Gå til innhold

Proteas prøvedagbok


Protea

Anbefalte innlegg

9 dager igjen ca! Så nå blir jula ryddet ut. Det tar noen dager så kanskje jeg klarer å fokusere på det istedenfor å telle timer til jeg kan teste :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 DPO

I dag har jeg hatt stikninger på høyre side, som at den venstre eggstokken krangler litt. Det har strålet ned i benet, og det er noe helt uvant for meg. Det kan også være tarmen som krangler litt, så jeg legger ikke så veldig mye i det. Får se om det bedrer seg i løpet av noen dager 😃 Ellers har jeg klart å holde meg litt opptatt i dag, med jobb og hunden. Det er veldig deilig. Julen var raskt ute, så i morgen får jeg finne noe annet å gjøre 😃 Har begynt å se på Bridgerton, så det kan hende jeg rekker å se den ferdig i morgen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO
I dag gjorde jeg noe skikkelig teit, jeg tryna på isen :pasha:Kan det påvirke om egget får festet seg eller ikke tror dere? Eller om egget kan "løsne"? Tenkte ikke noe spesielt over det der og da, sånn utover at det gjorde j***** vondt, men har begynt å tenke på det i etterkant. Blir jo ikke så klok av å google heller, enten så er resultatene om damer som har kommet langt i svangerskapet, eller noen flotte artikler om hvordan man skreller egg..
Utover fallet har jeg hatt en deilig dag ute! Det er godt med sånne dager man endelig kan nyte naturen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, går det bra med deg? 🥰 Tror ikke at et fall skal ha noe å si, selv om det var såpass at det ble ordentlig vondt. Jeg vet selvfølgelig ikke, men har aldri hørt noe som tilsier at det ikke skal gå greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egget ligget godt og trygt inni der Protea! Det er fall i svangerskapet der man har fått stor mage og slag mot magen kan være farlig. Så ikke vær bekymret for at fallet kan ha minsket sjansene for å bli gravid :klem: Men håper du har det fint, selv om du kanskje er litt gul og blå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phew! Da fortsetter jeg som vanlig, bare sitter litt rart :fnise: Spent på om det er blåmerke når jeg våkner i morgen! 
Begynner å bli ganske klar for å teste nå! Leste at du pleier å begynne på 9 dpo @Amatariel, pleier det å synes da? Sånn litt skygge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Protea skrev (1 time siden):

Leste at du pleier å begynne på 9 dpo @Amatariel, pleier det å synes da? Sånn litt skygge? 

Ja jeg har 5 ganger testet positivt fra 9 dpo. Svaaakt, men sånn at man ser noe. Og det syns jeg er kjempespennende! Med tolking altså. At det er håp. Men Babyplans tester har blitt 'dårlige', altså mindre sensitiv. Jeg testet jo positivt i sommer, og testet ut ovitrelle en gang i høst og det var veldig klart at de som selges nå er 1-2 dager senere enn hva de før før i tiden. Kjedelig, så jeg burde ikke teste fra 9 dpo - men kjenner jeg meg selv så vet jeg at jeg sikkert gjør det :fnise:

Her er testene jeg tok i sommer, på de testene som selges nå (10, 11 og 13 dpo) Kunne skimte noe svaaakt på 10 dpo, og skjønte at det var noe reellt på 11 dpo først. Vises litt bedre i virkeligheten enn på bildet.

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hørtes vondt ut det der! 😬 

Tenk at du snart kan begynne å teste!! Krysser fingrene for deg! 🤞🤞🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig at testene har blitt dårligere! Blir vel kanskje å teste på onsdag tenker jeg. Da er jeg 10 dpo. Hvis jeg klarer å holde meg så lenge. Jeg har jo en god del tester tilgjengelig, så da er det veldig lett å bare teste litt ekstra :fnise:

@Godis Takk takk, det går bedre nå! Ikke blitt noe særlig blå engang 😃 Selvom jeg de første 10 sekundene var sikker på at jeg hadde brukket noe (jeg er litt overdramatisk når jeg får veldig vondt). Man må passe seg på isen! Blir piggsko heretter, selvom det ikke ser glatt ut ute 😃


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det går bedre i dag🤩 Veldig raskt å bli overbevist om at det har gått skikkelig galt når man faller, heldigvis går det oftest bra 👍 Blir veldig spennende med testing hos deg 🌷

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er ganske spent nå, begynner dessverre å få følelsen av at det er mensen som kommer, men jeg prøver å holde meg positiv. 
Fremdeles et par dager til det er hensiktsmessig å teste 🤞
Hvordan går det med deg @Godis? Håper virkelig det blir din tur snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du kjenner feil angående at du lurer på om mensen kommer 😊

Takk som spør! Jeg trodde mensen kom på syklusdag 48 på fredag, men må ærlig si at basert på blødningen er jeg litt usikker om det egentlig er menstruasjon.. Så litt frustrert, men om litt over ei uke har jeg legetime for å be om henvisning til gynekolog, så jeg har det som et mål innen rekkevidde 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at det er frustrerende, og håper legen tar deg på alvor og pusher litt sånn at du får time hos gynekologen raskt.

Jeg klarte ikke dy meg og tok en test i dag tidlig, og den var så negativ man kunne få den.. Så jeg tenker at neste test blir torsdag. Da er jeg 11 dpo. Tenker at det bør begynne å vises dersom det er noe (håper jeg virkelig). Har tidligtestene fra babyplan. Blir jo helt surrete av dette her, i det ene øyeblikket er jeg sikker på at det ikke er noe, og i det neste øyeblikket planlegger jeg hvordan vi kan dele nyheten med fremtidige besteforelde :scorpis: Mannen er rolig og sier at vi ikke behøver å tenke på det før vi vet at det er noe i det minste, men det går liksom ikke inn hos meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende dager for deg! Herlighet som jeg håper du får positiv! Kjenner meg veeeldig igjen i tankespinnet ditt, i det ene sekundet føler man seg gravid, i det neste er man sikker på at alt håp er ute. Men det ordner seg til slutt! 😊

Jeg testa på 9 DPO sist (tror jeg), og fikk helt hvit. Det er mulig det er altfor tidlig.. Vet ikke om jeg kommer til å teste så tidlig igjen (spør meg igjen om 3 ukers tid!🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme berg-og-dalbanefølelser som deg 😂 Kommer hveeer gang uti dpo-land ja. Så må nesten bare stole på at det er normalt. Vi er ikke koko!

Jeg kommer nok til å gjøre akkurat det samme som deg, ta en test på fredag der jeg er 9 dpo - og den kommer til å være negativ :Knegg: Lærer liksom aldri. Men HÅPER at innen 11 dpo så ser vi noe spennende 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg håper også at det ikke skal ta alt for lang tid å få time hos gynekolog😊

Kjipt med absolutt negativ test i dag.. Sikkert lurt å vente til torsdag før du tester på nytt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg klarte ikke kontrollere meg og testet i dag tidlig. 
jeg har begynt å spotte litt også så jeg vet ikke helt hva jeg tenker. Jeg syns liksom jeg ser en strek nr 2 men jeg kan jo også se det for meg fordi jeg gjerne vil at det skal være en strek til der... 

morgendagen blir spennende! 

040C454F-580C-444A-85B2-2321A17C15B8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener! Man vet liksom hvor streken skal være, og kanskje derfor ser noe... men jeg syns jeg ser noe altså. Rart hvis det skal klare å gå gjennom kamera + pc-skjerm hvis det ikke er noe. Så speeeennende. Gleder meg veldig til i morgen! Og veldig fint å få delta på din testing i påvente av min egen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...