Gå til innhold

Hva er dine beste husmortriks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å dra hardt i dem, og vri den fra en side til en annen (tenkte de kunne ligge i et spor eller noe), men ikke dytte ut fra baksiden nei.

På de jeg har hatt sitter de på en sånn "tapp" som er et sylinder med en liten flat side (slik at de ikke skal vri seg rundt uten at tappen følger med). Men det er mulig nye modeller har andre løsninger eller sitter helt fast.

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger alle husets sokker i ei balje på vaskerommet,så kan de gå og finne sokkepar selv. Jeg gidder nemlig ikke sortere ørten par i uka. :nigo:Anonymous poster hash: cd64a...143

Bare ha sorte sokker, eller annen farge.

Skrevet

Bare ha sorte sokker, eller annen farge.

Det er vel verre å sortere kun svarte sokker i ulik størrelse enn å få litt hjelp av fargene...?

Slik er det i alle fall her, han har bare sorte sokker, jeg har noen sorte sokker. Det å skille mine sorte fra hans sorte kan ta sin tid...

Skrevet

Noen kruttips for å få vekk fastbrent fett fra stekeovn?

Skrevet

Noen kruttips for å få vekk fastbrent fett fra stekeovn?

Jeg lurer på om ikke jeg har lest at man skal varme en stor bolle sitronvann inni ovnen, og at dampen da hjelper på fettet.

Skrevet

Jeg lurer på om ikke jeg har lest at man skal varme en stor bolle sitronvann inni ovnen, og at dampen da hjelper på fettet.

hm, husker du noe blandingsforhold? og hvor varmt? hvor lenge?

Skrevet

Takk for tips, skal prøve ut noe :)

Skrevet

Noen som har tips til å få en hvit kjøkkenvegg hvit igjen?

Huseier har av en eller annen grunn ikke orket å investere en 500 lapp i plater på veggen bak komfyren, så fra jeg flyttet inn og uansett hvor mye jeg skurer så er det jo gule fettflekker på veggen bak komfyren. Arg.

Skrevet

Noen som har tips til å få en hvit kjøkkenvegg hvit igjen?

Huseier har av en eller annen grunn ikke orket å investere en 500 lapp i plater på veggen bak komfyren, så fra jeg flyttet inn og uansett hvor mye jeg skurer så er det jo gule fettflekker på veggen bak komfyren. Arg.

Hva er på den nå da? Malt mur? Tapet? Er det malt tror jeg nok at først grundig vask og så et strøk eller to med maling er løsningen. Mest sannsynlig bør resten av veggen(e) også få et strøk samtidig. Kanskje huseier kan være med å betale, mot at du/dere gjør jobben?

Skrevet

Hva er på den nå da? Malt mur? Tapet? Er det malt tror jeg nok at først grundig vask og så et strøk eller to med maling er løsningen. Mest sannsynlig bør resten av veggen(e) også få et strøk samtidig. Kanskje huseier kan være med å betale, mot at du/dere gjør jobben?

Det er malte gipsvegger :-) Er redd for at maling er løsningen ja.. Men ikke noe jeg er villig til å gjøre før vi evt flytter, for fettet vil jo bare komme tilbake. Har vurdert å spørre han om dette med å få opp noen plater, kjøkkenet er lite så ville ikke kostet all verden, men har mine tvil om at de vil investere i det.

Skrevet

Det er malte gipsvegger :-) Er redd for at maling er løsningen ja.. Men ikke noe jeg er villig til å gjøre før vi evt flytter, for fettet vil jo bare komme tilbake. Har vurdert å spørre han om dette med å få opp noen plater, kjøkkenet er lite så ville ikke kostet all verden, men har mine tvil om at de vil investere i det.

Noen få, rimelige fliser eller sånne plater de har på IKEA (herdet glass eller noe) hadde løst problemet rimelig og enkelt. Egentlg synes jeg ikke at dere skal behøve å male om det er skikkelig vasket. Men malt gips/mur nytter sjelden å bare vaske.

Skrevet

Mitt beste triks er Swiffer flekkfjerningssvamper. De tar bort tusjflekker på stuebordet og ellers vanskelige flekker. Men pass på hvor du bruker dem, for de tar gjerne med seg litt av bordmalingen også...

Skrevet

Jeg har et problem. Jeg brukte et rom til oppbevaring av diverse rengjøringsmidler, tenkte jeg skulle rydde en dag også fant jeg en flekk på gulvet, det hadde da lekka ut fra en av de flaskene. Jeg har prøvd å fjerne med noen forskjellige midler for flekker, men det vil ikke bli borte :( noen tips til hva jeg kan bruke for å fjerne den?

Skrevet

Ikke helt vasketips, men;

1. Spray tynnstrømpebuksa med hårspray når man nettopp har tatt den på, da holder den seg:-)

2. Mariner kjøtt i brus (light funker og) istedet for olje - syren trekker inn og mørner kjøttet godt.-

3. Bodylotion under øyenskygger

Skrevet

Noen som har gode tips for brødsmuler som ender opp overalt? Ah, hater brødsmuler - men er veeeldig glad i brød...

Anonymous poster hash: 072d5...29a
Skrevet

Har du fjøl med rist, så smulene fanges i midten?

Skrevet

Kutt brødet i butikken (om du kjøper brød). Da slipper du ihvertfall smulene som oppstår når du skjærer opp brødet hjemme.

Skrevet

Noen som har gode tips for brødsmuler som ender opp overalt? Ah, hater brødsmuler - men er veeeldig glad i brød...

Anonymous poster hash: 072d5...29a

Skjære det opp i brødskjæremaskinen på butikken??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...