Gå til innhold

UIO - Resultat sperret ? Juks ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når har du møtet? 

Anonymkode: 6e84b...be8

Jeg har ikke møtet ingen. De var veldig tydelig at hvis vi skulle møte, de ville bare skrive ned min forklaring, for da sende til klagenemnda. 

Jeg bestemt i dette tidspunkt  å skaffe en advokat, og skrevet tilbake til skolen å så at jeg klarer ikke å bære dette alene, og at jeg ikke har nok kunnskap i disse ting, derfor har jeg skaffet en advokat.

De så at det er greit, og de avventer til at advokaten tar kontakt. 

I følge advokaten, jeg skal ikke gjøre noe mer nå. 

Jeg skal postere her hvis det er noe utvikling. 

 

Anonymkode: 969d0...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ett plan er det jo absurd at man gjør en så stor greie ut av dette, altså det er snakk om norsk-kurs av alle ting. På en annen side er det viktig å presisere at ingen ved UiO synes "sånne" saker er noe morsomme. Dette er formalia og overholdelse av akademisk redelighet er et absolutt "must" for universitetet dersom de ønsker å bli tatt seriøst i Norge og i utlandet. 

Jeg ville tippe at slik uredelighet som ts har utvist sanksjoneres noe mildere enn om man griper noen i slik praksis lengre ut i studieforløpet feks som ledd i masteroppgave eller doktoravhandling. Over 50% er jo ekstremt, men plagiat forekommer faktisk pinlig ofte også på det aller høyeste nivået på utdanningsstigen. 

Mitt stalltips er 6 mnd utestengelse fra akademia. Så kan jo vi andre klø oss i hodet over hvorfor noen velger å plagiere over halvparten av en så kort besvarelse. Altså vi snakker om under èn dataskrevet side! Jeg finner det helt uforståelig at noen gidder å copy/paste i en så kort tekst.

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

RESULTAT:

Det ble vedtaket at jeg blir utestengt i ett semester ( våren 2021 )  og annullert eksamen.

 

Hva er konsekvenser av det? 

Jeg betalte 16500 kr for å ta dette kurs ved UIO, mister jeg retten til å gå til eksamen senere i høsten? 

Jeg tar 3 emner på andre privat skolen, betyr det at ikke kan ta eksamen nå i mai/juni? 

 

 

Anonymkode: 969d0...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

RESULTAT:

Det ble vedtaket at jeg blir utestengt i ett semester ( våren 2021 )  og annullert eksamen.

 

Hva er konsekvenser av det? 

Jeg betalte 16500 kr for å ta dette kurs ved UIO, mister jeg retten til å gå til eksamen senere i høsten? 

Jeg tar 3 emner på andre privat skolen, betyr det at ikke kan ta eksamen nå i mai/juni? 

 

 

Anonymkode: 969d0...173

Du kan ikke ta eksamen nå i mai og juni. Til høsten, altså fra august og utover kan du ta eksamen igjen. 

Anonymkode: ca14d...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

RESULTAT:

Det ble vedtaket at jeg blir utestengt i ett semester ( våren 2021 )  og annullert eksamen.

 

Hva er konsekvenser av det? 

 

Jeg tar 3 emner på andre privat skolen, betyr det at ikke kan ta eksamen nå i mai/juni? 

Anonymkode: 969d0...173

Tar du de 3 emnene på en annen skole enn Universitetet i Oslo? Spør de som fattet vedtaket eller den andre skolen om du mister retten til å ta emnene. Dumt å satse på at du får riktig svar fra Kvinneguiden, bedre å få svar fra de som faktisk vet svaret. 

Anonymkode: 8e4f7...dec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Et annet tips til neste semester du får lov å studere: sider som Kvinneguiden, diskusjon.no, wikipedia er litt "no,no" å hente stoff fra. Jeg er sensor på vgs, og dør litt innvendig når tilsynelatende smarte elever henviser til disse "kildene"...)

Anonymkode: bea48...fbe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

RESULTAT:

Det ble vedtaket at jeg blir utestengt i ett semester ( våren 2021 )  og annullert eksamen.

 

Hva er konsekvenser av det? 

Jeg betalte 16500 kr for å ta dette kurs ved UIO, mister jeg retten til å gå til eksamen senere i høsten? 

Jeg tar 3 emner på andre privat skolen, betyr det at ikke kan ta eksamen nå i mai/juni? 

 

 

Anonymkode: 969d0...173

Da var du faktisk heldig ettersom at du kunne ha blitt utestengt i 12 måneder. De 16500 kronene er selvsagt sure penger, men å betale for studier er ikke det samme som betale for vitnemål etc.

Og ja, du har forstått rett. Disse eksamenene som du skulle ha i mai/juni er nå annullert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

(Et annet tips til neste semester du får lov å studere: sider som Kvinneguiden, diskusjon.no, wikipedia er litt "no,no" å hente stoff fra. Jeg er sensor på vgs, og dør litt innvendig når tilsynelatende smarte elever henviser til disse "kildene"...)

Anonymkode: bea48...fbe

Hjertens enig! Unntaket som bekrefter regelen er eventuelt som data i en diskursanalyse eller lignende, men som kilde til kunnskap?! Nei, og atter nei! 

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...