Gå til innhold

Kan jeg dra på en privatklinikk, få resept uten at fastlegen blir informert eller kan se det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå ble jeg litt nysgjerrig og logget inn på helsenorge.

Jeg fikk papirreaept fra tannlegen nå i høst. Den ligger på helsenorge og det står merket papirresept og hvem som har skrevet den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke nettleger skriver ut resepter på B-preparater. Ikke legevakt heller. Og det er antakeligvis det det er snakk om her.

Uansett ville det blitt synlig for fastlegen.

Anonymkode: a1cbf...21c

Om det er behov for det gir i hvert fall legevakten ut B-preparater. Resept vet jeg ikke noe om, men har fått tramadol der så det holdt frem til jeg kom meg til fastlege over helgen.

Anonymkode: d57b6...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan får de time hos andre leger enn fastlegen? Eventuelt en lege ved samme senter dersom fastlegen er borte? Min fastlege driver sammen med en lege til. Og da jeg gikk på smertestillende måtte jeg alltid passe på å få ny resept før min lege skulle på ferie, var vanskelig å få den andre legen til å skrive ut resept... Før alt ble registrert på nett, og fastlegesystemet ble innført vet jeg det var mange som fikset resepter hos flere leger, men skjønner ikke at de får det til nå...

Anonymkode: 8f449...cce

Mange av disse er ganske manipulerende og flinke til å snakke for seg. Nøyaktig hvordan de går frem for å få resept av så mange ulike leger vet jeg ikke, men har du diverse diagnoser og plager snakker du vel med mange ulike leger. Det kan også være leger i forskjellige deler av landet, slik at man kontakter et legekontor et sted der fastlegen ikke er og påstår at man trenger legetime snarlig. Trenger ikke være så vanskelig... 

Anonymkode: aa47f...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få time hos mange ulike leger er ikke spesielt vanskelig, men disse legene har alle muligheter til å se at vedkommende pasient allerede har fått resept på samme preparat. De har selvsagt også alle muligheter til å drite i det og bare skrive ut. 

Anonymkode: e98f9...c1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...