Gå til innhold

Togkonduktør uthengt som rasist på sosiale medier: Nye videoopptak viser hva som faktisk skjedde på toget


Dankert

Anbefalte innlegg

Apis skrev (1 time siden):

Når du går på toget eller bussen så aksepterer du transportsbyråets regler som at du må løse billett, betale evt gebyrer og at du i visse tilfeller kan bli holdt igjen av konduktøren til politiet kommer.

Anhold igjen betyr vel ikke at du drar fysisk hardt igjen ett ungt menneske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, SamusAran said:

Den første setningen din tolkes lett som en legitimering. "Vektere bryter daglig reglene"..... men fordi de får mye dritt så....

Vær gjerne uenig, det er naturligvis helt ok. Du misforstod hva jeg sa, og jeg har forklart hva jeg mente.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SamusAran said:

Jepp, vi fikk oppklart det som var uklart.

Ja, selv etter at du kom så skeivt ut av startblokkene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sosialt said:

Anhold igjen betyr vel ikke at du drar fysisk hardt igjen ett ungt menneske.

Man ligger som man reder.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibralfaro skrev (Akkurat nå):

Ja, selv etter at du kom så skeivt ut av startblokkene.

Det er Konduktøren har brøt loven her med å fysisk dra jentene ut!

Han må anmeldes og straffes. Det er snakk om unge mindreårige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villfisker
Curlyme skrev (7 minutter siden):

Jævla  drittunger. 0 oppdragelse kalles det.

Helt riktig. Hadde skammet meg om noen i min familie hadde oppført seg sånn. Hadde blitt inndragelse av privilegier, hvis det var mine barn.

Dankert skrev (1 minutt siden):

Få frem sannheten om disse falske rasist-anklagene?

Og det ser ut til å bli stadig viktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sosialt said:

Det er Konduktøren har brøt loven her med å fysisk dra jentene ut!

Han må anmeldes og straffes. Det er snakk om unge mindreårige.

Hvis han har gjort noe ulovlig, og blir straffet, ja så blir han det. Jeg kommer ikke til å kjempe hans kamp i retten eller media. Det forandrer ikke min mening om disse ungdommene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibralfaro skrev (Akkurat nå):

Hvis han har gjort noe ulovlig, og blir straffet, ja så blir han det. Jeg kommer ikke til å kjempe hans kamp i retten eller media. Det forandrer ikke min mening om disse ungdommene.

For det første misbruker ungdommene rasisme. For andre skal ungdommene ha gyldig billett når de går ombord, og det har de ikke gjort. For tredje bør ungdommene lære seg å ikke dramatisere slike situasjoner og bruke det til sin egen vinning.

Det jeg reagere på er at billettkonduktøren har gått langt over grensen når det gjelder fysisk makt. Dette må være straffbart over en hver tvil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SamusAran said:

Vel, det handler om hvordan forfatteren ordlegger seg.

Ja, og du er også forfatter av dine innlegg, tdi.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Sosialt said:

For det første misbruker ungdommene rasisme. For andre skal ungdommene ha gyldig billett når de går ombord, og det har de ikke gjort. For tredje bør ungdommene lære seg å ikke dramatisere slike situasjoner og bruke det til sin egen vinning.

Jeg har ikke uttalt noe som motstrider med dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (6 minutter siden):

Helt riktig. Hadde skammet meg om noen i min familie hadde oppført seg sånn. Hadde blitt inndragelse av privilegier, hvis det var mine barn.

Og det ser ut til å bli stadig viktigere.

Har vært borti noe liknende. En gjeng med unger(somaliske) mobbet en norsk eldre mann.  Jeg og en dame støttet denne gamle stakkars mannen,da hoppet han ene på dama og sa han skulle banke henne. Kalte henne masse rart og skulle tilkalle politi på henne? På noe hun ikke hadde gjort. Barn er ikke alltid uskyldige og utrolig hva de kaller denne konduktøren.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godhelg2019
Gibralfaro skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke uttalt noe som motstrider med dette.

Det du motstrider som du har redigert bort i sitat til vedkommende, er at konduktøren har brukt fysisk makt. Dette er ulovlig etter norsk lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Godhelg2019
Curlyme skrev (1 minutt siden):

Har vært borti noe liknende. En gjeng med unger(somaliske) mobbet en norsk eldre mann.  Jeg og en dame støttet denne gamle stakkars mannen,da hoppet han ene på dama og sa han skulle banke henne. Kalte henne masse rart og skulle tilkalle politi på henne? På noe hun ikke hadde gjort. Barn er ikke alltid uskyldige og utrolig hva de kaller denne konduktøren.

Ja. Dere skal ikke gjøre noe, hvis det ikke er fare for liv og helse. Da tilkaller man politiet og tar IKKE loven i egne hender.

Hadde disse somaliske ungene begynt å slå denne eldre dama, da kan dere brukte fysisk makt for avverge det - men ikke mer enn nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Godhelg2019 said:

Det du motstrider som du har redigert bort i sitat til vedkommende, er at konduktøren har brukt fysisk makt. Dette er ulovlig etter norsk lov.

Siterer jeg det ikke så er det ikke det jeg svarer på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialt skrev (15 minutter siden):

Det er Konduktøren har brøt loven her med å fysisk dra jentene ut!

Han må anmeldes og straffes. Det er snakk om unge mindreårige.

Disse unge mindreårige er 16-år gamle. Når man er 16 i Norge, kan man lovlig ha sex med hvem som og kan til og med endre juridisk kjønn. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemet med disse barna er det samme som hos flere voksne jeg kjenner - så fort ikke går deres vei begynner de å skrike RASISME! De aner sannsynligvis ikke hva rasisme er, men det er et kjapt kort å dra fordi det binder motpart på både armer og bein.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SamusAran skrev (2 timer siden):

Når fikk togkonduktører myndighet til å utøve fysisk makt mot sivile på offentlig sted? Det fremlegges intet grunnlag for å påberope seg nødverge eller nødrett i denne saken, så strengt tatt er det en profesjonelle parten som kan vente seg en anmeldelse her.

Det mest korrekte er å kaste de ut av toget. Slaurete drittunger bør ikke få fritt leide til å oppføre seg på den måten. Samtidg har konduktøren ikke anledning til å bruke makt, selvom det nesten er naturlig i en sånn setting. "It takes a village". For få år siden, ville de blitt tatt i ørene og dratt ut av toget. Han skulle bare ringt politiet og anmeldt det hele,  så hadde de kunne tatt konsekvensen av idiotien, både nå og muligens i fremtiden med skole/jobb etc. 

Endret av ArneA
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SamusAran skrev (1 time siden):

Så du mener fysisk maktbruk er legitim reaksjon på verbale uttalelser fra barn? Ja, hva skal man si...

Og om du så videoen, så forstår du hvorfor han ble "stemplet som pedofil". Han truet med å låse seg inn på toalettet. Jeg skal gjerne se hjemmelen hans for å gjøre det, du.

Om du vil bli politi, så får du gå på politihøgskolen. Og selv politiet har strenge regler å forholde seg til.

Så han ville låse seg inn på toalettet for å se henne naken?  Konduktøren ER pedofil ja?    Se videoen en gang til også enda en gang også kanskje enda en gang til. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ArneA skrev (Akkurat nå):

Det mest korrekte er å kaste de ut av toget. Slaurete drittunger bør ikke få fritt leide til å oppføre seg på den måten. Samtidg har konduktøren ikke anledning til å bruke makt, selvom det nesten er naturlig i en sånn setting. "It taket a village". For få år siden, ville de blitt tatt i ørene og dratt ut av toget. Han skulle bare ringt politiet og anmeldt det hele,  så hadde de kunne tatt konsekvensen av idiotien, både nå og muligens i fremtiden med skole/jobb etc. 

Politiet var kontaktet og på vei. Det er det tåpeligste i hele saken.

Apocalypte skrev (Akkurat nå):

Så han ville låse seg inn på toalettet for å se henne naken?  Konduktøren ER pedofil ja?    Se videoen en gang til også enda en gang også kanskje enda en gang til. 

Konduktøren setter seg selv i en idiotisk situasjon fordi han blir heit i toppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...