Gå til innhold

Hva er galt med disse tøflene? Barnehagen ba meg kjøpe nye

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På jobb, hvor jeg fortvekk står mange timer om dagen på et relativt hardt gulv, har vi kjempestort fokus på fottøyet. 

Hvorfor skal det være annerledes for barn? Godt fottøy er viktig!!

Anonymkode: 27f4f...58a

Nå er det svært få barn som står mange timer om dagen i barnehagen.. 

Anonymkode: bae84...d06

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere her som burde lese seg opp på hva godt fottøy er ser jeg.

Seriøst. Det er BARNA deres det er snakk om. Når godt fottøy er viktig for voksne så sier det seg selv at det også er viktig for føtter i utvikling.

At barnet ikke bruker tøflene hele dagen er ikke et godt argument. Å ha på seg feil fottøy flere timer om dagen er ikke bra.

Anonymkode: 26b61...3b1

Ja, og barna i min barnehage hvor ALLE foreldre er høyr utdanna og superpedagogiske fløy rundt i sokkelesten/gadd ikke ta på seg tøfler osv.

Mitt barn hadde ulltøfler som hadde skinnsåle under tilsvarende å gå med sokker.

Ingen hadde stive typer, og ALLE er normalt utviklede. 

Ute har barnet mitt kun dyre kvalitetssko. 

Jada, stoffet er klamt - men det er ingen stor fare. 

Anonymkode: eabf2...b4d

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som perfekte barnehagetøfler. 👌 Bare ignorer de. Blir det tatt opp igjen sier du bare at "nei, disse er de som skal brukes" og ferdig med det. :) Han vokser sikkert ut av de til våren uansett, så helt tullete å kjøpe dyre nye. 

Anonymkode: 3addf...839

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Spør hva som er galt med dem. 

Anonymkode: 1c058...7be

Vurderer å kjøpe slike til sønnen min... Så hadde vært kjekt å vite hva som er galt med dem. Håper du oppdaterer oss 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

På jobb, hvor jeg fortvekk står mange timer om dagen på et relativt hardt gulv, har vi kjempestort fokus på fottøyet. 

Barnehager lages ikke med harde gulv - de har mykere typer fordi det er.....barnehage!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt fottøy er i og for seg viktig, men det er himmelsvis  forskjell mellom folk som jobber, og barn som leker. Sko behovene er ikke sammenlignbare, hvilket reflekteres i forskjellen på jobbsko for grupper som er avhengig av å stå og gå mesteparten av dagen og tøfler.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe slike til sønnen min... Så hadde vært kjekt å vite hva som er galt med dem. Håper du oppdaterer oss 

Vedder en hundrings på at det er snakk om syntetisk stoff, og at de foretrekker ull eller sandaler. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barnehager lages ikke med harde gulv - de har mykere typer fordi det er.....barnehage!

Ikke alle barnehager.

Anonymkode: 403a5...b35

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det syntes jeg er litt rart. Har du spurt barnehagen hva slags tøfler de ønsker? Kanskje de ønsker tøfler som er enklere å ta på?  Jeg vet ikke. 

Jeg ser at med vesla til broren min så er barnehagen også veldig bestemt på nøyaktig hvilke klær og ting de vil ha med barnet. Hvis det gjelder flere ting så ville jeg fått haiket inn en ansatt og spurt litt detaljert om hvilke klær og utstyr de ønsker på barnet så sparer du deg ihvertfall flere feilkjøp. 

Du kan jo også forsøke å forhandle om tøflene. Spørre hva som er feil med dem og forklare at dere nettopp kjøpte dem og syns det er litt leit at gutten ikke får bruke dem. Men forbered deg mentalt på at du kan bli avslått. De har vel en masse unger og vil ha ting på sitt vis. 

Endret av måsemåsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god del barnehager ønsker hard såle på innesko/tøfler. Men da burde det stå i informasjonen bhg gir ut når man begynner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

måsemåsen skrev (Akkurat nå):

Hm, det syntes jeg er litt rart. Har du spurt barnehagen hva slags tøfler de ønsker? Kanskje de ønsker tøfler som er enklere å ta på?  Jeg vet ikke. 

Jeg ser at med vesla til broren min så er barnehagen også veldig bestemt på nøyaktig hvilke klær og ting de vil ha med barnet. Men når man har trang økonomi så skjønner jeg godt det blir vanskelig. Hvis det gjelder flere ting så ville jeg fått haiket inn en ansatt og spurt litt detaljert om hvilke klær og utstyr de ønsker på barnet så sparer du deg ihvertfall flere feilkjøp. 

Du kan jo også forsøke å forhandle om tøflene. Spørre hva som er feil med dem og forklare at dere nettopp kjøpte dem og syns det er litt leit at gutten ikke får bruke dem. Men forbered deg mentalt på at du kan bli avslått. De har vel en masse unger og vil ha ting på sitt vis. 

Ja, men de kan ikke kreve. 

Barnehager kan ikke forby ting sånn på helt urimelig grunnlag.

De kan gi råd, men ikke kreve. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nå er det svært få barn som står mange timer om dagen i barnehagen.. 

Anonymkode: bae84...d06

Du har rett, men de løper, hopper, springer, stopper fort, balanserer, danser...

Riktig fottøy er like viktig for små føtter som for større føtter. Faktisk enda mer, da de er i utvikling.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten så man kan lure på hvordan hele foreldregenerasjonen unngikk skjev gange og ryggproblemer eller om vi ikke tilbrakte hele barndommen kald og våt for alle disse dyre kvalitetsmerkeklærne alle bare MÅ ha nå, ellers er det barnemishandling, fantes ikke da. Herlighet, det er ikke som om Reima og Superfit er det eneste som duger og alt annet er det bare fattige ressurssvake foreldre som ikke bryr seg om barna sine som bruker. Rull inn alle dere snobber. Og til TS, bare bruk skoene, de er helt fine. Barn får ikke skader eller varige mén av å gå med helt vanlige sko og klær. 

Anonymkode: ac66b...fb1

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er nesten så man kan lure på hvordan hele foreldregenerasjonen unngikk skjev gange og ryggproblemer eller om vi ikke tilbrakte hele barndommen kald og våt for alle disse dyre kvalitetsmerkeklærne alle bare MÅ ha nå, ellers er det barnemishandling, fantes ikke da. Herlighet, det er ikke som om Reima og Superfit er det eneste som duger og alt annet er det bare fattige ressurssvake foreldre som ikke bryr seg om barna sine som bruker. Rull inn alle dere snobber. Og til TS, bare bruk skoene, de er helt fine. Barn får ikke skader eller varige mén av å gå med helt vanlige sko og klær. 

Nei, man trenger ikke henge med når verden og teknologien utvikler seg. Vi døde ikke ut på 1200-tallet heller.

Det betyr ikke at man ikke kan få det BEDRE ved å henge med.

Det er ganske mange voksne og eldre som sliter med dårlig rygg og nakke. Se på hvorfor nordmenn er mest sykmeldte og hvor mange prosent som er utenfor arbeidslivet pga rygg/nakkesmerter.

Du skal få TRO hva du vil, men forskning viser at riktig fottøy er viktig. Hvorfor ikke høre på det?

Tror du ikke på utvikling? Eller forskning? 

Ville du latt en lege operere deg med teknikker og metoder lik den de hadde på 1500-tallet?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør barnehagen hva som er galt med de, så du ikke kjøper nye tøfler med samme "feil".

Vi kan bare gjette hva som er galt med de. Jeg aner ikke hvordan sålen er, og om de er vanskelig å ta av og på. Men hvis det er polyester, så blir de gjerne klamme å ha på.

Anonymkode: 1409b...0e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage har barna innesko (f.eks. joggesko), og ingen bruker tøfler. Inneskoene må tåle å bli brukt hver dag, og skal også tåle å bli brukt utendørs under brannøvelse. Er viktig med god støtte til foten. 

Anonymkode: 510ab...26c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei, man trenger ikke henge med når verden og teknologien utvikler seg. Vi døde ikke ut på 1200-tallet heller.

Det betyr ikke at man ikke kan få det BEDRE ved å henge med.

Det er ganske mange voksne og eldre som sliter med dårlig rygg og nakke. Se på hvorfor nordmenn er mest sykmeldte og hvor mange prosent som er utenfor arbeidslivet pga rygg/nakkesmerter.

Du skal få TRO hva du vil, men forskning viser at riktig fottøy er viktig. Hvorfor ikke høre på det?

Tror du ikke på utvikling? Eller forskning? 

Ville du latt en lege operere deg med teknikker og metoder lik den de hadde på 1500-tallet?

Du har fullstendig misforstått. Vi var ikke kalde og våte, vi har ikke skjev gange og ryggproblemer. Klærne og skoene holdt oss både tørre og varme og ødela ikke føttene våre. Utviklingen har ikke blitt bedre, det var aldri noe galt med det som allerede fantes. Akkurat som at det ikke er noe galt med helt vanlige, billige ytterklær og sko til barn nå. Du må gjerne TRO at dine barn er ekstra tørre, ekstra varme og har ekstra god gange fordi du bruker ekstra mye penger på klær og sko, men det vet alle andre at heldigvis ikke er sant. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...