Gå til innhold

Når mannen sa noe dumt for veldig lenge siden...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var jo utrolig tåpelig av mannen din å si disse tingene til deg den gangen for mange år siden. Jeg skjønner at du tenker på det, selv om det er lenge siden. Man vil jo ikke føle seg som andre-premien. Men, prøv å tenk slik at det var deg han forelsket seg i, og deg han valgte å dele livet sitt med. Dere er fortsatt sammen, og han sier at han synes du er fin. Prøv å tro han på det han sier. Dere har en lang historie sammen, og jeg tror at hvis du gnager mye på dette kan du ødelegge forholdet. Det har jo allerede gått langt når du ikke orker å vise deg naken, eller ha sex med han. Kanskje dere trenger noen timer med parterapi for å komme dere på rett kjøl igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SoWhat? skrev (5 minutter siden):

Og hvorfor stiller du så unyttige spørsmål?? 

Hvorfor er det unyttig? Jeg lurer oppriktig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeautyBox skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det unyttig? Jeg lurer oppriktig. 

Jeg lurer også. Hvorfor bli man sammen med noen i utgangspunktet, som behandler deg som søppel? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (15 minutter siden):

Så apekatt han var da dere datet. Jez. Men altså, hvorfor sier noen mennesker slikt til de dem dater?  Var han usikker og ville hevde seg? Jeg tror mest på det, sånn guttevalpoppførsel tilsier det. Han ville på en måte imponere deg selv om han nok kanskje ikke var bevisst det selv en gang. Hvis han hadde vært tilbakestående sosialt, så ville det nok ikke gått over tenker jeg. Mulig han ville såre deg også, av en eller annen grunn, men jeg tror helst det første.

Så skal han ha for at han har bedt om unnskyldning og lagt seg flat. Det skulle bare mangle, men likevel. Og jeg tror at han overdrev og løy.

Så ble det dere to, og jeg tror han har banket seg selv mange ganger fordi han var korka i begynnelsen. Det tror jeg. Snakk om å drite seg ut liksom! Jeg tror han mener det han sier til deg nå, og at du er mer enn bra nok.

Jeg vet hvordan ting fra begynnelsen av dating kan sitte i. Mange som har tabbet seg ut sånn. Så man må passe på. 

Jeg vet ikke helt hva du skal gjøre, men jeg tror du er elsket og en mer enn bra nok dame. Det er det du må begynne å tro på. Men hvordan ?  Det er spørsmålet. Kanskje andre har bra svar på det. 

Hehe neida, han trenger ikke nødvendigvis være sosialt tilbakestående hehe. 
 

Min mann tjener faktisk x antall millioner i året og er helt sinnsykt dyktig både privat og jobb og sosialt og alt det. Men han måtte vise litt muskler han også for å imponere daten sin hehe. Jeg har skjønt godt at det var for å imponere, og så mye som jeg har irritert meg over det, Så synes jeg det var litt søtt nå i etterkant hehe 
 

 Jeg skal love deg for at han har fått høre om det etterpå da hahahaa uff stakkars😂😂

Menn er enkle vesener som rett og slett i noen situasjoner bare ikke vet bedre. 

Anonymkode: 83752...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (2 minutter siden):

Jeg lurer også. Hvorfor bli man sammen med noen i utgangspunktet, som behandler deg som søppel? 

Slapp litt av med den søppel formulering. 

Anonymkode: 83752...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan si hva dere vil men jeg tror ts sin mann mest sannsynlig forguder henne og har bare i begynnelsen desperat prøvd å få hennes oppmerksomhet og gjort alt for at hun skal finne han attraktiv. 

Anonymkode: 83752...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han var asosial, ufin og ufordragelig. 

Det hadde ingemtimg med ditt utseende å gjøre.

Han er nok JÆKLA takknemlig for at du gadd holde ut, og han sier jo det han mener nå?

Anonymkode: 673d9...17a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slapp litt av med den søppel formulering. 

Anonymkode: 83752...13b

Er det ikke drittoppførsel å snakke om at hun ikke er god i senga, ikke er noe pen osv. Ingen oppegående folk tiltaler noen de dater slik. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere kan si hva dere vil men jeg tror ts sin mann mest sannsynlig forguder henne og har bare i begynnelsen desperat prøvd å få hennes oppmerksomhet og gjort alt for at hun skal finne han attraktiv. 

Anonymkode: 83752...13b

Det kan godt hende at du har rett, jeg bare lurer oppriktig på hvorfor man velger å akseptere å bli behandlet sånn. Jeg hadde gått min vei. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere kan si hva dere vil men jeg tror ts sin mann mest sannsynlig forguder henne og har bare i begynnelsen desperat prøvd å få hennes oppmerksomhet og gjort alt for at hun skal finne han attraktiv. 

Anonymkode: 83752...13b

Veldig attraktivt å få andre til å føle seg elendige. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg sukker litt...

Som andre, så har det blitt sagt ting nå og sagt ting da. Jeg ville blitt overrasket hvis du ikke to eller tre ganger har sagt noe til han som han kunne ha ruget på i årevis.

Men vi menn vi gjør ikke det. Om det blir sagt noe men handlet på et annet vis, så er det det som er gjort som bestemmer.

Når du har tatt vare på det som er sagt langt tilbake i tid og lar det styre, ja så er det vel ditt valg og ikke noe han kan gjøre noe med.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BeautyBox skrev (Akkurat nå):

Det kan godt hende at du har rett, jeg bare lurer oppriktig på hvorfor man velger å akseptere å bli behandlet sånn. Jeg hadde gått min vei. 

Det er nok flere faktorer som spiller inn til hvorfor man velger hverandre. Hva vet du om ikke de passer helt perfekt sammen som par. 
 

Det TS nevner er noen uheldige kommentarer som er blitt sagt i øyeblikk. Han er ikke nødvendigvis en dårlig person for det. De ting han har sagt reflekter ikke på at han ikke er en gentle man heller. 

Anonymkode: 83752...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (3 minutter siden):

Veldig attraktivt å få andre til å føle seg elendige. 

Ja, det er dårlig gjort.

Anonymkode: 83752...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BeautyBox skrev (4 minutter siden):

Det kan godt hende at du har rett, jeg bare lurer oppriktig på hvorfor man velger å akseptere å bli behandlet sånn. Jeg hadde gått min vei. 

Det er ofte vanskelig å bryte med den man er glad i selv om personen har begått utilgivelige handlinger. Man er jo emosjonelt tilknyttet.

 

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (5 minutter siden):

Er det ikke drittoppførsel å snakke om at hun ikke er god i senga, ikke er noe pen osv. Ingen oppegående folk tiltaler noen de dater slik. 

Jo det er ikke særlig pent å si slikt. Men glem heller ikke det viktig moment at disse ting ble sagt i de få første ukene av at de kjente hverandre. Så det er litt mer som spiller inn her. 

Anonymkode: 83752...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uatskillelig skrev (1 minutt siden):

Det er ofte vanskelig å bryte med den man er glad i selv om personen har begått utilgivelige handlinger. Man er jo emosjonelt tilknyttet.

 

 

Da er det forståelig at man blir.  Dette var helt i starten.  Da er man ikke bundet på noen som helst måte:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

draug 75 skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner jeg sukker litt...

Som andre, så har det blitt sagt ting nå og sagt ting da. Jeg ville blitt overrasket hvis du ikke to eller tre ganger har sagt noe til han som han kunne ha ruget på i årevis.

Men vi menn vi gjør ikke det. Om det blir sagt noe men handlet på et annet vis, så er det det som er gjort som bestemmer.

Når du har tatt vare på det som er sagt langt tilbake i tid og lar det styre, ja så er det vel ditt valg og ikke noe han kan gjøre noe med.

 

Dette får jo TS selv svare på. Men jeg sier ikke slike ting til mannen min. 

Han er en easy-going og selvsikker person, så det meste tar han på strak arm. Men jeg vet det er ting som kan gjøre ham også usikker, for det er det for alle. 

De eneste gangene jeg har sagt noe til ham som oppriktig opprørte ham, var når han sa noe slikt til meg først. Da ble han sint og spurte om jeg oppriktig følte det slik. Og jeg sa "nei. Men jeg visste at det ville provosere deg. Og det du føler nå, er det jeg føler når du sier sånt til meg". Etter det skjedde det aldri igjen. 

Jeg VIL jo ikke si noe som faktisk kan gjøre mannen min usikker eller skape en kløft mellom oss. Mange menn vil ha dette til å handle om at de selv er mer robuste, men jeg tror like ofte det handler om at kvinner er mer bevisst hva de sier sosialt.

Anonymkode: af71d...0e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo det er ikke særlig pent å si slikt. Men glem heller ikke det viktig moment at disse ting ble sagt i de få første ukene av at de kjente hverandre. Så det er litt mer som spiller inn her. 

Anonymkode: 83752...13b

Nettopp derfor jeg syns det er spesielt.  Jeg har også datet damer. Damer som ikke har vært like flotte som andre ekser. Men dette er da ikke noe jeg hadde SAGT. Det er jo helt absurd. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette får jo TS selv svare på. Men jeg sier ikke slike ting til mannen min. 

Han er en easy-going og selvsikker person, så det meste tar han på strak arm. Men jeg vet det er ting som kan gjøre ham også usikker, for det er det for alle. 

De eneste gangene jeg har sagt noe til ham som oppriktig opprørte ham, var når han sa noe slikt til meg først. Da ble han sint og spurte om jeg oppriktig følte det slik. Og jeg sa "nei. Men jeg visste at det ville provosere deg. Og det du føler nå, er det jeg føler når du sier sånt til meg". Etter det skjedde det aldri igjen. 

Jeg VIL jo ikke si noe som faktisk kan gjøre mannen min usikker eller skape en kløft mellom oss. Mange menn vil ha dette til å handle om at de selv er mer robuste, men jeg tror like ofte det handler om at kvinner er mer bevisst hva de sier sosialt.

Anonymkode: af71d...0e0

Helt enig med deg der. 

Anonymkode: 83752...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (1 minutt siden):

Nettopp derfor jeg syns det er spesielt.  Jeg har også datet damer. Damer som ikke har vært like flotte som andre ekser. Men dette er da ikke noe jeg hadde SAGT. Det er jo helt absurd. 

Yup det er helt idiotisk og sårende. Men noen menn er duster og tenker ikke og skjønner etterpå at det var dumt gjort. 
 

Ikke uvanlig at menn snakker om hvor fin den og den de har vært sammen med er. For å flekse og løfte seg selv opp. 
 

Møtte en skallet øl mage mann en gang som skrøt til meg og min venninne på en bar “my wife is a model” yeah right ok gamlemann, tenkte vi. Poenget er: ikke uvanlig i det hele tatt at menn skryter på seg to tonn mer enn hva de er for å løfte seg selv opp for å imponere. Slik at det bare. 

Anonymkode: 83752...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...