AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #141 Del Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er 3ndy med 3 hårstrå på hodet. Ingen har noensinne tenkt på kun 3 hårstrå før! Nytenkende. ❤️ Må se det positive i dette. ❤️ Anonymkode: fd8d8...273 Ehm? 🧐 Anonymkode: d8f62...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airman Skrevet 24. mars 2021 #142 Del Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 14.24): I over ett år nå så har jeg hatt håravfall og jeg orker snart ikke mer. Det slutter jo aldri å falle av og jeg blir tynnere og tynnere i håret. Dette går så inn på meg, jeg klarer ikke å slappe av og roe meg ned. Før noen nevner vitaminer og lege. Har tatt blodprøve i april for vitaminer, jeg nevnte for legen at jeg mister mye hår så han tok de prøvene som var nødvendige. Mangler ingenting. Har prøvd med hårvitaminer, Priorin, har tatt priorin i snart et halvt år, ingen forskjell. Har prøvd shampo mot håravfall, hjelper ikke, føler jeg. Har vært hos hudlege og han sa at jeg har genetisk håravfall. Jeg ble helt fortapt Jeg har alltid gått rundt å håpet på at han har tatt feil, men jeg tviler nå... Jeg trenger ikke se meg i speilet, jeg føler at jeg har mindre hår. Dette går så inn på meg at jeg finner det slitsomt å leve. Jeg er klar over det at det finnes verre ting i livet, folk som sliter med verre ting, men jeg klarer ikke å se noe positivt, håret tar stor del av livet mitt. Vær så snill ikke kom med spydige komentarer, det trenger jeg ikke. Virkelig! Om noen har noen råd eller hva som helst, hjelp? Anonymkode: d8f62...886 Du får legge en plan om hvordan og når du griper inn.. For oss menn er det enkelt vi bare raker oss, så er det problemet borte.. Ta endel selfies med håret, så er tiden inne for forandring, trenger ikke være noe negativt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 24. mars 2021 #143 Del Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva om du kjøper sånn blond hårfarge spray? De er laget for å freshe opp fargen i hår røttene, finnes til både blonde og brunetter. Vaskes ut og ikke permanent. Men kan jo hjelpe føle deg litt freshere før du går ut døra? Noen av de sprayene har også en effekt at det gir håret mer volum Anonymkode: 8e591...072 Det å bleke/lysne håret gir automatisk mer volum fordi håret blir tråere og tørrere. Så det er en del jobb å pleie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #144 Del Skrevet 25. mars 2021 Airman skrev (11 timer siden): Du får legge en plan om hvordan og når du griper inn.. For oss menn er det enkelt vi bare raker oss, så er det problemet borte.. Ta endel selfies med håret, så er tiden inne for forandring, trenger ikke være noe negativt Ehh... Vel, nei..har ikke noe svar på dette.😒 Anonymkode: d8f62...886 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airman Skrevet 25. mars 2021 #145 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ehh... Vel, nei..har ikke noe svar på dette.😒 Anonymkode: d8f62...886 Det er jo slik med menn oxo.. Noen prøver å bekjempe det med hentesveis, noen gir bæng og har langt hår med måne på toppen, men det enkleste er å rake det bort. Jenter har stort utvalg i parykker, så da kan du velge hvordan du vil se ut.. Men viktig at du venner deg til tanken og ikke går i kjelleren mentalt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #146 Del Skrevet 25. mars 2021 Bruker for tiden hår-serumet fra The Ordinary og sett på en del anmeldelser. På bli vakker er et mange som gir det 5 stjerner og skriver at håret har blitt tykkere etter 14 dager. Hår vokser 0,5 cm eller mindre på 2 uker så det en fysisk umulighet. Jeg bruker det sammen med Nisim sjampo og har gjort det nå i flere uker. Mister fortsatt like mye hår, venter på et mirakel. Anonymkode: 798fa...0a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #147 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 23.3.2021 den 19.43): Neineineinei! For guds skyld, ikke begynn å bruk luer og caps!!!! Jeg skjønner at du som skrev dette mente det godt, men mye bruk av luer og caps kan gjøre problemet enda verre!! Da kam man begynne miste hår pga slitasje, og det kan skje ALLE som bruker hodeplagg ofte! Det jeg anbefaler deg er å ta godt vare på det håret du har igjen, slik at du ikke mister mer pga slitasje! Noe som har hjulpet meg godt er å bruke silke pute strekk, gir mindre slitasje på håret enn andre stoff. Jeg vet ditt problem ikke er hårtap pga slitasje, men det er vell så viktig å ta godt vare på det man har igjen! Ikke bruk hårføner, ta olje i håret før du grer det, unn deg en god hårkur, og kjøp deg en børste som er egnet til hair extention (de sliter mindre enn vanlige børster) Anonymkode: 8e591...072 Kan du linke til den børsten? Anonymkode: d8f62...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2021 #148 Del Skrevet 25. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bruker for tiden hår-serumet fra The Ordinary og sett på en del anmeldelser. På bli vakker er et mange som gir det 5 stjerner og skriver at håret har blitt tykkere etter 14 dager. Hår vokser 0,5 cm eller mindre på 2 uker så det en fysisk umulighet. Jeg bruker det sammen med Nisim sjampo og har gjort det nå i flere uker. Mister fortsatt like mye hår, venter på et mirakel. Anonymkode: 798fa...0a5 Hår vokser 1-2 cm i måneden. Mørkt hør vokser fortere enn lyst. Nå har ikke jeg sett hva den inneholder, men hvis disse har tynt hår eller dårlig hårvekst er det klart de vil legge merke til 1 cm mer hår på to uker. Men nå skal det sies at folk skriver mye rart også, blant annet at de ser de har fått mindre rynker av retinolserum etter noen få dager, men det er faktisk fysisk umulig. Anonymkode: 04d30...30f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #149 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Kan du linke til den børsten? Anonymkode: d8f62...886 Jeg bruker denne, kjempe digg børste 😊 https://greatlengths.no/Produkt/112/810008147/Børste-Acca-Kappa-Black-Oval-Z3 den er dyr, men de har mange flere også: https://greatlengths.no/Kategori/112/Børster Men man trenger ikke kjøpe et dyrt merke, man får sånne børster i myk plast på matbutikken 😅 viktigste er at børsten ikke river opp floker, men at den heller bare glir over håret og heller nøster opp floker, sånn at håret ikke ryker Anonymkode: 8e591...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #150 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 14.24): I over ett år nå så har jeg hatt håravfall og jeg orker snart ikke mer. Det slutter jo aldri å falle av og jeg blir tynnere og tynnere i håret. Dette går så inn på meg, jeg klarer ikke å slappe av og roe meg ned. Før noen nevner vitaminer og lege. Har tatt blodprøve i april for vitaminer, jeg nevnte for legen at jeg mister mye hår så han tok de prøvene som var nødvendige. Mangler ingenting. Har prøvd med hårvitaminer, Priorin, har tatt priorin i snart et halvt år, ingen forskjell. Har prøvd shampo mot håravfall, hjelper ikke, føler jeg. Har vært hos hudlege og han sa at jeg har genetisk håravfall. Jeg ble helt fortapt Jeg har alltid gått rundt å håpet på at han har tatt feil, men jeg tviler nå... Jeg trenger ikke se meg i speilet, jeg føler at jeg har mindre hår. Dette går så inn på meg at jeg finner det slitsomt å leve. Jeg er klar over det at det finnes verre ting i livet, folk som sliter med verre ting, men jeg klarer ikke å se noe positivt, håret tar stor del av livet mitt. Vær så snill ikke kom med spydige komentarer, det trenger jeg ikke. Virkelig! Om noen har noen råd eller hva som helst, hjelp? Anonymkode: d8f62...886 Nisim sjampo er tingen. Anonymkode: e7c58...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2021 #151 Del Skrevet 26. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 22.3.2021 den 17.53): Hei dere ♥️ Tenkte å oppdatere litt. Jeg har sluttet med Nisim shampo da jeg plutselig oppdaget at jeg mistet mye hår. Det hjalp i starten men etter en stund så begynte jeg å miste mer hår. Nå bruker jeg Redken All Soft shampoen, mister like mye men.. Har også vært hos lege og tatt blodprøver, viste mangel på Ferritin så jeg har begynt på jerntabletter. Tar også D vitamin og B kompleks. Føler at det ikke hjelper noe på håret men kanskje må det gå litt tid før det hjelper. Jeg er kjempelei meg og håret føles bare pistrete og etter 2 dager er det fett som bare det. Det er blitt tynnere rundt hele og hodebunnen synes. Vet ikke hva jeg skal gjøre mer og dette tærer på meg noe voldsomt. TS Anonymkode: d8f62...886 Ops, da kom jeg med feil tips.. sorry, leste ikke denne før jeg svarte. Anonymkode: e7c58...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #152 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 22.3.2021 den 17.53): Hei dere ♥️ Tenkte å oppdatere litt. Jeg har sluttet med Nisim shampo da jeg plutselig oppdaget at jeg mistet mye hår. Det hjalp i starten men etter en stund så begynte jeg å miste mer hår. Nå bruker jeg Redken All Soft shampoen, mister like mye men.. Har også vært hos lege og tatt blodprøver, viste mangel på Ferritin så jeg har begynt på jerntabletter. Tar også D vitamin og B kompleks. Føler at det ikke hjelper noe på håret men kanskje må det gå litt tid før det hjelper. Jeg er kjempelei meg og håret føles bare pistrete og etter 2 dager er det fett som bare det. Det er blitt tynnere rundt hele og hodebunnen synes. Vet ikke hva jeg skal gjøre mer og dette tærer på meg noe voldsomt. TS Anonymkode: d8f62...886 Hei! Fant innlegget ditt da jeg søkte på problematikken fordi jeg sliter med det samme. Har ikke lest hele tråden din her enda, men tenkte å gjøre det nå. Det jeg imidlertid kunne tenkt meg tips om fra deg er: 1.Hvordan setter du opp håret eller unngår for mye hår liggende rundt OVERALT i huset og hvor enn du går? Jeg har til og med holdt på å ødelegge robotstøvsugeren vår med alt håret mitt🙈 Og barna mine har alltid masse hår fra meg på klærne og under sokkene når jeg leverer i barnehagen, så må bruke lang tid på å nappe det av før jeg går😳. Bare dette er utrolig plagsomt og slitsomt i seg selv. Jeg aner ikke hvordan jeg skal holde det i sjakk, men prøver å koste, støvsuge og vaske opp hår daglig. 2. Det andre jeg lurer på er om du vet om teknikker for å vaske håret uten at minst 300-500 hårstrå faller av? Jeg tørr nesten ikke vaske håret lengre. Men det blir fort fett slik som ditt. Tynt, pistrete og fett. Har tenkt på om det kan være noe hormonelt. Det ble verre etter jeg begynte på hormonprevensjon. Jeg har også vært hos legen og der finnes ingen svar. Mangler visstnok ingenting. Tar ekstra B-vit for håret, og brukt spesial kosttilskudd for hår og negler. Ingenting sånt hjelper. Har brukt penger på dyre hårprodukter hos frisører. Det var bortkastede penger. En kur gjorde at håret bare fallt enda mer av😨 Nå skal jeg se etter flere tips her i tråden din! Anonymkode: 65083...22d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #153 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 23.3.2021 den 20.04): Jeg vil anbefale to ting. Den ene er å nå prøve disse tilskuddene i en del måneder for å gi den tid til å bygge opp lagrene og la kroppen produsere det den trenger for å lage hår. Er ikke hår døde celler? Vokser ikke håret saktere i perioder? Det andre jeg anbefaler er kanskje det vanskeligste. Stress ned. Stress, angst, bekymringer og mye styr har aldri vært bra for håret. Og forsøk å vise den samme omsorgen og forståelsen ovenfor deg selv som du ville gjort for en god venninne ❤ Rådene mine er naturligvis ingen quick fix eller enkle, beklager at jeg ikke har råd som er mer håndfaste. Jeg vet at det kan være beinhardt når kroppen endrer seg på områder som er sterkt knyttet til vår identitet. Mange god tanker fra meg❤ Anonymkode: 1b370...931 Det var et fint svar til Ts, og oss andre som sliter med nøyaktig det samme❤️ Anonymkode: 65083...22d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #154 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei! Fant innlegget ditt da jeg søkte på problematikken fordi jeg sliter med det samme. Har ikke lest hele tråden din her enda, men tenkte å gjøre det nå. Det jeg imidlertid kunne tenkt meg tips om fra deg er: 1.Hvordan setter du opp håret eller unngår for mye hår liggende rundt OVERALT i huset og hvor enn du går? Jeg har til og med holdt på å ødelegge robotstøvsugeren vår med alt håret mitt🙈 Og barna mine har alltid masse hår fra meg på klærne og under sokkene når jeg leverer i barnehagen, så må bruke lang tid på å nappe det av før jeg går😳. Bare dette er utrolig plagsomt og slitsomt i seg selv. Jeg aner ikke hvordan jeg skal holde det i sjakk, men prøver å koste, støvsuge og vaske opp hår daglig. 2. Det andre jeg lurer på er om du vet om teknikker for å vaske håret uten at minst 300-500 hårstrå faller av? Jeg tørr nesten ikke vaske håret lengre. Men det blir fort fett slik som ditt. Tynt, pistrete og fett. Har tenkt på om det kan være noe hormonelt. Det ble verre etter jeg begynte på hormonprevensjon. Jeg har også vært hos legen og der finnes ingen svar. Mangler visstnok ingenting. Tar ekstra B-vit for håret, og brukt spesial kosttilskudd for hår og negler. Ingenting sånt hjelper. Har brukt penger på dyre hårprodukter hos frisører. Det var bortkastede penger. En kur gjorde at håret bare fallt enda mer av😨 Nå skal jeg se etter flere tips her i tråden din! Anonymkode: 65083...22d Jeg finner sjeldent hår i sengen eller huset, mister svært lite ellers kun når jeg vasker det og tørker det litt med føner. Jeg har prøvd å ikke tørke med føner, men jeg er en frysepinne selv om jeg ligger under dyne, om håret er vått. Etter jeg er ferdig med føner, så mister ikke jeg noe mer. Jeg vet dessverre ikke noe om noe teknikk, jeg bare vasker det. Jeg har prøvd å vaske det med lunkent vann, massere hodebunnen, skylle håret i kaldt vann. Ingen av disse tingene har gjort forskjell. Pluss at håret mitt blir fett på dag 2😩 Jeg kjenner det selv, trenger ikke se meg i speilet. Har også brukt Nisim shampo, men den tørket ut håret mitt noe voldsomt. Det hjalp på håravfallet men plutselig mistet jeg enda mer, så den sluttet jeg med. Da jeg oppdaget at jeg mistet mer hår, bestilte jeg time hos en annen lege, ikke min faste. For å høre second opinion. Og hun sa at jeg må ta jerntabletter i 3 mnd og ellers når jeg har mensen, for ferritin var lav. Den var lav før også men fastlegen min sa at det var OK😒 Også tar jeg d vitamin og b kompleks i tillegg også, så får vi se. Bestill deg time hos en annen lege, hvis du vil så forandrer det seg kanskje. Og du skriver du tar b vitaminer, gi det litt tid. Det går svært sakte, har jeg både lest og hørt. Ønsker deg lykke til, og håper at både du og jeg blir bedre etterhvert og ellers alle som sliter, for dette er virkelig noe dritt😰♥️ TS Anonymkode: d8f62...886 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 27. mars 2021 #155 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 23.3.2021 den 19.44): Den fås ikke kjøpt i norske nettbutikker. Jeg kjøpte recrea forte på apotek som inneholder minoxidil som er virkestoffet også i minoxil. Det var som å sprute ren olje i hodebunnen. Jeg måtte vasket håret hver dag om jeg skulle brukt det. Minoxil tror jeg er mer "vannete" og mye mer anvennelig til bruk hver dag. Jeg vasker håret 2-3 g i uken og tror kanskje ikke den ville virket om jeg bruket den bare hver 2-3 dag. Prøvde å klage på apoteket, de kontaktet leverandør men jeg fikk ikke medhold. Anonymkode: 798fa...0a5 Tror man får bestilt skum i utlandet - prøv engelske Amazon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konvall Skrevet 28. mars 2021 #156 Del Skrevet 28. mars 2021 Ikke lest hele tråden, ,men har du prøvd Hair luxious? Kjøpes på noen av apotekkjedene eller nettet. Får lengre hår, men gir også nye hår!! Hjelper for meg🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #157 Del Skrevet 28. mars 2021 Grunnen til at man mister mer hår etter hårkur er at håret blir glattere og løse hår lettere faller. Mens om man ikke bruker kur blir noen løse hår sittende igjen i resten av håret. Det har kun med friksjon å gjøre. Anonymkode: 4309a...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 28. mars 2021 #158 Del Skrevet 28. mars 2021 Konvall skrev (15 minutter siden): Ikke lest hele tråden, ,men har du prøvd Hair luxious? Kjøpes på noen av apotekkjedene eller nettet. Får lengre hår, men gir også nye hår!! Hjelper for meg🙏 Hårpiller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #159 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Grunnen til at man mister mer hår etter hårkur er at håret blir glattere og løse hår lettere faller. Mens om man ikke bruker kur blir noen løse hår sittende igjen i resten av håret. Det har kun med friksjon å gjøre. Anonymkode: 4309a...e91 Rar påstand. For de fleste er det hårbøsten og ikke kur som drar ut løse hår. Det detter ikke ut mer hår av kur enn av shampo og balsam. Anonymkode: 04d30...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2021 #160 Del Skrevet 28. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 31.1.2021 den 10.17): Bra Når det gjelder flekkene, så tar det sikkert litt tid før nytt hår vokser ut. Evt kan du booste med Nisim ekstrakt Anonymkode: 0c8d0...7d6 Er det denne dere snakker om? Eller et det noe annet? Anonymkode: 32850...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå