Gå til innhold

Når mannen sa noe dumt for veldig lenge siden...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

BeautyBox skrev (11 timer siden):

 

HVORFOR velger dere menn som sier slike ting til dere? Hvorfor akseptere det?

Jeg ser du har sitert meg. Jeg har aldri skrevet at min mann har sagt noe stygt til meg. Han løfter meg opp og sier fine ting, som er det jeg prøver å huske på når vonde tanker kommer. Jeg har hatt litt kjipe kommentarer fra jeg var yngre, er de som sitter igjen hos meg og som jeg prøver å si til meg selv ikke er sant. Høre på hva mannen min sier og ta det til meg. 

Anonymkode: 5fba0...ddf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg ser du har sitert meg. Jeg har aldri skrevet at min mann har sagt noe stygt til meg. Han løfter meg opp og sier fine ting, som er det jeg prøver å huske på når vonde tanker kommer. Jeg har hatt litt kjipe kommentarer fra jeg var yngre, er de som sitter igjen hos meg og som jeg prøver å si til meg selv ikke er sant. Høre på hva mannen min sier og ta det til meg. 

Anonymkode: 5fba0...ddf

Aha, jeg leste innlegget ditt som at "mannen din og andre" sier stygge ting om utseendet ditt og at du konfronterer deg selv med det i speilet, men sier til deg selv at "jaja, jeg får jo ikke gjort noe med det uansett". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min sa ikke noe slikt dumt i starten av forholdet, og likevel har jeg hatt runder med akkurat samme følelser og tanker. Det er vel ganske vanlig og egentlig ikke rart heller, så mye som kvinnekroppen må gjennomgå angående endringer. 

Jeg valgte å stole på mannen min. Stole på at han elsker meg og fremdeles har lyst på kroppen min. Han har jo fremdeles lyst på sex med meg, til og med ganske ofte, og til og med med lyset på, så... 

 

Anonymkode: 45f54...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (17 timer siden):

Den burde du utdype. Jeg er seriøs altså 

Vel, er egentlig ikke så glad i å forklare, de fleste her inne bytter bare kommentarer uten å ville se prøve å se den 2. siden eller forstå. 

Er jo dessuten blitt så desillusjonert at jeg nesten er i ferd med å tro at  vi er så genetisk programmert at fri vilje kan ta sammenhengende juleferie påskeferie og sommerferie uten å gå på jobben i mellomtiden. 

Åpningsinnlegget til TS tar hun opp at samboer såret henne innledningsvis i forholdet, dette legger hun stor vekt på. Vi kjenner jo ikke TS, vi vet ikke hvordan hun ser ut, vi vet ikke om mannen hennes er snill, slem eller hva, alt vi har er hennes korte forsøk på å forklare hvorfor mannen hennes er skyld i at hun nå tydeligvis egentlig vil ut av forholdet, eller føler seg misstilpass i forholdet og har mistet lysten på sex.

La oss anta at gubben hennes egentlig har lavere seksuell status enn henne (eller har fått det). For han vil det da være "enkelt" å manipulere henne innledningsvis (bevist eller ubevisst) i forholdet med negative kommentarer (grunnleggende PU). 

Uansett de valgte i alle fall begge to å innlede et forhold som nå har vart over tid. I og med at TS ikke tar opp nye graverende situasjoner som har skapt tilsvarende "traumer" i forholdet må vi anta at han egentlig er en gjennomgående normal gubbe.

TS har som jeg oppfatter det etter å ha fått et par unger begynt å vurdere om han egentlig er seksuelt på hennes nivå, om hun kan få noe bedre, at det virkelig ikke finnes noe bedre enn det livet hun nå lever (eksistensiell krise). Siden de fleste av oss ikke kan ta ansvar / nedskrive egen verdi finner vi en unnskyldning / forklaring som vi presenterer for oss selv, og altså for KG i dette tilfelle. 

La oss anta at min "hypotese" fremsatt over er riktig, gir ikke dette en enkel grei forklaring ;). Hun er i ferd med å bli ferdig med han, hun er i ferd med å sett inn alt av utkoblingmekanismer, hun gir han ansvaret for at hun selv føler seg uvell sammen med han. Hun er egentlig i ferd med å gå ut av forholdet / eller i det minste lage forholdet til et drittsted å være, mest sannsynlig er det ingenting han eller vi andre kan si som får henne til å skifte mening, ja bortsett fra velkommen i statistikken.  

Om vi ser på forhold i dagens Norge med etniske nordmenn så ryker minst 50% av alle ekteskap med barn inne i bilde, samboende antakeligvis langt flere. All fremsatt statistikk peker på at kvinner tar initiativ til bruddet i minst 2/3 av tilfellefellene, dette til tross for at få kvinner i verden har menn som bidrar mer / respekterer kvinner mer. Hvordan kan dette ha seg slik om det ikke er grunnleggende mekanismer?  Hva kan vi egentlig gjøre for å endre det?       

  

 

  

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (18 timer siden):

Haha, modell faktisk:) Ja, enkelte menn er håpløse. Men må skyndte meg å si at det finnes mye rart i den lesbiske verden også😛

Vil si at mengden gale damer greit tangerer håpløse menn, jeg har i alle fall fått min dose 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoH skrev (10 minutter siden):

Om vi ser på forhold i dagens Norge med etniske nordmenn så ryker minst 50% av alle ekteskap med barn inne i bilde, samboende antakeligvis langt flere. All fremsatt statistikk peker på at kvinner tar initiativ til bruddet i minst 2/3 av tilfellefellene, dette til tross for at få kvinner i verden har menn som bidrar mer / respekterer kvinner mer. Hvordan kan dette ha seg slik om det ikke er grunnleggende mekanismer?  Hva kan vi egentlig gjøre for å endre det? 

At kvinner oftere tar initiativ til brudd, betyr ikke at forholdene er bra og at mennene trives og elsker dama si. Ikke så reint få menn sier at de gjorde x og y for å framprovosere at dama skulle gå, eventuelt få henne så ute av balanse at de kunne rettferdiggjøre utroskap osv. 

Anonymkode: 0dab0...05f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

At kvinner oftere tar initiativ til brudd, betyr ikke at forholdene er bra og at mennene trives og elsker dama si. Ikke så reint få menn sier at de gjorde x og y for å framprovosere at dama skulle gå, eventuelt få henne så ute av balanse at de kunne rettferdiggjøre utroskap osv. 

Anonymkode: 0dab0...05f

Tja, hva er et bra forhold?

Hva legger du i det?

Hvem har egentlig bra forhold?

Jeg tipper under 5% av alle forhold som blir inngått egentlig er bra forhold og at paret egentlig trives i hverandre selskap på tilstrekkelige antall nivåer.  

Det dokumentert statistikk viser at menn er langt bedre enn kvinner til å tåle motgang og satse langsiktig. Dette er en bra egenskap for AS familien og samfunnet, men muligens ikke for individet. 

Hva mener du med utroskap? Å hvorfor tror du menn er mer utro enn kvinner?  

Endret av RoH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoH skrev (1 minutt siden):

Jeg tipper under 5% av alle forhold som blir inngått egentlig er bra forhold og at paret egentlig trives i hverandre selskap...

Hva mener du med utroskap? Å hvorfor tror du menn er mer utro enn kvinner?  

Et bra forhold er et der man liker og respekterer hverandre, føler lidenskap og har felles prosjekter. Sånne forhold finnes nok i litt mer enn 5 % av tilfellene. 

Jeg sa ikke at menn statistisk er mer utro enn kvinner, hvor har du det fra? Poenget mitt er at det finnes flere måter å bryte ned et forhold på. Den som tar initiativ til å gå er i en del tilfeller bare den som setter strek for galskapen. 

Anonymkode: 0dab0...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Et bra forhold er et der man liker og respekterer hverandre, føler lidenskap og har felles prosjekter. Sånne forhold finnes nok i litt mer enn 5 % av tilfellene. 

Jeg sa ikke at menn statistisk er mer utro enn kvinner, hvor har du det fra? Poenget mitt er at det finnes flere måter å bryte ned et forhold på. Den som tar initiativ til å gå er i en del tilfeller bare den som setter strek for galskapen. 

Anonymkode: 0dab0...05f

På utroskap missforsto jeg deg tydeligvis, beklager, er blitt forutinntatt, spes. på AB.  

Absolutt mulig å bryte ned den andre for så å legge ansvar på denne.  

Jeg tror ikke det er flere enn 5% av forhold egentlig er gode, hvor paret er kompatible på de fleste områder, hvor de trekker hverandre opp i stede for ned, hvor kjærlighet egentlig er drivkraften. 

Eks. sex etter 10-15-20 år i parforhold, Orgasme og tenningmønster er personlig og krever en spesiell "stemning".  Noen kan imidlertid finne måter å ha sex på som nytes av begge. Når en da legger til alle andre felter, lykke til på og ikke inngå kompromisser. 

Gjennom årene har jeg sett få om noen forhold jeg egentlig anser som gode.  Hvor de ikke er lei av partneren med jevne mellomrom. Jeg har derimot sett mennesker som har lært å leve med hverandre på en bra måte., skal en klare det må en tåle det, samt ha evnen til og fortrenge negativitet å se glasset som halvfullt.   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoH skrev (9 minutter siden):

Eks. sex etter 10-15-20 år i parforhold, Orgasme og tenningmønster er personlig og krever en spesiell "stemning".  Noen kan imidlertid finne måter å ha sex på som nytes av begge. Når en da legger til alle andre felter, lykke til på og ikke inngå kompromisser. 

Gjennom årene har jeg sett få om noen forhold jeg egentlig anser som gode.  Hvor de ikke er lei av partneren med jevne mellomrom. Jeg har derimot sett mennesker som har lært å leve med hverandre på en bra måte., skal en klare det må en tåle det, samt ha evnen til og fortrenge negativitet å se glasset som halvfullt.   

Jeg ser ikke på kompromisser og tilpasning som noe negativt. Har liten erfaring med partnere som ikke brydde seg om min tenning eller ikke ble tent av meg. Har ikke data noen så lenge som 20+ år, så det skal jeg ikke utale meg om. Men livsfaser er ulike, ikke alle klarer overgang til nye behov. 

Det er ikke alle som bærer hemmelighetene sine utenpå. Så jeg tror ikke vi alltid kan vite om andres forhold er godt eller dårlig. 

Noen ganger ser man to traurige surpomper holde sammen i år etter år og tilsynelatende ikke lengte ut. Kanskje det kjennes bra, at en tross alt er like? 

Anonymkode: 0dab0...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i dette. Livet er godt og vondt, helt normalt. Jeg får også vonde tanker om meg selv enkelte ganger der jeg ender opp med å trekke meg unna til det går over. Grubler da på kommentarer mannen min har sagt, tenker på hans ekser og føler meg ikke god nok. Vondt å tenke på han sammen med andre, og om han kanskje tenker på dem av og til siden de dro fra han. Kan ikke si dette, har da litt stolthet også. Og utad er jeg nok ganske "vellykket". 

Det hjelper for meg å engasjere meg i noe, distrahere tankene og så går det over. 

 

Anonymkode: 32564...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RoH skrev (2 timer siden):

Vel, er egentlig ikke så glad i å forklare, de fleste her inne bytter bare kommentarer uten å ville se prøve å se den 2. siden eller forstå. 

Er jo dessuten blitt så desillusjonert at jeg nesten er i ferd med å tro at  vi er så genetisk programmert at fri vilje kan ta sammenhengende juleferie påskeferie og sommerferie uten å gå på jobben i mellomtiden. 

Åpningsinnlegget til TS tar hun opp at samboer såret henne innledningsvis i forholdet, dette legger hun stor vekt på. Vi kjenner jo ikke TS, vi vet ikke hvordan hun ser ut, vi vet ikke om mannen hennes er snill, slem eller hva, alt vi har er hennes korte forsøk på å forklare hvorfor mannen hennes er skyld i at hun nå tydeligvis egentlig vil ut av forholdet, eller føler seg misstilpass i forholdet og har mistet lysten på sex.

La oss anta at gubben hennes egentlig har lavere seksuell status enn henne (eller har fått det). For han vil det da være "enkelt" å manipulere henne innledningsvis (bevist eller ubevisst) i forholdet med negative kommentarer (grunnleggende PU). 

Uansett de valgte i alle fall begge to å innlede et forhold som nå har vart over tid. I og med at TS ikke tar opp nye graverende situasjoner som har skapt tilsvarende "traumer" i forholdet må vi anta at han egentlig er en gjennomgående normal gubbe.

TS har som jeg oppfatter det etter å ha fått et par unger begynt å vurdere om han egentlig er seksuelt på hennes nivå, om hun kan få noe bedre, at det virkelig ikke finnes noe bedre enn det livet hun nå lever (eksistensiell krise). Siden de fleste av oss ikke kan ta ansvar / nedskrive egen verdi finner vi en unnskyldning / forklaring som vi presenterer for oss selv, og altså for KG i dette tilfelle. 

La oss anta at min "hypotese" fremsatt over er riktig, gir ikke dette en enkel grei forklaring ;). Hun er i ferd med å bli ferdig med han, hun er i ferd med å sett inn alt av utkoblingmekanismer, hun gir han ansvaret for at hun selv føler seg uvell sammen med han. Hun er egentlig i ferd med å gå ut av forholdet / eller i det minste lage forholdet til et drittsted å være, mest sannsynlig er det ingenting han eller vi andre kan si som får henne til å skifte mening, ja bortsett fra velkommen i statistikken.  

Om vi ser på forhold i dagens Norge med etniske nordmenn så ryker minst 50% av alle ekteskap med barn inne i bilde, samboende antakeligvis langt flere. All fremsatt statistikk peker på at kvinner tar initiativ til bruddet i minst 2/3 av tilfellefellene, dette til tross for at få kvinner i verden har menn som bidrar mer / respekterer kvinner mer. Hvordan kan dette ha seg slik om det ikke er grunnleggende mekanismer?  Hva kan vi egentlig gjøre for å endre det?       

  

 

  

Takk for leseverdig utdypning! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det så utrolig rart at du ble sammen med han selv om han sa slike ting 🤔 Føler liksom ikke at du kan begynne å henge deg opp i det NÅ, etter så mange år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en elsker sagt slike ting til meg, så hadde jeg dratt hjem og avsluttet det hele! Det er totalt turnoff hvis jeg vet at den jeg ligger med meg ikke synes jeg er attraktiv! Jeg må føle meg deilig for å kunne ha god sex!

Anonymkode: 74b46...147

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 14.58):

Hehe neida, han trenger ikke nødvendigvis være sosialt tilbakestående hehe. 
 

Min mann tjener faktisk x antall millioner i året og er helt sinnsykt dyktig både privat og jobb og sosialt og alt det. Men han måtte vise litt muskler han også for å imponere daten sin hehe. Jeg har skjønt godt at det var for å imponere, og så mye som jeg har irritert meg over det, Så synes jeg det var litt søtt nå i etterkant hehe 
 

 Jeg skal love deg for at han har fått høre om det etterpå da hahahaa uff stakkars😂😂

Menn er enkle vesener som rett og slett i noen situasjoner bare ikke vet bedre. 

Anonymkode: 83752...13b

Du ble altså imponert over at han synes det var viktig å fortelle at han hadde vært sammen med vakre kvinner som er bra i senga?

Anonymkode: 93725...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du ble altså imponert over at han synes det var viktig å fortelle at han hadde vært sammen med vakre kvinner som er bra i senga?

Anonymkode: 93725...202

Hva mener du? 

Anonymkode: 83752...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må opparbeide deg en bedre selvfølelse og ta mental helse på alvor. Det er ikke bra å stå foran et speil og lete etter såkalte feil ved seg selv. Man må verdsette sin egen kropp og alt det magiske den får til. Være stolt og trygg på seg selv, godta sine særegenheter. Man er et menneske av kjøtt og blod som er i endring gjennom livet, ikke et objekt som skal vurderes kaldt og kynisk.

Kjærlighet og sex er heller ikke forbeholdt de glatte og tynne, det er aspekter ved livet som tilhører oss alle. Om man ikke har god selvfølelse, så vil man alltid være prisgitt andres blikk og kommentarer, avhengig av andres bekreftelse på at man er verdt noe. Men det er faktisk DU som bestemmer hva du er verdt og hvem som får nyte godt av din kropp. 

Så tenker jeg at mannen din er en stor idiot med et ræva kvinnesyn, som skal være glad for at han i det hele tatt får pult. Håper han har bedret seg med årene. 

Anonymkode: 0e023...5ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...