Malum Skrevet 25. januar 2013 #661 Skrevet 25. januar 2013 (endret) Varm ovnen opp til 50 grader, spray inn ovnsrens og la det virke 30 min før du tørker inni ovnen. Varmen gjør reaksjonen mye raskere og mer effektiv! Jeg har erfart at bakepulver fungerer bedre, faktisk. Strø bakepulver i hele bunnen av stekovnen, og spray vann oppå. Sett ovnen på 50 grader, og la virke over natta. Lukter ikke høgg etterpå, og er også mer miljøvennlig. Her har du ikke fulgt med i timen.. Eddik i skyllevannet. Gi dem også en kokevask på 90/95 grader innimellom. Mange synes det lukter eddik av tøyet etterpå. Jeg har lært å legge revet appelsinskall i vaskemaskinen, og det skal visst ta bort lukt, til og med kattetiss. Har ikke forsøkt det selv, men en venninne har, med stor suksess. Enda et tips: skal du bruke hele begeret med creme fraiche/rømme: hold begeret opp ned og stikk en kniv i bunnen. Vri lett, og hele innholdet deiser ut. Endret 25. januar 2013 av Bodillen
Savaa Skrevet 25. januar 2013 #662 Skrevet 25. januar 2013 Noen som har et tips til hvordan man får bort sykkelolje fra klær (syntetisk)? Fiiine jakka mi....... IKKE vask det! Hvis du vasker det funker ikke dette trikset like bra: Hell white sprit på flekken, for så å vaske det på vanlig måte. White sprit er oljeløsende, brukes jo til løsemiddel for oljebasert maling osv;)
kaprifolen Skrevet 25. januar 2013 #663 Skrevet 25. januar 2013 (endret) IKKE vask det! Hvis du vasker det funker ikke dette trikset like bra: Hell white sprit på flekken, for så å vaske det på vanlig måte. White sprit er oljeløsende, brukes jo til løsemiddel for oljebasert maling osv;) Tror kanskje ikke vedkommende har latt jakka ligge i 7,5 år mens hun ventet på svar! Uansett er vel jakka out of fashion nå! Men godt tips for andre med eventuelle oljeflekker, da! Endret 25. januar 2013 av kaprifolen 7
Darkannie Skrevet 25. januar 2013 #664 Skrevet 25. januar 2013 (endret) Er du av den typen som liker stekt kjøttdeig finmost? Et egg, en spiseskje potetmel og en dæsj melk eller matfløte blandes godt sammen med kjøttdeigen. Bruk deretter potetmoseren (plast, ikke metall, metall ødelegger stekepanna) til å steke og hakke kjøttdeigen. Resultatet blir garantert fint fint most stekt kjøttdeig, perfekt til taco!!! På badet og kjøkkenet, har jeg kjøpt ruller med hvite avfallsposer. Ikke for brede. Jeg legger hele rullen oppi søppelboksen, og drar opp og bretter en pose over kanten, uten å løsne den fra rullen under. Når den er full river jeg den bare av og trer en ny pose fra rullen over. På denne måten har jeg holdt søppelboksene skinnende rene i flere år! Endret 25. januar 2013 av Darkannie 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2013 #665 Skrevet 25. januar 2013 I stedet for dyr maskinrens kan man heller en pose sitronsyre (kjøpes i matbutikk, står i bakehyllen) i kammeret der man vanligvis har vaskrmiddelet og sett maskinen på 95 graders vask. Tipset kommer de disse to vaskedamene på svensk tv4. Anonym poster: 63f17b53dbe590676ac08543e4746c3f
Gjest Funky Punk Skrevet 25. januar 2013 #666 Skrevet 25. januar 2013 Legger små poser med f.eks lavendel i skapet. Spesielt der hvor jeg har klær jeg nesten aldri bruker ligger. Gir en god duft i klærne
Darkannie Skrevet 27. januar 2013 #667 Skrevet 27. januar 2013 Etter tips fra denne tråden kjøpte jeg scotch brite svamp. Den tok ALT! Jeg er frelst!! 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #668 Skrevet 27. januar 2013 Etter tips fra denne tråden kjøpte jeg scotch brite svamp. Den tok ALT! Jeg er frelst!! Finner ikke innlegget hvor denne er beskrevet, fortell litt om den? Anonym poster: 8793061ffb33e675170572131fbbe189
Darkannie Skrevet 27. januar 2013 #669 Skrevet 27. januar 2013 Det koster ca 20,- for en pakke med 2 svamper, fukt den og den tar alt av flekker, fra pennestrek til skitt og ja...ALT! Med 2 smårollinger i hus må jeg ærlig si at jeg syntes den var fantastisk! Og uten å trenge å gnikke og gnukke!!! Veggene mine fra en meter og nedover er nå rene! 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2013 #670 Skrevet 27. januar 2013 Mange takk Darkannie, da skal det avsted til butikken i morgen :) Hvor fikk du de forresten? Anonym poster: 8793061ffb33e675170572131fbbe189
Perelandra Skrevet 27. januar 2013 #671 Skrevet 27. januar 2013 (endret) Etter tips fra denne tråden kjøpte jeg scotch brite svamp. Den tok ALT! Jeg er frelst!! Å ja! De svampene er helt fantastiske. Jeg flyttet sist sommer og måtte vaske ned leiligheten. Scotch Brite-svampene gjorte arbeidet så utrolig mye lettere. På vanskelig skitt bruker jeg også litt Zalo sammen med svampen. Edit: Jeg har kjøpt svampene i dagligvarebutikker. De finner ikke alle steder, men jeg har i alle fall fått tak i dem hos Kiwi og Meny Edit igjen: Ser at Darkannie svarte samtidig med meg. Endret 27. januar 2013 av Perelandra
Darkannie Skrevet 27. januar 2013 #672 Skrevet 27. januar 2013 Mange takk Darkannie, da skal det avsted til butikken i morgen :) Hvor fikk du de forresten? Anonym poster: 8793061ffb33e675170572131fbbe189 Jeg fant på Kiwi!
Malum Skrevet 27. januar 2013 #673 Skrevet 27. januar 2013 Etter tips fra denne tråden kjøpte jeg scotch brite svamp. Den tok ALT! Jeg er frelst!! De er helt utrolige. Jeg har også brukt dem på kjøkkenvasken, og den blir blankere enn blankest.
Flua Skrevet 29. januar 2013 #675 Skrevet 29. januar 2013 (endret) Sitat fra tråden: Trenger tips! Keramikktoppen på komfyren har blitt stygg på selve platene. Det går ikke å skrape bort, da det ikke er brent fast på den måten. Det ser på en måte ut som om keramikken har blitt sånn.. Hvordan få bort? Alt forsvinner ikke ved rens Anonym poster: 48f9d34c72bde47f2606b25d688f54dc Jeg bruker å ha på grønnsåpe, vanlig Krystall. Ha det på i et par timer, fukt gjerne på en gang imellom. Bruk deretter skrapen, med nye blader, alt fastbrent på min forsvant. Endret 29. januar 2013 av Flua
Gjest Funky Punk Skrevet 29. januar 2013 #676 Skrevet 29. januar 2013 Det var ikke snakk om fastbrent, mer som at det ser ut som slitasje liksom. Jeg kjøpte en helt ny ovn og en uke senere så ser den slik ut. Ikke noe fastbrent, bare at det ser slik ut
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2013 #677 Skrevet 29. januar 2013 Det var ikke snakk om fastbrent, mer som at det ser ut som slitasje liksom. Jeg kjøpte en helt ny ovn og en uke senere så ser den slik ut. Ikke noe fastbrent, bare at det ser slik ut Det skal ikke bli sånn. Du å klage der du kjøpte den! Anonym poster: cd64a40c56fe77caa57c30cb8a8e6143
Gjest juvelia Skrevet 30. januar 2013 #678 Skrevet 30. januar 2013 Jeg bruker sånn peelinghansker man får kjøpt på body shop ect til å vaske badekar og dusj med. Tar de bare på hendene og litt såpe så stryker jeg bare hendene der det skal vaskes. Den enkelste måten jeg har vært borti. Brukte oppvasktbørste før, men hadde ikke samme kontroll og fikk litt vondt i håndleddet. Smart! Men anbefales å bruke tynne gummihansker under så man ikke får sterk såpevann på huden.
Kjempeliten Skrevet 31. januar 2013 #679 Skrevet 31. januar 2013 Istedenfor å pirke restene av stearinlyset ut av lysestaken med en kniv, så hold den noen sekunder under varmt vann i springen, så løsner stearin-stumpen av seg selv:) 2
qrs Skrevet 31. januar 2013 #680 Skrevet 31. januar 2013 Hei Jeg har en smoothie blender som jeg ikke vet hvordan jeg skal vaske. jeg bruker børste til å rengjøre den. men jeg kan se at den ikke blir rent helt på bunnen. det har begynt å bli litt svarte flekker der. får ikke lyst til å bruke den igjen. hva skal jeg gjøre ? Har ikke vaskemaskin heller hilsen en fattig student Min blender må skrues fra hverandre for å få ren. "Muggen" er av glass og har en plastring nederst som holder knivene på plass i bunnen. Eneste måten å få hele greia skikkelig ren på er å skru ringen løs og ta ut knivene - hver gang. En av grunnene til at jeg stort sett bruker en stavmikser til å lage smooties - enklere og raskere vask.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå