Gå til innhold

Trumps forsøk på statskupp


Dankert

Anbefalte innlegg

On 1/17/2021 at 9:16 AM, Ann Mo said:

Synes ikke dere det «virker litt rart» at en mann går til møte med Trump med dette arket åpent til å fotograferes? 

Det er ikke første gang jeg leser saker der folk glemmer at journalister (eller folk) har gode fotoapparater. Mener å ha lest sånne hendelser fra Norge også flere ganger. Så jeg er ikke overrasket. Dette var vel en businessmann som kanskje ikke er så vant med å skjule sine papirer i nærheten av politikk og journalister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 1/10/2021 at 12:13 PM, Dankert said:

 

The next 12 days will be something to tell the grandchildren! It’s 1776 all over again!

Minner mer om 1923 i Tyskland.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlie Amberson skrev (7 minutter siden):

Det er ikke første gang jeg leser saker der folk glemmer at journalister (eller folk) har gode fotoapparater. Mener å ha lest sånne hendelser fra Norge også flere ganger. Så jeg er ikke overrasket. Dette var vel en businessmann som kanskje ikke er så vant med å skjule sine papirer i nærheten av politikk og journalister.

 

Duff skrev (På 17.1.2021 den 11.31):

Jeg synes iallefall det åpner for mange tanker. Var han uforsiktig med papirene, var det for å avlede sikkerhetsfolkene. 

 

Duff skrev (23 timer siden):

Man skulle ikke tro det men så skjønner jeg ikke hva hverken putemannen eller trump skulle vinne på å avsløre hva det står i dokumenter som dette. Trump har jo ingen humor så at han pga dette sitter og ler i hulen sin tviler jeg på. Jeg leste meg ett stykke nedover tvitterkommentarene og de var i hovedsak skrevet av sjokkerte og undrende personer som kjenner navnene i dokumentet langt bedre enn meg. 

En ting er sikkert, det bli noen spennende dager fremover. 

 

Druid skrev (23 timer siden):

Det definerte området for «rart», selv i forhold til Trump, er sprengt ut av fatteevne.

Jeg føler jeg ser på en søramerikansk såpeopera med Bollywood actionscener, hver gang jeg ser ett klipp fra amerikansk politikk om dagen. Og cliffhangeren er av typen «jeg orker ikke se mer av dette, MEN JEG MÅ HA SVAR. 

I dette bildet var dette bare en filler.

Men ja, rart.

Etter å sett hjemmesiden til denne entreprenøren, så tenker jeg det er en god sjanse for at han gjorde dette med vilje for å skape blest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vi nå begynne å spørre alle politikere på valg om de aksepterer valgnederlag? Har noen spurt Biden? Erna??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlie Amberson skrev (10 minutter siden):

Må vi nå begynne å spørre alle politikere på valg om de aksepterer valgnederlag? Har noen spurt Biden? Erna??

I så fall tenker jeg vi også må kreve løgndetektor på, hele perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lampe1 skrev (7 timer siden):

Hva er ekkelt ved dette? Det er velfortjent.

Jeg synes Trumps benådninger er langt verre.

Rettferdighet bør skje, og det er urimelig at en president blander seg inn, den ene eller andre veien. Dette er enda en dårlig side ved amerikansk demokrati.

Det har blitt uvanlig å henrette folk på føderal dødsstraff og i tillegg er det vanlig praksis å avstå fra dødsstraff i tiden en president venter på å gå av før den nye. På toppen av dette har alt fra fengselsvesenet til prester som jobber med å besøke dødsdømte protestert fordi coronasmitten har gjort det farlig for alle rundt når man henretter noen. Det har ført til økt smitte. Det er rundt 200 mennesker som blir utsatt for smitte i prosessen. Det at Trump presset på å få gjennomført henrettelser er ekkelt fordi det viser psykopatien hans. En av de dødsdømte mennene var tilbakestående og kvinnen var svært psykisk syk etter en veldig brutal barndom. Hun hadde drept én person.

Benådningene har blitt misbrukt sterkt av Trump. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Duff skrev (På 17.1.2021 den 3.54):

Hallo, det er samme hvem som hadde slilt til valg mor trump, det hadde blitt spetakkel uansett. Mannen kan ikke tape. Dette er ikke første gangen han brauter seg etter ett tap som var falskt.

Nei han har alltid ropt «rigged». Sakset fra en leserkommentar i Huffington Post: 

THE LIE THAT DESTROYED AMERICA

Remember when Trump didn't win an Emmy for The Apprentice, then screamed that the voting was "RIGGED!" against him? Remember when Ted Cruz was running against Trump, and Cruz actually won a primary...how Trump screamed it was "RIGGED!" and that Cruz "stole the election!"? Remember how Trump kept screaming that Hillary was "RIGGING THE ELECTION!" before he won in 2016? He's on video doing all of these things.

Remember how Trump kept screaming before the 2020 election that it would be "RIGGED!", but only if he lost? And now, after the election, see how Trump has spent two months screaming "RIGGED!" despite over 60 courts telling him he's a liar?

Any of you Trump Death Cult fanatics see any pattern here coming from a well-known lifelong New York City con man? Any pattern at all? And you're willing to die for this?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (45 minutter siden):

Nei han har alltid ropt «rigged». Sakset fra en leserkommentar i Huffington Post: 

THE LIE THAT DESTROYED AMERICA

Remember when Trump didn't win an Emmy for The Apprentice, then screamed that the voting was "RIGGED!" against him? Remember when Ted Cruz was running against Trump, and Cruz actually won a primary...how Trump screamed it was "RIGGED!" and that Cruz "stole the election!"? Remember how Trump kept screaming that Hillary was "RIGGING THE ELECTION!" before he won in 2016? He's on video doing all of these things.

Remember how Trump kept screaming before the 2020 election that it would be "RIGGED!", but only if he lost? And now, after the election, see how Trump has spent two months screaming "RIGGED!" despite over 60 courts telling him he's a liar?

Any of you Trump Death Cult fanatics see any pattern here coming from a well-known lifelong New York City con man? Any pattern at all? And you're willing to die for this?

Takk, jeg fant det ikke igjen 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (2 minutter siden):

Takk, jeg fant det ikke igjen 👍

Det var en god oppsummering 😄 I tillegg ropte han jo Rigged! selv etter at han vant i 2016 fordi Hillary fikk flest antall stemmer/the popular vote..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Callisto83 said:

Det er ikke bare Forbes som dummer seg ut, siste nå er at Harvard studenter organiserer seg for å fjerne diplom for konservative. Deriblant Kayleigh McEnany, Trumps pressesekretær..

Oppfordrer deg til å kontakte HLS (Harvard Law School) for å høre om dette kommer til å skje. Det høres for utrolig og absurd ut ut til å være sant. https://hls.harvard.edu/about/contact-us/ At et mindretall radikale studenter finner på noe sånt tull betyr ikke at det kommer til å skje. Med mindre hun er tatt i eksamensjuks eller noe sånt. Dessuten heter det vitnemål på norsk. At du bruker ordet diplom tyder bare at du tar inn propagandaen ufiltrert og kringkaster den ut igjen uoversatt, ufordøyd og ugjennomtenkt på norske nettsteder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (4 timer siden):

Det har blitt uvanlig å henrette folk på føderal dødsstraff og i tillegg er det vanlig praksis å avstå fra dødsstraff i tiden en president venter på å gå av før den nye. På toppen av dette har alt fra fengselsvesenet til prester som jobber med å besøke dødsdømte protestert fordi coronasmitten har gjort det farlig for alle rundt når man henretter noen. Det har ført til økt smitte. Det er rundt 200 mennesker som blir utsatt for smitte i prosessen. Det at Trump presset på å få gjennomført henrettelser er ekkelt fordi det viser psykopatien hans. En av de dødsdømte mennene var tilbakestående og kvinnen var svært psykisk syk etter en veldig brutal barndom. Hun hadde drept én person.

Benådningene har blitt misbrukt sterkt av Trump. 

Jeg synes egentlig ikke det er psykopatisk å sørge for at forbrytere får sin straff. Dette er en nødvendig samfunnsoppgave. Men Trumps bruk av rettsvesenet og benådelser til politisk manipulering er totalt uetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlie Amberson skrev (7 timer siden):

Det er ikke første gang jeg leser saker der folk glemmer at journalister (eller folk) har gode fotoapparater. Mener å ha lest sånne hendelser fra Norge også flere ganger. Så jeg er ikke overrasket. Dette var vel en businessmann som kanskje ikke er så vant med å skjule sine papirer i nærheten av politikk og journalister.

Trump-administrasjonen har jo hatt hinsides ræva OPSEC siden dag 1, uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkensina skrev (7 timer siden):

Nei han har alltid ropt «rigged». Sakset fra en leserkommentar i Huffington Post: 

THE LIE THAT DESTROYED AMERICA

Remember when Trump didn't win an Emmy for The Apprentice, then screamed that the voting was "RIGGED!" against him? Remember when Ted Cruz was running against Trump, and Cruz actually won a primary...how Trump screamed it was "RIGGED!" and that Cruz "stole the election!"? Remember how Trump kept screaming that Hillary was "RIGGING THE ELECTION!" before he won in 2016? He's on video doing all of these things.

Remember how Trump kept screaming before the 2020 election that it would be "RIGGED!", but only if he lost? And now, after the election, see how Trump has spent two months screaming "RIGGED!" despite over 60 courts telling him he's a liar?

Any of you Trump Death Cult fanatics see any pattern here coming from a well-known lifelong New York City con man? Any pattern at all? And you're willing to die for this?

Jeg for min del venter fortsatt på de bevisene han lovet å komme med når han hardnakket hevdet at Obama var en Kenyansk muslim. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenker dere om riksrett-saken? Viss Mitch McConnell stemmer for å dømme Trump, noe mediene spekulerer i faktisk kan skje, kan han virkelig få med seg "nok" republikanere til å få dømt Trump? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

badevakta skrev (38 minutter siden):

Hva tenker dere om riksrett-saken? Viss Mitch McConnell stemmer for å dømme Trump, noe mediene spekulerer i faktisk kan skje, kan han virkelig få med seg "nok" republikanere til å få dømt Trump? 

Det er ekstremt vanskelig å se noen oppside uansett om han blir dømt eller ikke, det rammer ikke Trump. 

Det rammer det republikanske partiet hardt, og det gjør det uansett utfall. Hvis han blir dømt, faller 20-25 % av partiet over i protest mot "Eliten" og "Establismentet", lar de han slippe, gjør det partiet uspiselig for de som ikke har krøpet inn i fantasiverden som Trump lever i. Det er ca samme svekkelse. 

Det er noe der at hvis han blir frikjent, så står det en haug med helt andre  rettsaker å venter på han, rettsaker som går mere på Forretningsmannen og Svindleren Trump, så han kan forsvinne litt fra offentligheten, men det forandrer ikke at Republikanerene sliter med å få oppslutning uten populistiske kandidater; det er ikke rom for ansvarlige politikere. 

Ser vi til demokratene, er det litt det samme problemet de har hatt. Bernie Sanders trakk partiet ned i kaninhullet, og Hillary ble stående alene med svarte- Per (det var jo ikke HUN som var ansvarlig, det var partiet, og alle andre som KUNNE ha varslet, har jo sluppet unna kritikk. Men selvfølgelig, du vinner ikke oppslutning NOEN steder med såpass venstre orientert politikk, så når Biden kom inn nesten som en spøk, ble han jo redningen for flertallet av Demokratiske velgere. 

Det betyr at HAN har støtte av VELGERENE, men han har IKKE støtte av PARTIKOLLEGAENE ; flertallet av de han er avhengig av , har store personlige interesser av at han feiler.

Jeg frykter at vi kommer til å se det motsatte hos Republikanerene, og Mitch Mcconnell sin endelige beslutning på om han vil si skyldig eller ikke, kommer til å fortelle oss mere om hva som er framtiden for det Republikanske partiet enn  hva han merner om Trump.  

 

Endret av Druid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk avskjedstalen til trump, ligger ute på vg.no nå. Han fornekter seg ikke og ønsker den nye administrasjonen mye flaks, for det er ett viktig ord....

Bevegelsen er i gang sier han også, han har tydeligvis ikke tenkt å gi seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nimbus2000

Donald Trump benåedet Steve Bannon. Bannon hadde samlet inn penger til å bygge mur mot Mexico og puttet pengene i egen lomme. Ikke overraskende at Trump synes det er helt OK at velgerne hans som ønsket mur mot Mexico ble svindlet. Trump har aldri brydd seg om hverken velgerne sine eller muren mot Mexico. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
Lampe1 skrev (På 18.1.2021 den 17.44):

 Men Trumps bruk av rettsvesenet og benådelser til politisk manipulering er totalt uetisk.

Ja. Hadde amerikanerne brydd seg om rettsstaten så hadde de lært av denne erfaringen og endret reglene for benådning slik at det samme ikke kan skje igjen. Men det ser det ikke ut til å være stemning for.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

badevakta skrev (17 timer siden):

Hva tenker dere om riksrett-saken? Viss Mitch McConnell stemmer for å dømme Trump, noe mediene spekulerer i faktisk kan skje, kan han virkelig få med seg "nok" republikanere til å få dømt Trump? 

Jeg synes det er vanskelig å si, men det ville ikke vært feil om han ble dømt.

Det er nemlig ikke en straffesak. I følge "14th Amendment" kan han fradømmes retten til visse offentlige verv hvis man "deltar i opprør mot grunnloven". Det kan man veldig lett argumentere for at Trump har gjort.

Jeg tror ikke han kunne blitt dømt i en straffesak. Ytringsfriheten er ganske vid, og jeg tror ingen har blitt straffet i USA bare for å bruke sterke ord. Det er mange grupper som bruker sterke ord og maner til "kamp". Grensen for ytringsfrihet blir passert når man helt konkret oppfordrer til lovbrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper han blir dømt, så er iallefall ett nytt kandidatur fra han stoppet. Men, er redd han kommer til å jobbe i kulissene så lenge det er folk til å heie på han.

Noen som har hørt at han skal starte ett eget parti? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...