Gå til innhold

Solomamma prøver på et lite nurk💕

Perlemorskimmer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk dere❤️❤️❤️ Egentlig enig, bare er veldig forfjamset her akkurat nå😅 Hadde begynt å planlegge neste forsøk, og begynt å tenke på hvordan jeg skulle gjøre det økonomisk osv. At jeg kanskje burde selge noen ting osv😆 Men da kan jeg jo vente litt med det hehe. 

Litt komisk for jeg hadde lagt merke til at jeg var begynt å bli litt fluffy, og tenkte at nå måtte jeg skjerpe meg litt med kostholdet her altså. Men så var det kanskje ikke det da🙃

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perlemorskimmer skrev (20 timer siden):

Hvordan vet man egentlig forskjell på menssmerter og smerter på grunn av graviditet?🤔

Man kjenner sjeldent forskjell. Jeg har blitt gravid 7 ganger og aldri kjent forskjell. Som oftest har jeg vært sikker på at mensen kom.

Perlemorskimmer skrev (42 minutter siden):

Herregud, jeg tok en test som viser to streker!!!😳😯🤭 Kan det være en feil?😂 Test jeg kjøpte for ørten år siden. 

Wiiiiii for en fin test! SÅ klar og tydelig positiv! Gratulerer!!!! :nordvesta:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (Akkurat nå):

Man kjenner sjeldent forskjell. Jeg har blitt gravid 7 ganger og aldri kjent forskjell. Som oftest har jeg vært sikker på at mensen kom.

Wiiiiii for en fin test! SÅ klar og tydelig positiv! Gratulerer!!!! :nordvesta:

Jeg prøvde å Google det, og da sto det at det skulle kjennes mer ut som strekksmerter om man var gravid. Men jeg har ikke kjent noen forskjell jeg heller. Men stusset på varigheten uten at mensen kom. 

Tusen takk🤗❤️ Ja den er vel det😂 Vet ikke hvor jeg skal gjøre at meg akkurat nå en gang😅 Så bra at en av de svømmende sædcellene jeg så fant fram da😂 Dette føles så rart altså. Men er glad, og håper alt går på riktig måte😊 

Denne gangen tok jeg en øl en gang i blant etter inseminering, fordelt over flere timer. Leste et tips om at man slappet mere av da, som gjorde det lettere å bli gravid. Ser jo ut som om det funket😄 Men nå er det stopp da🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perlemorskimmer skrev (12 minutter siden):

Vet ikke hvor jeg skal gjøre at meg akkurat nå en gang😅

Ja det skjønner jeg! Er en utrolig følelse å bli gravid, spesielt første gangen. Er det noe 'opplegg' videre via systemet du er inne i? Får du inkludert tidlig UL f.eks? Og har du noen tanker om når du ønsker å fortelle nyheten til familien din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positiv test! 🥰 Kjente jeg ble litt rørt på dine vegne. Det er noe helt spesielt å se den streken. Krysser fingrene for at dette går veien nå. Du virker som en veldig reflektert og jordnær person, som helt sikkert blir en fantastisk mor. Blir morro å følge deg videre 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Ja det skjønner jeg! Er en utrolig følelse å bli gravid, spesielt første gangen. Er det noe 'opplegg' videre via systemet du er inne i? Får du inkludert tidlig UL f.eks? Og har du noen tanker om når du ønsker å fortelle nyheten til familien din?

Ja, jeg tror det vil ta litt tid før det går helt opp for meg😅 Og så mange ting jeg må begynne å tenke på nå da. 

Ja jeg skal jo da ta blodprøve i morgen, også er det inkludert tidlig ultralyd🙂 Som jeg vil tro er om sånn ca tre uker. Så det er jo ikke så alt for lenge til. Selv om disse ukene her har føltes som en evighet hehe. 

Jeg tror jeg kommer til å vente til uke 12, minst. Vil være sikker på at det går riktig vei, også regner jeg med at de vil bli overrasket siden jeg jo er singel hehe. Men de blir nok glade☺️ Tror det skal gå greit å skjule det, siden det er korona og kaldt for tiden😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

myMa skrev (3 minutter siden):

Gratulerer med positiv test! 🥰 Kjente jeg ble litt rørt på dine vegne. Det er noe helt spesielt å se den streken. Krysser fingrene for at dette går veien nå. Du virker som en veldig reflektert og jordnær person, som helt sikkert blir en fantastisk mor. Blir morro å følge deg videre 🥰

Tusen takk🥰❤️ Setter stor pris på å få høre det🤗 Utrolig spennende dette. Og en veldig positiv ting, i en ellers litt kjip tid altså😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med positiv test🥰 Du har en veldig spennende tid i vente! Ta vare på deg selv i tiden fremover, ikke press deg på jobb om formen ikke er der. Som sykepleier vil jeg også si at du må prøve å ikke bekymre deg for mye❤️ Følg norske kostråd for gravide og ikke all mulig annen skremselspropaganda.

Det er så rart hvor forskjellig svangerskap oppleves av ulike damer. Jeg er nå 10+3 og har fått et voldsomt behov for orden og renhet. Har ryddet i skuffer og skap på kjøkkenet. Begynt å rydd boden som jeg tenker å male også. I dag var jeg med 3 poser klær på fretex. Ble plutselig veldig viktig å ha alt i orden😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (På 6.2.2021 den 12.14):

Kjente jeg ble veldig sint og såre på dine vegne, det er langt i fra greit. Jeg har en venninne som må bruke IVF pga tett eggleder og jeg kunne ikke vært stoltere av sterke damer som dere som får barn på egenhånd ❤️

Ja, det er veldig trist at ikke alle klarer å se ting fra andre sitt perspektiv😔 Jeg prøver å tenke at det er helt greit å leve et liv andre ikke forstår😊 Det er liksom jeg som skal leve mitt liv og ingen andre. Takk! Det er veldig fint å høre ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenNilsen skrev (15 minutter siden):

Gratulerer så mye med positiv test🥰 Du har en veldig spennende tid i vente! Ta vare på deg selv i tiden fremover, ikke press deg på jobb om formen ikke er der. Som sykepleier vil jeg også si at du må prøve å ikke bekymre deg for mye❤️ Følg norske kostråd for gravide og ikke all mulig annen skremselspropaganda.

Det er så rart hvor forskjellig svangerskap oppleves av ulike damer. Jeg er nå 10+3 og har fått et voldsomt behov for orden og renhet. Har ryddet i skuffer og skap på kjøkkenet. Begynt å rydd boden som jeg tenker å male også. I dag var jeg med 3 poser klær på fretex. Ble plutselig veldig viktig å ha alt i orden😅

Tusen takk❤️ Ja jeg skal prøve på det, og forsøke å ta en ting av gangen. Noe som ikke alltid er like lett men hehe. Har lest kostholdsråd for gravide, og begynte med folat for flere måneder siden. Omega 3 tror jeg at jeg skal kjøpe meg i morgen.

Nei, har du også det altså!?😆 Jeg drev å skrubbet dusjen med tannbørste her om dagen for å få det ordentlig rent😂 Men så flink du har vært da! Det er jo kjempebra, og flott å få gitt bort så mye man ikke trenger☺️👌🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt blodprøve i dag, men har ikke fått svar enda. Føler meg nå likevel ganske sikker på at jeg er gravid. 

Treningen er tyngre, og det merket jeg før jeg tok testen og. Også har jeg fått litt rar rynkete, slapp og «gammel» hud😝 Om man kan kalle det det. Rart at man merker diverse etter så kort tid egentlig.  I dag har jeg følt meg trøtt, og har vondt i hodet. 
Er det lov å si at jeg har litt blandete følelser akkurat nå? Vil ikke støte noen, og vet mange strever med å bli gravide. Er selvfølgelig glad altså. Glad for at jeg nå vet at jeg i det hele tatt kan bli gravid. Man kan jo ikke være helt sikker før man blir det egentlig. Og glad for at jeg slapp (forhåpentligvis) flere runder med inseminasjon, og eventuelt prøverør. Og glad og spent for hva som venter meg fremover. 

Samtidig er jeg også litt trist for at det ikke ble med en mann jeg var glad i. Jeg fikk ikke oppleve å gifte meg, og få barn med en man bor- og deler livet med (enda hvert fall). Nå vet jeg jo at jeg har valgt dette selv altså. Og at mange forhold nok ikke er så rosenrøde som de kanskje virker som. Og jeg var begynt å miste litt lysten på kjæreste, jo flere merkelige fyrer jeg datet. Føltes litt som å lete etter nålen i høystakken. Og mange virket så umodne, også av menn jeg har vært sammen. De var langt unna å være klare for barn. Kanskje noen aldri blir det. Men jeg følte meg veldig klar nå. Og tenker at man må ta saken i egne hender noen ganger. Man er jo ansvarlig for sitt eget liv og lykke. Kan ikke forvente at andre skal fikse det egentlig. Man har jo aldri noen garanti for noe. Om jeg hadde ventet og funnet meg en mann, kunne det hende vi ikke kunne blitt gravide sammen, eller at forholdet hadde tatt slutt kort tid etterpå. Det er jo vanskelig å vite hvor lang tid man har, og det hadde vært leit om sjansen hadde gått fra meg fordi jeg ventet for lenge og. 
Siden jeg ble gravid så fort, så virker det som om kroppen min var veldig klar for dette nå, og det følte jeg vel på forhånd og. Og at dette var noe som var viktig. Selv om det sikkert for mange er sånn at man tenker man skulle gjort veldig mye generelt før man får barn hehe. Men veien blir jo til til mens man går, og jeg kommer til å få helt nye gleder og opplevelser vet jeg. 

Bare føler for å få ut litt tanker.  Jeg har egentlig aldri drømt om å gifte meg osv, som mange andre. Men med eksen min så tenkte jeg på det. Dessverre var ikke han klar for noe seriøst. Vet ikke hvorfor jeg tenker på det. Men det er vel kanskje sånn for mange at ting ikke går helt sånn man hadde tenkt eller sett for seg.  Jeg er vel egentlig glad jeg ikke har blitt gravid med en person som ikke var klar for noe seriøst da. Barnet mitt slipper delt hjem og konflikter mellom foreldrene. 

Jeg tror egentlig at det kommer til å bli fint altså😊 En kjæreste kan jeg jo få meg senere og. Ønsker jo ikke en hvem som helst mann, eller å «ta til takke med» en, som jeg vet noen gjør. Det er sikkert mange flotte menn der ute og, men jeg har nok hatt litt uflaks tror jeg. Også tenker jeg at jeg nok har vært litt for godtroende tidligere, og gjerne ønsket å tro det beste om folk. Selv om magefølelsen ikke har vært helt god. Men man bør nok høre på den. Vet det til senere i hvert fall. Og magefølelsen min sa jo at jeg burde bli gravid nå, så jeg har nok valgt riktig💕

Er litt overveldet og føler at jeg burde gjøre ett eller annet. Selv om det egentlig ikke er så mye å gjøre, annet enn å følge vanlige råd for gravide. Føler jeg ikke vet noen ting om dette, eller har nok kunnskap. Men man lærer vel på veien. 

Også har jeg så mange spørsmål. Når begynner man å handle ting til babyen for eksempel? Vet jo det er tidlig enda da. Og når trenger man graviditetsklær? Er det ellers noe viktig jeg burde vite?🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ble gravid i sommer så måtte jeg ganske raskt kjøpe meg bukser som var mer stretch i livet på. Nå var jeg veldig kvalm den korte tiden jeg har gravid da, så tror nok at dette spilte veldig inn. Klarte heller ikke å bruke vanlig bh fordi jeg fikk ubehagelig press over magen 🙈 men tror nok at det er heldig individuelt 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du vil kjenne ganske raskt på at dette blir helt riktig for deg ❤️ Og kanskje enda lettere å luke ut ugresset på datingfronten når du har fått barnet også? ;) Om man møter en mann som ikke liker barn så finner man raskt ut det da, og bort med han! Du kommer til å være såå glad for at det blir deg og barnet fremover. Et radarpar, og du den beste mammaen han/hun kan ha :klemmer: Fremtiden vet ingen hva som bringer. Kanskje du blir veldig overrasket over en mann som plutselig bare står der og som elsker dere begge to, og som etterhvert ønsker barn med deg og da vil din førstefødte få søsken også.

Du kan bruke gravidklær og handle inn ting til babyen når du måtte føle for det ☺️ Ingen fasitsvar på det. Eneste tipset jeg kan komme med er at det kan være greit å gjøre unna første trimester først, så er man sikker på at det går bra. Kan gjøre ganske vondt å se babysaker i huset dersom man skulle oppleve å miste. Myye tid i 2. og 3. trimester til å shoppe.
Og gravidklær trenger man egentlig ikke så mye av. Om du bruker jeans mye, kan det være kjekt å bytte til litt mykere bukse når du kjenner at det begynner å stramme. Mot slutten kan man investere i kanskje èn typisk gravidbukse som man kan dra over magen. Personlig har jeg i de to siste svangerskapene bare brukt stretchy tights som jeg har dratt over, og hatt store gensere/tunikaer over. Sist kjøpte jeg også en del skjorter og gensere på ebay som har plass til mage i, men også ammevennlig med hull til å åpne midt på. Disse har jeg brukt myye. Du finner ut av det og kjenner nok på hva du ønsker og trenger slags klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fioritura skrev (11 minutter siden):

Når jeg ble gravid i sommer så måtte jeg ganske raskt kjøpe meg bukser som var mer stretch i livet på. Nå var jeg veldig kvalm den korte tiden jeg har gravid da, så tror nok at dette spilte veldig inn. Klarte heller ikke å bruke vanlig bh fordi jeg fikk ubehagelig press over magen 🙈 men tror nok at det er heldig individuelt 😅 

Oi da😅 Ja jeg skjønner at det sikkert er veldig individuelt. Føler buksene strammer allerede, merkelig nok. Men så prøvde jeg jo faktisk å legge litt på meg på forhånd og da🙃 Men nå går jeg med knappen på buksen åpen her hjemme. Føler magen trenger litt space hehe. Og har blitt litt fluffy og oppblåst. Får prøve å huske å lukke den når jeg skal ut😛 Men jeg har jo noen mindre trangere bukser jeg kan bruke og da, enn så lenge😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (12 minutter siden):

Tror du vil kjenne ganske raskt på at dette blir helt riktig for deg ❤️ Og kanskje enda lettere å luke ut ugresset på datingfronten når du har fått barnet også? ;) Om man møter en mann som ikke liker barn så finner man raskt ut det da, og bort med han! Du kommer til å være såå glad for at det blir deg og barnet fremover. Et radarpar, og du den beste mammaen han/hun kan ha :klemmer: Fremtiden vet ingen hva som bringer. Kanskje du blir veldig overrasket over en mann som plutselig bare står der og som elsker dere begge to, og som etterhvert ønsker barn med deg og da vil din førstefødte få søsken også.

Du kan bruke gravidklær og handle inn ting til babyen når du måtte føle for det ☺️ Ingen fasitsvar på det. Eneste tipset jeg kan komme med er at det kan være greit å gjøre unna første trimester først, så er man sikker på at det går bra. Kan gjøre ganske vondt å se babysaker i huset dersom man skulle oppleve å miste. Myye tid i 2. og 3. trimester til å shoppe.
Og gravidklær trenger man egentlig ikke så mye av. Om du bruker jeans mye, kan det være kjekt å bytte til litt mykere bukse når du kjenner at det begynner å stramme. Mot slutten kan man investere i kanskje èn typisk gravidbukse som man kan dra over magen. Personlig har jeg i de to siste svangerskapene bare brukt stretchy tights som jeg har dratt over, og hatt store gensere/tunikaer over. Sist kjøpte jeg også en del skjorter og gensere på ebay som har plass til mage i, men også ammevennlig med hull til å åpne midt på. Disse har jeg brukt myye. Du finner ut av det og kjenner nok på hva du ønsker og trenger slags klær.

Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive et så fint svar til meg❤️ Setter pris på det🤗  Ja jeg tror jo egentlig det jeg og altså. Og du har jo helt rett i det du sier. Mange bare sier at de ønsker noe seriøst og vil ha barn osv fordi de vil si de rette tingene, selv om de egentlig ikke er der. Men sant at det nå vil bli enklere å sile ut disse. Det kommer nok helt sikkert til å bli fint, uansett tror jeg. Tar nok litt tid å venne seg til tanken, og til dette helt nye. Kanskje jeg finner ut at jeg angrer på at jeg ikke valgte dette før, hvem vet. Spennende er det hvert fall. Har tenkt på det med at barnet kan få søsken om jeg finner en mann senere og ja😊 Og da vil jeg jo være sikker på at han er god med barn på forhånd. 

Enig i poenget med å vente til etter første trimester, så gjør nok det. EBay, og tunikaer var lurt. Det skal jeg sjekke ut etter hvert☺️ Og det er jo sant at jeg egentlig har nok av tid, så det er jo ikke noen grunn til å stresse akkurat. Sånn sett er det jo fint at graviditeten varer i 9 måneder, så man har god tid til å forberede seg også🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg så igjen i mange av tankene dine rundt å bli gravid alene. Selv om jeg er kjempeglad for at det gikk, så er det også en sorg at jeg ikke har en mann å dele dette med. Har kjent ekstra på behovet for nærhet etter at jeg ble gravid. Men jeg prøver å tenke på alle andre som har barn og som har funnet seg en ny kjæreste. Jeg har også sikret meg i forhold til evt søsken i fremtiden. Har fire embryo på frys og har kjøpt 2 strå til med sperm. Får tilbake 75% av kostnaden for sperm om jeg velger å ikke bruke dem. 

Når det gjelder gravidklær måtte jeg kjøpe gravidbukser i uke 8 fordi jeg ble veldig oppblåst. Når jeg er hjemme bruker jeg meste joggebukser, thigts og ullundertøy. Klarer ikke at det strammer over magen. Gleder meg til det blir vår og jeg kan gå til innkjøp av gravidkjoler. Slipper å tenke på hvordan magen ser ut i sommer😃 Jeg får kjøpe en del utstyr brukt av venninner som har barn. Så kan jeg heller bruke pengene på å kjøpe søte babyklær🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrøkenNilsen skrev (3 timer siden):

Jeg kjenner meg så igjen i mange av tankene dine rundt å bli gravid alene. Selv om jeg er kjempeglad for at det gikk, så er det også en sorg at jeg ikke har en mann å dele dette med. Har kjent ekstra på behovet for nærhet etter at jeg ble gravid. Men jeg prøver å tenke på alle andre som har barn og som har funnet seg en ny kjæreste. Jeg har også sikret meg i forhold til evt søsken i fremtiden. Har fire embryo på frys og har kjøpt 2 strå til med sperm. Får tilbake 75% av kostnaden for sperm om jeg velger å ikke bruke dem. 

Når det gjelder gravidklær måtte jeg kjøpe gravidbukser i uke 8 fordi jeg ble veldig oppblåst. Når jeg er hjemme bruker jeg meste joggebukser, thigts og ullundertøy. Klarer ikke at det strammer over magen. Gleder meg til det blir vår og jeg kan gå til innkjøp av gravidkjoler. Slipper å tenke på hvordan magen ser ut i sommer😃 Jeg får kjøpe en del utstyr brukt av venninner som har barn. Så kan jeg heller bruke pengene på å kjøpe søte babyklær🥰

Jeg var litt usikker på om jeg burde poste det, men godt å høre at det ikke er bare meg hvert fall❤️ Angrer jo absolutt ikke da. Og riktig at man kan finne en kjæreste senere😊 Sikkert litt lettere når det ikke er korona og😅 

Så lurt at du har sikret deg søsken til senere da! Så langt har ikke jeg planlagt hehe. Kan hende det holder med ett, om jeg ikke finner en mann jeg ønsker barn med etter hvert da😊

Gravidkjoler høres herlig ut! Og sommer😍 Lengter etter våren nå merker jeg. Tenker jeg skal se etter utstyr og sånn på Finn etter hvert jeg. Det er jo ikke ting man bruker så lenge av gangen, så tenker man like gjerne kan kjøpe brukt😊 Men ja, herlighet det er jo så utrolig mye søte babyklær da!💕 Små luer med ører på og sånn. Gleder meg til jeg kan begynne å shoppe sånt☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodprøven HCG var høy og fin på 1100😃 Kanskje derfor jeg har diverse symptomer allerede. Også har jeg snakket med klinikken, og fått time til tidlig ultralyd om tre uker. Så nå er jeg så glad og spent her altså☺️ Gleder meg masse til å få se hva som foregår der inne! Selv om jeg har følt at den siste tiden har gått uendelig sakte, så har det jo på mange måter gått fort dette og da. Vipps var jeg blitt gravid, og tiden fremover vil nå dreie seg i en helt ny retning💜

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fantastiske svar på blodprøven, nå må spiren holde seg fast!

Kjenner meg igjen det med datingfronten, det er veldig mange som ikke er på jakt etter noe useriøst, men så er det mange som kommer med flyttelasset på andre date nesten, så du finner begge deler for å vær ærlig. Jeg var heller ikke på jakt etter noe seriøst da jeg møtte samboeren min men det utviklet seg til noe seriøst og det er jeg evig glad for den dag idag :) Skulle jeg være uheldig å ikke få barn, så har jeg iallfall en samboer som støtter meg i tykt og tynt og det er noe jeg unner deg og ønsker du får oppleve en dag. Du kommer til å møte Mr right en dag og da kommer han til å elske både og barnet ditt for dem dere er og som du sier, kanskje det blir barn med Mr right ;)

Det er ingen fasit på å kjøpe klær til baby eller deg selv, det er noe du må kjenne på selv. Når føler du at det er den beste tiden til å kjøpe? Jeg har selv kjøpt en body som jeg har gjemt langt bak i skapet, som jeg skal ta fram når jeg er så heldige å bli gravid :)   

Endret av Saschi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...