Gå til innhold

Hvorfor er nordmenn så negative til amerikansk livsstil?


Karoline1907

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan jo tromle alle klærne dine i Norge og.. Du må ikke henge de opp. 

Anonymkode: 4af39...f3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apocalypte skrev (1 time siden):

Tipper denne dokuen beskriver hverdagen for 3/4 av alle amerikanere. 

Ser på den nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (1 time siden):

Dette er jaggu visdomsord. Er det noe du har funnet på selv eller har du lest dette andre steder?

Ikke han som skrev innlegget men jeg har hørt det før, jeg.

Endret av eif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karoline1907 skrev (18 timer siden):

Ser på den nå!

Hva syns du da?

Anonymkode: 8c331...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så kult med å kjøre bil overalt og bli feitere og feitere fordi en aldri går når en skal et sted? Usa er et gammeldags land på mange måter.

Anonymkode: 706d8...303

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klagenfurt skrev (På 26.11.2020 den 13.34):

Ansvarsfraskrivelse heter det der.

Det finnes ikke🤣

Anonymkode: d7e4b...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karoline1907 skrev (På 24.11.2020 den 13.26):

Den amerikanske livsstilen virker så mye mer praktisk og chill i forhold til den norske. At bil er billig og allemannseie, bensin billig, hus billig og allemannseie, osv. Jeg vil også ha en svær range rover som jeg kan kjøre overalt hvor jeg skal. Er så utrolig lei av å ta buss eller gå overalt, i all slags vær! Tenk å sitte i en varm, fin bil på vei til jobb, butikken osv😍 Også henger de ikke opp klær (som er SÅ mye herk), men bare tørketromler dem til de er tørre! Genialt😍 Også har de Wallmart og Target og sånt hvor de kan handle alt de skal ha samtidig! Og butikker er åpne på søndager, så kan de kjøpe inn det de skal ha til uken😍😍

Det er mye du ikke har forstått,ser jeg.....for det første,det er frivillig å tørke klær i tørketrommel,det går til og med i norge. Ale er så billig der, vet du hvor mye du må betale om du blir syk eller må på sykehus? det er gratis i Norge.I norge får du gratis skole og stipend/studielån. I norge kan du kjøpe range rover,du kan kjøre både til jobb og på butikken.

På meg virker du som en ganske enkel ungdom, som ikke klarer å se de store tingene i samfunnet, se mindre på tv serier, og sett deg helle mer inn i hvordan ting fungerer. Lykke til 🙂

Anonymkode: c5ce7...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er så kult med å kjøre bil overalt og bli feitere og feitere fordi en aldri går når en skal et sted? Usa er et gammeldags land på mange måter.

Anonymkode: 706d8...303

Blir ikke noe bedre når lubne unge jenter i Norge kjører motorisert sparkesyker overal og går ikke...

Anonymkode: 33c17...a9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dreier seg om penger i USA. F.eks så koster det deg 40 dollar for at du skal få ha ditt eget barn på brystet rett etter fødsel. Det sier litt spør du meg. 

Anonymkode: 82da4...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Blir ikke noe bedre når lubne unge jenter i Norge kjører motorisert sparkesyker overal og går ikke...

Anonymkode: 33c17...a9b

Lubben blir fort til sykelig overvektig, eller "average" som det kalles i statene. 

Anonymkode: 5f5a5...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i USA i 7-8 år, kom hit for å studere, møtte en mann og giftet meg. Regner meg selv som utrolig heldig som giftet meg med en mann med mer penger enn meg, har hus uten lån, biler, alt vi trenger. Hadde MYE heller bodd I Norge. Betaler 4000 kr i mnd for helseforsikring, må fortsatt betale latterlig mye for behandling. Mannen måtte på legevakten for noen mnd siden, 50 000 omtrent i regning selv med forsikring...men vi har Target 10 min unna da! Planlegger flytting til Norge når vi blir eldre, nekter å bli gammel her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hus er vel billig fordi dei har mindre krav. Mange hus uten isolasjon der nede. 

Anonymkode: 4e751...ac1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vil gjerne ha amerikanske pannekaker og sørstatsmat!

Anonymkode: ccfc1...b82

Det kan du vel lage deg? Ingen hokuspokus akkurat.

Anonymkode: 28e5b...547

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katniss1992 skrev (15 timer siden):

Jeg har bodd i USA i 7-8 år, kom hit for å studere, møtte en mann og giftet meg. Regner meg selv som utrolig heldig som giftet meg med en mann med mer penger enn meg, har hus uten lån, biler, alt vi trenger. Hadde MYE heller bodd I Norge. Betaler 4000 kr i mnd for helseforsikring, må fortsatt betale latterlig mye for behandling. Mannen måtte på legevakten for noen mnd siden, 50 000 omtrent i regning selv med forsikring...men vi har Target 10 min unna da! Planlegger flytting til Norge når vi blir eldre, nekter å bli gammel her.

Og her betaler vi 200-300 i egenandel.  50 000 er helt sykt!!    Ikke rart folk dør som fluer i USA, allmenhelsa må være utrolig dårlig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Apocalypte skrev (41 minutter siden):

Og her betaler vi 200-300 i egenandel.  50 000 er helt sykt!!    Ikke rart folk dør som fluer i USA, allmenhelsa må være utrolig dårlig!

Allmennhelsen er helt forferdelig! 30-35% av kvinner med brystkreft velger å ikke ta/hoppe over behandlinger. Majoriteten av konkurser er pga medisin regninger. En kollega av meg måtte ta røngten av foten, tok hun 3 år å betale ned. Jeg skjønner ikke at folk vil flytte hit. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (På 26.11.2020 den 20.43):

Det var ikke det jeg mente heller. Jeg mente at de forurenser lite i forhold til andre ting.

Det går faktisk an å gjøre flere ting på en gang. Det er helt nødvendig å kvitte seg med fossilbiler som en av flere midler for å redde klimaet.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
jabx skrev (8 timer siden):

Det går faktisk an å gjøre flere ting på en gang. Det er helt nødvendig å kvitte seg med fossilbiler som en av flere midler for å redde klimaet.

Men nå har jo nyere tester vist at elbil ikke var så miljøvennlige som de skulle ha det til likevel.

Det er heller ikke personbilene som forurenser mest. De er som sagt nødvendige for st samfunnet og hverdagen skal gå rundt. Har du noen bedre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (14 minutter siden):

Men nå har jo nyere tester vist at elbil ikke var så miljøvennlige som de skulle ha det til likevel.

Det er tull. Elbiler er mye mer miljøvennlige enn fossibiler, både når det gjelder CO2-utslipp og når det gjelder lokale utslipp av giftstoffer som skader og dreper mennesker.

Sitat

 

Det er heller ikke personbilene som forurenser mest. De er som sagt nødvendige for st samfunnet og hverdagen skal gå rundt. Har du noen bedre forslag?

 

Eh, følger du med i det hele tatt? Jeg har nettopp påpekt at overgang fra fossilbiler til elbiler er en av tingene som må gjøres for å bekjempe klimaendringene. Personbiler vil altså ikke bli fjernet, men dagens forurensende personbiler erstattes med langt mindre forurensende personbiler.

Går du på autopilot, eller? Du bare sparket i gang anti-elbil-roboten din liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...