvrig sykehuspersonell. 

Det er jeg som mor som har søkt veiledning hos både BV og også spurt om dialog med psykiatrisk team fordi jeg vil sikre meg på alle måter at jenta vår kommer gjennom dette på en så god måte som mulig i tillegg til at jeg vil tilegne meg all informasjon jeg bare kan for å møte eventuelle reaksjoner her hjemme så godt som mulig. 

Det jeg gjør gjør jeg av kjærlighet til barnet vårt, det er på ingen måte for å bidra til traumatisering. At enkelte her kan påstå noe slik er for meg helt sjokkerende. 

-TS

Anonymkode: b63fb...423

Du gjør en fantastisk jobb. Tar av meg hatten for deg! Virkelig. Barnet kommer seg gjennom dette når dere skaffer hjelp og er så handlekraftige som dere er. Det viktigste er alltid hva som skjer etter et traume, og traumet blir mye større om det ikke blir tatt tak i. Her gjør dere alt rett. Dere tar tak i det slik at det ikke skal feste seg. Det er bedre å ta tak i det med én gang enn å vente til det utvikler seg til kronisk traumatisering. 
 

Endret av Uatskillelig
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At bestemoren ikke reagerer med anger eller bekymring viser dog heller at TS tilbakeholder viktig informasjon om saken, og at det hele ikke er den solskinnshistorien som hun utgir seg selv og sine barn til å være. I denne tråden har nok en brødsmule blitt til 10 brød for å smøre på sin historie for å få sympati for sine handlinger. Vel, jeg kjøper det ikke. Det ligger garantert noe mer og større bak enn akkurat denne koselig lille juleklemmen og litt god julestemning. 

Anonymkode: 11185...783

Nei, det viser at svigermor mangler evnen til konsekvenstenkning og empati. Rus, frontallappdemens ets kan være årsak... Man gjør ikke slikt. Hadde mine barn gått løs på svigermor slik hun måtte handle i selvforsvar... Hun hadde uansett vært svært bekymret for barnet. Dette er ingen vanlig reaksjon etter man har skadet et menneske og særlig ikke noen man er glad i.

Til Ts: bra du har gode folk rundt deg for det kommer både du, barna og mannen til å trenge.

Anonymkode: 32cd0...619

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillEve skrev (10 minutter siden):

Ærlig talt. Når jeg skal gjenfortelle en hendelse er det ikke alltid jeg har alle faktaene 100% korrekt jeg heller.. Forskjellen på en miljøterapaut og arbeider er da ikke essensielt for historien her. Hovedpoenget er at bestemor brukte vold mot barnebarnet sitt, alle andre detaljer er da likegyldige. 

Ærlig talt. Det som er essensielt for å skille sannhet fra løgn er detaljene. 

Anonymkode: ea944...13d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...