Gå til innhold

Ikke kjøp fra Blivakker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Nekter kvinner å bestemme for egen kropp" er det dummeste jeg hører i abortdebatten. Har du 4 armer og 4 bein når du er gravid? Nei, da har du en kropp INNI kroppen din. Det er ikke en kropp. 

Du kan bestemme over egen kropp. Du bestemmer selv om du vil ha samleie eller ilke,  da tar du sjansjen for å bli gravid. Selv med kondom er det sjanse. 

 

De fleste aborter er ikke etter voldtekt, så derfor tenker jeg ikke på disse sakene når jeg skriver dette svaret.

 

 

Anonymkode: 24e70...021

En graviditet og fødsel påvirker kroppen til den som bærer barnet, så jo, dette handler om kvinners rett til å bestemme over egen kropp. Skal vi heller forby mennesker som ikke ønsker eller er egnet til å ta vare på barn i å ha sex? Tror du det er realistisk? Eller skal vi tvinge kvinner til å beholde barn de ikke har kapasitet til å ta vare på? Eller skal alle uønskede barn tvinges til å bli født, for å deretter ende opp som barnevernsbarn? Du forstår vel at ingen av disse løsningene er realistiske eller forsvarlige? 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blivakker kjøper også ofte opp produkter til gi-bort-pris fra salonger som har gått konk eller skal stenges, og som derfor er gått ut på dato/har stått fremme i flere år. 

Anonymkode: 38653...77c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpe alt på blivakker.no fra nå av 🥰

Anonymkode: 00a9a...8ff

Samme her :)

Anonymkode: e5273...07e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eieren Einar Ø. Brandsdal er abortmotstander og bruker pengene han tjener på nettsiden på å prøve å endre abortloven. Dette er en mann som vil nekte kvinner å bestemme over egen kropp. 

Anonymkode: 38653...77c

Skal dere boikotte Einar Brandsdal, så må dere boikotte Netthandelen.no også. Han eier den også. 

Anonymkode: b4d0d...ab3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke leve sånn. Skal man boikotte alt man selv er i mot så hadde man levd uten mobil, uten tv, uten Internett, uten medisiner og legehjelp, uten bøker eller film, uten musikk og uten mat fordi det er lugubre folk inkludert i prosessen med å fremstille de produktene. 

Anonymkode: 99136...6df

Nei trenger ikke boikotte alt sammen, man har jo noen hjertesaker stort sett. Og når man vet dette og det er ganske enkelt å velge et annet firma så ser jeg ikke hvorfor man ikke skal la være. Om feks eieren av Lyko mener det samme, men ikke går offentlig ut med det, er jo vanskelig å vite. 

Anonymkode: f5a30...23e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du synes det er viktig å tvinge en kvinne til å gå gjennom et svangerskap? Hva om det er fare for hennes helse da? 

Anonymkode: 38653...77c

Ikke meg du siterer. Men jeg synes det er viktig at folk får fortsette å få lov til å ha ulike meninger uavhengig av om du føler deg truffet av de eller ikke.

Anonymkode: e5273...07e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde de var useriøse, solgte møkk, eller ikke ordnet opp. Har aldri handlet der, men nå ble det faktisk i teressant å ta en titt.

Anonymkode: 93cc9...91a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du synes det er viktig å tvinge en kvinne til å gå gjennom et svangerskap? Hva om det er fare for hennes helse da? 

Anonymkode: 38653...77c

Hvis fare for helse blir saken en annen, ja.

Anonymkode: 0588b...c1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt legitimt å boikotte noen som har meninger som står i sterk kontrast med eget syn, særlig når det kommer til tilfeller som dette, en bedriftseier som kjemper for å skrenke inn kvinners rettigheter.

Anonymkode: a41b2...7f2

Ditt syn representerer ikke alles syn.

Anonymkode: e5273...07e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Skal dere boikotte Einar Brandsdal, så må dere boikotte Netthandelen.no også. Han eier den også. 

Anonymkode: b4d0d...ab3

Jeg kjøper knapt på nett selv. 
~Ts 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke meg du siterer. Men jeg synes det er viktig at folk får fortsette å få lov til å ha ulike meninger uavhengig av om du føler deg truffet av de eller ikke.

Anonymkode: e5273...07e

Man kan fint ha ulike meninger så lenge de ikke går ut over andres liv. En abortlov vil innskrenke andres liv da så... 

Anonymkode: 38653...77c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper knapt på nett selv. 
~Ts 

Man kan fint ha ulike meninger så lenge de ikke går ut over andres liv. En abortlov vil innskrenke andres liv da så... 

Anonymkode: 38653...77c

Dette er det ulike meninger om. Igjen så er ikke din mening gjeldende for alle. Respekter at folk har ulik syn på abort.

Anonymkode: e5273...07e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du med dette at alle skal være i mot en som er i mot abort? Det er jo et legitimt standpunkt uavhengig i om hva man selv måte mene. 

Anonymkode: b6cf0...686

Enig. Er ikke imot abort selv, men ser ikke problemet med å kjøpe varer fra en som er abortmostander. Vi har alle rett til å mene det vi vil. 

Anonymkode: beb74...8bc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis fare for helse blir saken en annen, ja.

Anonymkode: 0588b...c1f

Hvor er logikken bak dette? Regner med du som abortmotstander mener at abort er drap. Er det ikke drap når det er fare for kvinnens liv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enig. Er ikke imot abort selv, men ser ikke problemet med å kjøpe varer fra en som er abortmostander. Vi har alle rett til å mene det vi vil. 

Anonymkode: beb74...8bc

Nemlig👏🏼

Anonymkode: e5273...07e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis fare for helse blir saken en annen, ja.

Anonymkode: 0588b...c1f

Hva mener du skal skje med barna som kvinnene blir tvunget til å bære frem, om jeg får spørre? Skal vi tvinge kvinnene til å ta vare på barn de ikke har kapasitet eller økonomi til? Skal alle barna havne i "systemet", eller tror du det finnes nok ledige hjem til alle barn som hadde endt opp abortert om det ikke var en lov? Hva med alle de kvinnene som kommer til å prøve å utføre abort hjemme, slik som i andre land hvor abort er ulovlig, hvordan skal vi takle det? 

Jeg har forståelse for at folk ikke synes noe om abort, men å forby det er ikke realistisk. Jeg kan heller ikke forstå hvordan noen mener at livet til et ufødt og underutviklet foster har en høyere verdi enn livet til en kvinne som har et fullt og selvstendig liv. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man hallo da - skal man boikotte alle som mener noe annet enn en selv? Da kan det jammen meg bli travelt. Han står for det han mener er rett og du står for det du mener er rett. Akkurat i denne saken ser jeg ikke noe grunn til å boikotte, men hver sitt valg. Er nok plenty andre som kjøper på Blivakker. Hadde han derimot vært en overgriper eller noe sånn hadde jeg stilt meg annerledes - da hadde han gjort noe mot en annen direkte. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, esk skrev:

Hvor er logikken bak dette? Regner med du som abortmotstander mener at abort er drap. Er det ikke drap når det er fare for kvinnens liv?

Mener at kvinnens liv går foran selv om jeg misliker abort.

Anonymkode: 0588b...c1f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eieren Einar Ø. Brandsdal er abortmotstander og bruker pengene han tjener på nettsiden på å prøve å endre abortloven. Dette er en mann som vil nekte kvinner å bestemme over egen kropp. 

Anonymkode: 38653...77c

Er det abort som helhet han er motstander av eller er det fosterreduksjon? Vesentlig forskjell. 

Anonymkode: a1a43...128

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke imot abort selv, men ser ikke problemet med å kjøpe varer fra en som er abortmostander. 

Anonymkode: beb74...8bc

Selv om han vil prøve å endre abortloven? 

Anonymkode: 38653...77c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...