Aliquis Skrevet 13. januar 2021 #641 Skrevet 13. januar 2021 5 hours ago, HarryDotter said: Kan du linke til artikkel eller direkte sitat hvor Trump oppfordrer til vold og terrorisme, er du snill? Jada jeg kan lese og jeg kan google det selv, jeg har nemlig prøvd i flere dager men klarer ikke finne det. Jeg misstenker at vg.no eller cnn har "oversatt" det de tolker fra Trump og at folket biter på igjen. 🤔😉 Jeg syntes 2020 har vært et begredelig år, men jeg håper for 2021 at media begynner å fungere som de bør igjen, å melde nyhetene NØYTRALT! Er det for mye forlangt? Håper også og den jevne befolkningen stiller seg litt mer kritisk til alt de leser i tabloid avisene dette året også, nå som Trump forsvinner. Sier du at Trump er for dum til å skjønne hva han gjorde, eller hva er det du mener her?
Gjest Dr.Oetker Skrevet 13. januar 2021 #642 Skrevet 13. januar 2021 Frøkensina skrev (4 timer siden): Snart er Trump den eneste amerikanske presidenten som har blitt stilt for riksrett to ganger. Done!! Vampen skrev (2 timer siden): Flere som ser impeachment voten live akkurat nå? En ting er sikkert, spliden i USA er dyp. Fulgt med en stund i dag. Vært interresant å høre hva de sier, både demokratene og ikke minst republikanerne.
badevakta Skrevet 13. januar 2021 #644 Skrevet 13. januar 2021 (endret) Det handler ikke bare om det Trump sier, men like mye om hva han IKKE sier. Man trenger ikke akkurat være rakettforsker for å lese litt mellom linjene. Trump vet rimelig godt at en del av tilhengerne hans har et skremmende stort voldspotensiale så han visste hva han fikk. Det kunne også blitt så mye mye verre. Håper nok republikanere i senatet faktisk tørr å dømme han i riksrett. Endret 13. januar 2021 av badevakta skriveleif 5
Frøkensina Skrevet 13. januar 2021 #645 Skrevet 13. januar 2021 Dr.Oetker skrev (10 minutter siden): Done!! Fulgt med en stund i dag. Vært interresant å høre hva de sier, både demokratene og ikke minst republikanerne. Klubbet inn nå Ja jeg har også fulgt med en del i dag, men innimellom ble det rett og slett for mye. 1
Gjest Dr.Oetker Skrevet 13. januar 2021 #646 Skrevet 13. januar 2021 Frøkensina skrev (1 minutt siden): Klubbet inn nå Ja jeg har også fulgt med en del i dag, men innimellom ble det rett og slett for mye. Ble rent imponert også. 1 min taletid, 30 sek, 2 min. Ble klubba rett ned når tiden gikk ut uansett. For en fart! 10 republikanere stemte for også. Spent på senatet nå da! Der aner jeg et lite håp pga mitch, men er det nok? 17 republikanere må stemme for. Om ikke annet, så snur flere og flere ryggen til Trump AS.
Frøkensina Skrevet 13. januar 2021 #647 Skrevet 13. januar 2021 Nimbus2000 skrev (4 minutter siden): Ja de bruker samme retorikk. Og på mange måter er det akkurat det samme som skjer. Flere republikanske kongressmedlemmer skal ha sagt at de var livredde for hevn hvis de stemte for riksrett. Sånn går det med ‘mob rule’ og den slags. https://www.msnbc.com/mtp-daily/watch/rep-crow-majority-of-republicans-paralyzed-with-fear-to-vote-for-impeachment-99384901610 4
Frøkensina Skrevet 13. januar 2021 #648 Skrevet 13. januar 2021 Dr.Oetker skrev (13 minutter siden): Ble rent imponert også. 1 min taletid, 30 sek, 2 min. Ble klubba rett ned når tiden gikk ut uansett. For en fart! 10 republikanere stemte for også. Spent på senatet nå da! Der aner jeg et lite håp pga mitch, men er det nok? 17 republikanere må stemme for. Om ikke annet, så snur flere og flere ryggen til Trump AS. Ja det var fascinerende å se på, ingen slinger i valsen med taletiden! 10 flere enn sist han ble stilt for riksrett. McConell utsatte senatet, kanskje han vil prøve å vente med det til etter at Biden er innsatt? Da er han ikke majoritetsleder lenger. Ja nå har Trump mistet mye buisness og golfturneringen sin også. Mange har trukket pengestøtten til det republikanske partiet. 1
Gjest HarryDotter Skrevet 13. januar 2021 #649 Skrevet 13. januar 2021 Aliquis skrev (42 minutter siden): Sier du at Trump er for dum til å skjønne hva han gjorde, eller hva er det du mener her? Jeg sier at han er en narsissist som ikke helt forstår at retorikken hans kan oppfattes som veldig splittende og også at måten han er på også kan avle frem ekstreme tilhengere. Trump oppfordret ikke til å storme capitol. Han hadde trolig ikke noen hensikt om voldelig opptøyer eller statskupp heller! Det er det media og demokratene som elsker å fable om. Jo værre bilde de klarer å male om fanden (Trump) jo enklere bør det bli å bli kvitt ham. Og det lyktes til slutt. Trump kommer aldri til å arrangere statskupp.
Druid Skrevet 13. januar 2021 #650 Skrevet 13. januar 2021 HarryDotter skrev (28 minutter siden): Jeg sier at han er en narsissist som ikke helt forstår at retorikken hans kan oppfattes som veldig splittende og også at måten han er på også kan avle frem ekstreme tilhengere. Trump oppfordret ikke til å storme capitol. Han hadde trolig ikke noen hensikt om voldelig opptøyer eller statskupp heller! Det er det media og demokratene som elsker å fable om. Jo værre bilde de klarer å male om fanden (Trump) jo enklere bør det bli å bli kvitt ham. Og det lyktes til slutt. Trump kommer aldri til å arrangere statskupp. Kansje han er for dum til å forstå hva han gjorde og mangler evne til å se konsekvensrekker. Men begge deler gjør han 100% uegnet til å være president. Men ja, det hadde vært bedre å ta han ut på tillegg 25 enn riksrettssak. 5
Gjest Dr.Oetker Skrevet 13. januar 2021 #651 Skrevet 13. januar 2021 Frøkensina skrev (1 time siden): Ja det var fascinerende å se på, ingen slinger i valsen med taletiden! 10 flere enn sist han ble stilt for riksrett. McConell utsatte senatet, kanskje han vil prøve å vente med det til etter at Biden er innsatt? Da er han ikke majoritetsleder lenger. Ja nå har Trump mistet mye buisness og golfturneringen sin også. Mange har trukket pengestøtten til det republikanske partiet. Dæven som han prøver å redde ræva si nå! Ser du på videoen?? Når han leser fra telepromteren (eller hva det heter), ser jeg at han ikke mener det. Verken hans ord eller hans mening. Vanligvis gestikulerer han mye, men nå.. nada.
Aliquis Skrevet 13. januar 2021 #652 Skrevet 13. januar 2021 51 minutter siden, HarryDotter said: Jeg sier at han er en narsissist som ikke helt forstår at retorikken hans kan oppfattes som veldig splittende og også at måten han er på også kan avle frem ekstreme tilhengere. Trump oppfordret ikke til å storme capitol. Han hadde trolig ikke noen hensikt om voldelig opptøyer eller statskupp heller! Det er det media og demokratene som elsker å fable om. Jo værre bilde de klarer å male om fanden (Trump) jo enklere bør det bli å bli kvitt ham. Og det lyktes til slutt. Trump kommer aldri til å arrangere statskupp. Så du mener han var for dum til å forstå konsekvensen av handlingene sine. Andre mener han ikke var det. Det kan man ikke vite sikkert. Da sitter man enten igjen med en president som er for dum til å forstå når han oppildner til voldelige opptøyer, eller en som oppildner til det med vilje. Ingen av delene er egnet som president. 8
Frøkensina Skrevet 13. januar 2021 #653 Skrevet 13. januar 2021 Dr.Oetker skrev (14 minutter siden): Dæven som han prøver å redde ræva si nå! Ser du på videoen?? Når han leser fra telepromteren (eller hva det heter), ser jeg at han ikke mener det. Verken hans ord eller hans mening. Vanligvis gestikulerer han mye, men nå.. nada. Ja som alltid når noen andre har skrevet talen for ham Forrige uke var det «This is what happens when you steal an election..»
Gjest Dr.Oetker Skrevet 13. januar 2021 #654 Skrevet 13. januar 2021 Frøkensina skrev (13 minutter siden): Ja som alltid når noen andre har skrevet talen for ham Forrige uke var det «This is what happens when you steal an election..» We love you. You’re very special. 🤣
Frøkensina Skrevet 14. januar 2021 #655 Skrevet 14. januar 2021 Dr.Oetker skrev (1 minutt siden): We love you. You’re very special. 🤣 Mhm 🤣 Uff. Både en Capitol-politimann og en trumper som deltok har tatt selvmord. Apropos manipuleringen (som noen tror han ikke mente) så er det noe han har gjort hele livet og han var oppglødd når han så på TV live mens alt foregikk på Capitol. 1
Ann Mo Skrevet 14. januar 2021 #656 Skrevet 14. januar 2021 Trumps tale i kveld om demonstrasjon, rettigheten til å høres og sensur:
Ann Mo Skrevet 14. januar 2021 #657 Skrevet 14. januar 2021 Trumps hele og fulle tale 8 januar. Transkript: https://www.google.no/amp/s/www.rev.com/blog/transcripts/donald-trump-speech-save-america-rally-transcript-january-6/amp
Den Sagnomsuste Skrevet 14. januar 2021 #658 Skrevet 14. januar 2021 (endret) Herlighet, det var aldri noe statskupp - please! Trump kommer til å bi frikjent i riksrettssaken- igjen. Han vil deretter vinne i 2024. Verden har heldigvis ikke sett det siste av Donald Trump Endret 14. januar 2021 av Den Sagnsomsuste 3
Druid Skrevet 14. januar 2021 #659 Skrevet 14. januar 2021 Den Sagnsomsuste skrev (5 timer siden): Herlighet, det var aldri noe statskupp - please! Trump kommer til å bi frikjent i riksrettssaken- igjen. Han vil deretter vinne i 2024. Verden har heldigvis ikke sett det siste av Donald Trump Vi får se. I utgangspunktet regner jeg også med at han blir frikjent, men det handler om hvordan tiltalen blir. Det er mulig å bygge en tiltale som baserer seg på å evaluere Trump som ett normalt tenkende menneske, og da er det relativt enkelt å forfølge han. I den virkelige verden, der andre mennesker eksisterer, bærer ordene hans en klar og tydelig betydning, og situasjonsbeskrivelsen er entydig. Men det som BØR bekymre Trump, er at han denne gangen ikke kontrollerer justisdepartementet, og siden han selv har brutt kotymer så konsekvent, kan han ikke regne med at Demokratene skal respektere dem heller. Hans store håp er at Biden egentlig ikke ønsker dette. Resten av Demokratene ser blod, Biden såg en mulighet. Men dette er strengt tatt utenfor handlingsrommet til Biden. 2
kat-e Skrevet 14. januar 2021 #660 Skrevet 14. januar 2021 Nicathv skrev (På 7.1.2021 den 10.46): Man har ikke bevis for at det har funnet sted juks i det hele tatt. https://m.washingtontimes.com/news/2021/jan/13/texas-ag-ken-paxton-declares-victory-election-inte/ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå