Gå til innhold

Proteas prøvedagbok


Protea

Anbefalte innlegg

Protea skrev (2 timer siden):

når er det man må fortelle om det på jobben egentlig? Er ikke akkurat noen som ser meg på hjemmekontoret 😂

Varierer veldig fra jobb til jobb. Noen har jo en jobb som gjør at man må fortelle det tidlig, f.eks i helsevesenet. Noen bør ikke jobbe nattevakt, andre skal ikke holde på med røntgen. Blir jo spesielle ting dette. Og så har det noe å si hvordan bedriften din er organisert. Skal det f.eks offentlig utlyses et vikariat etter deg, så vil nok arbeidsgiver vite dette så tidlig som mulig. Ikke rett før du tar permisjon liksom ;) Jeg og mannen holdt svangerskapet til vårt yngste barn hemmelig til etter OUL i uke 19, men jeg visste at vikar for meg på jobb ville ordne seg (var noen som var selvskreven). Hadde kanskje ikke vært like enkelt ellers. Jeg er egentlig lysten på å vente like lenge dersom jeg skulle bli gravid nå, men har en helt annen jobb nå, og her kjenner jeg at det blir vanskeligere. Så må nok fortelle sjefen det noen uker tidligere enn det, mtp. økonomi og organisasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ahh, tror nok ikke de setter inn vikar for meg, og det er ikke noe som må tilrettelegges som jeg kan komme på. Jeg får si fra hvis jeg får store plager i begynnelsen eller når jeg må inn på kontoret tenker jeg ☺️ Har en veldig allright sjef så tenker at det går bra. Viktigste er vel at hun får vite det før kollegene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (29 minutter siden):

Hvordan går det @Protea? Har du tatt digital test? 💕💕

Ja den digitale ble tatt i går, 2-3 gravid! Så da er det på ordentlig! Jeg tar meg selv i å se på den hver gang jeg er innom badet :fnise:, syns det er veldig merkelig. Merker at det murrer i livmora og puppene er ømme som fy, våknet i natt av at jeg lå på den ene og hadde vondt. Men det er visst helt vanlig. Mannen har fått streng beskjed om at det kun er lov til å stryke på de nå!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så utrolig koselig altså!! Gratulerer så mye 💕😊 Kan tenke meg det er veldig spesielt å se det svartpå hvitt på digital test! 

Si i fra hvis/når du oppretter graviddagbok - den vil jeg følge! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (53 minutter siden):

Ååå, så utrolig koselig altså!! Gratulerer så mye 💕😊 Kan tenke meg det er veldig spesielt å se det svartpå hvitt på digital test! 

Si i fra hvis/når du oppretter graviddagbok - den vil jeg følge! 😁

Det skal jeg gjøre! Det kommer nok en i løpet av de kommende dagene. Er godt å ha et sted å dele tanker og sånt 😃 Jeg skal gi beskjed når jeg får surret meg til det 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...