Gå til innhold

Ikke kjøp fra Blivakker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Elsker Bli Vakker! Kommer aldri til å slutte å handle der 😍

Anonymkode: 71971...d6c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns holdningen til TS er kritikkverdig. Det hun indirekte sier er at hun ikke aksepterer at andre har annerledes meninger. Det er ikke slik at eieren er for dødsstraff, men har et annerledes syn på abort. Det er kvalmende med mennesker som ikke aksepterer andres meninger - å kunne ha en mening og har ytringsfrihet er visst kun tillatt når man selv er enig med uttalelsene. 

Anonymkode: a7685...ef7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Link? Du må underbygge slike påstander.

Anonymkode: 2680f...806

:P Tuller du? Dette er han åpen om.

Det han også har gjort, er å være mobber - såpass ille at det ble mediedekning av det og. Han har delvis erkjent mobbingen.

Men han gir seg ikke, han har sendt veldig drøye bilder i privat innboks offentliggjort på Facebook av mottaker) i innboks med trakasserende tone til kvinner i diskusjoner om abort. 

Han har også ringt til familiemedlemmer av meningsmotstandere ifbm Sørlandsnyhetene, dette også offentliggjort. 

Og ikke minst, han har finansiert og vært anonym skribent på Sørlandsnyhetene, en nettside som sprer løgn og trakasserer andre. 

Men for all del, om noen støtter mobbere og personer som finansierer hets av folkevalgte og privatpersoner - be my guest. 

Jeg handler ikke der. 

Anonymkode: e4f04...cd7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns holdningen til TS er kritikkverdig. Det hun indirekte sier er at hun ikke aksepterer at andre har annerledes meninger. Det er ikke slik at eieren er for dødsstraff, men har et annerledes syn på abort. Det er kvalmende med mennesker som ikke aksepterer andres meninger - å kunne ha en mening og har ytringsfrihet er visst kun tillatt når man selv er enig med uttalelsene. 

Anonymkode: a7685...ef7

Dette👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

Anonymkode: e5273...07e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

:P Tuller du? Dette er han åpen om.

Det han også har gjort, er å være mobber - såpass ille at det ble mediedekning av det og. Han har delvis erkjent mobbingen.

Men han gir seg ikke, han har sendt veldig drøye bilder i privat innboks offentliggjort på Facebook av mottaker) i innboks med trakasserende tone til kvinner i diskusjoner om abort. 

Han har også ringt til familiemedlemmer av meningsmotstandere ifbm Sørlandsnyhetene, dette også offentliggjort. 

Og ikke minst, han har finansiert og vært anonym skribent på Sørlandsnyhetene, en nettside som sprer løgn og trakasserer andre. 

Men for all del, om noen støtter mobbere og personer som finansierer hets av folkevalgte og privatpersoner - be my guest. 

Jeg handler ikke der. 

Anonymkode: e4f04...cd7

Dette 👏👏👏👏

Anonymkode: b8c81...7bd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Elsker Bli Vakker! Kommer aldri til å slutte å handle der 😍

Anonymkode: 71971...d6c

Jeg synes coverbrands og blush.no er like bra

Anonymkode: a4702...14d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg syns holdningen til TS er kritikkverdig. Det hun indirekte sier er at hun ikke aksepterer at andre har annerledes meninger. Det er ikke slik at eieren er for dødsstraff, men har et annerledes syn på abort. Det er kvalmende med mennesker som ikke aksepterer andres meninger - å kunne ha en mening og har ytringsfrihet er visst kun tillatt når man selv er enig med uttalelsene. 

Anonymkode: a7685...ef7

Ytringsfrihet er selvfølgelig tillatt - på samme måte som jeg og alle andre har frihet til å handle eller ikke handle i akkurat de butikkene vi vil. Ønsker du å være åpen og konservativ? Okei, men da er dette en risiko du velger å ta. Selv handler jeg ikke hos blivakker, både pga dette og navnet i seg selv («bli vakker»? Ærlig talt).

Anonymkode: a4702...14d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/21/2020 at 8:06 PM, AnonymBruker said:

Eieren Einar Ø. Brandsdal er abortmotstander og bruker pengene han tjener på nettsiden på å prøve å endre abortloven. Dette er en mann som vil nekte kvinner å bestemme over egen kropp. 

Anonymkode: 38653...77c

Hvordan synes du det er å handle på Zara, HM, IKEA? Hva tenker du om Armani, Nike, Gucci?

Er det greit med slavearbeid dersom det skjer langt nok unna?

Eller er det vanskelig å engasjere seg i noe som faktisk vil koste deg noe?

Endret av Niek79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud🤦🏻‍♀️😂

hva eieren til blivakker gjør eller står får driter jeg i. Det er billige produkter av bra kvalitet og handler det meste av skjønnhetsprodukter der. Skal man si det samme om alle andre selskaper i hele verden? Vet du noe om hvem som lager alle klærne du bruker? Er du 100% sikker på at ingen av dine plagg, eller det plaggene dine inneholder er produsert av barn eller slaveriarbeidere? Eller av folk som blir mishandlet på arbeidsplassen og tjener 10kr timen?

Endret av Badbunny
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Badbunny said:

Herregud🤦🏻‍♀️😂

hva eieren til blivakker gjør eller står får driter jeg i. Det er billige produkter av bra kvalitet og handler det meste av skjønnhetsprodukter der. Skal man si det samme om alle andre selskaper i hele verden? Vet du noe om hvem som lager alle klærne du bruker? Er du 100% sikker på at ingen av dine plagg, eller det plaggene dine inneholder er produsert av barn eller slaveriarbeidere? Eller av folk som blir mishandlet på arbeidsplassen og tjener 10kr timen?

Nei, ikke 100% sikker på det, men om jeg vet at det i hovedsak er den typen forhold så holder jeg meg unna. F.eks HM. Og hvis en av de foretningene brukte pengene sine på å aktivt jobbe for at lovgivningen skulle tillate mer barnearbeid, så hadde det hvertfall vært info som hadde gjort at jeg ikke la pengene mine her. Man kan ikke vite alt om alt, men når man blir informert om at et firma bruker overskuddet sitt på arbeid som går mot ens egen overbevisning, ja, da er det jo helt naturlig å ikke ville bidra med økonomisk støtte til det arbeidet.

Anonymkode: 319e1...629

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke 100% sikker på det, men om jeg vet at det i hovedsak er den typen forhold så holder jeg meg unna. F.eks HM. Og hvis en av de foretningene brukte pengene sine på å aktivt jobbe for at lovgivningen skulle tillate mer barnearbeid, så hadde det hvertfall vært info som hadde gjort at jeg ikke la pengene mine her. Man kan ikke vite alt om alt, men når man blir informert om at et firma bruker overskuddet sitt på arbeid som går mot ens egen overbevisning, ja, da er det jo helt naturlig å ikke ville bidra med økonomisk støtte til det arbeidet.

Anonymkode: 319e1...629

Ok. Det kan du få lov til å mene

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes coverbrands og blush.no er like bra

Anonymkode: a4702...14d

Andre synes ikke det.

Anonymkode: e5273...07e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ytringsfrihet er selvfølgelig tillatt - på samme måte som jeg og alle andre har frihet til å handle eller ikke handle i akkurat de butikkene vi vil. Ønsker du å være åpen og konservativ? Okei, men da er dette en risiko du velger å ta. Selv handler jeg ikke hos blivakker, både pga dette og navnet i seg selv («bli vakker»? Ærlig talt).

Anonymkode: a4702...14d

Du fornekter deg ikke. Det du sier er altså, du kan gjerne være åpne om de lovlige meningene dine, men er jeg uenig vil det få konsekvenser. Du burde bosette deg i et land i Midtøsten med slike holdninger, hvor alle som ikke tenker som majoriteten skal straffes. Jeg er ikke konservativ, men i motsetning til deg, aksepterer jeg at andre har andre meninger om abort enn meg, noe enhver som lever i et demokrati burde akseptere. Handler heller ikke på blivakker og driter i navnet. 

Anonymkode: a7685...ef7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke 100% sikker på det, men om jeg vet at det i hovedsak er den typen forhold så holder jeg meg unna. F.eks HM. Og hvis en av de foretningene brukte pengene sine på å aktivt jobbe for at lovgivningen skulle tillate mer barnearbeid, så hadde det hvertfall vært info som hadde gjort at jeg ikke la pengene mine her. Man kan ikke vite alt om alt, men når man blir informert om at et firma bruker overskuddet sitt på arbeid som går mot ens egen overbevisning, ja, da er det jo helt naturlig å ikke ville bidra med økonomisk støtte til det arbeidet.

Anonymkode: 319e1...629

Det finnes så mye du kan boikotte og butikker du kan slutte å handle fra, også velger du å boikotte en butikk hvor eieren er mot abort?  🤦🏻🤦🏻‍♂️

Anonymkode: a7685...ef7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg synes coverbrands og blush.no er like bra

Anonymkode: a4702...14d

Har du kontroll på hva eierne deres gjør med pengene sine? 

Anonymkode: f6fe8...90c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det finnes så mye du kan boikotte og butikker du kan slutte å handle fra, også velger du å boikotte en butikk hvor eieren er mot abort?  🤦🏻🤦🏻‍♂️

Anonymkode: a7685...ef7

Nei, om han bare var i mot abort så hadde det ikke vært noe problem. Men jeg velger å ikke legge penger igjen i en butikk som bruker de pengene til å aktivt jobbe mot abort. Det er en vesensforskjell der. Hadde han ikke blandet firmaet inn i politiske arbeidet sitt så hadde det ikke vært noe problem. Men jeg vil ikke bidra til å finansiere fet arbeidet. 

Anonymkode: 319e1...629

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Du fornekter deg ikke. Det du sier er altså, du kan gjerne være åpne om de lovlige meningene dine, men er jeg uenig vil det få konsekvenser.

Anonymkode: a7685...ef7

Ja. Ting man sier og gjør har alltid konsekvenser. Velkommen til livet!

Anonymkode: a4702...14d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper varene der jeg selv vil. Har kjøpt mye fra det firmaet og kommer til å fortsette med det. Er så lei denne krenkebølgen nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...