Gå til innhold

Proteas prøvedagbok


Protea

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg mistet litt oversikten over hvor mange dager på overtid jeg er. Tror det er enten 16 (og IKM 1 - kan det stemme? Skal jeg regne 1 dagen jeg skulle få eller dagen etter?) eller så har denne syklusene her lurt meg skikkelig og jeg er 6DPO(mtp den plutselige positive EL testen). Det har i hvert fall ikke kommet noen mensen, og graviditetstestene er blendahvite. I går hadde jeg stikninger i den ene eggstokken (kjentes det ut som, men det er mulig det var luftsmerter :fnise:). Uansett hvordan dagene fremover blir så er jeg forberedt, og har masse tester (både EL og G) klar for neste runde. Jeg prøver å se på det positive, jeg behøver ikke finne på en unnskyldning for ikke å drikke vin i jula. Tror nok jeg hadde endt opp med å fortelle hvis det hadde gått vår vei, og jeg syns det er litt tidlig å fortelle det til andre bortsett fra våre foreldre. 
Siden alle GT (sier man det?) er negative håper jeg egentlig at mensen kommer asap, sånn at jeg kan begynne å teste etter ny eggløsning. Sånn som det er nå har jeg hatt min lengste syklus etter jeg tok ut spiralen, den har til nå vart i 25 dager og har ingen antydelser til mens utover litt merkelige stikninger. Mest sannsynlig har ikke syklusen min stabilisert seg helt enda, og jeg blør i nesten 10 dager (mareritt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Protea! 

Jeg ser vi er i samme situasjon, og det er jo gøy! Noe nytt på din front? Jeg er inne i pp2 nå, venter på eggløsning nå i disse dager 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen i helgen og er nå på CD 5, og prøveperiode tre kan begynne! Ble egentlig ganske lettet når mensen komme denne gangen, ble litt bekymret for at noe var galt når jeg hadde negative G-tester og ingen mensen, og med de to EL testene som var positive. Regner med at den første var falsk positiv, og at EL skjedde ved test nr 2 🙄

ny EL er forventet til 29/12, men jeg kommer til å begynne å teste på søndag tenker jeg, siden syklusen har vært litt tullete. 
 

@EXB1987 så hyggelig at det er flere av oss ☺️ Utfra brukernavnet tolker jeg det slik at vi er like gamle også :) er det deres første?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33 år, og dette blir vårt første barn ja 😊 Fertilitetsmonitoren min viste maksimal i dag, så nå blir det spennende fremover 😁🤞 Jeg må følge dagboken din, vi er jo i samme situasjon, har eggløsning med en ukes mellomrom og har kommet nesten like langt i prøvingen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du slapp hormonproblemer og at mensen faktisk kom når du ikke var gravid. Blir fint å se frem til neste pp nå ja! Herlig med EL rundt nyttår! Satser på at du går det nye året i møte med et *pang*

swexmas.gif.13fbaf50689a7281b6e6623cbccea011.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jula så godt som gjennomført, jeg er på CD 10 og har begynt å teste for eggløsning! Negativ i går og i dag, men ifølge menskalenderen bør det skje i morgen. Siden forrige syklus var noe lenger enn forventet regner jeg med at det kanskje er et par dager til, men spennende å se. 
Har handlet inn litt gaver til en venninne som er gravid i dag, og da smelter hjertet litt av synet av de små søte plaggene, samtidig som jeg kjenner følelsen av at jeg gjerne skulle kunne kjøpe sånt til oss nå. Så jeg krysser fingrene for at neste jul oppleves i mammaperm.

@EXB1987 Så spennende! Hvordan syns du sånn fertilitetsmonitor fungerer? Har lurt litt på det, men jeg lever i trua om at vi skal bli gravide med en gang (:sjenert:) så jeg vet liksom ikke om jeg vil investere i det (haha nå følte jeg meg gjerrig).

@Amatariel Åh ja det blir med flere bang :fnise: Nå vurderer vi å være hjemme i tillegg, så da er det gode muligheter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min første prøveperiode brukte vi CB digital eggløsningstest, og det fungerte veldig bra. Men så fikk jeg jo mensen og tenkte at jeg ville teste monitoren i neste prøveperiode. I syklusen jeg er inne i nå har jeg testet totalt 10 dager, og eggløsningen kom da jeg forventet den (i følge Clue-appen). Så alt i alt er jeg fornøyd med monitoren, men det blir kanskje dyrt i lengden hvis jeg må kjøpe flere testpinner. Det fulgte med 20 testpinner til eggløsning og 4 graviditetstester i pakken sammen med monitoren, så jeg har nok eggløsningstester til en ny prøveperiode hvis det blir nødvendig. Jeg ser at folk her inne er så drevne på sånne strimler, så kanskje jeg går over til det etterhvert. Jeg føler jeg er så ny på dette fortsatt så sånn sett er det en trygget med monitoren 😊 Den er forresten veldig enkel i bruk, og tar nesten ingen plass! Jeg tisser på testpinnen om morgenen, setter den i monitoren, tar meg en dusj og leser deretter av resultatet på monitoren. 

3 DPO nå, kjenner jeg tenker mye på dette og ser gravide kvinner overalt. Håper det blir en liten spire her også nå! 🤞😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@EXB1987 hehe skjønner hva du mener, «alle» er liksom gravide 😂 

får se om jeg kanskje investerer i en sånn monitor hvis det ikke blir noe i denne runden. Håper selvfølgelig jeg slipper ☺️ Har kjøpt inn endel strimler, så har jo egentlig det for en god stund fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 31.12.2020 den 14.54):

Ønsker deg alt godt for året som kommer Protea :hug:

nyparty.gif.2e88d5d7f2db41d62b44bec74f1fb75c.gif

Tusen takk, og takk det samme ❤️ 

Nå har jeg kommet til CD 15, og endelig har jeg fått positiv EL-test! Syklusen min har tydeligvis ikke stabilisert seg helt, så jeg er utrolig glad for at jeg begynte å teste! Vi har riktignok lagt inn aksjer jevnlig den siste uken, men det er veldig deilig å vite når det er "viktigere" for å si det sånn. Det er jo ikke alltid det er like fristende med alt styret etterpå :fnise:
Gleder meg til å teste igjen i morgen, jeg har så lyst til å komme til DPO-land! Føles ut som at det var kjempelenge siden sist (jeg har jo ikke vært der siden i fjor mener jeg... :pasha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for positiv EL-test..!! :heiajente: Kos dere masse!
(satser på å komme etter deg snaart, for er bare noen få CD bak deg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohoo! Krysser fingrene for deg @Amatariel

Testen i går var like positiv som dagen før (legger ved begge to, i tilfelle jeg har feiltolket de). BP er 3/1. 
Syns litt synd på mannen min i går, vi hadde en veldig hektisk dag, og når vi endelig var hjemme og hadde muligheten til å ha sex var jeg så sliten så han fikk beskjed om å bare "fullføre jobben" så får vi heller satse på en bedre runde i dag :fnise: Ikke akkurat kjempesexy, men hver gang kan jo ikke være bra! 
Ellers var det utrolig deilig å se sola igjen! Vi har masse snø, så det var godt å ha noen timer ute. Sola skinner i dag også, så nå skal jeg få tatt en god tur med hunden før dagens test, og så blir det å rydde bort jula. Treet vårt drysser bare vi ser på det så det blir godt å bli kvitt! 

 

Endret av Protea
Måtte endre bildefil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt positive begge disse ja! Så håper du får negativ test i dag. Er jo greit at egget faktisk slipper nå som dere har lagt inn en hederlig innsats! Og ikke ta så tungt på at mannen måtte gjøre det meste av jobben 😅 Det er helt normalt! Vi alle har vel slike runder innimellom. Og tenk så mye annen jobb vi må bedrive rundt dette med prøvingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 DPO :duskedame:
Endelig kommet meg hit! Nå kommer de ufattelig lange 14 dagene med venting! Det er rart hvor lange disse dagene faktisk blir! Uansett hvor mye man klarer å fylle de med! Jeg skal prøve å leve som normalt, og ikke tenke så mye på det, men jeg vet at det blir vanskelig. Krysser fingrene for at du blir med til "den andre siden" snart @Amatariel 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yup yup - jeg kommer snaart! Gleder meg til å joine deg i dpo-land. Jeg syns det er et helt magisk flott land å være i. Elsker det!! Syns det er så godt å tenke på at jobben er gjort og null stress. Er nok fordi jeg syns tiden før EL er sååå vanskelig. Ustabil og slitsom, for psyken spesielt. Så dpo-land bare koser jeg meg i. Plutselig har det gått 9-10 dager og g-testingen kan starte 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame:
Jeg har egentlig funnet ut at det å prøve er en eneste stor venteperiode, først venter man på eggløsning, så venter man på å kunne teste, så venter man på at mensen skal være over og man endelig kan vente på eggløsning... Og når endelig ting klaffer så må man vente ytterligere ni måneder på å møte det man har skapt. Men det er kanskje ikke så rart, når jeg slo opp ordet "ventetid" i en kryssord-ordbok kom det opp både rugetid, graviditet og svangerskap.

Det er hyggelig å dele min ventetid med så mange flotte damer som gir gode råd til hverandre ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...