Gå til innhold

Verste (jule)gaven du har fått?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi har en i familien som alltid er veldig spennende å åpne gaver fra. Alt hun gir til alle i familien er brukt eller noe hun har fått i gave selv. Gjerne brukte CD-er, DVD, pyntegjenstander, bøker, klesplagg, osv. Som regel passer det ikke mottakeren heller. Hvordan vet vi at det er brukt eller tidligere gave? Jo, vi har sett det hjemme hos henne tidligere, ingenting er i forsegling og gjerne med tydelige bruksmerker, eller hun fikk det hos en av oss i bursdagsgave eller julegave i forrige år! 

Det morsomste er at hennes eldste barn nå er blitt så stor at barnet får med seg gaveutvelgelsen i heimen. Så når andre åpner gaver fra dem på julaften kommenterer barnet:

"Den der hadde ingen merker så mamma tenkte den var fin til deg".

"Den der likte jeg skikkelig godt da jeg var liten, og mamma sa jeg ikke trengte den mer så nå kunne XXX få den." 

"Den genseren passet ikke mamma mer så nå kunne tante XX få den!". 

"Mamma fikk den hos XX, men syns den var så stygg, så derfor ville hun gi den til noen andre". 

 

Anonymkode: 7aae1...973

Kanskje hun støtter gjenbruk. 

Anonymkode: 2da31...fe5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dæven, jeg trodde du mente eks som i eks i dag, og at dere var et par den gangen. ....

Å joda, man kan bli på en snurr av sånt 😄

Anonymkode: 1a01b...bcb

i alle dager😅 Hvorfor er det da lov å selge i butikk? å uten aldersgrense?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en bok av mormoren min. "Hvordan leve med migrene" 

 

Ikke har jeg migerene eller noe særlig hodepine😅

Fikk også en Stein en gang som hun sa var min fødselsmåned Stein eller hva det nå enn heter, viste seg at det ikke var min mnd i det hele tatt😂

Mormor er best uansett❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Neste år skal jeg ikke la mannen min finne på julegave til meg selv. Da skal jeg ønske meg gavekort ett eller annet sted, eller noe konkret. I år fikk jeg en eller annen teknisk duppeditt (liten skjerm som kommuniserer med andre enheter vi har, og samler opp data som kan vises der eller noe slikt) som mannen har spurt meg i flere år om vi ikke skal kjøpe, og jeg syntes det var komplett unødvendig. Jeg har sagt hver gang han spør at det er ikke noe jeg trenger, han kan kjøpe den selv hvis han vil. Men det gjorde han ikke. Men i år lå den under treet, til meg........

Anonymkode: b0ec9...1f7

Hadde det vært meg hadde han ikke fått sett på den engang! «Ikke rør, den er min!» Skulle demonstrativt brukt den fire ganger om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2020 den 1.34):

Interiør jeg ikke har ønsket meg.. det blir alltid feil når noen gir bort sin personlige stil eller noe billig ræl de plukket med seg fra Rusta.. da synes jeg heller man kan la være å gi bare for å gi.. bortkastede penger og energi. 

Anonymkode: 63690...517

Er veldig mye fint på Rusta da. 

Anonymkode: 0aea8...2b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kalini skrev (22 minutter siden):

i alle dager😅 Hvorfor er det da lov å selge i butikk? å uten aldersgrense?

Jeg aner ikke, husker på nærbutikken i bygda jeg vokste opp så solgte de noe sånne sjokolader med brennevin og vodka i, det stinket alkohol nesten utenpå pakken! jeg og venninnene mine kjøpte flere pakker med sånt og sugde ut dråpene med alkohol når vi var tenåringer  😅

Anonymkode: 1a01b...bcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De her var det forresten, ah good times haha.

panda-liqueur-cognac-punch-cherry-rum-fi

Anonymkode: 1a01b...bcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i en knøttliten leil, og når familien har spurt har jeg sagt spesefikt "samme hva, bare det IKKE er dekorting eller ting som tar plass, redskaper etc". Hva får jeg? Pyntefigurer fra nille :)

Anonymkode: 4af4c...c2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2020 den 15.37):

Utakknemlig, ekkel holdning. Tenk på alt arbeidet og omtanke  bak 🤢💔

Anonymkode: c49c1...117

Altså, jeg tegner masse, og anser meg selv for å være en ganske stødig tegner (kan tegne tilnærmet fotorealistisk om jeg bruker tid). Likevel gir jeg aldri bilder i gave med mindre noen har ønsket seg det spesifikt. Man bør være varsom med å gi egenproduserte gaver, uansett om man er høvelig dyktig eller ikke. Smaken er forskjellig, og ikke alt er så sjarmerende og fint bare fordi det et hjemmelaget av noen man er glad i. Spesielt ikke ting laget av voksne mennesker som nettopp har lært seg noe nytt.

Jeg har fått noen hjemmestrikkede gaver fra venner som jeg vet ligger tid og arbeid bak, og de er jo vellaget, men likevel ble jeg litt skuffet fordi ingen av delene er min stil eller noe jeg har bruk for.

Jeg har også fått veldig fine hjemmelagede gaver som jeg har blitt kjempeglad for, men det er jo fordi jeg har ønsket meg det eller fordi giveren kjenner meg godt nok til å vite at det er noe jeg kommer til å like.

Anonymkode: 1a8fc...f55

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.12.2020 den 22.29):

Det har opp igjennom årene vært flere lignende tråder her på KG, og jeg vet jeg har svart i mange av dem tidligere. 

Men jeg repeterer likevel. Min (RIP) farmor gav meg nesten helt like gaver gjennom mange, mange år. Ok, de var ikke helt like. Men det var vesker. I plast. Lignet ikke på skinn (kalt "skai" i gamle dager) engang. Rett og slett plast. Fargene varierte fra år til år. Felles var at fargene var grelle. Ikke noe svart eller beige eller grått eller brunt. Neida, det var knallgult, skjærende gressgrønt, neon-kongeblått, og så videre. Jeg bygde meg etterhvert opp et ganske bra lager av plastvesker i kjellerboden. 

Jeg prøvde flere ganger å si: "Tusen takk for veska! Nå har jeg nok vesker til absolutt enhver anledning". Men det hjalp ikke. Året etter kom det en ny veske.

Bortsett i fra de ca. 30 (?) plastveskene har jeg en stor kartong i kjellerboden med interiørting som jeg aldri kommer til å bruke. Typ billig-ræl fra billig-rælbutikker. Nevner HOME, LOVE og hele kostebinderiet. Billig-ræl shabby-chic. Det overrasker meg faktisk at familie og venner som har vært hjemme hos oss og sett vår interiørstil og interiørsmak fremdeles gir oss LOVE, HOME, RÆL. 

Anonymkode: e7f71...56a

Da jeg leste den siste setningen så jeg for meg pyntebokstaver med ordet "ræl". Tror jeg skal lage meg sånne bokstaver bare for å være morsom 😅

Anonymkode: 9261d...325

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg har fått noen hjemmestrikkede gaver fra venner som jeg vet ligger tid og arbeid bak, og de er jo vellaget, men likevel ble jeg litt skuffet fordi ingen av delene er min stil eller noe jeg har bruk for.

Anonymkode: 1a8fc...f55

Jeg fikk en genser, hjemmestrikket, til jul. Veldig fint strikket, men jeg tåler ikke ull og bruker aldri sånt. I tillegg håpløs passform og absolutt ikke i en farge jeg liker eller bruker. Ble glad likevel, fordi noen har brukt masse tid og energi på dette, litt overrasket over at vedkommende kjenner meg så dårlig tydeligvis, og dårlig samvittighet for at jeg aldri kommer til å bruke den. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gavekort til tannlege ... Kan legge til jeg har tannlegeskrekk .

Anonymkode: 645bd...a89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rynnsi skrev (På 18.12.2020 den 15.36):

Ikke min julegave og heller ikke en dårlig gave i seg selv, men min mor fikk en gang en parkas av min far til jul som han hadde kjøpt på Dressmann😂

Eksen skrøt over hvor flink han var til å kjøpe klær i gaver, og kom med et helt antrekk fra Jack&Jones til meg. Han måtte pent returnere alle plaggene 🤪

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fikk «min første tann» boks da jeg var 15 og én gryteklut noen år senere (søstera mi fikk den andre) av en særdeles gjerrig tante🤪

Anonymkode: 38ad4...d1b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en gang en katolsk "konverteringsbok" (vet da pokker hva jeg skal kalle det, men altså en lærebok i katolisismen beregnet på konvertitter) av min daværende svigermor. Hun er ikke katolikk, jeg er ikke katolikk og har aldri vist noen interesse for å bli det (jeg eier ikke et religiøst bein  hele kroppen), min daværende samboer var ikke katolikk... Det kom litt ut av det blå, kan du si. Men det viste seg at hun hadde fått med seg en del av midnattsmessa fra Vatikanet på TV året før og ment jeg ville kunne "finne mye ro og selvutvikling ved å vie meg til katolisismen". 

Anonymkode: 02b29...a4b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en julegave av besteforeldrene mine på faren min siden. Greit nok at jeg fikk gavekort, men fikk samtidig bildet som er rammet inn av meg selv? Altså... dersom jeg hadde vært så selvdigger til å ha bilde av meg selv noesteder. Så kunne jeg ha ordnet det selv for lenge siden! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...