Gå til innhold

Hvorfor blinker du ikke i rundkjøringen ?


Gjest Giftmann30

Anbefalte innlegg

Gjest Giftmann30

Hvorfor blinker du ikke? Vi blir stående å vente når vi kunne kjørt, det blir kø! Unødvendig stopp , dårlig for miljøet! 
 

hvorfor orker du ikke å hjelpe andre frem? 
Trafikken er lagsport ! Iallfall om du vil ha en effektiv flyt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blinker alltid til høyre. Men glemmer ofte å blinke til venstre, sikkert fordi de reglene er relativt nye i forhold til når jeg tok lappen, så fortsatt ikke automatikk i det for meg.Men gjør det når jeg husker det:)

Anonymkode: dc758...a02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå det er så irriterende, spesielt her jeg bor er det Aldri noen som blinker seg ut av rundkjøringen. Jeg får så lyst til å tute på dem. 

Anonymkode: dd303...ce4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en annen sa, det å blinke i rundkjøringen er en nyere ting som har kommet de siste årene, foreldrene mine er også ganske dårlige på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blinker kun hvis noen har nytte av det, altså noen som står å venter på å kjøre inn i rundkjøringen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, CrystalGold said:

Som en annen sa, det å blinke i rundkjøringen er en nyere ting som har kommet de siste årene, foreldrene mine er også ganske dårlige på det.

Hva legger du i "nyere"? Jeg har hatt lappen i 25 år, og det var da vanlig lenge før jeg begynte å kjøre.

Men, blinke til venstre derimot, det gjør jeg sjeldent. Jeg plasserer meg bevisst slik jeg skal både på vei inn i rundkjøringen, og mens jeg kjører i den (i motsetning til de aller, aller fleste) - også blinker jeg ut til høyre så fort det går.

Anonymkode: 0ad79...b5f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Saph skrev:

Ingen har noe med hvor jeg skal! 🤨

 

 

🤪

Haha, spurte en venninne av meg i USA hvorfor ingen blinker når de skifter fil der borte, og det var faktisk svaret hennes😂😂

Anonymkode: dc758...a02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i "nyere"? Jeg har hatt lappen i 25 år, og det var da vanlig lenge før jeg begynte å kjøre.

Men, blinke til venstre derimot, det gjør jeg sjeldent. Jeg plasserer meg bevisst slik jeg skal både på vei inn i rundkjøringen, og mens jeg kjører i den (i motsetning til de aller, aller fleste) - også blinker jeg ut til høyre så fort det går.

Anonymkode: 0ad79...b5f

Ja, det var det som var poenget. At å blinke til venstre er en nyere regel.

Anonymkode: dc758...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verste jeg vet er tullinger som tar til høyre uten å blinke, og lar meg stå der å vente som en idiot

Endret av judith52
typo
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykler og det er alt for ofte at bilister ikke gir tegn. Noen er irritert på meg fordi jeg ikke forstår at de vil ut selv om de ikke gir tegn. Noe få har missforstått og tror at de skal gi tegn med hornet og ikke med blinklyset.

Anonymkode: ae3e6...07f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i "nyere"? Jeg har hatt lappen i 25 år, og det var da vanlig lenge før jeg begynte å kjøre.

Men, blinke til venstre derimot, det gjør jeg sjeldent. Jeg plasserer meg bevisst slik jeg skal både på vei inn i rundkjøringen, og mens jeg kjører i den (i motsetning til de aller, aller fleste) - også blinker jeg ut til høyre så fort det går.

Anonymkode: 0ad79...b5f

Mente nyere angående det med å blinke til venstre, som en annen sa. Mine foreldre har hatt lappen i over 35år, ingen av de er flinke til å blinke verken til høyre eller venstre i rundkjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinker nesten aldri, jeg følger med på bilene og ser om jeg har stor nok luke til å kjøre. Har funnet ut at å blinke ikke hjelper, de gangene jeg har blinket i rundkjøringer og kryss står fremdeles bilene og venter til jeg har svingt, og da er eædet for sent før nestemann kommer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, CrystalGold said:

det å blinke i rundkjøringen er en nyere ting som har kommet de siste årene

 

3 minutter siden, CrystalGold said:

Mente nyere angående det med å blinke til venstre

Ja, det er jo en vesentlig forskjell på å aldri blinke til venstre, og på å ikke blinke i det store og hele 😄

Synd at foreldrene dine er dårlige på det, men tror ikke det har så mye med når de tok lappen å gjøre - heller at de er dårligere sjåfører når det kommer til kjøring i rundkjøring. Det er de ikke alene om!

Jeg tror det var VG som engang satt opp et kamera i en rundkjøring i Asker eller lignende, og etter å ha analysert en del timer med kjøring, var det noe sånt som 70% av de som kjørte der som gjorde feil med plassering og blinklys.

Anonymkode: 0ad79...b5f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Galdhøpiggen said:

Blinker nesten aldri, jeg følger med på bilene og ser om jeg har stor nok luke til å kjøre. Har funnet ut at å blinke ikke hjelper, de gangene jeg har blinket i rundkjøringer og kryss står fremdeles bilene og venter til jeg har svingt, og da er eædet for sent før nestemann kommer

Det funker om det er jeg som står og venter på tegn fra deg. Og jeg er nok neppe alene om det (som du kanskje kan se på trådens formål :D)

Anonymkode: 0ad79...b5f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det funker om det er jeg som står og venter på tegn fra deg. Og jeg er nok neppe alene om det (som du kanskje kan se på trådens formål :D)

Anonymkode: 0ad79...b5f

Det fungerer nok for noen fåtallige ja, men om man følger litt med i trafikken så ser man hvor bilene etter 99,9% sannsynlighet skal

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Giftmann30
6 timer siden, Galdhøpiggen skrev:

Det fungerer nok for noen fåtallige ja, men om man følger litt med i trafikken så ser man hvor bilene etter 99,9% sannsynlighet skal

Ikke alltid, for en del er plassert feil også, derfor man venter på ydelig indikasjon, står jo at man skal tilpasse fart- plassere seg riktig samt gi tydelig tegn, likevel ser det ut som en del bare vimser rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen blinker aldri i rundkjøring og glemmer det ofte ellers også. Han er også usikker ved feltskifte. Han får sjelden med seg om han er på forkjørsvei eller ikke, og skaper ofte ubehagelige situasjoner når høyreregelen gjelder. Han evner heller ikke å holde seg tett på bilen foran, eller utnytte luker.

Han har vokst opp på en liten plass, og aldri fått mengdetrening i dette.

De ytterst få gangene jeg sitter på med han må jeg bite meg i tunga og sitte på hendene for å ikke korrigere og kjefte i ett. 

Og dere som påstår at blinking ikke har effekt - dere har virkelig aldri kjørt i storby i rushtrafikk. Akkurat i morgenrushet vil du erfare at 90% av bilene faktisk blinker til høyre, for alle som kjører akkurat da er vant med å kjøre på en måte som gjør at det flyter raskest mulig. 

Anonymkode: 3214b...ccc

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...