Gå til innhold

Utrolig dårlig malerjobb - helt fortvilet

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutter siden, loveli said:

Det kan også være at det ikke spiller noen rolle.

La oss si at TS har valgt fargen Muskatnøtt på veggen. Den skal ikke ligge inntil eggehvit (gul), men til klassisk hvit. Det meste av listverk blir dessverre fortsatt levert eggegule. Altså må kanskje listverk males om fordi de må males i riktig kulør. :)

Jeg ser også på bildene fra TS at stiftehullene i listene ikke er fuget. Dette hadde jeg også fikset i samme slengen nå som alt må rettes opp. Og da må man også male listene minst et strøk uansett. :) Men da er det ikke BARE for å rette opp gammel feil og vil kanskje føles litt lettere. 

Hvilken farge er 'klassisk hvit'? Bare spør siden det finnes sikkert 20 forskjellige innenfor 'hvit'. Men, nye lister leveres vel stort sett i 'bomull'? Hvertfall der vi kjøper lister.... 

Anonymkode: 1e5fa...cef

Skrevet

Resultatet ble ikke bra og hadde det vært en fagmann så hadde jeg klaget - men, så har det seg sånn at det var en kompis og da kan man ikke forvente noe særlig. 

At du reagerer så ekstremt er hysterisk. Du kan fint rette opp i det selv! 🙄

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvilken farge er 'klassisk hvit'? Bare spør siden det finnes sikkert 20 forskjellige innenfor 'hvit'. Men, nye lister leveres vel stort sett i 'bomull'? Hvertfall der vi kjøper lister.... 

Bomull heter det ja, takk haha, jeg visste eggehvit ikke var det riktige men husket bare ikke hva det het. 🤣

Klassisk hvit ER klassisk hvit hvis du skjønner, det er det fargen heter. Google Jotun Klassisk hvit. Fargekode: NCS: S0500-N

KLASSISK HVIT

9918

En ren og nøytral hvittone. Langt hvitere enn både 1624 Letthet, 1001 Egghvit og 1453 Bomull. Det må man tenke på dersom man ønsker seg Klassisk Hvit, men har ferdigmalte detaljer i fargen Bomull, - som industrien bruker som sin hvite farge. Da vil det bli en markant forskjell, og alle detaljer i Bomull vil se ekstra gule ut inntil. Lister, vinduer, dører - tenk helhetlig.

Endret av loveli
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er enig, skulle ønske jeg var litt ner hardere på dette men siden jeg fort får dårlig samvittighet så klarer jeg ikke si nei når han har brukt tid på å prøve hjelpe meg og jeg vet han sliter økonomisk. Er slik jet utgangspunktet kom i denne situasjonen og. Jeg klarte til slutt ikke si nei siden han ville så gjerne hjelpe. Jeg tror virkelig ikke han gjorde dette med vilje men at han har tenkt at dette genuint ser bra ut i hans øyne. Tror jeg bare låner han halvparten. 

Anonymkode: 8c419...22e

Nei nei nei nei, TS! 

Ikke lån ham disse pengene, du må lære deg å si nei slik at du unngår å havne i slike situasjoner. Du ville jo i utgangspunktet ikke la ham male, men heller la en fagperson gjøre jobben. Da er det vledig spesielt å insistere på å gjøre arbeidet gratis, uten å få noe igjen for det. For å være snill? Jeg har mine tvil over hvor snille mennesker kan være. Han har åpenbart presset deg til å få gjort denne jobben, slik at han kan be deg om å "låne" penger. Med resultat du fikk ser det jo dessverre ikke ut som han har forsøkt å gjøre dette pent engang, noe du påpekte at var viktig for deg. Dette var virkelig et elendig arbeid.

Jeg forstår at det er vanskelig for deg å si nei til ham, TS, men nå må du jo faktisk gjøre alt av malerarbeidet om igjen. Ergo sparer du jo ikke disse tusenlappene som vennen din hevder at du sparer. Jeg vil heller si at han har skapt merarbeid for deg.

Anonymkode: af336...e54

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, loveli said:

Bomull heter det ja, haha, jeg visste eggehvit ikke var det riktige men husket bare ikke hva det het. 🤣

Klassisk hvit ER klassisk hvit hvis du skjønner. Google Jotun Klassisk hvit. Tror den er hvit med 05 svart i seg.

KLASSISK HVIT

9918

En ren og nøytral hvittone. Langt hvitere enn både 1624 Letthet, 1001 Egghvit og 1453 Bomull. Det må man tenke på dersom man ønsker seg Klassisk Hvit, men har ferdigmalte detaljer i fargen Bomull, - som industrien bruker som sin hvite farge. Da vil det bli en markant forskjell, og alle detaljer i Bomull vil se ekstra gule ut inntil. Lister, vinduer, dører - tenk helhetlig.

Aha - en hvitfarge jeg ikke hadde vurdert 😛 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aha - en hvitfarge jeg ikke hadde vurdert 😛 

Hva mener du? :)

Skrevet
Just now, loveli said:

Hva mener du? :)

Bare at jeg nylig har pusset opp stua og har stått i butikken og sett på en million farger - men ikke fått med meg at det var en som het Klassisk Hvit. Ikke noe annet. :)

Skrevet
loveli skrev (18 minutter siden):

Enig.

Og tror også mange glemmer å presse teipen inntil underlaget.

Bruker man god tape og presser den ned mens man legger den utover så skal det godt gjøres å få malingsflyt under. Det er også viktig å rengjøre godt før man taper. Tapen fester seg ikke oppå støv og fett.

Min opplevelse er at veldig mange slurver når de pusser opp, de gidder ikke gjøre noe hvis det tar for lang tid. Så da blir det dårlige utførte arbeider. Jeg skjønner ikke at folk orker å ha det sånn.

Veldig godt poeng. Jeg malte for en stund tilbake og maskeringstapen jeg brukte var av alt for dårlig kvalitet selv om jeg brukte masse tid på maskering. Lærte en del av det ja.

TS: Dette fikser du greit selv. Ingen grunn til panikk :)

Skrevet
loveli skrev (38 minutter siden):

Enig.

Og tror også mange glemmer å presse teipen inntil underlaget.

Bruker man god tape og presser den ned mens man legger den utover så skal det godt gjøres å få malingsflyt under. Det er også viktig å rengjøre godt før man taper. Tapen fester seg ikke oppå støv og fett.

Min opplevelse er at veldig mange slurver når de pusser opp, de gidder ikke gjøre noe hvis det tar for lang tid. Så da blir det dårlige utførte arbeider. Jeg skjønner ikke at folk orker å ha det sånn.

Jeg syns det kan blø uansett hvor nøye jeg er. Men jeg har noen ganger malt et strøk med fargen jeg maskerer over først, slik at det er den som blør og ikke de strøkene jeg maler etterpå.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts her, Nå må du slutte å påpeke hele tiden at det var gratis. En ting er at det er gratis men når sluttproduktet blir mye værre en utganspunktet så er det ikke verdt å få gjort det gratis.

nå har kompisen min spurt om å låne 10 000 av meg. Han trenger virkelig pengene til og mener jeg har råd til å låne han det siden jeg nå har spart masse penger på å la han male  gratis istedet for å latt en maler male. Dette er penger jeg vet han ikke har mulighet å betale tilbake. Og jeg får jo selvsagt dårlig samvittighet også for å ikke låne han dem når han har malt. Jeg tror han har trengt de pengene og tatt på seg jobben med dette i bakhodet. Han sier han har brukt 8 timer av sin tid på hele maler arbeidet og at jeg kan unne han å låne de pengene. Ble sjokkert, tror ikke å male en 65 kvm leil tar 8 timer? Han har altså brukt 4 timer pr dag fordelt på 2 dager. Maler vennen min sa maskeringen i seg selv tar ca 5 timer med alle dører og vinduer jeg har pluss taket så her har kompisen min gitt egentlig faen. 

I stedet for å låne han penger kan du betale han for arbeidet han har gjort. Han har brukt åtte timer, han er ikke fagmann og han har gjort slurvete arbeide. Jeg syns 100-150 kr timen rekker i massevis for "jobben". Så vippser du han 800-1200 kr, takker for utført arbeid og beklager at du ikke kan låne han penger denne gangen (du kan om du er tøff, si at du må bruke pengene på å fikse det han gjorde, om det blir litt for tøft så får du heller si at du har brukt de på noe annet). 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS her, Altså folkens, se her! Jeg blir bare mer og mer overrasket! Dette er ikke greit selvom det er gjort gratis.

5B6C5E80-2208-430F-B224-11E47FB724C5.jpeg

Dette er jo langt verre enn bildene i HI, og nå forstår jeg godt at du er svært misfornøyd.

Du fremstår imidlertid ekstremt dramatiserende og hjelpeløs - greit at du ikke har mye erfaring med dette, men alt kan læres og å rette det opp er virkelig ikke vanskelig, men vil kreve tid og nøyaktighet. Leiligheten er på ingen måte ødelagt! 

At du føler for å gi han 10 000 kroner du vet du ikke får tilbake utelukkende grunnet dårlig samvittighet er jo bare helt sprøtt. Du må være utrolig spesiell, de fleste andre hadde sagt blankt "NEI, din gjøk" og lukket den døren.

Anonymkode: ac791...c1b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dette er jo langt verre enn bildene i HI, og nå forstår jeg godt at du er svært misfornøyd.

Du fremstår imidlertid ekstremt dramatiserende og hjelpeløs - greit at du ikke har mye erfaring med dette, men alt kan læres og å rette det opp er virkelig ikke vanskelig, men vil kreve tid og nøyaktighet. Leiligheten er på ingen måte ødelagt! 

At du føler for å gi han 10 000 kroner du vet du ikke får tilbake utelukkende grunnet dårlig samvittighet er jo bare helt sprøtt. Du må være utrolig spesiell, de fleste andre hadde sagt blankt "NEI, din gjøk" og lukket den døren.

Som jeg sa tidligere så har jeg vært innlagt inn og ut pga depresjoner, og jeg har også en diagnose (som jeg ikke trenger å si hva er her) så du har helt rett i at jeg er spesiell og over dramatiserer men det er sånn det er. Ellers hadde jeg ikke hatt en diagnose eller hatt behov for å innlegges til tider, For de fleste normale mennesker har det helt sikkert ikke slik :) men uansett jeg har mye jeg sliter med og jeg jobber også utrolig mye så jeg har ikke psykisk helse til å gjøre dette selv og derfor må legge bort arbeidet til noen andre. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Som jeg sa tidligere så har jeg vært innlagt inn og ut pga depresjoner, og jeg har også en diagnose (som jeg ikke trenger å si hva er her) så du har helt rett i at jeg er spesiell og over dramatiserer men det er sånn det er. Ellers hadde jeg ikke hatt en diagnose eller hatt behov for å innlegges til tider, For de fleste normale mennesker har det helt sikkert ikke slik :) men uansett jeg har mye jeg sliter med og jeg jobber også utrolig mye så jeg har ikke psykisk helse til å gjøre dette selv og derfor må legge bort arbeidet til noen andre. 

Men du skal ikke låne han penger. De fleste hadde reagert når de så resultatet. Han utnytter deg og din situasjon. Låner du han penger vil du føle deg brukt, og det igjen vil gå utover selvfølelsen. 

Anonymkode: f5693...f79

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare at jeg nylig har pusset opp stua og har stått i butikken og sett på en million farger - men ikke fått med meg at det var en som het Klassisk Hvit. Ikke noe annet. :)

Åja, sånn ja. 

Jeg vet om mange som synes den er for hvit skjønner du, og de "vurderer den ikke" pga det. 😅 (Men man må jo det for å få et riktig resultat.)

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ok, da skjønner jeg. Beklager for unødvendig kommentar😊

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg synes ikke det er så rart at du satte bort jobben jeg.

Folk spiser mat på restauranter også, betyr ikke at man er hjelpeløs bare fordi man ikke gidder lage mat den dagen man velger å spise ute liksom. Folk bruker også penger på at et bilverksted skal skifte dekkene deres. Folk bruker penger på vaskehjelp osv. Du ville bruke penger på maler, men din kompis insisterte og nå skjønner du hvorfor...

At du jobber mye tross av dine diagnoser synes jeg er fantastisk flott og viser at du ikke er hjelpeløs eller tiltaksløs.

Og man blir jo ekstra nedfor når man blir så skuffet og såret som du har blitt i dette tilfellet. Jeg hadde lett klart å male selv og å fikse slike feil som er gjort her, men det betyr ikke at jeg synes du er et annenrangs menneske bare fordi du ikke klarer/vil.

Hadde du hvilt deg på diagnosene dine, ligget i sofaen og spist chips mens han malte rundt beina dine og så klagd i ettertid så hadde du hatt mindre sympati.

Denne kompisen din har utnyttet dine svakheter for å sette grenser for så å prøve å presse deg (via din samvittighet) til å låne han penger. Jeg hadde kuttet han ut hvis jeg var deg. Helt ærlig.

Man får lyst til å hjelpe deg. Hadde du vært en venninne hadde jeg gjort det. Satt av helgen som kommer, så er det gjort innen mandag. Jeg tror også du hadde klart dette selv, men du har så mye annet å drive med at du ikke orker. Helt fair det!

Endret av loveli
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ok, da skjønner jeg. Beklager for unødvendig kommentar😊

Det går helt fint altså ☺️ 

Skrevet

Lett å male, trenger ikke leie en maler til det. Handler om bruke hodet FØR man setter i gang.

Et lite søk på internett gir deg all info du trenger.

Anonymkode: d4ec9...8dc

Skrevet
loveli skrev (6 minutter siden):

Jeg synes ikke det er så rart at du satte bort jobben jeg.

Folk spiser mat på restauranter også, betyr ikke at men er hjelpeløs bare fordi man ikke gidder lage mat den dagen man velger å spise ute liksom.

At du jobber mye tross av dine diagnoser synes jeg er fantastisk flott og viser at du ikke er hjelpeløs eller tiltaksløs.

Og man blir jo ekstra nedfor når man blir så skuffet og såret som du har blitt i dette tilfellet. Jeg hadde lett klart å male selv og å fikse slike feil som er gjort her, men det betyr ikke at jeg synes du er et annenrangs menneske bare fordi du ikke klarer/vil.

Hadde du hvilt deg på diagnosene dine, ligget i sofaen og spist chips mens han malte rundt beina dine og så klagd i ettertid så hadde du hatt mindre sympati.

Denne kompisen din har utnyttet dine svakheter for å sette grenser for så å prøve å presse deg (via din samvittighet) til å låne han penger. Jeg hadde kuttet han ut hvis jeg var deg. Helt ærlig.

Man får lyst til å hjelpe deg. Hadde du vært en venninne hadde jeg gjort det. Satt av helgen som kommer, så er det gjort innen mandag. Jeg tror også du hadde klart dette selv, men du har så mye annet å drive med at du ikke orker. Helt fair det!

Tusen takk for fine ord! Det trengte jeg å høre. Jeg er enig, jeg tok en prat med kompisen min og han var enig at han hadde gjort en utrolig slurvete jobb og at vanligvis bruker det å bli veldig bra. Han hadde forståelse for at jeg trenger pengene til å fikse. Han tilbød seg å prøve å fikse det men det tør jeg absolutt ikke å la han. Orker ikke å bruke så mye tid og krefter på det vil egentlig bare bli ferdig. Ja er det som er tungt for jeg har brukt litt lengre tid på utdanning fordi jeg har hatt diagnosen min, jeg har en diagnose som gjør meg suicidal og masse utfordringer i livet. Så det å klare høyere utdanning og i tillegg være suicidal var tungt.

Så var neste mål å få en jobb som jeg gjorde bra tross alt det jeg må leve med. Leiligheten har vært et mål for meg og jeg var utrolig stolt av meg selv at jeg klarte å få en jobb og å spare såpass og kjøpe akkurat den leiligheten jeg ville ha. Jeg ville flytte for meg selv og bli selvstendig. Det var på en måte den og jobben min som minnet meg på at jeg kan klare ting i livet hvis jeg vil og at en diagnose stopper ikke meg. Og når det man er mest stolt av i livet bortsett fra jobben min får et sånt resultat så ble det bare litt for mye. Jeg forstår at jeg muligens har reagert mye kraftigere og gått litt ned i kjelleren enn en vanlig person ville gjort da :) høres kanskje rart ut men..

• Liker 5
Skrevet
K.B. skrev (17 timer siden):

Hva mener du er grei standard for noe som kostet TS 0,- ? 

Hvorfor tilby seg å hjelpe hvis man ikke har planer om å gjøre jobben skikkelig? Kompisen til TS tilbød seg å gjøre jobben gratis og sa at han visste hva han gjorde. Hadde TS derimot bedt ham om å male gratis, hadde spørsmålet ditt vært relevant.

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det er litt rart å legge så mye vekt på dine psykiske lidelser, når det er snakk om male jobb. 

Psykisk lidelse og maling går liksom ikke hånd i hånd. Har psykiske lidelser selv, og har null problem med å male, selv om jeg ogås har vært innlagt flere ganger. 

Latskap eller uvitenhet eller ar du ikke har lyst til å gjøre jobben, er virkelig ikke det samme som å ha psykiske lidelser. 

Anonymkode: c988b...5e5

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...