naley Skrevet 22. oktober 2007 #161 Skrevet 22. oktober 2007 Ja, da lukter det granbar rett og slett Du kan legge det du vil det skal lukte i vann og koke det. Om du vil det skal lukte nyvaska (sitron eller grønnsåpe). høres genialt ut
Mirabella83 Skrevet 23. oktober 2007 #162 Skrevet 23. oktober 2007 Har du kjøpt bruktbil som det har blitt røyket i, kan du ha en boks med eddik og vann i bilen. Når du går ut, tar du av lokket og lar det trekke. Tilsvarende kan du ha en boks med potetmel som kan trekke til seg fuktighet i bilen. Ha lokk på denne boksen også, så slipper du søl hvis den bikker når du kjører. Snart er det jo sesong for å tråkke inn i bilen med våte sko og da kan gulvet ofte bli vått. Fikk tips til å tørke av bladene på plantene med bananskall (fra denne tråden) og du verden så blanke de ble! I dag har jeg skrevet opp alle de gode tipsene jeg har funnet her i kokeboka mi, på de bakerste sidene! En fin plass å ha husmortipsene. Kanskje kan disse bli en fin personlig julegave også, hvis man skriver det litt pent inn i en bok og pynter litt?
Gjest Bodillen Skrevet 23. oktober 2007 #163 Skrevet 23. oktober 2007 Ah, hver gang jeg leser denne overskriften leser jeg humortriks og forter meg inn for å svare! Men, nei, da...
mariposa Skrevet 23. oktober 2007 #164 Skrevet 23. oktober 2007 I dag har jeg skrevet opp alle de gode tipsene jeg har funnet her i kokeboka mi, på de bakerste sidene! En fin plass å ha husmortipsene. Kanskje kan disse bli en fin personlig julegave også, hvis man skriver det litt pent inn i en bok og pynter litt? Genial ide ! :-D 1
Luzi Skrevet 23. oktober 2007 #166 Skrevet 23. oktober 2007 Avising av kjøleskap og fryser går veldig fort og greit om man bruker hårføner. Den var ganske smart! skal prøve det i morra. Fryseren min er veldig igjennfryst, og det vil ta dager å tine den normalt. Har tilogmed prøvd med hammer og kniv dum som jeg er.. takk
foxy09 Skrevet 23. oktober 2007 #167 Skrevet 23. oktober 2007 Når svigermor kommer på besøk så slenger jeg en bn bolle med varmt vann og grønnsåpe under sofan. Så lukter det så nyvasket og fint her at utrolig bra
foxy09 Skrevet 23. oktober 2007 #168 Skrevet 23. oktober 2007 lei av at strømpebuksene rakner? FØR du bruker den, skyll den i iskaldt vann, å heng den til tørk. da bevarer du fibrene i str buksa, og den rakner ikke så fort:) 1
jannamor Skrevet 23. oktober 2007 #169 Skrevet 23. oktober 2007 utrolig bra hehe vann under sofaen...s å vanvittig genialt... når min svigermor er på besøk, har jeg et veldig godt tips... skittentøyet får liksom en greie over seg når hun kommer, de løper inn i maskina snurrer rundt og hopper opp på tørkestativet, tilogmed alle blondetrusene og så når de har hengt der, bretter de seg sammen og forsvinner inn i skapet i repektive hyller men når svigermor drar slutter de så hmm kjøp dere en sånn svigermor som jeg har eller, skrap noe klemedisin av henne
jannamor Skrevet 23. oktober 2007 #170 Skrevet 23. oktober 2007 lei av at strømpebuksene rakner? FØR du bruker den, skyll den i iskaldt vann, å heng den til tørk. da bevarer du fibrene i str buksa, og den rakner ikke så fort:) mine rakner og rekner og rekner og rekner omtrent bare jeg ser på de, har 1000 hullete, sånn kan være et hul på kneet hvis jeg har klær som rekker lengre ned... ok med rakn over hele låret hvis jeg skal ha langbukse og åpne sko.. takk takk den der skal jeg prøve
Mafdet Skrevet 23. oktober 2007 #171 Skrevet 23. oktober 2007 Mitt husmortriks nummer 1: få deg en huslig mann.
foxy09 Skrevet 23. oktober 2007 #172 Skrevet 23. oktober 2007 Mot malingslukt i rommet: Legg et par biter rå løk i kaldt vann og la stå noen timer. Da forsvinner mye av malingslukta. men da lukter det løk?
Gjest vsn Skrevet 24. oktober 2007 #173 Skrevet 24. oktober 2007 Få gubben til å gjøre mest husarbeid:fnise:
prinsessa Skrevet 24. oktober 2007 #174 Skrevet 24. oktober 2007 Når man skjærer løk lukter det ofte løk av fingrene etterpå. For og få bort denne lukten gni fingrene i oppvaskkummen. Kummen skal være litt fuktig men hendene kan godt være tørre.
Arwen Skrevet 24. oktober 2007 #175 Skrevet 24. oktober 2007 lei av at strømpebuksene rakner? FØR du bruker den, skyll den i iskaldt vann, å heng den til tørk. da bevarer du fibrene i str buksa, og den rakner ikke så fort:) Eller tråkk på føttene og strekk den godt ut før du tar den på. Da holder de også lengre.
Gjest Marillia Skrevet 25. oktober 2007 #176 Skrevet 25. oktober 2007 Åh, denne gamle tråden hadde jeg glemt av! Den er jo gull verdt, så her må jeg lese litt!
mariposa Skrevet 25. oktober 2007 #177 Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Mitt husmortriks nummer 1: få deg en huslig mann. Skriver under på denne. :-D Det funker alldeles utmerket. :-D Endret 25. oktober 2007 av mariposa 1
Arkana Skrevet 25. oktober 2007 #178 Skrevet 25. oktober 2007 men da lukter det løk? En bolle melk gjør samme nytten, og lukter ikke løk.
Gjest støv på hjernen Skrevet 25. oktober 2007 #179 Skrevet 25. oktober 2007 Noen som har testet dette? Funker det på alle slags bord? Jess...jeg dropper hårføneren da, men funker supert ellers...vil tro at det iallefall funker på bord som e ubehandlede. dvs ikke har den "plastikk-glatte" overflaten. funker på mine bord iallefall:) oljen trekker inn i bordet, og har heller ikke merket noen lukt. Ringene er borte etter et par gnikk. Men på behandlede flater vil vel oljen bli liggende som et lag??
:-) anna Skrevet 26. oktober 2007 #180 Skrevet 26. oktober 2007 Vaker vinduer og speil med nylonvask, men det er vel ganske vanlig. Etterpå gnir jeg rutene med avispapir. Det var noe jeg lærte av eksen min, faktisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå