Gå til innhold

Hva er dine beste husmortriks?


lillesky

Anbefalte innlegg

Etter at jeg begynte å bruke vaskeposer når jeg vasker sokker har ikke en eneste sokk blitt borte.

Vasker alle i familien sine sokker i hver sin pose. Da blir det heller ikke noe tull med hvem sine sokker det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver å gjøre "noe" hver dag. Vasker minst en maskin tøy hver dag, passer på å tromle, brette og stryke samme dag ellers samler det seg fort i uoverkommelige hauger.

Sengetøy tar jeg et og ett laken eller dynetrekk i trommelen om gangen. Tar man det ut med en gang, er det så godt som nystrøket.

Ellers hadde jeg masse små syprosjekt som jeg vil til bunns i. Barnebukser som blir for korte eller får hull, klippes ofte av til shorts osv. Nå tar jeg et "prosjekt" hver dag, og snart er jeg til bunns i syhaugen.

Stryker dere sengetøy??

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stryker dere sengetøy??

Anyone?

Ja, jeg stryker sengetøy :) Elsker å legge meg i strøket og rent sengetøy, og syns det er helt greit å stryke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Hvis du har fått hvite flekker etter våte glass osv. på stuebordet, gni flekken inn med en del matolje og føn det bort med hårføner.Jo næmere du holder føneren,jo fortere går flekken bort!

Har gjort dette med mine og andres møbler,og det FUNKER!!!Kan ta litt lengre tid med flekker som er gamle,men med litt tålmodighet går det vekk :)

Noen som har testet dette? Funker det på alle slags bord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Stryker dere sengetøy??

Anyone?

Har vurdert det av og til, men jeg synes det er pes å stryke en topp og velger som regel en strykefri topp, så kan tenke meg at sengetøystryking raskt ville gått i glemmeboken uansett.

Dersom jeg blir rik og får meg hushjelp noen gang skal hun imidlertid stryke alt som er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt beste husmortriks er vell at jeg gjør litt hver dag. og delegerer en del til sambo... han er lett sånn sett.. om jeg bare spørr så gjør han det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en flott tråd! Jeg har også noen tips å komme med:

Putt et par biter fersk ingefær i vannet når du koker fisk, så lukter det ikke så mye. (Det gir ikke smak heller, ikke som jeg smaker, hvertfall).

Hvis du vil at gjærdeigen skal heve bedre/raskere: Ta en bolle som er litt mindre enn bollen med deigen. Hell oppi litt varmt vann (jeg bruker skikkelig varmt, men ikke kokende vann). Sett bollen med deigen oppi den med vannet. Da skal det være tett mellom bollene, slik at ingenting av varmen fra vannet "rømmer" ut. Dekk til deigen på vanlig måte. Jeg har noen sett med flere boller i forskjellige størrelser, og de passer perfekt til dette, bruker den største til deig og den nest største til vannet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen stryker sengetøy kan jeg skjønne. Men stryke hånklær???? Da min søster fortalte at hun strøk trusene og håndklærne sa jeg : Get a life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Når svigermor kommer på besøk så slenger jeg en bn bolle med varmt vann og grønnsåpe under sofan. Så lukter det så nyvasket og fint her at :lur:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Britt Banditt
Når svigermor kommer på besøk så slenger jeg en bn bolle med varmt vann og grønnsåpe under sofan. Så lukter det så nyvasket og fint her at :lur:

:fnise:

Godt tips :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stryker dere sengetøy??

Anyone?

jeg stryker sengetøy, men det er vel mer plassgrunner enn andre. har ikke veldig god plass i skapet og det viser seg at dersom man stryker sengetøyet tar det mindre plass dvs sengetøyet får akkurat plass, pluss at det er utrolig mykt å behagelig å sove i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når svigermor kommer på besøk så slenger jeg en bn bolle med varmt vann og grønnsåpe under sofan. Så lukter det så nyvasket og fint her at :lur:

:fnise:

Samme har jeg gjort :fnise:

Men jeg har kokt det i gryte da.. Man kan også legge andre ting oppi som sitron o.l Jeg har også kokt granbar i håp om jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme har jeg gjort :fnise:

Men jeg har kokt det i gryte da.. Man kan også legge andre ting oppi som sitron o.l Jeg har også kokt granbar i håp om jul..

Kokt granbar? :overrasket:

Hvordan ble resultatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da lukter det granbar rett og slett :)

Du kan legge det du vil det skal lukte i vann og koke det. Om du vil det skal lukte nyvaska (sitron eller grønnsåpe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...