Gå til innhold

Autisme og flere barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg tror det vanker en stor misforståelse om at barneautisme er en tyngre diagnose innenfor spekteret. Jeg har også trodd det hele tiden frem til nå :) 

Anonymkode: ac22d...a87

Hva er «rette» oppfattelse av diagnosen? (Spør fordi jeg har barn som nettopp har fått den og ikke forstår spekteret). 

Anonymkode: 66743...051

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 23.11.2020 den 6.33):

Folk mef autismegener bør ikke videreføre seg. Jeg har en onkel med onkel og har tatt konsekvensene av det.

Anonymkode: efb98...341

Hat du en onkel Med onkelen din? 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-venter- skrev (7 minutter siden):

Hat du en onkel Med onkelen din? 🤷🏼‍♀️

Evt. en onkel med autisme som har tatt konsekvensene av det? :P 

Anonymkode: 5c68e...7a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er «rette» oppfattelse av diagnosen? (Spør fordi jeg har barn som nettopp har fått den og ikke forstår spekteret). 

Anonymkode: 66743...051

Barneautisme er at symptomer er oppstått før fylte 3 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhisperingWind skrev (18 timer siden):

Barneautisme er at symptomer er oppstått før fylte 3 år. 

Men da har vel alle Barneautisme siden autisme er medfødt ?

Anonymkode: 1d1fb...1db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne har fem barn fra 16 og ned til når tre år der den nr to har adhd og nr tre har barneautisme og hun er alene med de og det er selvsagt utfordrende men hun er råflink! 
En annen har fire der den alle har en diagnose, der er det riktignok slik at den eldste nå er 22 og den yngste er ni men for henne har det kostet to eksteskap, de tre første med første mann og siste med den nye.. 

Så jeg vil tro det kan gå begge veier, men sjangsen for å få flere barn med diagnosen i ulik art / grad er vel større enn vanlig? 
 

Sitat

Det er enighet om at arvelige faktorer har stor betydning, og at forskjellige nevrobiologiske faktorer disponerer for både skjev utvikling og forståelsesvansker, også kalt kognitive vansker.

 

Anonymkode: 44dfa...a81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men da har vel alle Barneautisme siden autisme er medfødt ?

Anonymkode: 1d1fb...1db

Det er autisme alt sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhisperingWind skrev (På 22.11.2020 den 21.40):

Jeg kjenner flere med flere barn med autisme og med funksjonsfriske søsken som vokser opp i et mareritt med autistiske søsken som ikke takler normale familierutiner.

 

Dette varierer nok veldig, så om du kjenner flere med diagnose så betyr det ikke at det er slik for alle. Heldigvis!🙂Vårt barn feks er godt fungerende, til tross for sin diagnose. Fungerer i normal klasse, besøker venner selv som alle andre på samme alder osv. Så her har de ihvertfall veldig stor glede av hverandre uten tvil!😊 Begge er i skolealder. 

Anonymkode: df9a2...e7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette varierer nok veldig, så om du kjenner flere med diagnose så betyr det ikke at det er slik for alle. Heldigvis!🙂Vårt barn feks er godt fungerende, til tross for sin diagnose. Fungerer i normal klasse, besøker venner selv som alle andre på samme alder osv. Så her har de ihvertfall veldig stor glede av hverandre uten tvil!😊 Begge er i skolealder. 

Anonymkode: df9a2...e7c

Kanskje det, men det er fremdeles en sjanse for at man får et nytt barn med verre symptomer eller et saken som lider. 

Det er en sjanse jeg ikke ville vært villig til å ta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...